نمونه سوالات پیام نور
دسته بندی مطالب


به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

آخرین پست ها
برچسب ها
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,255 كاربر
adsads
وبلاگ
23 /02 /1393 | دسته : اخبار | نویسنده : مدیر کل 1 | 1 دیدگاه | 9,634 بازدید

احمدی نژاد با هاشمی خوب بود اما ...


 

عضو سابق شورای شهر تهران اعتقاد دارد که دوستان اصولگرایش در سال 84 بر علیه محمود احمدی نژاد نظرسازی می‌کردند.


اگر اصلاح طلبان با ریاست جمهوری سال 76 به سراغ فتح سنگر به سنگر رفتند و مجلس و شورای شهر را یکی بعد از دیگری فتح کردند، اصولگرایان از شورای شهر دوم فتح سنگر به سنگر را آغاز کردند. حسن بیادی که در قالب تشکل «آبادگران» وارد شورای شهر دوم شد بازگو کننده خاطرات آن روزها برای ما شد.

او در صبح یکی از روزهای اردیبهشت در دفتر کار خود در مرکز شهر، میزبان ما بود. برایمان از نحوه ورودش به سیاست و دوستی‌اش با محمود احمدی نژاد گفت، رفاقتی که دیگر این روزها پابرجا نیست و بیادی از منتقدان سرسخت دولت داری احمدی نژاد است. احمدی نژادی که به عقیده او  اگر نوریان شهردار شده بود الان دیگر نامی در سیاست نداشت.  از رایزنی و جلسه با آیت الله هاشمی سخن گفت و اینکه اگر آیت الله از اول می گفت کاندیدا می شود از او حمایت می کردند نه احمدی نژاد و ....

در بخش اول مصاحبه نامه با بیادی، به ظهور احمدی نژاد به عنوان یک پدیده سیاسی پرداختیم. بخش دوم این مصاحبه که جذاب ترین بخش گفتگوی ما با این چهره سیاسی بود گریزی به انتخابات سال 88، نقش صداوسیما و تندروها در شعله ور کردن حوادث آن سال، آیت الله هاشمی و ... تا همین روزهای نزدیک و حضور روحانی در پاستور پرداختیم که طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

مشروح بخش اول این گفت‌وگو را در ادامه مطالعه فرمایید؛

آشنایی من با شما بر می‌گردد به سال 80 و هیئت آقای حدادیان که شما احکام می‌گفتید. فعالیت‌های سیاسی آقای بیادی قبل از آن آغاز شده بود و یا هیئت زمینه ساز آن شد؟
فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ما در منطقه غرب تهران گسترده بود. وقتی مقام معظم رهبری خطر تهاجم فرهنگی را مطرح کردند، بسیاری به گفتن به به که رهبری چه حرف خوبی زدند، اکتفا کردند اما ما گفتیم این صحبت ها باید عملیاتی شود. تقریبا 15 نفر بودیم که با یکدیگر هم عهد شدیم این هیئت را درست کنیم که در آن زمان اسم هم حتی نداشت.


آدم های معروف این هیئت به غیر از شما چه کسانی بودند؟
آقای کاشانی بود، من بودم، آقایان براتلو،  فدایی ، پالیزادار، سروری،کمیجانی، غفارپور، رسولی روزگر بودند. اما این فعالیت ربطی به هیچ ارگانی و سازمانی نداشت. ما خودمان تمام کارها را می‌کردیم.

اولین جلسه ای که گذاشتیم با زیارت عاشورا شروع شد و در یک خانه 60 متری در 2 اتاق 12 متری که این خانه متعلق ابوی آقای کاشانی بود که پدر شهید بودند. بعدها به صورت چرخشی در خانه‌های مختلف این مراسم برگزار شد و آقای حدادیان هم مداح جمع ما بودند.

حدادیان، جز مداحان باسواد و نابغه است. من می‌گویم سعید حدادیان مداحی هم بلد است و مسائلی که تسلط دارد بیشتر از مداحی است. زبان بلد است، خطش خوب است، تفسیر قرآنش خوب است، استخاره های خوبی دارد، بچه با سواد و پیگیری است. فقط کمی عجول است اگرچه آن هم قابل اصلاح می‌باشد.

بعد از این جلسات خانگی، هیئت گل کرد و اولین بار بود که اسم هیئت رزمندگان شکل گرفت. اسم هیئت رزمندگان ( محبان فاطمه زهرا) برای این جمع انتخاب شد که در کلمه کلمه آن ساعت‌ها بحث شده بود. بعد از استقبال مردم در عرض یک سال دیدم جا نداریم. در کارخانه پارس الکتریک، یک مسجدی بود، بنام امام مجتبی(ع) با مسئولین آن صحبت کردیم که پنجشنیه ها این مسجد را در اختیار ما قرار دهند.

در روزهای اول پرده می زدیم وسط مسجد، در عرض سه ماه برای خانم ها جا نبود. خانم ها را به دلیل گرمی هوا در حیاط جا دادیم. در ماه رمضان خواهش کردیم که یک سالن به ما بدهند. سالن کفاف نداد سه سالن به ما دادند. اینها از طریق پول‌های مردمی اداره می‌شد. آدم هایی که دستشان به دهنشان می‌رسید، پول می دادند، به طوری که اولین شب احیا تعداد حاضران در مجلس به 40 هزار نفر رسید. و از سال دوم به بعد، شب احیای ما به 100 هزار نفر رسید.


اگر می بینید نیروی مقاومت بسیج آنجاست به برکت این هیئت است. سپاه با لطفی که به این هیئت داشت کارخانه را خرید و دوستان شرط کردن که هیئت باید همینجا بماند و همچنین جای دعا دارد برای مسئولین شرکت پارس الکتریک که از آنها تشکر می کنیم. به نظر من این هیئت یکی از حرکت های فرهنگی بود که می توانست برای جوان ها اثر گذار باشد. صداوسیما همراه این هیئت‌ها سبک برنامه های مذهبیش را عوض کرد. صداوسیما حاضر نبود یک مداح را نشان بدهد، اما مراسم هیئت رزمندگان را پخش زنده می‌کرد.


این جمع شما خیلی زود شروع به گرفتن پست کردند؟
این هیئت سال 70 شروع شد و هیچ کار سیاسی نکرد اما در سال 81 به دلائلی بنده و آقای کاشانی در انتخابات شورای دوم شهر شرکت نمودیم.


به چه دلیلی؟
ما با جمعی از دوستان با توجه به اینکه شورای اول تهران منحل و انزجار عمومی در شهر ایجاد شده بود، تصمیم به این کار گرفتیم.  و آن هم زمانی بود که غائله 18 تیر اتفاق افتاده بود. نمایندگان مجلس ششم تحصن کرده بودند، معاونین استاندارها و وزرا استعفا می‌دادند و خدشه جدی در مسائل سیاسی ایجاد شده بود. در آن زمان یک گروهی بودیم، که تفکر بسیجی داشتیم. همه ما متخصص و کار بلد بودیم و به همین علت گفتیم می‌آییم و کار را درست می‌کنیم. ما اعتقاد داشتیم که شهر یک موجود زنده است. کار تهران فقط عمران نیست، 70 درصد آن مسائل اجتماعی و فرهنگی است و تنها 30 درصد عمرانی است که آن هم باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

برای شورای شهر در هیئت و جلسات خودتان هدف گذاری کرده بودید؟
این کار ما ربطی به هیئت نداشت چون هیئت‌ها قرار نیست حزبی و یا جناحی اداره شوند. هیئت‌های عزاداری متعلق به همه اقشار مردم مومن و انقلابی است.


آن زمان نگاه هیئت شما به دولت خاتمی چگونه بود؟ منتقد آن دولت بودید؟
اگرچه نگاه مجموعه ما آنقدر هم منفی نبود به نظر من این هیئت به همه دولت‌ها از طریق نقد منصفانه و یا پشتیبانی آگاهانه کمک کرده است. به نظر من فقط دولت مسئول نابسامانی‌های آن دوره نبود. ما عادلانه برخورد می‌کردیم. وزارت ارشاد تنها مسئول فرهنگ در کشور نیست. نیروی انتظامی، صداوسیما، شهرداری، دانشگاه ، حوزه و ... هم مسئول هستند. این از معضلات جدی فرهنگ است. که یک مدیریت یکپارچه به آن حاکم نیست. این معضل عدم وجود تفکر شکل‌گیری مدیریت یکپارچه در مقوله‌های دیگر از جمله مسائل سیاسی هم وجود دارد.

 

آن دوره منتقد سیاست‌های فرهنگی هاشمی و خاتمی بوید؟
فرق نمی‌کرد، منتقد نبودیم ما سازنده فرهنگ بودیم. ما تربیت می‌کردیم. با تربیت درست، با تهاجم فرهنگی مقابله می‌کردیم. این خودش مبارزه می‌شد. این هیئت به سهم خودش توانست برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جوانان قدم‌های خوبی را بردارد.

من دو تا جلسه با آقای خاتمی داشتم در زمان انتخابات، ایشان از ما تقدیر کرد. می‌گفت شما جوانان را خوب پرورش دادید. ایشان به روش‌های ما اعتقاد داشت. هیئت براساس روایت نورانی امام صادق(ع) اداره می‌شد که فرمودند شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا، یفرحون بفرحنا و یحزنون بحزننا. اصولا در این هینت‌ها جوانان بسیار شادابند.


یعنی مذهبی بودن با حرکت شما شد ارزش؟
جوانان با تیپ‌های مختلف به هیئت می‌آمدند. تصور کنید 5 صبح مردم به هیئت می‌آمدند. واقعا زحمت کشیده شد، برای ساختن این هیئت.


خوب، برسیم دوباره به شورای شهر. شما رفتید در شورای شهر؟
بله، یک تشکلی خارج از هئیت شکل گرفت که از طریق بچه‌های اصولگرا بود. لفظ اصولگرا هم آن زمان شکل گرفت.

گروه‌ها و احزاب سیاسی تقریبا اصولگرا، نشستند باهم صحبت کردند و حدود 100 نفر را انتخاب کردند که از 100 نفر تبدیل به 31 نفر و در انتها نیز به 15 نفر رسید.


چه کسی شما را معرفی کرد؟
من را می شناختند. کسانی که تفکر بسیجی داشتند من را معرفی کردند.


مثلا چه کسانی؟
آقای براتلو، احمدی مقدم و.. من را معرفی کردند.


به شورای هماهنگی؟
بله، شورایی شکل گرفت که مسئول هماهنگی آن آقای دکتر احمدی نژاد بود و اصولا برای شکل‌گیری و پیشرفت کار دخالت نمی‌کرد ولی هماهنگ‌کننده خوبی بودند.


از همانجا با ایشان آشنا شدید؟
بله، اما با برادرشان از قبل در دانشگاه مالک اشتر آشنا شدم که با ما همکار بودند. من تقریبا یک هفته مانده به انتخابات، اعلام کردم که در انتخابات شرکت نمی‌کنم. گفتم نمی توانم با این گروه کار کنم. قهر کردم و آمدم.


چرا قهر کردید؟
چون اعتقاد داشتم، که یکی باید هم نوا با من باشد، که در آن لیست نبود و احساس می‌کردم حرف‌هایم غریبه است. بعد از آن احمدی نژاد زنگ زده بود به سعید حدادیان که من را متقاعد کند. روزی در مسجد دانشگاه تهران، من آقایان حدادیان، زریبافان و احمدی نژاد جلسه داشتیم. در آن جلسه گفتم که آقای کاشانی بیاید من هم می‌آیم و اگر نه، من هم نیستم. کاشانی مانند برادر من است و من او را دوست دارم. آقای کاشانی آن زمان کارهای خوبی برای جوانان انجام می‌دادند جذبه خاصی داشتند.
گفتن چرا اصرار دارید کاشانی باشد؟ گفتم او از خیلی‌ها که هستند توانمندتر است. قبول کردند، یکی از دوستان خود را حذف کردند.


چه کسی حذف شد؟
آقای نجار که بعدها استاندار کردستان شد. اصلا هم ناراحت نشد. رفته بود مکه و دوستان او را حذف کردند. ایشان فردی توانمند و متدین و خدوم هستند. آقای کاشانی، دو روز مانده به انتخابات اضافه شد. خودم بردم او عکس انتخاباتی گرفت. جالبه ایشان نفر ششم شدند.


شما چندم شدید؟
من ابتدا سوم بودم و بعد از اینکه چند صندوق را باطل کردند شدم چهارم.


خیلی‌ها با توجه به فضای آن زمان در انتخابات شرکت نکردند، شما این مسئله را چقدر در رای آوردن خودتان موثر می‌دانستنید؟
این برای همه گروه ها بود.

 


بچه مذهبی‌ها که شرکت می‌کردند.
نه، خیلی‌ها شرکت نکردند. روسا و مداحان بسیاری از هیئت ها برعلیه شورا حرف زدند. حتی به دلیل ضعف اعتقادی و مطالعاتی این شوراها را به شورای سقیفه تشبیه می‌نمودند.

 
آقای چمران یه جایی گفتند که، آقای احمدی نژاد تنها کسی بود که صدرصد مطمئن به پیروزی در انتخابات بود.
نه، اگه اعتقاد داشت، مانند دوره قبل در انتخابات شرکت می‌کرد و کاندیدا می‌شد. همگی با هم اعتقاد داشتیم. احمدی نژاد خیلی زحمت کشید. برای هماهنگی در کل کشور در غالب شورای هماهنگی زحمت کشید. به نظرات ما احترام می‌گذاشت. 



شما فکر می‌کردید تمام لیست شما در انتخابات رای بیاورد و راهی شورای شهر شوند؟
بله، یقین داشتیم. گفتیم ما باید انتخاب شویم اما پول نداشتیم. یکی از اعضای شورای شهر قبلی خودش گفت که شخصا 150 میلیون هزینه کردم. اما جمع ما به 100 میلیون هم نرسید.


هزینه شخصی می کردید؟
بله، ما کلا 50 تا بنر زده بویدم. اما به صورت علمی. 50 بنر را در نقاطی زدیم که بیتشترین مخاطب را داشت.


در گپ ابتدای این گفت‌وگو اشاره کردید که شهید ناصر کاظمی وقتی پستی را به شما پیشنهاد کرد، قبول نکردید؟ و گفته بودید بقول امام(ره) تا تهذیب نشده‌اید پست برای شما خطرناک است.
کاملا درست چرا که آن زمان بنده 26 سال داشتم و احساس خطر می‌کردم اما سال 81 بنده 46 سال داشتم و در دو دانشگاه صنعتی و مالک اشتر به عنوان معاون خدمت می‌نمودم.


این پست گرفتن سنگین تر بود چون با رای مردم بود.
بله، درست است. من الان احساس راحتی می کنم، چرا که اگر انسان فهیم باشد نمایندگی مردم بسیار بار سنگینی را به دوش انسان می‌اندازد.


شماها رفتید در شورا، و نسبتا مردم از جمع شما راضی بودند.
مردم کاملا راضی بودند و نه نسبی. قبل اینکه انتخاب شویم از کارشناسان استفاده کردیم. با برنامه وارد شدیم و اهم برنامه‌ها را تدوین کردیم که مهم ترین آن دیدارهای مردمی بود. بعد از اینکه انتخاب شدیم از این برنامه ها استفاده کردیم. در عرض 6 ماه نیروی بالقوه جامعه را به نیروی بالفعل تبدیل کردیم. شما نگاه کنید مردم در 6 ماه رویکردشان نسبت به مدیریت شهری برگشت.ما یک مدیریت پاسخگو ایجاد کردیم.


مثلا چه کارهای اثرگذاری را ابتدا آغاز کردید؟
شانزده تا از جوازهایی که دست و پاگیر مردم بود، و مردم را اذیت می‌کرد و زمینه ساز فساد می‌شد، را حذف کردیم. ما ربا را حذف کردیم. ما کارهای فرهنگی و اجتماعی را اولویت دادیم. درد و دل مردم را چهره به چهره می‌شنیدیم، سخت‌گیری‌ها را کاهش دادیم. در بسیاری از موارد مشکلات مدیریت‌های قبلی را نادیده گرفتیم و به سمت شفاف‌سازی مالی، و برنامه‌دار شدن شهرداری و تقویت سیستم نظارت حرکت نمودیم.

قبل از ما، بسیاری از مساجد حاضر نبودن از شهرداری پول بگیرن چون می‌گفتند حرام است. ولی در زمان ما این اتفاق افتاد. ما بیش از 500 مسجد در تهران را بازسازی کردیم.


شما دغدغه فرهنگی داشتید.
بله، ما بسترهای فرهنگی را آماده کردیم و در کنار آن هم کار عمرانی زیادی صورت گرفت. بازگشایی ادامه اتوبان نواب کار ما بود. پادگان قلعه مرغی اجازه نمی داد و ما آن را حل کردیم. تونل رسالت را باز کردیم و پل تقاطع آزادگان شهید رجایی در 9 ماه صورت گرفت و بسیاری دیگر.


احمدی نژاد را چگونه برای شهرداری انتخاب کردید؟ گزینه دیگری نیز بود؟ شما وام دار احمدی نژاد بودید.
اصلا کسی در ذهنش این مسائل نبود. ایشان وام دار شورا بود. ما از میان 60 نفر ایشان را به خاطر تحقق یافتن اهدافمان انتخاب کردیم.


همه اصولگرا بودند؟
نه خیر از اصلاح طلب‌ها هم بودند. ما اصلا جناحی برخورد نمی‌کردیم. 60 نفرشدند و بعد سی نفر و در آخر به ده نفر رسیدن و از ده نفر به احمدی نژاد که از ده نفر آخر برنامه خواستیم و برای دفاع از برنامه‌هایشان به شورا آمدند.


این ده نفر چه کسانی بودند؟
آنهایی که یادم هست آقایان توکلی، بوربور، سعیدی کیا، دانش جعفری، دکتر نوریان، احمدی نژاد، محمد نژاد، ترکان، غرضی.


آقای احمدی نژاد، در آن زمان سابقه کمتری نسبت به دیگر افراد داشت؟
ما اهدافی را پیگری می‌کردیم. در این میان یکی بیش از دیگران شانس داشت و حتی کارهم تمام شده بود و نظر تمام اعضا بر روی او مثبت بود.


چه کسی؟
دکتر نوریان؛ ایشان معاون سازمان جهانی هواشناسی بود. او اعتقاد داشت این پست قائم به فرد است. ایشان همه تو ضیحات را داد همه را علاقه مند کرد و بعد گفت، نیستم و گفت من برای شهردار بعدی این حرف‌ها را زدم. دکتر نوریان، مورد حمایت بسیاری از اعضا بود.


اگر نوریان انتخاب می‌شد، دیگر احمدی نژاد شکل نمی‌گرفت؟
بله.


یعنی یکی از مقدمات ظهور احمدی نژاد، دکتر نوریان بود؟
بله یک بار دیگر نیز این ماجرا برای ایشان اتفاق افتاد. بعد از احمدی نژاد هم ایشان مورد وثوق بود که بازهم قبول نکرد. ایشان آدم با ایمان و با خدایی است و در زمینه مدیریت ید طولایی را در کشور و در مجامع بین‌المللی دارا می‌باشند. ایشان حزبی و جناحی نیستند و اصولا مرد تفکر و کار هستند.


آقای احمدی نژاد، شد گزینه شما. احمدی نژاد شهرداری چگونه بود و چه فرقی با الان داشت؟
در شهرداری خوب عمل کرد اما نقد جدی به عملکرد او داشتم. بحث 350 میلیارد فاقد سند را من مطرح کردم. با حق مردم شوخی نداشتیم و این شرط اصلی ما بود. ایشان در شورا 7 رای داشت و بعد تبدیل به 9 شد و بعد به 11.

 

یعنی در شورا رای نداشت؟
اول کار رای نداشت. بعد از اینکه اعضا با یکدیگر صحبت کردیم شورا متقاعد شد به او رای بدهد.


آقای احمدی نژاد را چگونه معرفی می‌کردید؟
ما می‌خواستیم، تفکر مردم را به مدیریت شهری عوض کنیم و احمدی نژاد این قابلیت را داشت. بعضی از این ده نفر نهایی، اعتقاد داشتند شورای هیئت مدیره است و ما این را قبول نداشتم. ما می‌خواستیم شورای شهر باشیم نه شورای شهرداری. ما می‌خواستیم شورای شهر غالب باشد.

همان موقع هم برای ریاست جمهوری او هم برنامه داشتید؟
بله، یک سال مانده به انتخایات با هم برنامه ریزی کردیم. ما اعتقاد داشتم که وی رای می‌آورد. تصمیم گرفتیم ایشان بشود رئیس جمهور.


از شورای شهر خیز گرفتید برای دولت؟
خیر، من و کاشانی رفتیم دیدار آیت‌الله هاشمی. اگر ایشان از اول می‌گفت می‌آیم شاید ما تصمیمی دیگری می‌گرفتم. ایشان به ما علاقه مند است و ما هم به ایشان احترام می گذاریم و معتقدیم ایشان سرمایه نظام و از استوانه‌های انقلاب می‌باشند.

ما از ایشان اجازه گرفتیم که اگر شما قطعا می‌آیید ما نرویم سراغ دیگر نامزدها. گفتیم اگر شما نیایید، ما به سراغ آقای احمدی نژاد می‎رویم. و ایشان گفت فکر نمی‌کنم در انتخابات شرکت کنم.


ایشان در مورد احمدی نژاد حرفی نزد؟
خیر، اتفاقا ایشان از احمدی نژاد حمایت می‌کرد. در تمام افتتاحیه ها احمدی نژاد از آیت‌الله هاشمی دعوت می‌کرد. در پروژه رسالت، آقای هاشمی را آورد برای افتتاح. در تجمع 12 هزاری نفری قرآن، از آقای هاشمی دعوت شد و جوایز را ایشان دادند. این دو باهم خوب بودند. اما پدر سیاست بسوزد!


پس از دیدار با هاشمی، دیگر تصمیم قطعی را برای ورود گرفتید؟
بله، ما چند نفر بودیم که این کار را دنبال می‌کردیم از جمله آقای دکتر نادر شریعتمداری.


نظر شما به غیر نظر اصولگرایان بود؟
نه، جریان اصولگرایی با افراد اصولگرا دو مسئله جداست.


در آن  زمان اصولگرایان از فرد دیگری حمایت می‌کردند؟
ما چرا باید بگویم،خلاف جهت عمل کردیم؟ ما کشور آزادی داریم. چه عیبی دارد گروه اصولگرا و یا دیگر گروه‌ها، دوتا کاندیدا داشته باشند. همانطور که گروه‌های اصلاح طلب سه تا داشتند. چرا ما نباید رقیب باشیم.


شما خودتان را اصولگرا نمی دانستید؟
نه، اصول گرایی را ما در شورای دوم رایج کردیم.


پس چرا حرف ریش سفیدها را قبول نمی کردید؟
آخر این حرف‌ها حجت نیست. در شورای هماهنگی ناهماهنگی ایجاد شد. اگر شورا هماهنگ بود، این اتفاق نمی افتاد. در شورا، آقای قالیباف بود، لاریجانی بود، توکلی بود، احمدی نژاد هم بود. اما همه این‌ها در انتخابات شرکت کردند.


هیچکدام پایبند به شورا نشدند.
پس شورای هماهنگی نبود. شورای ناهماهنگی بود.


درگیری در شورا از کجا شروع شد؟
اطلاع ندارم چون در جلسات شرکت نمی‌کردم.


اعضای شورای اعتقاد داشتند که احمدی نژاد این بازی را بهم زد؟
من در جلسات نبودم و نمی توانم بگویم اما آقای احمدی نژاد درست می‌گفت. دوستان نظر سازی می‌کردند و ما واقعا نظر سنجی کرده بودم. آخر نظر سنجی ما درست بود.


احمدی نژاد را غیر تهران کسی نمی شناخت؟
ما کار ملی انجام دادیم، ما خیلی کار کردیم. ما کارهای فرهنگی شورای شهر تهران را به دیگر شهرها انتقال دادیم. تهران محور دیگر شهرها شد. احمدی نژاد به دیگر شهرها می‌رفت، و اصولگراها احمدی نژاد را می‌شناختند.

نظر سنجی‌های ما درست بود. یک ماه قبل از انتخابات هیچکدام از آقایان جلوتر از احمدی نژاد نبودند ولی می‌گفتند که احمدی نژاد آخر است. اولین کسی که نظر سازی را گفت من گفتم. اینهایی که اعلام می‌کنند، نظر سازی می‌کردند.


در همان شورای هماهنگی؟
من قصد جسارت ندارم به شورا اما اطلاعات و آماری که می‌دادند خلاف واقع بود. حتی من در شهرستان‌ها از ده نفر که می‌پرسیدم، به چه کسی رای می‌دهی؟ 6 نفر حداقل می‌گفتند: احمدی نژاد.
پیش یکی از ائمه جمعه‌ها رفتم، در گوش من گفت، این احمدی نژاد را رها نکنید و به او رای بدهید. احمدی نژاد واقعا نفوذ پیدا کرده بود.

در همان انتخابات آقای هاشمی هم آمد، اما دیگر شما از ایشان حمایت نکردید؟

نه دیگر اما بر علیه آقای هاشمی و آقای خاتمی و دیگران یک سخنرانی هم نکردم. من کسی بودم که به مردم امید می‌دادم و اصولا از پیشرفت‌های انجام شده و از محاسن احمدی‌نژاد در آن زمان صحبت می‌کردیم. این روش سخنرانی های من کلی حامی پیدا کرد.

ما حق نداشتیم کسی را متهم کنیم. دستاوردهای انقلاب و کشور را حاصل مدیریت‌های گوناکون می‌دانستیم. دیگران خیانت نکرده بودند شاید کوتاهی بی‌غرضی داشتند، اما ما اعتقاد داشتیم که در آن زمان، احمدی نژاد بهتر از دیگران و نامزدهای مطرح می‌تواند باشد .اصولا اگر محاسن و معایب کاندیدای بدون غرض به مردم یادآوری شود و آنان در کمال آرامش انتخاب خود را بنمایند بهتر است.

در دوره‌ای که شما عضو شورای شهر بودید آقای مشایی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری بود. آن زمان مشکلی با ایشان نداشتید؟
خیر، در آن زمان آقای مشایی فردی متدین و خوش فکر، و پرکار بود. اگرچه نقدایی هم به عملکرد ایشان از سوی اعضای شورای شهر وجود داشت.


اما خیلی‌ها حالا نسبت به اعتقادات و افکار ایشان تشکیک دارند.
آن دوره که در شهرداری بودند متدین و معتقد بودند. بعد از شهرداری ارزیابی شخصیت ایشان با من نیست و نمی‌دانم چه مسیری را طی کرده. اما زمان شهردای فردی پرکار و متدین بود. همانطور که گفتم شاید نقدهایی هم به عملکرد و همکاران ایشان بود.


آن زمان هم اینقدر نزدیک بود؟
نه، احمدی نژاد به چند نفر زیاد احترام می‌گذاشت. مثلا آقای مشایی و صلاحی و هاشمی ثمره.


شما می‌گویید که نمی دانم مشایی چه مسیری را رفته است؟
مسیری بوده که تعیین شده و اگر من هم بودم شاید، اینگونه می‌شد. ما یک ایرادی داریم در کشور که کسی حاضر نیست به آن فکر کند و آنهم نبود ساختارهای درست اجرایی کشور است. به همین دلیل است که مدیریت ها جزیره‌ای است. نه مدیریت واحد وجود دارد و نه مدیریت یکپارچه. معلوم نیست مدیریت اجرایی ما چه سبکی است. چرا که هر کس به قدرت می‌رسد با حسن می‌آید و با عیب می‌رود و نفر بعد می‌گوید من مخروبه تحویل گرفته‌ام. 

  برچسب ها

احمدی نژاد

نظرات کاربران :

  ylq گفته :

There is such a nike air force ... place, the scarpe hogan ... morning nfl colts ... of the asics ... village is still nfl texans ... in sleep, adidas neo ... that adidas sneakers ... the flat iron ... wind northface ... around the red bottoms ... clouds will nike.se ... let the whole huaraches ... village seems to be in the ralph lauren polo ... clouds, as fairyland magnificent.There is coach outlet online ... such instyler ionic styler ... a versace shoes outlet ... place, where a volume birkenstock taschen deutschland ... like nfl jaguars ... a nba jerseys ... dream of the ancient nets jersey ... ink longchamp outlet ... painting scroll, michael kors outlet online ... that ralph lauren uk ... the puma outlet store ... outline relojes especiales ... of swarovski ... the hermes outlet ... fine lines watches ... of cheap oakley ... nature, jordans for sale ... regardless of air jordan shoes ... rough or delicate, ferragamo shoes ... ink nike air ... and polo ralph lauren outlet ... ink supra footwear ... all reveal givenchy bags outlet ... the true religion jeans women ... ancient vicissitudes of life, mcm backpack outlet ... these natural simple, coach factory online ... long and long , new balance shoes ... Here is known nba jerseys ... as a pandora ... national aging suns jerseys ... Millennium longchamp taschen ... sanctuary, here is burberry handbags ... a juicy couture clothings ... national air max shoes ... history oakley sunglasses ... books, giuseppe zanotti ... is to study the fossils nfl packers ... of ray ban sunglasses ... a nike air max 2014 ... nation.There nfl ravens ... is burberry outlet online ... such utah jazz ... a true religion outlet ... place, there is supra shoes ... a nfl saints ... quiet nike air max ... and simple ed hardy clothing ... ancient village, hermes birkin ... is a beautiful and michael kors ... moving denver nuggets ... ink painting. barbour women jackets ... When you go with ralph lauren ... a tired to designer handbags ... go under armour curry ... there, see free running ... where the nike air force ... pastoral, water, hollister clothing store ... storm michael kors v?skor ... bridge, people and ray ban zonnebril ... nature jimmy choo shoes ... into one, must cheap oakley sunglasses ... have christian louboutin shoes ... thought to go to burberry ... a the north face ... paradise.There is such a place michael kors outlet online ... where christian louboutin ... there ray ban sunglasses outlet ... is no coach factory outlet online ... city calvin klein ... of red light mia jersey ... green salomon schuhe ... wine, there ecco women shoes ... is polo ralph lauren outlet ... no burberry handbags ... city of colorful, but nfl panthers ... where softball bats ... you oakley sunglasses outlet ... can ralph lauren outlet online ... see shoes on sale ... thousands rayban sunglasses ... of lights burberry outlet online ... stacked layers, surrounded cheap jerseys ... by swarovski australia ... mountains cheap jerseys ... around louboutin shoes ... the night, michael kors outlet online sale ... like jerseys from china ... the milwaukee bucks ... dome christian louboutin ... of the stars, tommy hilfiger ... The coach outlet ... public to nfl broncos ... find dsquared2 shoes ... him thousands of Baidu, suddenly look back, toms outlet ... that pandora jewellery ... person was toms shoes ... in hollister ... the nike outlet ... dim light "mood.There is such a iphone 5 cases ... place, north face jackets ... where the simple folk mcm outlet ... customs, nike store ... hospitality. birkenstock taschen outlet ... You louboutin outlet ... go philadelphia 76ers jersey ... there hollister online shop deutschland ... is burberry online shop ... the belstaff sale ... guest, toms shoes ... go there reebok shoes ... you have dsquared2 jeans ... to first oakley sunglasses outlet ... tasting, they side of ralph lauren uk ... the wine rolex ... while nfl lions ... singing: nfl rams ... "Welcome to nike huaraches ... Miao Village, babyliss ... mellow nike air max ... rice tommy hilfiger outlet stores ... wine to nfl jets ... meet vibram shoes ... you, you like true religion jeans outlet ... to roshes ... a cup, do not soccer shoes ... like cheap nike shoes ... to drink michael kors australia ... two cups, you Like do not nike tn requin ... like the north face ... to dallas mavericks jersey ... drink timberland boots ... three cups puma ... ... ... kate spade outlet ... "


There barbour mens jackets ... is such a place, people nfl dolphins ... living here polo ralph lauren outlet online ... will ralph lauren outlet ... take full coach factory outlet online ... advantage polo outlet online ... of nfl eagles ... the terrain air jordans ... here, fidget spinner ... in the bcbg dresses ... Mid-Levels to timberland shoes ... build cheap jerseys ... a ray ban sunglasses ... unique new balance ... Diaojiaolou. versace outlet ... Diaojiao Lou marc jacobs outlet ... down iphone 4s cases ... the mountain, close kanye west shoes ... to households, celine handbags ... are vans shoes ... all wood orlando magic ... structure, up and down nfl falcons ... layers, sitting reebok ... south pandora rings ... south. Thousands nike huarache ... of occhiali oakley ... Diaojiaolou coach outlet ... with woolrich outlet online ... the ups and nike online ... downs ralph lauren factory store ... of nike mercurial vapor ... terrain changes, row upon row, mcm bags ... magnificent.Mr. hollister co ... Yu Qiuyu michael kors ... on the toms outlet ... evaluation here: shop coach factory ... "to nfl redskins ... answer ralph lauren tracksuits ... all salvatore ferragamo ... the beautiful." This nfl seahawks ... beautiful place is the hogan shoes outlet ... Guizhou Southeast prada outlet ... Guizhou skechers ... Xijiang Miao belstaff ... Village, thousands michael kors bags ... of years living gafas oakley ... with abercrombie ... a cheap oakley ... self-proclaimed lunette ray ban pas cher ... is the gsw jerseys ... descendants mcm bags ... of mizuno running shoes ... Chi cheap jerseys ... people.The swarovski jewelry ... original Chi is beats audio ... the adidas.se ... ancient tribe of los angeles clippers ... the nine juicy couture ... tribal michael kors purses ... lords. 5000 giuseppe shoes ... years barbour mens jackets ... ago, the polo ralph ... Yellow michael kors ... Emperor defeated roshe run ... Yan uhren ... Emperor, kate spade outlet online ... launched nike free shoes ... a war gucci mens shoes ... with the Chibi polo ralph lauren ... tribe. adidas.de ... Chi north face pas cher ... You killed, Dongyi, nfl azcardinals ... Jiuli swarovski ... and other nfl buccaneers ... tribes into the Yanhuang washington wizards ... tribe, sac jerseys ... only bos jersey ... the nfl cowboys ... formation nike.com ... of today's Chinese nation's earliest russell westbrook jersey ... subject. nike roshe ... Chi mizuno running ... You, michael kors bags ... although known as the north face ... one of ray ban wayfarer ... the ancestors of China, but lunette oakley pas cher ... thousands nfl vikings ... of ralph lauren ... years fred perry ... by thomas sabo uk ... opponents demon beats by dre ... badly. What is right wholesale handbags ... and wrong, as thousands nfl chargers ... of replica watches ... years fake rolex ... after the descendants, mont blanc ... we coach outlet ... naturally stone island store ... can not nfl patriots ... give toronto raptors ... a omega watches ... fair evaluation. nike roshe ... But fred perry shoes ... today, the adidas superstar ... mysterious michael kors bags ... and oakley ... brave minnesota timberwolves ... and industrious, free run ... suffering coach factory outlet online ... and the vicissitudes air max 90 ... of cheap oakley sunglasses ... the Miao descendants bcbg max azria ... can chi hair ... be recognized by replica watches ... the ralph lauren outlet ... world, longchamp ... this pandora ... is the ralph lauren ... final hogan ... victory of louboutin ... the tommy hilfiger online shop ... Chibi tribe.Standing guciheaven ... on the kate spade ... west side of the hilfiger outlet ... viewing ray ban sunglasses ... platform, michael kors handbags ... the eye is the layers toms outlet ... of charlotte hornets jersey ... the marc jacobs handbags ... green tile lacoste polos ... roof, baseball jerseys ... in ferragamo outlet ... the rolex replica ... white water nike.de ... on both sides of cheap true religion ... the nike free run ... river rayban ... along hollister kids ... the mountain, ray ban ... winding philipp plein clothes ... circled, adidas ... just as roshe run ... the master of ink oakley sunglasses ... ink replica rolex ... Danqing, knicks jerseys ... that valentino shoes outlet ... more nike mercurial ... than a thousand households, A converse ... block hollister ... with polo ralph lauren ... Miaojia asics ... characteristics of cheap basketball shoes ... the Hermes ... Diaojiaolou, all under armour ua shoes ... tell nop jerseys ... the Miao people thousands coach bags ... of chrome hearts jewelry ... years salvatore ferragamo ... of michael kors handbags ... heavy soccer outlet online ... history. But also swarovski crystal ... show all coach outlet ... the fendi outlet online ... ancient buildings of the montre pas cher ... ancient charm michael kors purses ... of the air jordan retro ... ancient!Thousands burberry uk ... of prada handbags ... Miao c&c beanies wholesale ... Village kevin durant shoeskobe bryant shoes ... surrounded nfl bengals ... by polo ralph lauren ... endless green fields and rayban ... hills, green nfl browns ... rice fields roche run ... throughout hermes bags ... the mountain, pandora bracelets ... the mountains are skechers womens shoes ... the tory burch shoes ... original longchamp handbags ... ecological large houston rockets ... wild flowers and old trees, tommy hilfiger ... the converse outlet ... village armani clothing ... set off in bottega veneta ... the pastoral north face backpacks ... scenery, katespade outlet ... people intoxicated, jerseys from china ... this When the heart will be the long champ ... birth beats by dre ... of nfl chiefs ... a "long speechless jordan release dates ... Xijiang designer handbags ... people" cheap oakley sunglasses ... desire.Into north face outlet ... the Zhaizhai, longchamp ... Baishui adidas shoes ... River through skechers ... the wall, the Xijiang pandora ... Miao Village divided into two. Side of the mountains around air max ... the mountain, heavy asics gel ... mountain nfl raiders ... range replica handbags ... peaks, terraced burberry sale ... mountains along the cheap michael kors ... mountain nfl 49ers ... straight oakley ... with moncler outlet online ... the nike.dk ... sky, the foot ferragamo ... of the ray ban ... mountain new balance store ... and moncler women jackets ... the burberry handbags ... low mcm handbags ... potential ray ban outlet ... is oakley sunglasses cheap ... the pistons jersey ... piece burberry bags outlet ... of thousands air max 2014 ... of Miao Village, louboutin ... along the stone memphis grizzlies ... pavement has tory burch sale ... been prada outlet ... boarded air jordan ... the cheap michael kors ... top vans outlet ... of mbt shoes outlet ... the mountain, overlooking the West nike air ... River, jimmy choo ... Stacked converse shoes ... on toms shoes outlet ... the hugo boss outlet ... mountain and built, before the nfl bears ... house michael kors ... after michael kors canada ... the bamboo oakley prescription ... and other oakley outlet online ... green plants air max ... embellishment. coach outlet sale ... A baseball bats ... turn nfl steelers ... there coach purses ... is a adidas shoes outlet ... landscape, which prada ... is the charm of the nba jerseys outlet ... West ray bans ... River.


Into true religion ... the Miao nike air max 2015 ... Village longchamp outlet ... can see a levis outlet store ... long nike outlet ... commercial pedestrian cheap true religion ... street, nike max ... pedestrian barbour women jackets ... street are paved thomas sabo ... with burberry handbags ... quartzite, where ralph lauren ... the the north face outlet ... sale ray ban sunglasses ... of mont blanc pens ... an array dansko shoes ... of Miao ralph lauren online ... characteristics of nfl jerseys ... goods, cheap eyeglasses ... Miao swarovski ... silver jewelry nfl bills ... and www.tommyhilfiger.nl ... snacks, there nfl giants ... are characteristics air max 95 ... of oakley outlet ... Miao drums michaelkors.com ... and ray ban sbocco ... Miao embroidery. This barbour outlet ... street, north face ... the plein outlet ... bank's jerseys from china ... staff is also dre beats ... dressed chicago bulls ... in the coach outlet ... Miao ray ban outlet ... national prada sunglasses ... costume, this indiana pacers ... commercial street nba jerseys ... in accordance pandora rings ... with nike outlet store ... the style burberry outlet online ... of cleveland cavaliers jerseys ... the hilfiger ... town built, every detail is nfl titans ... showing timberland homme ... the Miao zapatillas nike ... elements, are coach outlet online ... in nike air max ... the vans schuhe ... interpretation thomas sabo ... of nike free 5.0 ... this open folk culture museum new balance ... charm!The portland trail blazers ... middle michaelkors.com ... of converse chucks ... the commercial street has a large coach black friday ... square, every cheap glasses ... morning and kobe bryant jersey ... afternoon of a local Miao young men and women performing burberry ... Miao burberry outlet ... song nike air max ... and dance programs, new balance ... Miao people own san antonio spurs ... performances michael kors outlet online ... of belstaff mens jackets ... the song bottega ... and fitflop ... dance birkenstock outlet ... programs timberland outlet ... have michael kors purses ... local ethnic color, gorgeous jordan shoes ... costumes, michael kors outlet online sale ... cheerful nike free shoes ... song and dance cheap ray ban ... and replica watches ... beautiful Love womens hoodies ... story can ralph lauren shirts ... make you more understanding coach factory outlet online ... of oakley ... the Miao people!

michael kors outlet
تاریخ ارسال : 02 /01 /1397

ارسال نظر :

نام شما * :
ایمیل :
متن * :
کد امنیتی *: