نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -5 امتیاز
بازدید : 143 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,458 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    4,941 كاربر
adsads
تاثیر دوره پیش دبستانی و دو زبانگی در پیشرفت تحصیلی
تاثیر دوره پیش دبستانی و دو زبانگی در پیشرفت تحصیلی
تاریخ ارسال : 23 /02 /1395
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی
حجم فایل : 649.6 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 70 صفحه
امتیاز : -5




قیمت : 4,500 تومان



توضیح :

بررسی تاثیر دوره پیش دبستانی و دو زبانگی در پیشرفت تحصیلی پایه اول ابتدایی

 

فهرست مطالب

پیشگفتار
فصل اول - کلیات تحقیق
طرح تحقیق
واژه های کلیدی
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
هدف های کلی تحقیق
فرضیه ها
متغییر های تحقیق
متغییر مستقل
متغییر وابسطه
تعاریف عملیاتی متغییر ها
دوره پیش دبستانی
دوزبانگی
تعریف نظری پیشرفت تحصیلی  
 
فصل دوم - ادبیات تحقیق
مقدمه
پیشینه بحث
تحقیقات انجام شده
بررسی تحقیقات انجام شده در داخل ایران
بررسی تحقیقات انجام شده در خارج از ایران 
پیشینه دوزبانگی در ایران و جهان
گرایش کودکانعادی
گرایش کودکان با نیازهای ویژه
توانایی‌های لازم
موقعیت‌های شغلیدر ایران
درس‌های این رشته در طولتحصیل
دروس تخصصی گرایش کودکان عادی
تاریخچه پیش دبستانی در ایران به چه سالی برمی گردد؟
دوره پیش دبستانی اکنون به چه صورت است؟
دوره پیش دبستانی چگونه تعریف می شود؟
واجدان شرایط حضور در این دوره چه کسانی هستند؟
آیا برای ورود به این دوره سنجش هم دارید؟
چه نوع مراکزی اقدام به ثبت نام این کودکان می کنند؟
محتوای آموزشی در دوره پیش دبستانی چیست؟
کتاب کار کودک چیست و شامل چه مواردی است؟
دوره پیش دبستانی با کلاس اول ابتدایی تداخل پیدا نخواهد کرد؟
مربی دوره پیش دبستانی باید دارای چه شرایطی باشد؟
مراکزی که پیش دبستانی دارند، باید چه تجهیزاتی داشته باشند؟
آیا استفاده از این آموزشها برای همه شهرها و روستاها امکان پذیر است؟
شهریه دوره پیش دبستانی بر چه مبنایی محاسبه می شود؟
چرا پیش دبستانی های غیردولتی هزینه بیشتری دریافت می کنند؟
ضوابط به کارگیری در مهدکودکهای خصوصی چیست؟
همه مراکز به صورت استانداردهای آموزشی تدریس می کنند؟
با توجه به اهمیت فراوان دوره پیش دبستانی برای کودکان چرا این دوره هنوز اجباری نشده است؟
چه طرحی برای آینده در نظر گرفته شده است؟
 
فصل سوم - روش شناسی تحقیق
مواد و روشها
جامعه آماری
ابزار گردآوری داده ها
آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی
روایی محتوایی
پایایی
پرسشنامه کیفیت زندگی در مدرسه
روش اجرا
نمونه آماری و نحوه گزینش آن
 
فصل چهارم - یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها
یافته ها
 
فصل پنجم - نتیجه گیری کلی و ارائه پیشنهادات
خلاصه و نتیجه گیری
منابع

پرسشنامه کیفیت زندگی مدرسه

 

پیشگفتار
مقایسه تاثیر دوره پیش دبستانی و دوزبانگی در پیشرفت تحصیلی پایه اول منطقه خرمدشت ،  بررسی دو عامل پیش دبستانی و دو زبانگی و نقش و تاثیر آنها در پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی مسئله ای است که در این پژوهش قصد بررسی آن را داریم ،  محیط های اجتماعی نظیر مهدکودک، نهادهای دیگری به جز خانواده در آموزش هنجارها و ارزش ها به فرزندان دخالت دارند و با افزایش سن کودک به مرور از نقش خانواده ها کاسته و بر نقش این کانون ها در الگو دهی به شخصیت کودک افزوده می شود مهدکودک ، برای بچه ها عموماً جذابیتی بیش از خانه و خانواده  دارد و نیز نقشی بسیار اساسی و مهم در تربیت کودکان  ایفا می کند( حسینی زاده ، 1385 )
بنابراین برای به ثمر نشستن این نهال های ترد و شکننده و کمک به رشدِ صحیح آنان باید محیطی امن و عاری از هر انحرافی برای تربیت آنان فراهم ساختبسیاری از کودکان با رشد روزافزون تعداد مادران شاغل، بیش از نیمی از روز خود را در مهدها سپری می سازند و رفتارها، ارزش ها و الگوهای بسیاری را از این مکان ها کسب می کنند، حال این میربیان و مسئولان مهدها هستند که باید ضمن عنایت به وظیفه خطیر تعلیم و تربیت ، و بهره گیری از شیوه های مثبت و کارآمد دینی، علمی و روانشناسی ، در ساختن نسل آتی کمر همت ببندنداگر مهدها به مکان هایی جز «محل نگهداری» کودکان تبدیل شوند، به عبارت دیگر به وظیفه اصلی خود که جامعه پذیری و تربیت صحیح کودکان و نه صرف نگهداری از آنان، بدل شوند، نسل کارآمد و شایسته ای را تحویل جامعه خواهند دادمهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی وظیفه آموزش فعالیت های پیش از دبستان و آماده کردن کودک برای ورود به دبستان را بر عهده دارند( جوادی ، 1380 )
در مهدکودک، خردسالان با فراگیری نقاشی، شعر، سرود، بازی  و.با رویدادها و محیط اطراف خود آشنا   می شوند.کودک رفتارهای مورد پذیرش در جامعه را می آموزدکودکانی که دوران کودکی را در مهد می گذرانند بهتر و راحت تر می توانند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند و در ارتباطات اجتماعی خود کمتر به مشکل برخورد  می کنند و نسبت به دیگر کودکان به مراتب، جامعه پذیرتر هستندمهد برای کودکان به منزله یک محیط کاملاً صمیمی و دوستانه استلذا تأثیرپذیری کودکان در مهد به مراتب بیشتر از خانه و خانواده استاگر مربیان، افرادی آموزش دیده، کارآمد و متخصص در زمینه تربیت کودکان باشند خواهند توانست به بهترین شکل ممکن کودکان را تربیت کنندوجود مراکز پيش دبستانی و مهدهاي کودک دریک مجموعه يکي از عواملي است که در رشد و پرورش کودک مؤثر مي باشدزيرا کودک پيش دبستاني خود را بعنوان ارشد آن مجموعه مي داند و همين امر باعث تقويت اعتماد به نفس کودک مي گرددساير مزاياي اين مورد نيز بسيار است  ( محمدی ، 1383 )
آموزش هاي پيش از دبستان فرصتهائي براي فعاليتهاي فردي و گروهي نظير: بازي، نقاشي، سرود، کتابخواني، آزمايشهاي ساده، فعاليتهاي اجتماعي و.را به کودک داده و سعی میکند با ارائه مفاهيم مختلف علمی،فرهنگی،مذهبی،اجتماعی و اطلاعات مورد نيازدیگر، جهت انجام فعاليتهاي دبستاني، کودکان را آماده ورود به مدرسه نمايد ( رضازاده ، 1383 )
 
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
هدف تحقیق
اهمیت تحقیق
فرضیه ها
متغییر ها
تعاریف عملیاتی
 
 
مقدمه
بررسی تاثیر دوره پیش دبستانی و دوزبانگی در پیشرفت تحصیلی دوره ابتدایی ،  آموزش پیش دبستانی می تواند از طریق غنی سازی محیطی ، کودکان را قادر سازد تا به تجارب ادراکی و ذهنی جدیدی که احتمالا در محیط معمول خانواده برای آنان امکان پذیر نیست بپردازند در تحقیق حاضر سعی شده است اثرات تجارب پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی ، هوش و علاقه به مدرسه در دانش آموزان دبستانهای منطقه خرمدشت روشن شود 
 
بیان مسئله
مقایسه تاثیر دوره پیش دبستانی و دوزبانگی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدا یی منطقه خرمدشت ، مطالعات متعددی در فرهنگ های مختلف نشان داده است ، که کمبود محرکهای محیطی و عدم امکان تجارب حسی حرکتی و ذهنی ، اثرات نامطلوبی بر روند رشد روانی و اجتماعی کودکان دارد ، بعلاوه نشان داده شده است که غنی سازی محیط از طریق افزایش محرکهای اجتماعی ، ادراکی و عاطفی موجب عقب ماندگیهای رشدی حاصل از فقر محیطی می شود ، در این پژوهش قصد داریم  با بررسی جامعه ای مشخص از کودکان مقطع ابتدایی منطقه خرمدشت به بررسی نقش و تاثیر گذراندن دوره پیش دبستانی و دوزبانگی در پیشرفت تحصیلی بپردازیم
 
اهمیت و ضرورت تحقیق
بررسی وضعیت کودکان در مقطع ابتدایی از اهمیت بالایی برخوردار است  ، بررسی نقش و تاثیر دو عامل پیش دبستانی و دوزبانگی می تواند از جهات گوناگون دارای اهمیت باشد ، توجه به گذراندن دوره پیش دبستانی و دوزبانگی می تواند تاثیر بسزایی در وضعیت تحصیلی دانش آموزان در مقطع ابتدایی داشته باشد ، آموزش هايي كه در مراكز پيش دبستاني به كودكان داده مي شوند، زمينه ي رشد، يادگيري مفاهيم رياضي، استدلال كردن، خواندن و نوشتن و زبان آموزي را به شكل غيرمستقيم فراهم مي كنندمحور اصلي در اين آموزش ها بازي استبازي كار كودك استبنابراين بايد آن را با ارزش، مثبت و براي كودك ارزشمند تلقي كردبا فراهم كردن شرايط مناسب اين امكان براي كودك مهيا مي شود
 
هدف های کلی تحقیق
هدف اصلی تحقیق حاضر آن است که اثرات تجارب دوره پیش دبستانی را بر پیشرفت تحصیلی ، هوش و علاقه به مدرسه در دانش آموزان مقطع ابتدایی روشن سازد ، با توجه به اینکه در حال حاضر برنامه ریزی جامعی در مورد سرمایه گذاری دولت برای برنامه های پیش دبستانی موجود نیست ، و این برنامه ها به طور عمده توسط بخش خصوصی اداره می شود ، امکان دستیابی کودکان همه اقشار جامعه ، بخصوص کودکان خانواده های کم درآمد به آنها وجود ندارد از طرف دیگر دو طرز تلقی در این مورد وجود دارد که اهمیت برنامه پیش دبستانی را برای بسیاری از خانواده ها و دست اندرکاران کاهش می دهد نخست آنکه نهادهای پیش دبستانی بطور عمده محل نگهداری و مراقبت از کودکان در طی ساعات روز است ، و در صورتی که خانواده امکان این مرافقبت را داشته باشد نیازی بدان نیست تلقی دوم آن است که این نهادها عمدتا مراکزی هستند که مهارتهای خاصی را به کودکان می آموزند و این آموزش را بعدا می توان سهولت در سطح دبستان انجام داد آموزش حروف الفبا و اعداد از این جمله اند ( برخی ار برنامه های دوره آمادگی نیز در عمل بر همین نوع آموزش نکیه دارند )
 
فرضیه ها
فرضیه اول 
میان گذراندن دوره پیش دبستانی و دو زبانگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول ابتدایی رابطه معنی دار وجود دارد
 
فرضیه دوم 
میان گذراندن دوره پیش دبستانی و دو زبانگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول ابتدایی رابطه معنی دار وجود ندارد
 
متغییر های تحقیق
متغییر مستقل
دوره پیش دبستانی و دوزبانگی 
 
متغییر وابسطه
پیشرفت تحصیلی 
 
تعاریف عملیاتی متغییر ها
دوره پیش دبستانی
آموزش پيش دبستاني دوره آمادگي دوره  غير رسمي و اختياري ويژه كودكان رده سني چهار سال تا پنج سال استطول مدت آن يك تا دوسال است.
 
دوزبانگی
تكلم به دوزبان بطورمتناوب دوزبانگي ناميده ميشودهمچنين از فردي كه اين عمل را انجام مي دهد با عنوان شخص دوزبانه ياد مي شودتعاريف ديگري هم براي دوزبانگي وجوددارد: برخي آن را به كارگيري هم زمان متناوب و استادانه دو زبان تعريف كرده اند و برخي هم دانستن مقداري ازيك زبان دوم راكافي دانسته اندتا بتوان عنوان دوزبا نه رابه آن شخص اختصاص داددوزبانگي يكي ازمسأله سازترين واقعِت هايي است كه آموزش و پرورش كشور ما و بسياري از كشورهاي جهان با آن مواجه استبرابر آمارهاي موجود در كشور ما زبان مادري حدود نيمي از افراد فارسي است.نيم ديگر بازبانها و گويش هاي متناوب محلي مانند تركيكرديلريبلوچيعربي و...تكلم مي كنند
 
تعریف نظری پیشرفت تحصیلی

 

تعریف نظری پیشرفت عبارت است از معدل نمره های امتحان دانش آموزان در رسیدن به هدفهای از پیش تعیین شده درسی از وضع موجود به وضع مطلوب


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | sam200 | تاریخ ارسال : 23 /02 /1395

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.