نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 4 دانلود
امتیاز فایل : -18 امتیاز
بازدید : 1,094 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,258 كاربر
adsads
تنظیم بازار
تنظیم بازار
تاریخ ارسال : 21 /10 /1392
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,متفرقه
حجم فایل : 91.82 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 15 صفحه
امتیاز : -18




قیمت : 2,800 تومان



توضیح :

مقاله آماده پرینت می باشد

مقاله قابل ویرایش است

 

تنظیم بازار

 

فهرست مطالب

 

مقدمه  ..............................................................................                 4

مفهوم تنظیم بازار .......................................................................                  5

سیاست‌های داخلی تنظیم بازار ......................................................................................                    5

سیاست‌های مرزی تنظیم بازار ....................................................                      8

مدیریت کیفیت و رضایتمندی مصرف‌کننده .........................................                      9

کیفیت و مصرف‌کننده ...................................................................................................                     10

مفهوم تعرفه و کارآیی آن در ایران ..............................................................................                       12

آثار اقتصادی و رفاهی تعرفه ........................................................................................                       13

آثار اقتصادی و رفاهی تعرفه بر کشور کوچک ...........................................             13

موانع غیرتعرفه‌ای .....................................................................                       14

اعمال تعرفه در ایران ..........................................................................              14

منبع ..........................................................................................              15

 

 

مفهوم تنظیم بازار و ابزارهای آن

مقدمه:

بازار از چند مولفه تشکیل شده است که عبارتند از: عرضه و تقاضا (توابع بازار)، مقدار و قیمت محصول (متغیرهای اصلی بازار)، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان (عامل‌های اصلی بازار) و عوامل موثر بر عرضه (از قبیل تکنولوژی، قیمت عوامل تولید، قیمت سایر کالاها، مالیات، یارانه‌ها و ... ) و تقاضا (مانند رجحان یا سلیقه مصرف‌کنندگان، درآمد، قیمت سایر کالاها، انتظار مصرف‌کنندگان از سطح قیمت و درآمد در آینده و یارانه و ...) از سوی دیگر مهمترین و شاید اولین هدف هر نظام اقتصادی برقراری تعادل پایدار در آن می‌باشد. تعادل در یک نظام مربوط به کنترل یا کاهش نوسانات متغیرهای اصلی (قیمت و مقدار)، در محدوده‌های تعیین شده است.

این تعادل در تمام کشورها و نظام‌های اقتصادی دنبال می‌شود. حتی در نظام‌های اقتصاد آزاد نیز دولت در بعضی مواقع برای جلوگیری از نوسان متغیرهای اصلی اقدام به دخالت در بازار و اجرای سیاست‌های تنظیمی‌ می‌کند.

در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران، این عدم تعادل‌ها در اقتصاد بیشتر است و بالطبع دخالت دولت در بازار و برای برقراری تعادل عرضه و تقاضا و ثبات قیمت‌ها نیز بیشتر می‌باشد. از این رو بحث تنظیم بازار و سیاست‌های اعمال شده در جهت توازن بازار و تامین منابع مصرف‌کنندگان و به تبع آن تولیدکنندگان در این کشورها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

 

 

مفهوم تنظیم بازار

تنظیم بازار مجموعه‌ای از مقررات، سیاست‌ها و استراتژی‌هایی است که جهت حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان (عاملین اصلی بازار) با توجه به ابزار مناسب اقتصادی بین متغیرهای اصلی بازار (قیمت و مقدار) اعمال می‌شود. برای این منظور تغییراتی در عوامل موثر بر توابع عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود. بنابراین تنظیم بازار تعریف گسترده‌ای دارد و به روش‌های متعددی قابل انجام است و یا به نظر برخی از کارشناسان اقتصاد، تنظیم بازار به معنای دخالت دولت در بازار از طریق ابزارهای غیرقیمتی مثل سهمیه‌بندی، کنترل‌های انحصاری، اطلاعات مورد نیاز جهت آگاهی مشتریان (مثل برچسب قیمت) و استانداردهای کیفی است. در مجموع تنظیم بازار شامل ایجاد تعادل یا کنترل مقدار عرضه و تقاضا، قیمت‌گذاری، حفظ یا تثبیت درآمد تولیدکنندگان‌، حمایت از مصرف‌کنندگان و نیز دخالت در تجارت محصولات می‌باشد. ...............

................

..........

.......

.......

 

 

مقاله آماده پرینت می باشد

مقاله قابل ویرایش است

 

 

 

 



  برچسب ها

دانلود مقاله درمورد تنظیم بازار , دانلود پایان نامه درمورد تنظیم بازار , دانلود تحقیق درمورد تنظیم بازار , دانلود پایان نامه رایگان , دانلود تنظیم بازار , دانلود تحقیق اماده پرینت , دانلود مقاله , مدیریت منابع انسانی , بازارهای , اعمال تعرفه در ایران , موانع غیرتعرفه‌ای , آثار اقتصادی و رفاهی تعرفه بر کشور کوچک , آثار اقتصادی و رفاهی تعرفه , مفهوم تعرفه و کارآیی آن در ایران , کیفیت و مصرف‌کننده , مدیریت کیفیت و رضایتمندی مصرف‌کننده , سیاست‌های مرزی تنظیم بازار , سیاست‌های داخلی تنظیم بازار , مفهوم تنظیم بازار

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.