نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 26 امتیاز
بازدید : 435 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,255 كاربر
adsads
همه چی در مورد مالیات
همه چی در مورد مالیات
تاریخ ارسال : 18 /07 /1394
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,اقتصاد
حجم فایل : 35.04 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 25 صفحه
امتیاز : 27




قیمت : 1,500 تومان



توضیح :
مالیات
 
فهرست مطالب
 
پیش  گفتار 3
بخش اول : آشنائی با موضوع و تاریخچه مالیاتی در ایران
مقدمه 4
طرح وبیان مسئله 4
اهداف تحقیق 5
اهمیت و ضرورت انتخاب موضوع 5
کاربرد نتایج تحقیقق 6
سیری بر گذشته امور دارائی در ایران 7
انواع مالیات 9
اشخاص مشمول مالیات 9
اشخاص غیر شمول 9
مالیات بر دارایی  10
مالیات مستغلات خالی 11
مالیات بر اراضی بایر 11
مالیات بر ارث 12
حق تمبر 13
مالیات بر درآمد املاک 13
مالیات بر درآمد کشاورزی 14
مالیات بر درآمد حقوق 14
مالیات بر درآمد مشاغل 14
مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی  15
مالیات بر درآمد اتفاقی 15
ابلاغ مالیات 15
از تشخیص تا وصول مالیات 16
دعوت به کمیسیون 17
تقسیط مالیات 17
سیاست گذاری و اصلاح نظام مالیاتی 17
نمونه ساختار مالیاتی کشورهای در حال توسعه 18
 
بخش دوم : کنکاش درنظام مالیاتی ایران و سایر کشورهای درحال توسعه
اصلاح نظامهای مالیاتی 20
اختلالات در تخصیص منابع و کاهش رفاه و رشد اقتصادی 20
نابرابریهای مالیاتی 21
مسائل و مشکلات اداری و اجرای مالیاتها 21
طراحی نظامهای مالیاتی 21
 
بخش سوم : آنچه در دایره تشخیص و وصول دارائی میگذرد
وزارت امور اقتصادی و دارایی 23
وظایف اداره دارایی 23
مراحل تعیین و تشخیص میزان درآمد یک مؤدی مالیاتی از شروع تا مرحله اجراء 24
 
پیش  گفتار
مساله مالیات جایگاه مهمی در راه حلهای توسعه به خود اختصاص میدهد.اهمیت نسبی درآمدهای مالیاتی در تامین هرچه بیشتر بودجه کشور هم اکنون رو به افزایش است و به هر میزان که در جهت رفع وابستگی به درآمد نفت گام برداریم. بخش مالیات و اهمیت نسبی آن باز هم فزونی خواهد یافت. این اوضاع و احوال ایجاب میکند که با دیدگان بازتر و مراقبت فزونتر نسبت به روشهای اصولی دریافت مالیات با مسئله بنگریم وچنان عمل کنیم که این منبع پر ارج درآمد در بستر صحیح خود قرار گیرد و به شایسته ترین وجه ممکن مورد استفاده واقع شود.
چنین هدفی به معنی آن نیست که فکر خود را تنها به یافتن منابع جدید مالیاتی یا بالا بردن مالیاتهای موجود معطوف سازیم. بلکه مهمتر از آن در مرحله کنونی تامین شایستگی و عملکرد صحیح ساختار نظام مالیاتی موجود است. این معنی در درجه نخست مستلزم ترقی جدی موضوع بعنوان یک خواست مبرم و در نتیجه ایجاد تحرک واقعی در جهت محقق ساختن آن است. چنین تحرکی طبعا و در ر‍‍‍‍ اس همه کارها مساله پژوهش و بررسی را مطرح میسازد. باید دامن همت به کمر زد و مجموع مسائل و قضایای اقتصادی و مالیاتی و عوامل موثر و زمینه های تاثیر پذیر از آن را مورد بررسی همه جانبه قرار داد. در راستای تحقق این هدف دانشجویان و دانش پژوهان باید بیشتر از دیگر افراد از خود تحرک نشان دهند. لذا با در نظر گرفتن عمق مسئله این قلمزن به عنوان یک عنصر از پیکره نظام در حال توسعه بر آن شدم تا در چارچوب درسی و تحقیقاتی مسئله مالیات را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهم.
 
بخش اول (آشنائی با موضوع و تاریخچه مالیاتی در ایران)
 
مقدمه
در جوامع کنونی که بر پایه نظم و قانونبندی خاصی استوار است بی تردید اولین وظیفه دولتها بعنوان یگانه حامی نظم اجتماعی و برقراری رفاه عمومی و ایجاد محیطی سالم همراه با آسایش برای کلیه افراد جامعه میباشد. انجام این وظیفه خطیر و مهم خود مستلزم صرف هزینه ها و مخارج فراوانی است. که هر دولت در لایحه بودجه سالیانه خود تامین مینماید. بی تردید یکی از منابع درآمدی دولتها برای صرف کردن در جهت پیشبرد اهداف عمومی جامعه همان مالیاتها میباشد.
وصول مالیات و راههای مختلف جمع آوری آن بر عهده وزارتخانه های خاصی است تحت همین نام که زیر نظر یک وزیر که دارای شخصیت شغلی مستقلی است  و در کابینه دولت رکن مهمی را ایفا میکند اداره میشود. در بحث گستردگی این وزارتخانه و ادارات تابعه آن که تماما زیر مجموعه این نهاد دولتی میباشند شکی نیست.وزارت امور اقتصادی و دارایی در هر مرکز استان دارای یک اداره کل میباشد که این اداره وظیفه هماهنگ کننده و سرپرستی اداره جات دیگری که زیر نظر همین وزارتخانه در شهرستانهای استان هستند را بر عهده دارد. از نظر اصول و مبانی کاری در اداره دارایی دو بخش مستقل وجود دارد که عبارتند از  الف)دایره وصول و تشخیص مالیات  ب) دایره اداری . از آنجا که محدوده تحقیق این قلمزن در دایره وصول وتشخیص مالیاتی بوده است. لذا از شرح اضافی درمور وظایف مختلف موجود گذشته و دامنه بحث را حول حوزه تحقیق خود کشانده وسعی خواهد شد به طور مختصر ومفید ارزشیابی اجمالی اما در خور فهم وقابل درک را ارائه نمایم.
 
طرح وبیان مسئله
اجرای قانون مالیات با بهره گیری از روشهای مالیات بر ارزش افزوده وشناسائی اقشارآسیب پذیر وحمایت از آنها با پرداخت سوبسید و کمکهای نقدی تجدید نظر در برخی سیاستهای اقتصادی واتخاذ سیاستهایی در کل بازارهای اقتصادی سالم اعم از بازار کالایی وبازار نیروی کار وبازار سرمایه وایجاد زمینه های اشتغال وتوزیع عادلانه در آمد واتخاذ سیاست توسعه متوازن با بخشهای اقتصادی هدف هر دولتی در زمینه رفاه عمومی و عدالت اجتماعی برای کشور خود میباشد. امروزه گرفتن مالیات تابع شرایط خاصی است و شاید یکی از عللی که مردم از پرداخت آن گریزانند همان نبودن ضوابطی چون اصول مالیاتی و نرخهای تصاعدی  ومالیات بر ارزش افزوده میباشد. یکی از علل ایجاد طبقات فراوان واختلاف طبقاتی زیاد در جامعه ما همین گرفتن مالیاتهای غیر اصولی است . باید در جامعه اغنیاء و متمولین درصد بسیار زیادتری را نسبت به طبقات پائین تر پرداخت کنند.
 
اهداف تحقیق
درتحقیق بیشتر سعی شده است که پیرامون یک محور اصلی بحث و گفتگو شود . و آن بحث کلی چیزی جز اتکاءو ایمان بهمنابع درآمدی مالیاتی نیست . اگر جامعه ایرانی با دیدی عمقی به قضایا بنگرد درمیابد که درآمد نفت ناپایدار و بقاء کشور احتیاج به صرف هزینه های گزاف دارد. آنگاه شاهد جهش چشمگیر و رشد وشکوفایی در زمینه های مشکلات و معضلات هایی در کشور خواهیم بود که باعث رشد و توسعه اقتصادی خواهد شد. در تحقیق هدف ما بیشتر نمایش ساختار اصولی و صحیح وصول مالیات و کشف راههای بهتر شناختن منابع درآمدی و طرق دریافت وصول مالیات از مؤدیان بوده است . اینکه چگونه ممیز مالیاتی  میتواند یک تشخیص میزان درآمد هرچه بیشتر با حقیقت نزدیک به عمل آورد و راه آ شتی ملت با مالیات و ماموران  و صول آن چیست؟ و در کل باید گفت هدف از هر بحث و تحقیق علمی و عملی  فعالیت علمی در میدانهای واقعی و ایجاد یک راه میان مشکلات و اندوخته های علمی است تا از این طریق بتوان مسائل را بهتر شناخت و راحتتر حل کرد. 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | sam200 | تاریخ ارسال : 18 /07 /1394

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.