نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 28 دانلود
امتیاز فایل : 13 امتیاز
بازدید : 2,152 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,255 كاربر
adsads
مالیات و سیستم های مالیاتی
مالیات و سیستم های مالیاتی
تاریخ ارسال : 31 /04 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 25.09 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 40 صفحه
امتیاز : 14




قیمت : 1,900 تومان



توضیح :

مقاله مالیات و سیستم های مالیاتی

 

فهرست مطالب

انواع سيستمهاي مالياتي و توضيح هر يك

بررسي امكان ايجاد درآمدهاي جديد مالياتي

تعريف ماليات

انواع ماليات

جايگاه حقوقي ماليات

جايگاه اجتماعي ماليات

آشنايي با اصل سيستم مالياتي

مالیات برارزش افزوده و تاریخچه آن

سيستم منسوخ شده مالياتي ايران

 

 

انواع سيستمهاي مالياتي و توضيح هر يك
الف – ماليات بر درآمد اشخاص حقيقي
ب  - ماليات بردارايي
ج   - ماليات بردرآمد اشخاص حقوقي
الف : ماليات بر درآمد اشخاص حقيقي :‌
       همانطور كه از عنوان مشخص است نوعاً مالياتي است كه به تناسب درصد با رعايت شرايط خاص از حقوق افراد ، دستمزد آنان يا از درآمد سالانه آنها در جريان كسب و پيشه يا ارائه خدمات و يا از درآمد حاصل از اجاره مستغلات و يا ساير درآمدهاي مشروعي كه ممكن است يك شخص حقيقي در جريان فعاليت  اقتصادي خود يا بطور اتفاقي نصيب وي گردد توسط كارفرما (درماليات حقوق و دستمزد) ويا خود اشخاص (بطور خود اظهاري) يا توسط مامورين مالياتي ، ماليات مورد نظر از جمع درآمد مشمول ماليات كسر گردسده  به خزانه دولت واريز ميگردد .
ب – ماليات بر دارايي
      اينگونه ماليات شامل مالياتي استكه بر دارايي افراد ناشي از مالكيت آنان نسبت به اموال وارث و زمينهاي باير كه توسط قانون حدود و ميزان اخذ ماليات از آنها مشخص گرديده به نحوي كه هنگام انتقال انتقال اموال يا تملك ارث يا نگهداري ارضاي باير با قلام مزبور تعلق مي گيرد .
ج – ماليات بر درآمد اشخاص حقوقي :
چون شخصيت اشخاص حقوقي جداي از شخصيت سهامداران و اعضاء تشكيل دهنده آن بوده مسائل تعيين كننده در وصول درآمد استان
تبديل رديفهاي ملي به استاني
بررسي امكان ايجاد درآمدهاي جديد مالياتي
عناويني هستند كه در مقام بررسي و تجزيه و تحليل بي ارتباط با يكديگر نبوده بنابراين سعي شده است عناوين فوق به زير مجموعه هايي تجزيه و پس از تشريح آنها درنتيجه گيري كلي نسبت به تمامي موضوعات اصلي جواب منطقي و قابل قبول داده شود از اين رو ابتدا به بررســـي اين زير مجموعه ها مي پردازيم :
1-    تعاريف ماليات
2-    انواع ماليات
3-   جايگاه حقوقي ماليات
4-    جايگاه اختصاصي ماليات (فرهنگ مالياتي)
5-    منطق اخذ ماليا از اشخاص حقوقي
6-    بررسي امكانات بالقوه استان
مباني نظري
تعريف ماليات :
        ماليات وجوهي است كه ماموران دولت بر حسب قانون از صاحبان املاك ، اراضي ، مستغلات وغيره مي گيرند .دكتر معين
 ((عوايد دولت عبارت است از سهمي است كه هر كس از دارايي خود ميدهد تا بقيه داراي او تحت حراست هيئت حاكمه در امان باشد و بتواند از آن به طرز مطلوبي برخوردار شود)) .منتسكيو
ماليات وجهي است كه مردم يك شهر براي حمايت خود به دولت مي پردازند .    ميرابو
  با ژرف نگري به تعاريف فوق و مقايسه آنها از ديدگاه عميق و نهادي پرداخت كنندگان ماليات و نيز تكليف دولتها در قبال اخذ ماليات كاملاً متمايز و روشن مي گردد.
انواع ماليات :
     ماليـــات برحسب ديدگاههاي مختلف به طبقه بنديهاي گوناگون تقسيم گرديده كه يكي از اين طبقه بنديها بشرح زير ميباشد.
1-    ماليات مستقيم
2-    ماليات غير مستقيم
ماليات مستقيم: مالياتي است كه به طور مستقيم هر شخص حقيقي و يا حقوقي مشمول ماليات از درآمد يا از دارائي خود كسر وپرداخت مي كند و شامل تقسيم بندي زير است واينگونه اشخاص تت اسامي وعناوين شركت وموسسات تجاري شناخته گرديده اند بالطبع مي توانند از مزايائي همچون امكانات دولت بنادر،فرودگاهها و غيره بهرمند گشته و بهمين دليل سهمي در پرداخت ماليات بردرآمد داشته وشركتهاي دولتي و خصوصي مشمول ماليات بردرآمد ميباشد .ماليات غير مستقيم: ماليات غير مستقيم بطور مقطوع بر برخي از كالاها كه مصرف عمومي دارد برقرار ميگردد در واقع به قيمت كالاهاي مورد نظر اضافه ميشود و در نهايت مصرف كننده كالا ماليات را كه بصورت جزئي از بهاي كالاي مورد مصرف است بطور غير مستقيم به دولت پرداخت مينمايند وطبعاً ارتباط مستقيمي با درآمد پرداخت كننده ماليات (مصرف كننده كالا)ندارد كالاهايي مانند قند وشكر كه در انحصار دولت ميباشند نمونه هائي از اجناس كالاهائي است كه ماليات غير مستقيم برآن وضع گرديده است .
ماليات غير مستقيم شامل ماليات بر واردات و ماليات بر مصرف ميباشد.
جايگاه حقوقي ماليات:
     دولتها متعقدند در مقابل خدماتي را كه به جامعه ارائه ميدهند مانند(راه-بنادر-فضاي سبز-امنيت-امكانات آب رساني-برق وگاز)و ساير امكانات رفاهي حق خود ميدانند كه از بابت اين خدمــــــات در صدي از درآمد اشخاص (حقيقي و حقوقي)را كه استفاده كننده از اين خدمات ميباشند بعنوان ماليات يا بعضاً بعنوان عوارض اخذ وجهت تكميل خدمات يا تامين منابع لازم در برنامه هاي عمومي خود از آن استفاده نمايد ،در راستاي چنين ادعايي از طرف دولتها بايد ديد كه جايگاه و ريشه استدلال در حقـــوق مدني آن كشور چگونه؟و نحوه موجبات وضع ماليات بر كدام پايه حقوقي مستند گشته است ؟
     پيروان اديان اللهي همواره خداوند متعال را منشاء حق ميدانند و اشخاصي مانند هگل و ماركس جامعه و دولت را منشاء حق دانسته اند.
     بهر حال اگر بخواهيم براي حقوق هدفي در نظر بگيريم مي توانيم تنظيم روابط اجتماعي را مطرح نمائيم و تعريف حقوق نيز مي تواند از همين جا نشات گيزد.
   ((حقوق مجموع قوانين ،نظامات و قواعدي است كه حاكم بر اعمال و روابط اشخاص است))

حقوق را از جهت قلمرو مي توان به دو دسته داخلي و بين المللي تقسيم نمود يعني آن قسمت كه به داخل قلمرو يه دولت حاكم مربوط است و دسته ديگر كه از حاكميت علي الاطلاق دولتهاي خارجي قرار ميگيرد ،البته تقسيم بندي ديگري را ميتوان بر مبناي موضوع بوجود آورد كه در اين صورت حقوق عمومي و خصوصي را خواهيم داشت كه اولي به رابطه دولت و سازمانها ي دولتي در بين خود وافراد در صحنه داخل و روابط بين دولتها در صحنه بين المللي بر ميگردد.
 چون ارتباط ماليات با حقوق داخلي است ، لذا تقسيم بندي حقوق داخلي كه در فوق اشاره شد و شامل حقوق عمومي و حقوق خصوصي است را مورد نظر قرار ميدهيم .



نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.