نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 14 دانلود
امتیاز فایل : 10 امتیاز
بازدید : 1,406 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,255 كاربر
adsads
مقاله مرمت تاریخی شمال و بناهای مرمتی ساری
مقاله مرمت تاریخی شمال و بناهای مرمتی ساری
تاریخ ارسال : 29 /04 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 28.2 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 14 صفحه
امتیاز : 11




قیمت : 500 تومان



توضیح :

مقاله مرمت تاریخی شمال و بناهای مرمتی ساری

 

فهرست:
نگاهي به مرمتگر تاريخي شمال كشور
وقایع تاریخی نابودكننده آثار مهم ساري كشور
عمارت و ساختمان‌های قدیمی در دست مرمت

 

نگاهي به مرمتگر تاريخي شمال كشور
* استاد احساني، ۲۲ سال است كه به مرمت آثار تاريخي استان گلستان ومازندران مشغول است
مرمت و حفظ آثار تاريخي نزد ملل توسعه يافته از اهميت والايي برخوردار است. چه آثار و يادمان هاي تاريخي انسان معاصر را با گذشته و تمدن هاي كهني پيوندي دوباره مي دهد. دستهاي تواناي هنرمندان ايراني ميراث دار هنر كهن است كه ريشه در اعماق تاريخ دارد. هنرآوران نامدار وگاه گمنام در مسير تاريخ ضمن پايبندي در حرفه و هنر خويش، زندگي خود را وقف حفظ و پيشرفت ميراث هاي گرانبهاي فرهنگ و تاريخ كرده اند و در اين راه آثار فرهنگي و تاريخي بيشماري را از تخريب و نابودي نجات داده اند. آثار فرهنگي و تاريخي كه بيانگر تمدن و نبوغ ايرانيان در جهان هستند.
سرزمين هميشه بهار مازندران دركرانه بحر خزر از مراكز مهم تمدن آغاز تاريخ، تاريخ و دوران اسلامي ايران است و باتوجه به نتايج كاوشهاي باستان شناسي، قدمت بعضي از آثار كهن اين خطه به حدود ۱۲۵۰۰سال پيش، از غارهاي هوتو و كمربند در حدود ۹۵۰۰ سال قبل از ميلاد ـ به عنوان قديمي ترين پناهگاه انسان در مازندران ـ مي رسد.
استاد «سيدنبي الله احساني امريي» از معدود مرمت كاران سختكوش اداره كل ميراث فرهنگي مازندران،كه بيش از ۲۰ سال است در حفظ و مرمت بناهاي تاريخي استانهاي مازندران و گلستان نقش مؤثر دارد. استاد احساني سالهاي سال هنر و تجربه اش را براي احيا و بازسازي آثار تاريخي اغلب شهرهاي شمال كشور به كار گرفته است كه نمونه بارز آن مرمت برج تاريخي «ميل گنبد قابوس» (آرامگاه شمس المعالي قابوس وشمگير) از بزرگترين آثار معماري قرن چهارم هجري قمري در شهر گنبد است.
استاد احساني در مدت زمان هنر بيست ساله اش به فرهنگ و هنر اين مرز و بوم، مفتخر به دريافت لوح تقدير و جوايز مختلف از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان ميراث فرهنگي كشور و دانشگاه هنر شده است. او كه ۴۵ سال پيش در ساري به دنيا آمد، در كودكي مجذوب آثار ملي و تاريخي منطقه خود شد و براي كسب مهارت و تجربه از محضر استادان بزرگ مازندران بهره جست و دررشته هاي نماكاري، ظريف كاري، فخرمتين، كاشي كاري، احداث طاق چندضلعي، سفال چيني ساده و قوس دار و هره چيني در قوسهاي تكامل يافته، تبحر خاص يافت. وي در حال حاضر بازسازي و مرمت حمام وزيري ـ از بناهاي تاريخي اواخر دوره قاجار ـ را در ساري مشغول است.
احساني درباره حفظ آثار فرهنگي كشور گفت: «تقريباً تمام اماكن تاريخي مازندران متعلق به دوران بعد از اسلام است كه همگي از شاهكارهاي كم نظير هنر معماري ايراني و اسلامي است و طراحان آن دركار خود سرآمد و در محاسبه هاي فني بسيار ماهر و در امور تزييناتي بي نهايت باسليقه بودند. وي احساس حفظ ميراث فرهنگي را يك وظيفه عمومي و ملي مي داند و از مردم مي خواهد نسبت به حفظ آثار تاريخي كشور بيشتر توجه كنند و از تجربيات افرادي كه در اين رشته ها صاحب نظرند استفاده كنند.
از آثاري كه استاد احساني مرمت كرده است مجموعه تاريخي فرخ آباد در ۲۸ كيلومتري شمال ساري، خانه گلباري در محله آب انبار نوساري، (كه اداره كل ميراث فرهنگي در آن مستقر است) امامزاده عباس(ع)، مسجد جامع ساري و خانه نيما يوشيج در روستاي يوش نور را مي تواند نام برد. احساني ضمن مهم شمردن همكاري مردم با متصديان اجرايي ميراث فرهنگي، ازمردم خواست چنانچه ساختمان يا بناي باارزشي دارند در حفظ و نگهداري آن كوشا باشند و سعي كنند از تخريب آن جلوگيري كنند.

 



نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.