نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 8 دانلود
امتیاز فایل : -4 امتیاز
بازدید : 638 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
بررسی مقدماتی آزمون مقدماتی کرنل فرم N2
بررسی مقدماتی آزمون مقدماتی کرنل فرم N2
تاریخ ارسال : 09 /01 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم انسانی,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی
حجم فایل : 133 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 168 صفحه
امتیاز : -4




قیمت : 8,900 تومان



توضیح :

این پایان نامه با فرمت WORD بوده و قابل ویرایش است.

پایان نامه بررسی مقدماتی آزمون مقدماتی کرنل فرم N2 برای سوال های ۵۸ و ۶۰

 

    فهرست:

    فصل اول

    زمینه تحقیق

    بحث های اساسی موضوع:

    اختلالات روان تنی

    تاریخچه

    روانکاوی:

    اجتماعی فرهنگی:

    نظریه سیستم ها:

    چگونگی پیدایش نقش روان شناسی

    مفاهیم روانی ،اجتماعی و شناختی اختلالات روانی فیزیولوژیائی

    دیدگاه فرهنگی اجتماعی

    دیدگاه رفتارگرائی

    درمان اختلالات روانی تنی

    درمان اختلالات روانی فیزیولوژیائی

    قابلیت پیش بینی و کنترل

    طبقه بندی

    ملاکهای تشخیص

    سبب شناسی

    نظریه اختصاصی بودن( )

    نظریه غیراختصاصی

    فیزیوپاتولوژی

    آزمون

    طبقه بندی آزمونها

    ۲- آزمونهای گروهی دربرابرآزمونهای فردی

    ۳-آزمونهای سرعت دربرابرآزمونهای قدرت

    ۴- آزمونهای عملی دربرابر آزمون های کاغذ مدادی

    ۵- آزمون های عینی دربرابرآزمونهای ذهنی

    ۶- آزمون های ملاک مرجع دربرابر آزمون های گروه مرجع

    ۷- آزمون های وابسته به فرهنگ دربرابر آزمون های نابسته به فرهنگ

    ۸- آزمون های کلامی دربرابر آزمون های غیرکلامی

    تعریف آزمون روانی

    شخصیت

    آزمون های شخصیت

    پرسشنامه ها یا آزمونهای عینی شخصیت

    طبقه بندی آزمونهای شخصیت

    اندازه گیری شخصیت

    پرسشنامه

    تهیه پرسشنامه های شخصیت

    اعتباریابی محتوا

    کلید یابی ملاک تجربی

    تحلیل عوامل درآزمونسازی

    آزمونسازی برمبنای نظریه های شخصیت

    تجزیه وتحلیل پرسشنامه های آزمون

    ارزیابی پرسشنامه های شخصیت

    پرسشنامه ها

    ویژگیهای اساسی ابزارهای اندازه گیری متغیرها:

    روایی اعتبار- استاندارد بودن عملی بودن

    روایی

    استاندارد بودن

    نرم یا هنجار

    مشخصه قدرت تشخیص سوال

    محاسبه ضریب دشواری سوال

    درجه دشواری

    محاسبه قدرت تمیز سوال

    همبستگی سوال با کل آزمون

    همبستگی میان سوالهای آزمون

    تحلیل سوالهای آزمون

    اندازه گیری

    ویژگی مطلوب روش های اندازه گیری

    مراحل اساسی اندازه گیری

    مشکلاتی که درهریک از مراحل سه گانه اندازه گیری وجود دارد

    آزمون شخصیت کرنل و فرمهای آن

    معرفی پرسشنامه و ویژگیهای آن

    هدف و ماهیت کرنل

    موارد استفاده از شاخص کرنل

    طرح ریزی پرورش تست

    هدف تحقیق

    اهمیت تحقیق

    سوالهای تحقیق

    تعاریف عملیاتی

    پرسشنامه.

    خلاصه ای از شیوه اجرا

 

    فصل دوم : مروری برادبیات پژوهشی

    مراحل تکوین فرمN2

    پایائی

    روایی

 

    فصل چهارم : یافته های تحقیق

    سوالهای تحقیق

    مدلهای آماری به کار رفته

    یافته های توصیفی کل آزمودنی ها برای سوال ۵۸

    سوالهای تحقیق

    یافته های توصیفی کل آزمودنی ها برای سوال ۶۰

    نمودار توزیع درصد امتیازهای دختران به تفکیک از پسران و نیز همه ی آزمودنی ها برای سوال ۶۰

    مقایسه ی امتیازهای دختران با پسران برای سوال ۵۸

    جدول ۲

    جدول فراوانی مورد انتظارو مشاهده شده برای امتیازهای پسران

    به تفکیک از دختران و کل آزمودنی ها از

    سوال ۵۸

    جدول ۲

    جدول فراوانی مورد انتظارو مشاهده شده برای امتیازهای پسران

    به تفکیک از دختران و کل آزمودنی ها از

    سوال ۶۰

    مقایسه ی امتیازهای ۰ با ۱ برای سوال ۵۸

    جدول ۳

    جدول خلاصه داده پردازی آزمون دوجمله ای

    برای کل آزمودنی ها درباره ی

    سوال ۵۸

    مقایسه ی امتیازهای ۰ با ۱ برای سوال ۶۰

    جدول ۳

    جدول خلاصه داده پردازی آزمون دوجمله ای

    برای کل آزمودنی ها درباره ی

    سوال ۶۰

    چون مقدار خطای نوع اول کوچکتراز۵% است بنابراین فرض صفررا رد کرده نتیجه

    تحلیل اعتبار ( همگونی درونی )

    تحلیل اعتبار ( همگونی درونی )

    جدول ۴

 

    فصل پنجم

    بحث ونتیجه گیری

    فهرست منابع

    پیوست ها

 

دانلود پایان نامه رشته روان شناسی علوم ترییتی

 

مقدمه

هدف اصلي از اين تحقيق حركت در راستاي تست سازي و تهيه ابزاري مناسب براي سنجش سريع روان پزشكي و روان تني است و جهت احقاق اين امر به بررسي آزمون شخصيتي كرنل فرم N2 بر روي سوالهاي 58 و 60 اين آزمون پرداخته ايم ، اين آزمون شامل 101 سوال و 10 مقياس فرعي است . ما سعي نموده ايم تا قدرت تشخيص سوالها فوق الذكر اين آزمون را درميان دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد ابهر( بجز رشته آموزش معلمان و كارشناسي ارشد) و همچنين مقبوليت آنها در بين دوجنس ( دخترو پسر) بررسي نمائيم، آزمون بر روي 528 نفر از دانشجويان اين دانشگاه صورت گرفت و روش نمونه برداري دراين تحقيق تصادفي خوشه اي بصورت تك مرحله اي انجام گرفته است و بمنظور اجراي آزمون از آزمودنيها خواسته شد با فاصله از هم بنشينند آنگاه پرسشنامه ها توزيع شد و توضيحاتي توسط آزمونگر ارائه گرديد: نام خود را ننويسيد فقط جنسيت و وضعيت تاهل خود و تاريخ امروز را درمحل آن مشخص كنيد اگر پاسخ شما مثبت است درخانه بلي و اگر منفي است درخانه خير علامت بزنيد و به تمام سوالها پاسخ دهيد و درصورت عدم اطمينان نزديك ترين پاسخ را به پاسخ خود انتخاب كنيد، در طول آزمون ، آزمونگربر رفتار آزمودني ها نظارت داشت و ابهامات آنها را ثبت مي كرد و پس از اتمام آزمون همه پرسشنامه ها يكجا جمع آوري گرديد پس از بررسي و تحليل اطلاعات آزمون ، مشخص گرديد كه سوال 58 درمجموع از نوع سوال هاي ديگر است ، قدرت تشخيص دارد، و درمورد اعتباربا حذف سوال تغييري حاصل نمي شود ، ثابت است و به اعتبار آزمون كمك نمي كند و نيز به مقياس فرعي ديگرعلائم روان تني  كمك ميكند. درعين حال انتخابهاي دختران متفاوت از پسران است و در جمع بندي نهائي بهتراست درمجموع آزمون حفظ شود.

و سوال 60 نيزاز نوع سوال هاي ديگر است ، قدرت تشخيص دارد، به اعتبار آزمون كمك نمي كند  و ثابت است و نيز به مقياس فرعي ديگر علائم روان تني  كمك مي كند  و انتخابهاي دختران متفاوت از پسران نيست. در جمع بندي نهائي بهتراست درمجموع آزمون حفظ شود.

پيشنهاد مي گردد تحقيقاتي كه درآينده صورت خواهد گرفت درجوامع وسيعترصورت گيرد ، جوامعي چون كليه دانشجويان كشور و يا دربين دانشجويان بومي و غيربومي  يا دانشجويان ممتاز و مشروطي و متوسط و يا سنين و مشاغل مختلف باشد همچنين مي توان دربين افراد شاغل يا بيكار صورت گيرد و يا افراد معتاد و معتادين درحال ترك يا ترك كرده و
خانواده هاي نابسامان و موفق  و زنان مطلقه  انجام گيرد.

 

چكيده

دراين پژوهش سعي گرديده كه بررسي مقدماتي در راستاي تهيه ابزاري مناسب براي سنجش سريع روان پزشكي و روان تني صورت گيرد و هدف نهايي از انجام اين تحقيق تست سازي است ما در اين تحقيق به بررسي مقدماتي آزمون كرنل فرم N2 بر روي سوال هاي 58 و 60 اين آزمون پرداخته ايم ، اين آزمون شامل 101 سوال و 10 مقياس فرعي است. ما سعي نموده ايم تا قدرت تشخيص سوالهاي 58 و 60 اين آزمون را درميان دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد ابهر( بجز رشته آموزش معلمان و كارشناسي ارشد) و همچنين مقبوليت آنها در بين دوجنس ( دخترو پسر) بررسي نمائيم، آزمون بر روي 528 نفر از دانشجويان اين دانشگاه صورت گرفت كه از اين بين 21 نفر افت آزمودني وجود داشت كه درنهايت 189 نفر دختر و 318 نفر پسر باقي ماند و روش نمونه برداري دراين تحقيق تصادفي خوشه اي بصورت تك مرحله اي انجام گرفته است و بمنظور اجراي آزمون از آزمودنيها خواسته شد با فاصله از هم بنشينند آنگاه پرسشنامه ها توزيع شد و توضيحاتي توسط آزمونگر ارائه گرديد: نام خود را ننويسيد فقط جنسيت و وضعيت تاهل خود و تاريخ امروز را درمحل آن مشخص كنيد اگر پاسخ شما مثبت است درخانه بلي و اگر منفي است درخانه خير علامت بزنيد و به تمام سوالها پاسخ دهيد و درصورت عدم اطمينان نزديك ترين پاسخ را به پاسخ خود انتخاب كنيد، در طول آزمون ، آزمونگربر رفتار آزمودني ها نظارت داشت و ابهامات آنها را ثبت مي كرد و پس از اتمام آزمون همه پرسشنامه ها يكجا جمع آوري گرديد. روش تحقيق در اين پژوهش به شكل زمينه يابي يا پيمايشي  است و از نوع كاربردي مي باشد و از مدلهاي آماري مثل جداول و نمودارها براي خلاصه كردن داده ها كه آمار توصيفي خوانده مي شود استفاده گرديده است همچنين ميانگين ، واريانس و انحراف معيار ، دامنه  و درصد براي خلاصه كردن داده ها محاسبه شده است و براي تفكيك جنسيت مجذور خي يا آزمون همخواني با سطح اطمينان 95% و شاخص مقبوليت گزينه ها نيز با مدل دوجمله اي در سطح 95% و روش آلفاي كرنباخ براي برآورد اعتبار ( كه شاخص هماهنگي دروني تست را نشان داده است) و نرم افزار SPSSجهت داده پردازي بكار رفته است، پس از بررسي وتحليل اطلاعات آزمون ، سوالها در مجموعه آزمون حفظ گردند .

 

بحث هاي اساسي موضوع :

اختلالات روان تنی

اصطلاح اختلالات روان تنی[1] به حالت فیزیکی ناشی از عوامل روانشناختی یا شدت یافته توسط آن ها اطلاق می شود. هر چند اکثراختلالات فیزیکی تحت تاثیراسترس،تعارض،یا اضطراب منتشرقرارمی گیرند، برخی از اختلالات بیشتر تاثیرپذیرهستند. دراختلالات روان تنی در طبقه"عوامل روانشناختی موثربرحالت فیزیکی" قرارداده شده اند.((کاپلان سادوک 1990ص 253چاپ اول ترجمه دکترنصرت اله پور افکاری چاپ دوم 1371چکیده روان پزشکی بالینی تهران : انتشارات آزاده))

پزشکی روان تنی [2] بر وحدت روان و تن و تعامل بین آن ها تاکید می کند( این در عین حال طب مکمل[3] و دگرشیوه[4]  است). درمجموع اعتقاد براین است که عوامل روانشناختی درپیدایش تمام بیماری ها اهمیت دارند. آیا این نقش درشروع، پیشرفت،تشدید یا وخامت بیماری است یا درزمینه سازی یا واکنش به بیماری قابل بحث بوده و از اختلالی به اختلال دیگرفرق می کند. طب روان تنی امروزه بخشی از زمینه طب رفتاری است. درسال 1978" آکادمی ملی علوم" طب رفتاری را " یک زمینه بین رشته ای مربوط به پیدایش و یکپارچگی معلومات و روش های رفتاری و طبی زیستی وابسته به تندرستی و بیماری و تطبیق این معلومات و روش هایی برپیشگیری ، تشخیص و توان بخشی " تعریف کرده است.

در دی اس ام فور تجدید نظرشده ازاصطلاح طب روان تنی استفاده نشده است . در عوض به توصیف عوامل روانشناختی موثربراختلالات طبی،بصورت"یک یا چند مساله روانشناختی یا رفتاری که اثرنامطلوب و قابل ملاحظه برسیر یک اختلال طبی عمومی می گذارد، یا بطور قابل ملاحظه خطرپیامد نامطلوب را درشخص بالا می برد" می پردازد . معهذا، معدودی مخالف این عقیده اند که عوامل روانشناختی و رفتاری تقریبا در تمام اختلالات پزشکی نقشی دارند.
(ص 533)

((کاپلان سادوک ترجمه دکترنصرت اله پور افکاری خلاصه روان پزشکی :علوم رفتاری روانپزشکی بالینی تهران :شهرآب،آینده سازان))

اختلالات روانی فیزیولوژیائی ، اختلالاتی هستند که به صورت بدنی ظاهر می شوند،ولی علت آنها مسائل هیجانی است که برکارکرد دستگاه عصبی خودکار،غدد درون ریز، و جریانهای فیزیولوژیائی بدن تاثیرمی گذارند. تفاوت این اختلالات با اختلالات بدنی شکل آن است که این اختلالات در ارتباط نزدیک با دستگاه سمپاتیک و پاراسمپاتیک بوده و با ضایعات و جراحات بدنی آشکار همراه اند، و حتی ممکن است موجب مرگ شخص بشونددر این راستا اختلالاتی از قبیل زخم معده، سرطان ، آسم، مشکلات قلبی –عروقی، اگزما، و از این قبیل می باشد. فشار روانی ناشی از موقعیتهای دشواری است که فرد با آن روبه رومی شود و نمی داند که چگونه با آن وضعیت دشوار سازش حاصل کند، زیرا مطمئن نیست که بتواند ازعهده آن برآید. انواع مختلف رفتارهای نابهنجار، راههای سازش با استرس محسوب می شوند ، البته راههائی که مناسب نیستند. این راههای سازش با استرس به دو عامل بستگی دارند: یکی ضعف و ناتوانی درمنابع روانی،دیگری ادراک شخص نسبت به موقعیتی که با آن مواجه شده است. این اندیشه که عوامل روانی و اجتماعی در ایجاد بعضی بیماریهای بدنی موثرند از دیربازشناخته شده بود. امروزه حالاتی که در آن شکایات بدنی همراه با ضایعات و آسیبهای بافتی همراه است ولی علت آن روانی است تحت عنواناختلالات روانی فیزیولوژیائی[5]یا روانی بدنی[6]نامیده شده اند. بسیاری از این اختلالاتی که در این مقوله مورد بحث قرار می گیرند نتیجه برانگیختگی فیزیولوژیائی شدید، و بادوام هستند. پاسخ بعضی ازافراد به این نوع برانگیختگیها، یا فشارروانی، رفتارهای بیگانه و عجیب است.پاسخ بعضی دیگر اختلالاتی شبیه سرطان، و پاسخ افرادی دیگر سردردهای میگرنی ، و از این قبیل است. علت متفاوت بودن پاسخهای این افراد مربوط است به نگرشها، الگوهای فیزیولوژیائی ، و تجارب گذشته و حال آنان ، همچنین حمایتهای اجتماعی که از آن برخوردارند.

آزاد،حسین  1378صص 228-227 آسیب شناسی روانی تهران :انتشارات بعثت

 

تاریخچه

تاریخ طب روان تنی به باورهای قدیمی مبنی بر اینکه جسم ممکن است تحت تاثیرعوامل برونی قرارگیرد می رسد. مروری به مفاهیم تاریخی طب روان تنی : ص533

روانکاوی:

زیگموند فروید(1900) ابتلاء جسمی در هیستری تبدیلی، که ریشه روانزا دارد، روی می دهد –مثلا، فلج یک اندام. هیستری تبدیلی همیشه یک علت و معنی روانی اولیه دارد ؛ یعنی معرف تظاهر سمبولیک جانشین یک تعارض ناخودآگاه است. تبدیل فقط به اعضائِی که ازسیستم عصبی عضلانی ارادی یا سلسله اعصاب جسمی –حرکتی عصبی می گیرند مربوط می گردد. انرژی روانی مهارشده ازراه های روانشناختی تخلیه می شود. فرنزی(1910)مفهوم هیستری تبدیلی درمورد اعضائی هم که ازسلسله اعصاب اتونوم عصب می گیرند بکار می رود؛مثلا خونریزی کولیت قرحه ای را می توان تظاهر یک تخیل روانی خاص تلقی نمود.(بیماری هائی مثل کولیت قرحه ای امروزه بیماری های روان تنی شمرده می شوند که فقط در اعضاء تحت تسلط سلسله اعصاب اتونوم روی می دهند). تعبیرفرنزی از علائم روان تنی به عنوان واکنش های تبدیلی نخستین انطباق این مفهوم بربیماری هائی مثل کولیت بود.

جلیف –گردوک(1910) اختلالات آشکار عضوی ،مثل تب وخونریزی،دارای معانی روانی اولیه معرفی شدند؛یعنی مثل علائم تبدیلی بازتاب تخیلات ناخودآگاه هستند.

فرانتس الکساندرعلائم روان تنی فقط دراعضاء تحت تسلط سلسله (1968)(1934)اعصاب اتونوم روی می دهد و معنی خاص ندارد(برخلاف هیستری تبدیلی ) بلکه محصول نهائی با حالات فیزیولوژیکی طولانی هستند، علاوه برعوامل روانی درگیر، انرژی روانی سرکوب شده بطور فیزیولوژیک تخلیه می شود. مشاهدات الکساندرتوسط در مطالعه ترشح زیاد پپسینوژن تائید شد. نخستین مفهوم مدل زیستی –روانی –اجتماعی را مطرح کرد.



نظرات کاربران :

  design46 گفته :

عالییییییییییییییییییییییی
تاریخ ارسال : 09 /01 /1393
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.