نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 4 دانلود
امتیاز فایل : 20 امتیاز
بازدید : 1,205 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
مقایسه سلامت روان در بین دانش اموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده
مقایسه سلامت روان در بین دانش اموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده
تاریخ ارسال : 19 /01 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم انسانی,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی
حجم فایل : 112.98 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 91 صفحه
امتیاز : 20




قیمت : 8,800 تومان



توضیح :

دانلود پایان نامه

 

پایان نامه آماده پرینت و قابل ویرایش می باشد.

 

 

موضوع پایان نامه:    مقایسه سلامت روان در بین دانش اموزان دختر سال اول دبیرستان پرورشگاهی و دارای خانواده

=========================================================================

 
 

چكيده

هدف از تحقيق حاضر مقايسه سلامت روان در بين دانش آموزان دختر سال اول دبيرستان پرورشگاهي و داراي خانواده شهرستان رشت است كه جامعه آماري مشخص شده عبارتند از دانش آموزان دختر اول دبيرستان شهررشت است كه از بين 2761 نفر كه كل جامعه آماري دانش آموزان دراي خانواده و 889 نفر جامعه دانش آموزان پرورشگاهي هستند از اين بين 150 نفر به عنوان نمونه انتخاب گرديده و جهت سنجش اين آزمودنيها پرسش نامه سلامت عمومي گلدنبرگ كه داراي 28 سوال چهار گزينه اي است استفاده گرديده و نمرات خام آن بدست آمده و جهت آزمون فرضيه ها از روش آماري tمتغير مستقل استفاده گرديده كه نتايج بدست آمده حاكي از آن است كه بين سلامت رواني و اضطراب و افسردگي و نشانه هاي بدني در بين دانش آموزان سال اول دبيرستان تفاوت معني داري وجود دارد .

 

 

 

فصل اول

كليات تحقيق

 

مقدمه

اعتقاد كامل داريم كه تندرستي يكي از نعمتهاي بزرگ در زندگي انسان است و نمي توان منكر شد كه سلامتي رواني در رده بالاترين نعمتها است . افرادي  كه به نحوي با بيماران رواني ، عقب ماندگان ذهني ، معتادان به مواد مخدر و الكل سر و كار دارند به اين امر اعتقاد كامل دارند بديهي است بيماريهاي رواني مخصوص به يك قشر و يا طبقه خاصي نبوده و تمام طبقات جامعه را شامل مي گردد . بيماري رواني ، كارگر ، كارمند ، محصل ، مهندس نمي شناسد و به عبارت ديگر امكان دارد ابتلا به ناراحتي هاي رواني براي همه افراد جامعه وجود دارد و هيچ انساني از فشارهاي رواني و اجتماعي مصون نيست و به عبارت ديگر در برابر بيماريهاي رواني مصونيت نداشته و ندارد به طوركلي بايد گفت وجود يك بيماررواني به كار عادي و اقتصاد خانواده لطمه شديد وارد مي كند از لحاظ روابط انساني ساير افراد خانواده را دروضع ناراحت و تاسف آوري قرار مي دهد و خانواده بايد صرفنظر از مخارج هنگفت و صرف وقت فشار رواني شديدي را براي نگهداري بيمار خود تحمل كند و هدف از سلامت روان ارشاد و راهنمايي و آشنا ساختن مردم به اصول و روابط صحيح انساني و بر حذر داشتن آنها از مخاطراتي است كه سلامت روان را تهديد مي كند متخصصين بهداشت رواني آموزش بهداشت همگاني را اساسي ترين روش پيشگيري اوليه مي دانند شخص سالم احساس مي كند كه افراد اجتماع او را دوست دارند و به او احترام مي گذارند و او نيز متقابلاً به آنها احترام گذاشته و آنها را دوست دارد . فرد غير عادي اظهار مي كند به كسي اعتماد ندارد ، اجتماع براي او ارزش قائل نيست او دوست خود و واقعي نداشته و ندارد . به افراد اجتماع بد بين بوده و نسبت به آنها سوء ظن دارد و روي اين اصل براي خود نيز ارزش قائل نيست هدف اصلي از سلامت روان تقويت فكر و اصلاح رفتار افراد است لذا بر اساس اين اصول بايد به شخصيت و حيثيت ديگران احترام گذاشت و نسبت به ديگران گذشت و بردباري داشت و اين اصل را قبول كرد كه افرا اجتماع از هر صنفي و در هر موقعيتي باشند مي توانند مثمر ثمر باشند و اجتماع مي تواند به نحو مفيدي از آنها استفاده كند و عدم قبول اين اصول باعث پيدايش عقيده خود كم بيني ، عدم اعتماد به نفس ، نا امني و سوء ظن و عدم سازش شده است ( ميلاني فر –1381 ) .

 

بيان مساله

شناختن توانايي ها و محدوديت هاي فردي و اجتماعي و واقع بين در رسيدن به هدف يكي از اصول سلامت روان كه شخص با واقعيت زندگي روبرو شود، خود را همانطور كه هست بشناسد و قبول كند و كشمكش با واقعيت اغلب سبب بروز اختلال رواني مي گرد به اين صورت كه نوجوانان داراي خانواده و نوجوانان پرورشگاهي مي توانند در معرض اين موضوع قرار بگيرند به اين صورت كه نوجوانان پرورشگاهي در صورت عدم موفقيت در كشمكش با واقعيت پيش آمده حتماً دچار عدم سلامت روان خواهد شد . شخص سالم بايد علاوه بر استفاده از خصوصيات مثبت و برجسته به محدوديت و نواقص خود آشنايي كامل داشته باشد كه اين محدوديت ها زياد مانند نواقص و عوارض جسماني هستند و در برابر اينها همه افراد يك نوع واكنش نشان نمي دهد گروهي واقعيت را قبول مي كنند و به زندگي عادي خود ادامه مي دهند و از فعاليت خودداري نمي كنند و سعي مي كنند كه تعادل طبيعي بين خود و حرفه شان را به خوبي برقرار كند كه تمام اين مطالب نشان مي دهد كه آيا افراد مي توانند داراي سلامت رواني در زندگي باشند يا نه و به خصوص جوانان و نوجوانان كه در معرض نافرجاميها ممكن است قرار بگيرند مي توانند سلامت خود را حفظ كند كه در اين ميان مخصوصاً نوجواناني كه به دور از مراقبت و توجه والدين خود در محيط هاي پرورشگاهي مورد تربيت قرار مي گيرند و همين طور نوجواناني كه زير سايه والدين خود به زندگي مي پردازند مي توانند از لحاظ سلامت روان و بهداشت رواني در يك رده باشند ( ميلاني فر –1380 ) .

 

 اهميت و ضرورت تحقيق

پي بردن به شخصيت ، قابليتها و توانايي ها يا خود پنداري از مهمترين مسايل سلامت روان است و تصور مثبت و متعادل از خود داشتن نشانه سلامت روان و تصور منفي و نامتعادل از خود به معناي روان ناسالم قلمداد مي شود، شخص در وهله اول بايد بداند كيست و داراي چه عواطف ، ادراكات و احساساتي است و ون خود پنداري در اثر يادگيري به وجود مي آيد و به اصطلاح آموختني است لذا تجارب گذشته و نقش اولياء همانطور كه ذكر شد باعث مي شود كه نوجوان به قضاوت درباره خود پي ببرد و از خود ارزيابي به عمل آورد و اعتماد به نفس پيدا مي كند ولي اگر ارزيابي ناپسند و تحقير كننده شود و در نوجوان باعث پيدايش عقده هاي خود كم بيني شود كه نمونه هايي از اين مشكلات مانند عدم برخورداري از جهت والدين در زمان حساس زندگي خود كه اين عامل و دوري از محيط گرم خانواده و سپري كردن عمر در يك محيط نه چندان گرم و با محبت مي تواند بوجود آورند مشكلات رواني در نوجوان گردد كه اميد است با پژوهش هاي انجام شده بتوانيم نيازهاي نوجوانان پرورشگاهي را شناسانده و اينكه در مواردي آنچنان با آنها رفتار كنيم كه بتوانيم از يك نوجوان پرورشگاهي به عنوان يك فرد نمونه به حساب بياوريم زيرا كه اين محيط ها و دوري از محبت والدين باعث تشكيل رفتارهاي ضد اجتماعي در افراد پرورشگاهي مي شود و ممكن است خطرات جدي اجتماعي گريبانگير آنها شود يا افرادي جنايتكار –مجرم به حساب بيايند كه با تحقيقات تازه و انجام شده بايد نيازها و عقده هاي آنها شناخته و در جهت مثبت قدم برداريم .

 

اهداف تحقيق

هدف از تحقيق مقايسه سلامت روان نوجوانان 15 ساله دختر داراي خانواده و پرورشگاهي است و اينكه آيا سلامت روان در بين نوجواناني كه حضور پدر و مادر خود را به وضوح مشاهده مي كند بيشتر از نوجواناني است كه به دلايل مختلف بدور از خانواده رشد يافته اند ؟

 

سوال مسئله

1-      آيا بين سلامت روان نوجوانان دختر 13-15 ساله داراي خانواده و نوجوانان دختر پرورشگاهي تفاوت معني داري وجود دارد ؟

 

فرضيه تحقيق

فرضيه اصلي

بين سلامت روان نوجوانان 13-15 ساله دختر داراي خانواده و نوجوانان دختر پرورشگاهي تفاوت معني داري وجود دارد .

سه بعد سلامت روان را نيز به عنوان فرضيه فرعي در نظر مي گيريم . 

 

 

این فایل بصورت Word می باشد.

 
 


  برچسب ها

دانلود پایان نامه , download payanname , خرید مقاله مقایسه سلامت روان در بین دانش اموزان , دانلود مقاله مقایسه سلامت روان در بین دانش اموزان , دانلود پایان نامه مقایسه سلامت روان در بین دانش اموزان , مقایسه سلامت روان در بین دانش اموزان دختر , مقایسه سلامت روان در بین دانش اموزان , خرید کلی مقاله , خرید کلی پایان نامه , خرید مقاله و پایان نامه , خرید پایان نامه و مقاله , خرید مقاله , خرید پایان نامه , دانلود پایان نامه رایگان , دانلود پروزپال , دانلود مقاله , خرید پایان نامه آماده , خرید پایان نامه اماده به استاد , خرید پایان نامه اماده پرینت , خرید مقاله اماده , خرید پایان نامه اماده , خرید کلی پایان نامه , خرید کلی مقاله , دانلود پایاننامه , خرید پایاننامه

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.