نمونه سوالات پیام نور

ترم دوم 95-94 : 45 هزار تومان

ترم تابستان 94 : 25 هزار تومان

نمونه سوالات پیام نور ترم اول 95-94

خرید نمونه سوالات پیام نور

نیمسال اول 95-94

ترم تابستان 94

به همراه پاسخنامه

به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 31 دانلود
امتیاز فایل : 9 امتیاز
بازدید : 766 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,448 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    4,662 كاربر
adsads
عوامل موثر در پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی
عوامل موثر در پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی
تاریخ ارسال : 04 /02 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم انسانی,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی
حجم فایل : 52.49 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 50 صفحه
امتیاز : 9




قیمت : 4,800 تومان



توضیح :
این فایل دارای فرمت  word  و قابل ویرایش می باشد.
 
فایل مورد نظر دارای پرسشنامه می باشد.
 
 
 
موضوع: عوامل موثر در پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی
 
 
 
چکیده..................................................................................................................1
 
فصل اول: بیان مسأله.......................................................................................................3
 
1-1 مقدمه.........................................................................................................................4
 
1-2 بیان مسئله...................................................................................................................5
 
1-3 اهمیت وضرورت انتخاب موضوع...............................................................................6
 
1-4 اهداف پژوهشی..........................................................................................................7
 
1-5 فریضه پژوهشی.........................................................................................................8
 
فصل دوم:(پیشینه تحقیق)................................................................................................9
 
2-1پیشینه تحقیق..............................................................................................................10
 
 2-3 انواع مسائل و مشکلات نوجوانان..............................................................................11
 
2-5 پیشینه تحقیق در ایران.................................................................................................14
 
2-7 تحقیقات انجام گرفته در خارج از ایران..................................................................... 17
 
2-8 تعریف واژه پرخاشگری............................................................................................ 19
 
2-9 نظریه های مربوط به پرخاشگری................................................................................ 20
 
فصل سوم:روش اجرای تحقیق.......................................................................................22
 
1-3روشهای آماری..........................................................................................................23
 
3-3 تعاریف عملیاتی متغیرها............................................................................................23
 
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها...............................................................................26
 
4-1 یافته های پژوهشی.....................................................................................................27
 
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.....................................................................................30
 
5-1 بحث در باره یافته ها..................................................................................................31
 
5-2 نتیجه گیری...............................................................................................................34
 
5-5 پیشنهادات.................................................................................................................35
 
پیوست.............................................................................................................................36
 
منابع.................................................................................................................................37
 
ضمایم..............................................................................................................................38
 
پرسشنامه..........................................................................................................................39
 
پرسشنامه پرخاشگری آیزنک...........................................................................................42
 
 
 
چکیده
 
در این تحقیق عوامل مؤثر در پرخاشگری نوجوانان و نقش آنها در روابط اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است.با توجه به اهمیت موضوع پرخاشگری مخصوصا در نوجوانان که می تواند سدی در راه تحصیل ،تربیت و حتی زندگی سالم آینده انان باشد و این که اعمال و رفتار دانش آموزان پرخاشگر موجب آزار و اذیت خود و هم دیگر دانش آموزان می شود و این مضوع در روابط اجتماعی آنها تاثیر گذار است. 
 
اهداف این پژوهش عبارتند از بررسی کلی نظریات ارائه شده در مورد علل پرخاشگری
 
- بررسی عواملی که در پرخاشگری مؤثرند و تلاش در جهت رفع این عوامل
 
- ارائه  شیوه پیشگیری برای دانش آموزان که رفتار پرخاشگرانه دارند
 
جامعه آماری در این پژوهش عبارت است از کلیه دانش آموزان دفتر مقطع  راهنمایی تحصیلی ناحیه 2 شهر زنجان می باشد که از میان سه مدرسه راهنمایی دخترانه 50 نفر از دانش آموزان به صورت نمونه گیری تصادفی ساده (قرعه کشی اسامی )انتخاب شده اند.
 
ابزار گردآوری اطلاعات تست استاندارد شده آیزنک و نیز پرسشنامه محقق ساخته است که در یک نمونه آزمایشی 50 نفره  اجرا و اعتبار آن با نرم افزارهای زیر برآورد شد:
 
Alpha 9% -  spss
 
روشهای آماری به کار گرفته شده تجزیه و تحلیل از آمار استنباطی مجذور کا می باشد.
 
یافته های پژوهشی نشان می دهد که عوامل متعددی باعث بروز پرخاشگری می باشند.
 
نقش خانواده یکی  از نفش های غیر قابل انکار می باشد.تبعیض،رفتارهای تند و خشن و اختلاف والدین ،وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده ها عوامل مهم در بروز پرخاشگری دانش آموزان می باشند.مهم ترین پیشنهادات در خصوص پرخاشگری در این تحقیق دادن شخصیت مثبت و منطقی به کودکان و عدم تحقیر و تمسخر آنان بخصوص در حضور دیگران می باشد.
 
 
 
مقدمه
 
پرخاشگری به هر گونه رفتاری که به هدف آسیب رساند یا مجروح ساختن موجودی دیگر انجام گرفته باشد،اطلاق می شود.افراد پرخاشگر غالبا تمایل خود برای آسیب رساندن به دیگران اعتراف کرده و در صورت عملی نشدن قصدشان ابراز یأس می کنند. پس آنچه در این میان حائز اهمیت است قصد و نیت رفتارکننده می باشئ.یعنی رفتار آسیب زا در صورتی پرخاشگری محسوب می شود که از روی قصد وعمد و به منظور صدمه زدن به دیگران انجام گرفته باشد.الویت ارنفسون نقل می کند:
 
((روزی پسرش حین پخش برنامه تلویزیونی در مورد بمباران ویتنام به وسیله بمب ناپالم توسط هواپیمایی آمریکایی پرسید؟ناپالم چیست ؟ در پاسخ به او گفتم:
 
ماده شیمیایی که پوست را می سوزاند و انسان را می کشد.چندی بعد متوجه شدم که چشمان پسرم پر از اشک شده است.یکه خوردم که چگونه در برابر چنین صلاح آدم کشی این همه بی تفاوت برخورد کردم. در حالی که پسر کوچکم اینگونه ناراحت شده است.))روانشناسی اجتماعی نگاهی کوتاه به جهان اطراف ما نشان می دهد که عصر ما همانطور که یکی از علمای اجتماعی گفته،عصر پرخاشگری است.
 
تغیییرات بدنی در دوران بلوغ:
 
1- تغییر در اندازه بدن :نخستین تغییر مهم بدن در دوران ورود کودکی به مراحل بلوغ تغییر در قد و وزن است. در دختران این تغییر بیش از پسران است . رشد وزن در دوران بلوغ به شکل چاقی و افزایش بافت های استخوانی و عضلانی انجام می گیرد.
 
2- تغییر در نسبت های بدن :دومین تغییر مهم بدن در مرحله بلوغ تغییری است که در نسبت های مختلف بدن پیدا می شود.
 
3- خصایص جنسی اولیه:سومین تغییر مهم دوران بلوغ رشد و تکامل  خصایص جنسی اولیه دستگاه های جنسی است.
 
 
 
4- خصایص جنسی ثانویه: چهارمین تغییر بدنی مهم دوران بلوغ  رشد و تکامل خصایص جنسی ثانویه است که عبارتند از شکل های بدنی که پسران را از دختران مشخص می کند و نقش جنسی مستقل هر کدام را تعیین می کنند و سبب می شوند که پسر و دختر نسبت به هم جذابیت پیدا کنند.
 
 
 
2-3 انواع مسائل و مشکلات نوجوانان
 
1- مشکلات مربوط به ارتباط با والدین: در این رابطه مباحثی از جمله احترام به شخصیت جوانان،ارتباط و احترام متقابل و تفاهم والدین و جوانان مورد بررسی قرار می گیرد.
 
2- انتخاب شغل:در اینجا مسئله مالی مطرح است.یکی از عمده ترین شاخصهای جوانی داشتن شغل است. بنابراین نوجوانان نگرانی های عمده ای در زمینه آینده تحصیلی و شغلی خود دارند.
 
3- نداشتن نقش و جایگاه مناسب در اجتماع نوجوانان گاهی در اکتساب موقعیتی در اجتماع و روابط با دیگران دچار مشکلت می شوند.
 
4- گذراندن اوقات فراغت
 
5- رعایت نکردن قانون ،انحرافات و بزهکاری،نوجوانانی که دچار رفتارضد اجتماعی می شوند هدف مشخصی ندارند و رفتارهای پرخاشگرانه  و خشونت آمیز دارند.
 
6- اعتیاد،رویارویی جوانان باشکست یا عدم رعایت مسائل قانونی می تواند موجب پناه آوردن جوانان به اعتیاد شود و مسائل عنوان شده هر یک به نوعی در آینده نوجوانان مؤثرند و بعضی از آن ها به علت اهمیت زیاد وقابلیت پیشگیری حائز اهمیت می باشند یکی از مسائل پرخاشگری می باشد.
 
تعریف واژه پرخاشگری
 
برخی مؤلفین پرخاشگری را به رفتارهای محدود می کنند که یا قاهرانه انجام گرفته باشد یا به نحو چشمگیری چنان با رقابت صورت گرفته باشد که منجر به زیان طرف مقابل شده باشد.بیشتر روانشناسان تجربی پرخاشگری را تنها در این مفهوم منفی به کار می برند.
 
از نظر علمی باید گفت که پرخاشگری یک کشش یا گرایش در فرد است که به صورت زدن،کشنت و ویران کردن خود را نشان می دهد.ظاهرا این امر نشان دهنده یک انقلاب در درون است و حالی از احساساتی که فرد از بازگویی آن وحشت دارد. رنجی در درون او شعله می کشد که قادر به رفع آن نیست و ناگزیر تلافی آن را در دیگران در می آورد.اگر چه این زجر متوجه خودش نیز می شود.به پیشنهاد گرداسیان باید زمانی واژه پرخاشگری را در مورد رفتاری به کار ببریم که چهار شرط زیر را داشته باشد:
 
1- رفتار پرخاشگرانه از روی عمد انجام گرفته باشد.
 
2- آن رفتار در وضعیت میان فردی و باعث تعارض یا رقابت مشخص گردد.
 
3-شخص پرخاشگر از چنین رفتاری قصد دست یافتن به مزیت برتر،فردی را دارد که در مقابل او رفتار پرخاشگرانه داشته است.
 
4-شخص یا در جهت جدال تحریک شده یا حداعلائی آن مسیر را پیمئده است
 
منابع
 
1- ارنفسون،الویت،روانشناسی اجتماعی ترجمه دکتر حسین شکرکن،تهران انتتشارات رشد 1382
 
2- استوار،آنتونی،((نسل کشی و انگیزه ویرانگری در انسان))ترجمه پروین بلورچی( چاپ اول 1373)
 
3- تاوریس،کارول،روانشناسی خشم ترجمه احمد نقی پور و سعید درودی،انتشارات روشنگران چاپ اول
 
 4- داگلاس ،جو،مشکلات رفتاری کودکان ارزیابی و چاره جویی ترجمه مهشید یاسایی(چاپ اول 1374)
 
5- رجبی،صدیقه،پایان نامه((عوامل مؤثردر پرخاشگری کودکان (ابتدایی)  )) دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور خدابنده.
 
6- شعاری نژاد، علی اکبر ،(( روانشناسی رشد 2 نوجوانی بلوغ))انتشارات پیام نور
 
7- کریمی، یوسف روانشناسی اجتماعی در تعلیم وتربیت ، انتشارات پیام نو ر چاپ اول1386
 
 
 
8- نلسون،ریتامیکس،ایزرائل،آلن سی،اتلال های رفتاری کودکان ، ترجمه محمد تقی منش طوسی،ناشر معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی چاپ دوم (1369)


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.