نمونه سوالات پیام نور
دسته بندی مطالب


به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

آخرین پست ها
برچسب ها
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,259 كاربر
adsads
وبلاگ
07 /02 /1393 | دسته : اخبار | نویسنده : yasin67 | 2 دیدگاه | 182 بازدید

چادر مشکی، موجب سلامتی می شود یا افسردگی؟!


 

با توجه به جمع این روایات و فلسفه‌ی وجوبی حجاب، مبنی بر عدم جاذبه فیزیکی در ارتباط با نامحرم، می‌توان استنباط نمود که رنگ مشکی برای چادر بهترین رنگ است.


 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی زنان مازندران "حورا"، زهرا خندان؛ در قسمت اول این نوشته، به جایگاه حجاب و پوشش بانوان در قرآن پرداختیم. در ادامه، پوشش بانوان و لزوم برخورداری از ویژگی‌هایی که فاقد جذابیت و جلب توجه باشد را در سیره و شیوه‌ی زندگی پیامبر اکرم (ص) و خاندان او (ع) بررسی می‌کنیم.

 

سنت شامل سیره و روایات معصومان (ع) می‌شود.

 

سیره و روش زندگی معصومان

 

ام‌سلمه یکی از زنان بزرگوار پیامبر اسلام می‌گوید: هنگامی که آیه‌ی حجاب نازل شد (که زن‌ها باید روسری بلند و چادر را بر سر خویش فروافکنند) زنان انصار از منزل بیرون آمدند؛ در حالی که عبا و چادر مشکی بر سر داشتندو پیامبر سکوت کردند.[1]

 

سکوت پیامبر (ص) درباره‌ی رنگ مشکی پوشش زنان انصار، دلیل بر تقریر و تأیید حجاب با چادر مشکی است.

 

«...پیامبر خدا صدیقه‌ی طاهره و داماد گرانقدرش را فراخواند. فاطمه‌ی زهرا جامه‌ای بس بلند دربرکرده بود که پایین آن به زمین کشیده می‌شد...» (قزوینی، 1371: 167)

 

حضرت رسول در چند مورد حضرت زهرا (س) را بَضْعَةٌ مِنّی (بخشی از وجود من) خطاب کردند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

روزی مرد نابینایی با کسب اجازه به محضر حضرت زهرا (س) آمد. حضرت از او فاصله گرفت و خود را پوشانید، پیامبر اکرم (ص) که در آنجا حضور داشت از حضرت زهرا (س) پرسید: «با اینکه این مرد نابیناست و تو را نمی‌‏بیند، چرا خود را پوشاندی؟» حضرت زهرا (س) در پاسخ فرمود: «اگر او مرا نمی‏‌بیند، من که او را می‌‏بینم، وانگهی او بو را استشمام می‏‌کند.» پیامبر (ص) (به نشانه‌ی تأیید شیوه و گفتار حضرت زهرا) فرمود: «أَشْهَدُ اَنَّکِ بَضْعَةٌ مِنّی: گواهی می‏دهم که تو پاره‌ی تن من هستی.»[2]

 

رسول خدا (ص) در جمع یاران نشسته بود، از آنان پرسید: ارزنده‌ترین و گرامی‌ترین زینت برای زنان چیست؟ به گفته‌ی انس بن مالک، کسی از صحابه نتوانست پاسخ بگوید. علی (ع) با وجودی که پاسخ آن را می‌دانست دوست داشت پاسخ را از زبان فاطمه (س) بشنود. به خانه رفت و این سؤال را با همسرش در میان نهاد و فاطمه زهرا فرمود: «خَیْرٌ لِلنِّساءِ اَنْ لایَرِینَ الرِّجالَ وَلایَراهُنَّ الرِّجالُ: بهترین زینت برای زنان آن است که آن‌ها مردان نامحرم را نبینند و مردان نامحرم آن‌ها را نبینند.»

 

علی (ع) به سوی پیامبر (ص) بازگشت و پاسخ فاطمه (س) را برای حضرت بیان کرد.

 

پیامبر (ص) فرمود: «چه کسی به تو چنین خبر داد، تو که اینجا بودی و پاسخی نگفتی؟» علی (ع) عرض کرد: «فاطمه (س) چنین فرمود.»

 

پیامبر (ص) از این پاسخ خشنود شد و سخن فاطمه (س) را پسندید و به نشانه‌ی تأیید او فرمود: «اِنَّ فاطِمَةُ بضْعَةٌ مِنّی: همانا فاطمه، پاره‌ی تن من است.»[3] (جمعی از نویسندگان، 1391: 306)

 

در هر دو مورد که حضرت ختمی مرتبت، حضرت زهرا (س) را پاره‌ی تن خودشان خطاب می‌کنند، ایشان از حجاب و محدوده‌های آن سخن گفته‌اند؛ ابتدا از مرد نابینا کناره می‌گیرند و حجاب می‌گذارند تا نکند بوی ایشان را بشنود و در پاسخ به بهترین زنان، از عدم اختلاط زن و مرد و ندیدن نامحرم سخن می‌راند که این سخن خود یکی از مهم‌ترین نظریه‌ها در جامعه‌ی اسلامی است.

 

پس محدوده‌ی حجاب تا جایی است که کسی را جذب نکند و بهترین زنان کسانی هستند که مردان آن‌ها را نبینند.

 

«در روایت دیگری آمده است: پیامبر گرامی اسلام از یاران خود پرسید در کدام لحظه زن به خدا نزدیک‌تر است؟ پاسخ مناسبی مطرح نشد، تا اینکه حضرت زهرا (س) سؤال پدر را شنید و پاسخ داد: آن لحظه‌ای که زن در خانه‌ی خود می‌ماند و به امور زندگی و تربیت فرزند می‌پردازد، به خدا نزدیک‌تر است.»[4] (زکی‌زاده رنانی، 1386: 103)

 

این روایت نیز در راستای روایت قبلی است و مبتنی بر ندیدن مرد نامحرم است.

 

نحوه‌ی حضور زن در جامعه‌ی اسلامی

 

در زمان ضرورت، لازم است زنان در مقابل نامحرمان ظاهر شوند اما با کیفیتی اسلامی. به‌عنوان مثال، وقتی خلیفه‌ی اول تصمیم گرفت فدک را از حضرت فاطمه (س) بگیرد، آن حضرت مقنعه و چادرش را در حالی که تمام بدنش را پوشانده بود سر نمود و برای ایراد سخنرانی (و دفاع از حق خود) از منزل خارج شد.[5]

 

«کیفیت پوشش آن حضرت این‌گونه بود:لاثَتْ خِمارَها عَلی رَأْسِه. لاث به معنی پیچیده است. مثلاً می‌‌‏گوییم لاث العمامه علی راسه‏‌ ای شدّها و ربطها؛ یعنی عمامه را به سرش پیچید. اما خمار چیزی بوده است بزرگ‌تر از روسری‌‏های فعلی زن‌‌ها، به‌صورتی که سر و سینه و گردن را می‌‏پوشانده است. خُمر جمع خمار است. به هر حال، وقتی این خبر به حضرت زهرا (س) رسید، برخاستند و خمار را بستند. لاثَ به معنای پیچیدن است. از لفظ خمار هم معلوم می‏شود که حضرت طوری آن روسری را به کار برده بودند که روی گردن و سینه‌ی ایشان پوشیده شده بود.

 

 

وَ اشْتَمَلَتْ بِجِلْبابِه: جلباب نوعی پوشش سراسری بوده که روی لباس‌‌ها می‌‏‌پوشیده‌‏اند. شاید چیزی شبیه عبای امروز یا پیراهن بلند عربی. حضرت آن پوشش سراسری را هم طوری بر سر افکندند که محیط بر تمام بدن ایشان بود.

 

تَطَاُ ذُیُولَها: یعنی حضرت در راه رفتن پا روی پایین لباسش می‌‏گذاشت. یا بر اثر ناراحتی با شتاب حرکت می‌‏کرد. در اینجا به‌‌طور مسلم منظور این است که لباس ایشان آن‌‌قدر بلند بود که گاه زیر پا قرار می‏‌گرفت.

 

تا اینکه حضرت زهرا (س) وارد شد بر ابی‏‌بکر در مسجد، در حالی که گرداگرد او را جمع زیادی از مهاجرین و انصار و دیگر مسلمین گرفته بود. فَنیطَتْ دُونَها مُلاَءةٌ. سپس میان حضرت و مردم پرده‏ای نصب شد. وقتی حضرت زهرا (س) وارد مسجد می‌‏شود، در آنجا پرده‏ای نصب می‌‏شود. نکته‌‌ی مهم در این بخش آن است که همین که حضرت وارد می‏‌شود دستور می‌‏دهند که پرده‏ای بین ایشان و دیگران بیاویزند. البته از کلمه‌‌ی فَجَلَست که در خطبه آمده استفاده می‏‌شود که قبل از اینکه حضرت بنشینند، پرده را سریع می‌‏آویزند. یعنی همین که خبردار می‏شوند دختر پیغمبر (ص) در راه مسجد است یا به محض ورود ایشان، محیط را آماده می‌‏کنند و این پرده را نصب می‌‏کنند و این خود باز از اموری است برای حفظ حضرت از نگاه مردان و احترامی بوده که به‌صورت سنت درآمده است و امروزه نیز در مجالس مذهبی رعایت می‏شود...» (آیت‌الله مجتبی تهرانی در شرح خطبه‌ی فدک)

 

در روایتی منقول از امام علی (ع) آورده‌‌اند: بهترین لباس، لباسی است که تو را از خدا به خود مشغول نسازد. این روایت خود گویای یک ملاک در پوشیدن لباس است.

 

فتوا و دیدگاه مراجع تقلید

 

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای: «من می‌گویم چادر، هم بهترین نوع حجاب است و هم یک نشانه‌ی ملی ماست که منافاتی با هیچ نوع تحرکی از زن ندارد. اگر واقعاً کار اجتماعی و کار سیاسی و کار فکری به معنای تحرک باشد، لباس رسمی زن می‌تواند چادر باشد که بهترین نوع حجاب است.»

 

حضرت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی: «چادر حجاب برتر است و سزاوار نیست زن‌های مؤمن بدون چادر وارد جامعه شوند.»

 

حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی: «چادر بهترین پوشش برای خانم‌هاست، چون تمامی مفاتن بدن را می‌پوشاند. خانم‌های مسلمان باید آداب و سنن اسلامی را در لباس پوشیدن مراعات کنند و از تجددگرایی مضر پرهیز کنند.»

 

حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: «چادر حجاب پسندیده است.»

 

حضرت آیت‌الله العظمی بهجت: «بی‌شک چادر حجاب برتر است.»

و...

 

آیا رنگ مشکی کراهت دارد؟!

 

در برخی از روایات، رنگ سیاه مایه‌ی کاهش قوه‌ی شهوت معرفی شده است.[6] از طرفی حجاب زن مسلمان نیز برای مهار جاذبه‌‌‏های جنسی و شهوانی زن در برابر نامحرمان است و به همین دلیل، اگر نگوییم بهترین رنگ، باید گفت یکی از بهترین رنگ‌‏های حجاب، رنگ مشکی است.

 

روایاتی که رنگ مشکی را مکروه دانسته ‏اند، مطلق نبوده، بلکه سه پوشاک را استثنا کرده ‏اند: کفش، عمامه و کساء[7] (که مصداق ایرانی آن چادر و مصداق عربی آن عباء است که بین مرد و زن مشترک بوده است.)

 

روایاتی وجود دارند که استفاده از پوشاک سیاه را به ‏شدت نهی می ‏کنند. در برخی از این روایات علت را این‏گونه بیان نموده‏اند که رنگ مشکی شعار بنی‏عباس است و ائمه‌ی هدی خواسته ‏اند شیعیانشان پیرو ظالمان نباشند و کوچک‏ترین شباهت ظاهری نیز به آنان نداشته باشند؛[8] چراکه «مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ»: هر کس خود را به گروهی شبیه نماید از آنان محسوب می‏ شود.

 

براساس این روایات، پس از ولایت عهدی امام رضا (ع) که بنی‏عباس لباس مشکی را به‌عنوان نشان خود ترک نمود، این کراهت نیز برطرف شد؛ علاوه بر آنکه برخی از صاحب‏نظران احتمال داده‏اند که رنگ مشکی صرفاً شعار مردان بنی‏عباس بوده است و در همان زمان نیز برای زنان ممنوعیتی از این جهت وجود نداشت. پس کراهت رنگ مشکی در واقع یک کراهت، سیاسی و موقتی و عمدتاً برای مردان بوده است.

 

با توجه به جمع این روایات و فلسفه‌ی وجوبی حجاب، مبنی بر عدم جاذبه فیزیکی در ارتباط با نامحرم، می‌توان استنباط نمود که رنگ مشکی برای چادر بهترین رنگ است.

 

افسردگی و رنگ مشکی

 

برخی از انسان‌ها آگاهانه یا ناآگاهانه می‌گویند رنگ مشکی چادر بانوان مسلمان سبب افسردگی آنان می‌شود. نتایج مشورت‌های علمی که با بعضی از روان‌شناسان و روان‌پزشکان انجام شده نشان می‌دهد که ممکن است افسردگی بعضی از افراد، علت تمایل آن‌ها به پوشش سیاه باشد، ولی پوشش سیاه افراد علت ایجاد افسردگی آن‌ها نیست و بین این دو نکته تفاوت بسیار ظریفی است و خلط بین آن دو باعث اظهارنظرهای نادرست درباره‌ی حجاب گردیده است.

 

توضیح مختصر اینکه افسردگی از بیماری‌های روحی و روانی بسیار پیچیده‌ای است که دارای عوامل و علایم و تظاهرات رفتاری مختلف و حتی متضاد است. مثلاً بعضی افراد افسرده ممکن است به بیاشتهایی و عده‌ای دیگر به پرخوری متمایل شوند. در خصوص پوشش نیز ممکن است بعضی از افراد افسرده به پوشیدن لباس تیره و عده‌ای نیز به لباس‌هایی با رنگ غیرتیره تمایل پیدا کنند. بنابراین حتی استناد به پژوهشهای میدانی نیز اثبات‌کننده‌ی مدعای مذکور نخواهد بود.

 

پس استفاده از چادر مشکی برخلاف ادعاهای به‌ظاهر علمی بعضی از افراد، نه تنها عارضه‌ی منفی ندارد، بلکه با فلسفه‌ی حجاب و پوشش زنان در مقابل نامحرم، یعنی عدم تهییج و تحریک و ایجاد آرامش روانی در جامعه نیز سازگار است. زنی که با پوشش غیراسلامی و رنگارنگ پا در جامعه‌ای آکنده از نگاه‌های هرزه می‌نهد، بعضاً با تعرض و بی‌حرمتی افراد بیماردل روبه‌رو می‌شود که این خود در ایجاد افسردگی، نقش مهمی ایفا می‌کند و سبب فساد در جامعه می‌شود و این فساد سبب کاهش امنیت و عدم ثبات روحی افراد می‌گردد.

 

اما این نکته که رنگ مشکی فاقد جذابیت و نشاط است نیز به برتری حجاب تیره‌رنگ دلالت دارد، زیرا نگاه افراد نامحرم به سمت این پوشش جذب و جلب نمی‌شود و احساس نشاط و جلب توجه در نامحرمان انگیخته نمی‌شود. ولی شخصی که لباس تیره پوشیده، هیچ‌گاه به این دلیل که رنگ لباسش تیره است، دچار افسردگی نمی‌شود؛ زیرا رنگ‌های شاد و بانشاط بسیاری در دایره‌ی دید وی وجود دارد و نگاه او فقط و فقط به چادر خودش معطوف نشده است. در نتیجه زنی که چادر مشکی می‌پوشد، حداکثر ایمنی را برای خود ایجاد کرده است و نشان می‌دهد که اینجا نقطه‌ی پایان نگاه‌های نامحرمان است و در فراسوی این پوشش جایی برای نگاه‌ها و نیت‌های ناپاک نیست.

 

همچنین باید اشاره کرد که پوشش مشکی در مقابل نامحرم با عدم نظافت مغایر است، زیرا طبق دستورات اسلامی، نظافت نیمی از ایمان است. همچنین امام علی (ع) می‌فرماید: «لباس پاکیزه غم و اندوه را می‌زداید.»[9] (جوادی آملی، 1391: 157) پس می‌توان گفت: پوشیدن چادر مشکی با نظافت کامل و همچنین فقط در مقابل نامحرم، که معمولاً زمانی محدود را شامل می‌شود، سبب افسردگی نخواهد شد.

 

وحدت در پوشش

 

از آنجا که معمولاً از نوع لباس می‏توان پایگاه اجتماعی، خودآگاهی افراد و ارزیابی آن‌ها از خود را حدس زد، در مدارس سعی می‏شود کودکان از لباس و روپوش هم‏شکل استفاده کنند تا به این ترتیب، فردیت‏زدایی شود و احساس فردیت (Individualise) در آنان کم گردد. یونیفرم‌ها مثل لباس خلبانان، غواصان، آتش‏نشان‏ها و رانندگان، علاوه بر اینکه افراد را در برابر صدمات و آسیب‏ها حفظ می‏کند، عامل شناسایی است، زیرا هویت افراد را فاش می‏سازد.

 

در اسلام در موسم حج، افراد از لباس هم‏شکل احرام استفاده می‏کنند که نشانه‌ی ترک دل‌بستگی‏های دنیوی و کنار گذاشتن لباس‏های رنگارنگ است. در واقع همان‌گونه که لباس متحدالشکل و یونیفرم در دیگر اصناف و اقشار، ماهیت افراد را مشخص می‏کند، جلباب و چادر مشکی معرف شخصیت روحی و معنوی و پاکدامنی بانوان مسلمان به‌عنوان قشر بزرگ جامعه است و می‌تواند به نامحرمان این واقعیت را نمایان سازد که زن دارای این نوع پوشش، بنای خروج از حریم پاکدامنی و ترک احکام انسانی و پر از خیر و صلاح اسلامی را ندارد.

 

نتیجه‌گیری:

رنگ مشکی، رنگ «نه» مطلق است برای مشخص کردن مرزها و حریم‌های اجتماعی و حجاب یک خانم مسلمان با چادر مشکی از این دسته است. وقتی خانمی چادر مشکی به سر می‌کند و با وقار و متانت تمام، قدم به عرصه‌ی اجتماع می‌گذارد، با این نحوه‌ی پوشش می‌خواهد نشان دهد که هرکسی حق ندارد به این حریم پاک، مقدس و خصوصی وارد شود. این حریم، حریم حرمت، حیا و احترام است؛ نه جای هرزگی، آلودگی و هوس‌بازی.

 

در واقع او با حجاب مشکی و چادر مشکی بین خود و مردان نامحرم مرزی عاقلانه ایجاد می‌کند. او با این رنگ سیاه به‌صورت هدفمند می‌خواهد نگاه تیز و برنده‌ی هرزگی و ابتذال را بشکند و نگذارد در حریم عفاف، پاکی و نجابت او، نامحرمی وارد شود و حرمت او را از بین ببرد. لذا چادر مشکی به‌منزله‌ی حرمت و احترام است. مرز ادب، کرامت، حیا و عفت است.

 

مشکی فقط رنگ حضور اجتماعی زن مؤمن در مقابل نامحرمان است، نه در هر مکان و هر زمان و هر موقعیتی. او هرگاه در محیطی که از نگاه‌های نامحرم و آلوده به‌دور است، قرار می‌گیرد چادر مشکی را از سر برمی‌دارد و در حدود و مرزهای ایمانی خویش، با پوشیدن بهترین لباس‌ها و با جذاب‌ترین رنگ‌ها، طراوت، زیبایی، گرمی و شادابی خود را برای اهل خانه و همکاران خانم یا مجالس زنانه به نمایش می‌گذارد.(*)

 

منابع:

 

قرآن کریم

جمعی از نویسندگان (1391)، حدیث واقعه یا... در مدینه چه گذشت، نشر اکرام، قم.

جوادی آملی (1391)، مفاتیح الحیاه، مرکز نشر اسراء، قم.

حق‌شناس، سید جعفر (1386)، ﺣﺠﺎﺏ ﺩﺭ ﺁﻳﺎﺕﻗﺮﺁﻥ ﺑﺎ ﻧﮕﺎﻫﻲ ﺑﻪ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ، ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ‌ی ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺯﻧﺎﻥ، کتاب زنان، ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ 1386، ﺳﺎﻝ ﻧﻬﻢ، ﺷﻤﺎﺭﻩ‌ی 59.

زکی‌زاده رنانی، علیرضا (1386)، 50 پرسش در محضر حضرت زهرا، انتشارات حدیث نینوا، قم.

قزوینی، سید محمدکاظم (1371)، فاطمه الزهرا از ولادت تا شهادت، ترجمه‌ی حسین فریدونی، نشر آفاق.

مکارم شیرازی، ناصر، جمعی از نویسندگان (1354)، تفسیر نمونه، انتشارات دارالکتب الاسلامیه، قم.

مکارم شیرازی، ناصر، جمعی از نویسندگان (1363)، تفسیر نمونه، انتشارات دارالکتب الاسلامیه، قم.

  برچسب ها

چادر مشکی

نظرات کاربران :

  ylq گفته :

There is such fidget spinner a cheap oakley sunglasses place, adidas shoes the morning cheap jerseys of barbour women jackets the village cheap oakley sunglasses is hollister still in sleep, that the wind fred perry around levis outlet store the clouds nfl bills will burberry handbags let toms shoes outlet the whole village seems to be in louboutin the mcm outlet clouds, coach factory outlet online as fairyland magnificent.There is philipp plein clothes such wholesale handbags a charlotte hornets jersey place, where hermes outlet a gucci mens shoes volume ray ban sunglasses like burberry handbags a dream of the relojes especiales ancient ink painting scroll, katespade outlet that ray ban sunglasses the outline of the nfl broncos fine stone island store lines dansko shoes of nature, iphone 5 cases regardless louboutin of nike air force rough barbour mens jackets or delicate, ink cheap oakley and ink all polo ralph lauren reveal the ancient pandora rings vicissitudes michael kors canada of cheap michael kors life, these natural simple, mcm handbags long chicago bulls and long adidas.se , nop jerseys Here skechers womens shoes is known as a national aging new balance shoes Millennium cheap jerseys sanctuary, here fitflop is a swarovski jewelry national history books, polo ralph lauren outlet is pandora jewellery to study the fossils kevin durant shoeskobe bryant shoes of a dre beats nation.There is coach outlet online such under armour curry a adidas shoes outlet place, pistons jersey there is ferragamo a belstaff mens jackets quiet minnesota timberwolves and nfl titans simple ancient michael kors australia village, nfl chiefs is michael kors outlet online sale a nfl vikings beautiful and moving ink painting. When shop coach factory you the north face go with a nfl azcardinals tired to go there, air max 90 see where rayban sunglasses the swarovski crystal pastoral, water, beats audio storm bridge, true religion outlet people jordans for sale and armani clothing nature into one, celine handbags must have thought nfl raiders to denver nuggets go to nfl colts a www.tommyhilfiger.nl paradise.There giuseppe shoes is such a roshes place where there is no christian louboutin shoes city michael kors bags of nike air max 2014 red light barbour outlet green designer handbags wine, adidas neo there is north face jackets no city jordan shoes of colorful, nike free run but where you nfl rams can ralph lauren tracksuits see prada handbags thousands of lights stacked layers, juicy couture surrounded by mountains michael kors bags around baseball bats the ralph lauren uk night, hermes birkin like the hollister kids dome of prada outlet the stars, ralph lauren shirts The public sac jerseys to moncler outlet online find him nfl bengals thousands birkenstock taschen deutschland of nfl cowboys Baidu, suddenly zapatillas nike look back, that portland trail blazers person ralph lauren factory store was north face backpacks in the nike free 5.0 dim longchamp light nike air max 2015 "mood.There nfl jaguars is north face pas cher such ralph lauren outlet online a place, where the huaraches simple hollister online shop deutschland folk customs, roshe run hospitality. You michael kors v?skor go ray ban sunglasses there is ralph lauren uk the guest, michael kors bags go oakley sunglasses outlet there you have versace shoes outlet to prada sunglasses first tasting, they side of womens hoodies the wine while ray ban wayfarer singing: "Welcome barbour women jackets to cheap jerseys Miao Village, mellow rice timberland shoes wine michael kors to meet swarovski australia you, coach outlet you like to polo ralph a nike air cup, do not red bottoms like replica watches to drink air max 2014 two cups, replica watches you michael kors outlet online Like woolrich outlet online do not like lunette oakley pas cher to drink three cups ... lunette ray ban pas cher ... "


There longchamp outlet is such a cheap oakley place, nba jerseys people fred perry shoes living chrome hearts jewelry here nfl jets will plein outlet take nfl texans full advantage of the thomas sabo uk terrain nfl dolphins here, in the suns jerseys Mid-Levels to build a hollister co unique Hermes Diaojiaolou. Diaojiao ecco women shoes Lou down the mountain, close hilfiger outlet to nfl eagles households, are tory burch shoes all wood structure, oakley up bcbg dresses and down nfl buccaneers layers, sitting south south. jerseys from china Thousands jimmy choo of coach outlet Diaojiaolou birkenstock outlet with nfl bears the ups michaelkors.com and ray ban sunglasses outlet downs nfl lions of terrain changes, memphis grizzlies row thomas sabo upon row, magnificent.Mr. rayban Yu ralph lauren Qiuyu pandora on belstaff the nfl packers evaluation replica watches here: "to burberry handbags answer shoes on sale all lacoste polos the air max shoes beautiful." tommy hilfiger online shop This beautiful pandora place air jordan retro is the Guizhou Southeast Guizhou marc jacobs handbags Xijiang Miao supra footwear Village, nike air max thousands burberry outlet online of burberry outlet years living with a burberry online shop self-proclaimed converse outlet is the the north face descendants of Chi people.The original Chi utah jazz is tommy hilfiger the jerseys from china ancient uhren tribe of the nfl seahawks nine swarovski tribal timberland outlet lords. 5000 gafas oakley years marc jacobs outlet ago, the Yellow bos jersey Emperor watches defeated Yan Emperor, launched toms outlet a oakley sunglasses cheap war nfl panthers with air jordan the tommy hilfiger outlet stores Chibi tribe. nfl falcons Chi coach factory outlet online You asics killed, Dongyi, philadelphia 76ers jersey Jiuli and ray ban sbocco other tribes into new balance the Yanhuang tribe, only belstaff sale the nfl redskins formation of ray ban sunglasses today's ray ban Chinese mbt shoes outlet nation's earliest subject. burberry Chi puma outlet store You, mia jersey although burberry bags outlet known as c&c beanies wholesale one of designer handbags the ancestors of China, asics but nfl 49ers thousands of years by asics gel opponents nba jerseys outlet demon badly. reebok What nike.dk is longchamp outlet right swarovski and wrong, as thousands nike air of polo ralph lauren years after nike outlet the descendants, mcm bags we naturally can juicy couture clothings not timberland homme give a fair oakley evaluation. But ray ban today, san antonio spurs the mysterious and michael kors brave and abercrombie industrious, toms shoes suffering michael kors and cheap true religion the jerseys from china vicissitudes of the oakley prescription Miao descendants can true religion be recognized birkenstock taschen outlet by instyler ionic styler the rolex world, milwaukee bucks this coach outlet sale is skechers the final knicks jerseys victory burberry of kobe bryant jersey the barbour mens jackets Chibi converse chucks tribe.Standing nike roshe on roche run the west cleveland cavaliers jerseys side of the pandora bracelets viewing rolex replica platform, puma the eye is the polo ralph lauren layers beats by dre of the green coach outlet online tile roof, nfl patriots in toms outlet the pandora white water on both guciheaven sides of long champ the christian louboutin river polo outlet online along cheap eyeglasses the mountain, winding moncler women jackets circled, bcbg max azria just cheap michael kors as the ralph lauren outlet master ralph lauren of ink ink Danqing, that montre pas cher more nike store than orlando magic a thousand households, mont blanc A hugo boss outlet block true religion jeans outlet with nfl giants Miaojia characteristics iphone 4s cases of nike outlet store the kate spade outlet Diaojiaolou, air max all tell the chi hair Miao baseball jerseys people christian louboutin thousands nike air force of years fake rolex of nike tn requin heavy oakley outlet history. But also show nike roshe all nets jersey the vans schuhe ancient buildings ferragamo outlet of the michael kors purses ancient prada outlet charm cheap nike shoes of the longchamp taschen ancient!Thousands gsw jerseys of cheap true religion Miao michaelkors.com Village soccer outlet online surrounded russell westbrook jersey by endless kate spade outlet online green nike free shoes fields rayban and hills, green rice nike mercurial vapor fields scarpe hogan throughout the vibram shoes mountain, the kanye west shoes mountains new balance are the ray ban outlet original ecological ralph lauren large indiana pacers wild louboutin shoes flowers nba jerseys and ralph lauren outlet old giuseppe zanotti trees, the air jordans village valentino shoes outlet set off nike air max in the pastoral givenchy bags outlet scenery, people calvin klein intoxicated, this When the michael kors handbags heart will hogan shoes outlet be bottega the birth ray ban outlet of a coach purses "long flat iron speechless Xijiang people" kate spade desire.Into the coach black friday Zhaizhai, mizuno running Baishui louboutin outlet River nike.de through dsquared2 jeans the wall, michael kors handbags the fendi outlet online Xijiang Miao reebok shoes Village divided nfl saints into coach outlet two. Side of the oakley outlet online mountains hollister clothing store around michael kors the mountain, heavy mizuno running shoes mountain skechers range oakley sunglasses peaks, terraced mountains pandora rings along the mountain straight hogan with the salvatore ferragamo sky, nfl ravens the foot of michael kors purses the longchamp mountain and the coach outlet low burberry sale potential is converse the soccer shoes piece of tory burch sale thousands of nike huarache Miao babyliss Village, air max along converse shoes the under armour ua shoes stone adidas superstar pavement ray bans has been boarded salomon schuhe the jimmy choo shoes top replica rolex of the burberry handbags mountain, overlooking salvatore ferragamo the toms outlet West River, nike max Stacked on the mountain nfl jerseys and built, before coach factory online the house after versace outlet the bamboo michael kors purses and houston rockets other michael kors outlet green plants nike air max embellishment. A northface turn there new balance is adidas.de a landscape, which adidas is new balance store the charm burberry outlet online of the thomas sabo West hermes bags River.


Into the Miao michael kors outlet online Village can see softball bats a timberland boots long commercial pedestrian coach outlet street, true religion jeans women pedestrian street nike online are nfl steelers paved with the north face outlet quartzite, where cheap glasses the ralph lauren sale toronto raptors of michael kors outlet online sale an bottega veneta array cheap oakley sunglasses of air jordan shoes Miao characteristics toms shoes of ralph lauren online goods, dallas mavericks jersey Miao nfl chargers silver coach factory outlet online jewelry and snacks, there are characteristics of Miao washington wizards drums tommy hilfiger and Miao embroidery. burberry uk This street, cheap ray ban the bank's mcm bags staff is also swarovski dressed in the Miao national coach factory outlet online costume, this nike.se commercial nike huaraches street polo ralph lauren outlet online in prada accordance with ferragamo shoes the roshe run style adidas sneakers of oakley sunglasses outlet the town polo ralph lauren outlet built, supra shoes every detail the north face is showing mont blanc pens the Miao elements, oakley sunglasses are free run in the interpretation of this hollister open omega watches folk ed hardy clothing culture museum charm!The middle nike mercurial of oakley the commercial street ray ban zonnebril has a large square, every burberry outlet online morning nike.com and afternoon air max 95 of a vans shoes local free running Miao north face young longchamp handbags men north face outlet and women performing coach bags Miao occhiali oakley song and dance programs, ralph lauren polo Miao nike air max people michael kors outlet online own performances of mcm backpack outlet the nfl browns song beats by dre and nike outlet dance programs have cheap jerseys local ethnic nba jerseys color, gorgeous costumes, cheerful song and dance vans outlet and los angeles clippers beautiful Love dsquared2 shoes story can make hilfiger you cheap basketball shoes more replica handbags understanding of the nike free shoes Miao jordan release dates people!

تاریخ ارسال : 02 /01 /1397

ارسال نظر :

نام شما * :
ایمیل :
متن * :
کد امنیتی *: