نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 1,081 دانلود
امتیاز فایل : 194 امتیاز
بازدید : 12,644 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,255 كاربر
adsads
پایان نامه تاثیر آموزش پیش دبستانی بر رشد رفتارهای اجتماعی دانش آموزان در پایه اول ابتدایی
پایان نامه تاثیر آموزش پیش دبستانی بر رشد رفتارهای اجتماعی دانش آموزان در پایه اول ابتدایی
تاریخ ارسال : 15 /10 /1392
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم انسانی,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی
حجم فایل : 256.3 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 95 صفحه
امتیاز : 194




قیمت : 2,500 تومان



توضیح :

این فایل با فرمت word می باشد و قابل ویرایش است .

تاثیر آموزش پیش دبستانی بر رشد رفتارهای اجتماعی دانش آموزان در پایه اوّل مقطع ابتدایی

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                       صفحه

*       تشکر..........................................................................................................          

*       چکیده........................................................................................................                   

فصل اوّل : مقدمه

*       بیان مساله........................................................................................  1

*       اهمیت موضوع..................................................................................... 1

*       هدف پژوهش...................................................................................... 3

*       فرضیه............................................................................................... 3

*       متغیرها............................................................................................. 3

*       تعاریف نظری متغیرهای مورد مطالعه............................................................4

فصل دوّم : مروری بر ادبیات پژوهشی

*       ارزشهای پایه ای پیش دبستانی و نقش کاربردی آنها.....................................  5

*       وظايف نهادهاي پيش دبستاني............................................................... 11

*       رشد وآموختن..................................................................................... 16

*       نفوذ كودكان........................................................................................20

*       پيش دبستان و خانه............................................................................. 21

*       عقاید و نظریات دانشمندان و محققان دربارة آموزش و پرورش قبل از دبستان......... 22

*       تاریخ ظهور مراکز پیش از دبستان در جهان................................................... 23

الف) کودکستان................................................................................................... 23

ب) مهدکودک...................................................................................................... 27

*       تاریخچه شکل گیری مراکز پیش دبستانی در ایران.......................................... 30

*       بررسی عقاید نظریه پردازان تئوری رشد دربارة رشد اجتماعی..........................   32

*       هدفهای آموزش و پرورش قبل از دبستان....................................................  34

*       رشد اجتماعی کودکان........................................................................... 36

الف) اجتماعی شدن............................................................................................. 36

ب) هدفهای اجتماعی شدن..................................................................................  37

*       مهارتهای اجتماعی.............................................................................   38

الف) مهارتهای اجتماعی کدامند؟............................................................................ 38

ب) نشانه های مهارت اجتماعی............................................................................. 39

ج) مولفه های مهارت اجتماعی............................................................................... 39

*       عوامل مؤثر در رشد مهارتهای اجتماعی کودکان.........................................    40

الف) ارتباط با همسالان........................................................................................   40

ب) ارتباط با بزرگسالان........................................................................................   41

ج)خانواده ......................................................................................................... 42

*       رشد شناختي.................................................................................... 43

*       رشد اجتماعي.................................................................................... 43

*       رشد اخلاقي.....................................................................................  44

*       رشد رواني جسمي............................................................................  44

*       كودك من و پيش دبستاني....................................................................  44

*       نگاهی گذرا به ساختار آموزش فرانسه زبان بلژیک......................................... 49

*       ساختار آموزش آلمان زبان بلژیک.............................................................. 51

*       تاثیرکودکستان در رشد اجتماعی و مهارتهای اجتماعی کودکان ......................  52

*       مصاحبه با آقای خلیل زاده معاونت آموزش و پرورش برگرفته از اینترنت................. 55 

فصل سوم: روش پژوهش

*       روش تحقيق..................................................................................... 62

*       جامعه مورد مطالعه...........................................................................   62

*       روش نمونه گيري..............................................................................   62

*       اندازه نمونه....................................................................................    62

*       ابزار و وسايل تحقيق و چگونگي جمع آوري اطلاعات.....................................  62

*       شيوه اجراي پژوهش.........................................................................   64

فصل چهارم: یافته های پژوهش

الف) توصیف داده ها............................................................................................ 67

1-الف)جدول توصيف داده ها.................................................................................. 67

2-ب)نمودار توصيف داده ها.................................................................................... 68

ب) تحلیل داده ها..............................................................................................  69

فصل پنجم: بحث دریافته های پژوهش

*       بحث................................................................................................ 69

*       توصیه هایی با مادران جهت رشد مهارتهای اجتماعی کودکان.......................... 74

*       سنجش مهارت هاي زندگي در كودكان.....................................................  76

*       روش هاي تقويت مهارت ها.................................................................... 77

*       محدودیت هاي تحقيق.......................................................................... 79

*       پیشنهادات....................................................................................... 80

مراجع

پیوست ها

 

چکیده:

در این کار پژوهشی میخواهیم تاثیر آموزش پیش دبستانی را بر رشد رفتارهاي اجتماعیدانش آموزان ابتدایی بررسی نماییم و عوامل و فاکتورهایی که بر رشد اجتماعی اثر می گذارند و به آن شدّت می بخشند مورد بحث قرا دهیم و همچنین خصوصیات و ویژگیهای افرادی که دارای رشداجتماعی بالاتری هستند را بیان کنیم.

یکی از جنبه هایی که توجه خاص علمای تعلیم و تربیت و روان شناسان را به خود جلب نموده سالهای اولیة زندگی کودک است. چه در این سنین است که چهار چوب اصلی شخصیت کودک پی‏ریزی می شود و در مراحل بعدی رشد و تکامل می یابد.

این مساله باعث گردید که به تعلیم و تربیت کودک در سنین پیش از دبستان با دیدی عمیق و علمی نگاه شود و کودک به عنوان رکن اساسی تعلیم و تربیت پیش از دبستان مورد توجه متخصصان و مسئولان تربیتی قرار گیرد. کودکان بزرگترین ثروت هر کشور محسوب می شوند و امروز تردیدی وجود ندارد که سرمایه گذاری در راه تامین سعادت و رفاه اطفال و تعلیم و تربیت آنان از سرمایه گذاری در هر رشتة دیگری سودمند تر و نتیجه بخش تر است. به طور کلی سالهایی را که کودکان در مهد کودک یا آمادگی می گذرانند از حساس ترین دوران زندگی آنان محسوب می شود و مخصوصاً از لحاظ اجتماعی ساختن آنها بسیار حائز اهمیت است.

 

با این وجود این سوال مطرح می شود که:

آیا آموزشهای پیش دبستانی بر مهارتهای اجتماعی کودکان تاثیر مطلوبی دارد؟ «به عبارت دیگر آیا بین مهارتهای اجتماعی دانش آموزانی که آموزش پیش دبستانی داشته اند در مقایسه با دانش‏آموزانی که چنین آموزشهایی را نداشته اند تفاوت وجود دارد؟»

 

اهمیت موضوع:

کودکی اولین و مهمترین دورة زندگی آدمی است. در این دوره کودک برای نخستین بار، با طبیعت رابطه برقرار می کند، روابط اجتماعی خود را بنا می نهد و به مفهومی از خود دست می یابد.

همة اولیاء و مربیان و علاقمند به تعلیم و تربیت معتقدند که کودکان باید همگی از امکاناتی برای تربیت برخوردار شوند که بتوانند جای خود را در جامعة پیچیدة کنونی و دنیای پیچیده تر آینده پیدا کنند. برای این منظور آموزش و پرورش کودکستانی اولین مرحله از آموزش رسمی است که هدفها، محتوا و برنامه های خاص را دارد و پایه مهمی برای سایر دوره های آموزش و پرورش عمومی است.

رشد ارتباطات اجتماعی و خود یاری، آموزش مقدمات خواندن و نوشتن و حساب کردن، ذوق هنری در جهت وصول به هدف اصلی «سازگاری اجتماعی» از وظایف مهم مراکز پیش دبستانی است. از جمله این وظایف حائز اهمیت رشد قوای جسمی و مراقبت و شناخت جسم خود، ارتباط مناسب با همسالان و مربیان و سایر بزرگسالان، کمک به دیگران و احساس همدردی با سایرین، رعایت نوبت و سایر مهارت های اجتماعی است.

بنابراین به نظر می رسد که آموزشهای پیش دبستانی در رشد مهارتهای اجتماعی کودکان تاثیر خوبی داشته باشد.

اهداف عمده در آموزش مهارتهای اجتماعی در مهدکودک ها و کودکستانها مربوط است به روابط متقابل همسالان و ملاحظات اجتماعی مانند رعایت آداب و ادب اجتماعی، همچنین فرصت هایی برای اجرای نقش در بازی با همسالان و ایجاد روابط اجتماعی مستقل با بزرگسالان و با توجه به پیچیدگی جوامع و بروز ناهنجاریهای روانی و رفتاری در بین کودکان و نوجوانان، لزوم پرداختن به فرایند اجتماعی شدن آنها و ارائه راهبردهای صحیح برای تقویت و شکوفایی این پدیده بیش از پیش احساس می شود.

 

هدف پژوهش:

هدف از این پژوهش این است که تاثیر آموزشهای پیش دبستانی بر مهارتهای اجتماعی کودکان مشخص گردیده تا یک نمای کلی از میزان تاثیر آموزشهای پیش دبستانی بر مهارتهای اجتماعی بدست آید.

نهایتاً از این طریق میزان حساس بودن آموزشهای پیش دبستانی در دوره های تحصیلی بعدی، تعادل روانی و سازگاری اجتماعی برای دست اندرکاران تعلیم و تربیت و والدین روشن گردد.

 

فرضیه:

مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پایة اول ابتدایی که آموزش پیش دبستانی داشته اند بیشتر از دانش آموزانی است که این آموزشها را نداشته اند.

دوره پیش دبستانی در رفتارهای اجتماعی کودک تاثیر مثبت دارد.

رفتارهای اجتماعی و سازش با همسالان در شکل گیری شخصیت کودک بسیار موثر است.

بسیاری از خصوصیات دانش آموز در جریان روابط اجتماعی با دیگران شکل می گیرد.

 

متغیرها:

متغیر مستقل:آموزش پیش دبستانی

متغیر وابسته:رفتارهای اجتماعی

متغیر کنترل:پایة تحصیلی، جنسیت

 

تعاریف نظری متغیرهای مورد مطالعه:

آموزش پیش دبستانی:عبارت از آن دسته آموزشهایی است که از زمان تولد آغاز و تا شروع اولین سالهای دبستان(پایان شش سالگی) ادامه می یابد و مراحل حساس زندگی خود را از لحاظ شخصیتی، اجتماعی و آموزشی پشت سر می گذارند.

دورة آمادگی:سالهای 5 و 6 سالگی زندگی را دورة آمادگی برای ورود به دبستان می نامند.

رفتارهای اجتماعی:عبارتند از توانایی ایجاد ارتباط با دیگران در زمینة اجتماعی خاص به طرق خاص که در عرف جامعه مورد قبول یا ارزشمند باشد و در عین حال برای شخص سودمند افتد.

 



  برچسب ها

تاثیر آموزش پیش دبستانی بر رشد رفتارهای اجتماعی دانش آموزان در پایه اول مقطع ابتدایی , بررسی تاثیر آموزش پیش دبستانی بر رشد و یادگیری دانش آموزان , بررسی تاثیر پیش دبستانی بر رشد و تعالی دانش آموزان , نقش آموزش های پیش دبستانی در رشد دانش آموزان , نقش مهد کودک در آموزش دانش آموزان , نقش و ضرورت آموزش پیش دبستانی , نقش پیش دبستانی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی , نقش پیش دبستانی در یادگیری , نقش پیش دبستانی بر یادگیری , تاثیر پیش دستانی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی , تأثیر پیش دبستانی در رفتارهای دانش آموزان کلاس اول ابتدایی , پایان نامه تاثیر آموزش پیش دبستانی در رشد رفتارهای اجتماعی دانش آموزان اول ابتدایی

نظرات کاربران :

  2851364 گفته :

مقاله جالب و کاملی بود مرسی
تاریخ ارسال : 02 /06 /1393
  armannamdari67 گفته :

سلام

فایلتون خیلی خوب بود

متشکرم
تاریخ ارسال : 21 /01 /1393
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.