نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 11 دانلود
امتیاز فایل : -18 امتیاز
بازدید : 500 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,265 كاربر
adsads
بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا
بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا
تاریخ ارسال : 25 /01 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم انسانی,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی
حجم فایل : 73.59 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 138 صفحه
امتیاز : -18




قیمت : 4,900 تومان



توضیح :

این پایان نامه با فرمت ورد و آماده پرینت میباشد

پایان نامه بررسی رابطه تیپ شخصیت درونگرا و برونگرا با ارتباط پنهانی

 

فهرست مطالب

عنوان.............................................................................................. 1

چکيده...................................................................................................... 2

فصل اول.................................................................................................. 3

مقدمه...................................................................................................... 4

بيان مساله.................................................................................................... 6

ضرورت پژوهش................................................................................................ 7

هدف پژوهش.................................................................................................. 9

سوال پژوهش................................................................................................. 9

فرضيه پژوهش.............................................................................................. 9

تعيين متغيرها:................................................................................................ 9

-      متغير وابسته...................................................................................... 9

-      متغير مستقل....................................................................................... 9

-      متغير کنترل......................................................................................... 9

تعاريف مفهومي............................................................................................. 10

تعاريف عملياتي............................................................................................. 11

فصل دوم: ادبيات پژوهش –پيشنيه پژوهش......................................... 13

تعريف شخصيت........................................................................................... 14

فيزيولوژي برونگرايي- درونگرايي............................................................. 23

نظريه هاي سنخ شناسي شخصيت.............................................................. 27

سنخ شناسي شخصيتي در نظريه يونگ..................................................... 28

برونگرايي و درونگرايي از نقطه نظر آيزنک............................................... 31

رويکرد يادگيري اجتماعي............................................................................ 32

رويکرد شناختي............................................................................................ 32

خصوصيات افراد درونگرا و برونگرا......................................................... 33

نوروفيزيولوژي برونگرايي- درونگرايي..................................................... 34

ديدگاه يونگ، سطوح روان:.......................................................................... 35

هشيار............................................................................................................. 35

ناهشيار شخصي........................................................................................... 36

ناهشيار جمعي............................................................................................... 37

کهن الگوها..................................................................................................... 39

پرسونا........................................................................................................... 40

سايه............................................................................................................... 42

آنيما................................................................................................................ 43

آنيوس............................................................................................................ 44

مادر................................................................................................................ 45

پيرفرزانه........................................................................................................ 45

پويشهاي شخصيت:..................................................................................... 46

عليت و غايت شناسي.................................................................................... 46

پيش روي و پس روي................................................................................. 47

تيپ هاي روان شناختي................................................................................ 48

کارکردها........................................................................................................ 50

نظريه ويليام شلدون...................................................................................... 56

نظريه اوتوگراوس......................................................................................... 60

ارتباط اجتماعي............................................................................................. 60

انواع ارتباط اجتماعي.................................................................................... 62

نگاهي مقدماتي به ارتباطات ميان فردي....................................................... 65

ويژگي ارتباطات ميان فردي چيست............................................................ 66

پيوستار ارتباط............................................................................................. 67

ارتباط من و آن............................................................................................. 69

ارتباط من و شما........................................................................................... 69

ارتباط من و تو.............................................................................................. 71

گزارش ايسکانيوز......................................................................................... 72

عوامل برقراري ارتباط پنهاني باجنس مقابل .............................................. 73

پيامدهاي رواني –اجتماعي ارتباط پنهان باجنس مقابل............................ 73

ديدگاه اسلام.................................................................................................. 75

ديدگاه شهيد مطهري..................................................................................... 78

ارتباط دختر و پسر و شرايط آن................................................................ 79

تعريف دوستي دختر و پسر........................................................................ 80

انگيزه برقراري ارتباط با جنس مقابل.......................................................... 80

آثار رابطه با جنس مقابل.............................................................................. 84

شرايط ارتباط باجنس مقابل......................................................................... 87

پيشينه پژوهش.............................................................................................. 91

 فصل سوم................................................................................................. 95

جامعه ............................................................................................................ 96

نمونه.............................................................................................................. 96

روش نمونه گيري......................................................................................... 96

روش پژوهش............................................................................................... 96

ابزار اندازه گيري.......................................................................................... 97

اعتبار و روايی آزمون.................................................................................. 99

شيوه نمره گذاري........................................................................................ 101

روش اجرا.................................................................................................... 102

فصل چهارم............................................................................................... 103

مقدمه ............................................................................................................ 104

تجزيه و تحليل توصيفي.............................................................................. 105

تجزيه و تحليل استنباطي............................................................................. 111

فصل پنجم................................................................................................. 112

بحث ونتيجه گيري....................................................................................... 113

محدوديت هاي پژوهش .............................................................................. 115

پيشنهادات پژوهش ..................................................................................... 116

منابع.............................................................................................................. 117

ضمائم........................................................................................................... 119



چکيده           

اين پايان نامه با هدف بررسي رابطه تيپ شخصيت و ارتباط پنهاني با جنس مقابل ، تدوين شد . براي اين منظور نمونه اي به حجم 60 نفر متشکل از 30 دانشجوي دختر بين سنين 25 –18 ، مجرد دانشجوي شهر تهران که با جنس مقابل رابطه پنهاني نداشتند و 30 دانشجوي دختر بين سنين 25 –18 ، مجرد ، دانشجوي شهر تهران که با جنس مقابل رابطه پنهاني داشته انتخاب شد . فرض بر اين بود که بين 2 متغير ذکر شده در بالا ، رابطه معنادار وجود دارد و همچنين بين ميزان نوروتيک و سايکوتيک و ارتباط پنهاني با جنس مقابل نيز رابطه معنادار وجود دارد.

براي سنجش ارتباط داشتن يا نداشتن با جنس مقابل، به پرسش اکتفا شد و از نمونه در دسترس استفاده شد. و براي اندازه گيري تيپ شخصيت (برونگرايي- درونگرايي) از پرسشنامه 57 سئوالي آيزنک کمک گرفته شد. بعد از انجام امور آماري هر 2 فرضيه رد شد و بر اين اساس ميزان برونگرايي و درونگرايي در گرايش جوانان (نمونه مورد نظر) به جنس مقابل تاثير ندارد و همچنين ارتباط معناداري در رابطه ي ارتباط با جنس مقابل و ميزان نوروتيک يا سايکوتيک مشاهده نشد.

مقدمه

درک لزوم مطالعه روانشناسي شخصيت، چندان دشوار نيست. شناخت شخصيت، ويژگيها، چگونگي شکل گيري، عوامل موثر در ايجاد شخصيت و مسائل از اين قبيل، ارضاي حسن کنجکاوي و ميل به حقيقت جويي را در انسان به دنبال دارد زيرا اين شناخت نوعي خودشناسي است و شخص هنگام مطالعه غالباً آن دانسته ها را با خود مقايسه کرده و احتمالاً با اين شناخت نوعي طبقه بندي انجام مي دهد. يعني خود را در يکي از تيپهاي شخصيتي قرار مي دهد.

از سوي ديگر، اين شناختها و اطلاعات به شخص امکان مي دهد که در ارتباط متقابل با ديگران موضع گيريهاي مناسب و آگاهانه داشته باشد. به عنوان مثال، اگر مادري بداند که کودکان در حدود سنين 3 تا 4 سالگي بيشترين ميزان حسادت را نشان مي دهند، چنانچه کودک خود را در اين سنين حسود ببينند، دچار نگراني و اضطراب نخواهند شد، زيرا مي دانند که اين ويژگيها يک حالت طبيعي در سن خاص کودک اوست.

امروزه بحث ارتباط ميان فردي در جامعه اي به گستردگي جامعه ي ما با اين ميزان رشد و شکوفايي، با توجه به اهداف و برنامه هاي تعيين شده، جاي کنکاش و بررسي بيشتر دارد. از طرفي کانال هاي فراوان اطلاعات و ورود تکنولوژيهاي گوناگون ايجاب مي کند حساسيت ويژه اي نسبت به ارتباط پنهاني دختر و پسر به عنوان زيرمجموعه ي ارتباط ميان فردي داشته باشيم. تهاجمات فرهنگي بنابراين دارند، ارزشهاي فرهنگ غربي را که گاهاً در جامعه ي ديني ما ضد ارزش محسوب مي شود، بر قشر جوان تحميل و نهادينه کنند و اين مي تواند در دراز مدت مخرب باشد . موضوع ارتباط با جنس مقابل بسيار وسيع و داراي جوانب زيادي است که پرداختن به آن بايد جامع و بدور از تعصبات و سوگيريهاي شخصي ، گروهي و احياناً همراه با فرض ورزي باشد .بيان مسأله

به درستي هرگاه انسان از جامعه مي برد و در تنهايي غوطه مي خورد ، با همان سرعت ، راه به سوي انحراف ، اعتياد و حتي خودکشي و ... مي برد . اگر ارتباط انسان ها با يکديگر نبود ، بناي عظيم فرهنگي پا نمي گرفت . هيچيک از دستاوردهاي بزرگ انساني نظير زبان ، خط و ... پديد نمي آمد . و بالاخره بايد گفت زيبايي زندگي در جمع انسان ها تجلي مي کند . از آنجا که ارتباط بشر ، به مجموعه ها و انواع گوناگون تقسيم مي شود و گستردگي فراواني دارد ، لذا يکي از شاخه هاي آن ارتباط پنهاني با جنس مقابل است که به دليل اهميت و تأثير بسزاي آن در جنبه هاي مختلف زندگي ، پرداختن به آن ، خالي از لطف نيست ...

در علم روانشناسي ، آنجا که شخصيت ، موضوع بحث است ، 2 نوع يا تيپ شخصيتی مفروض است ، درونگرايي و برنگرايي که مقدمه و همچنين فصل دو ،‌ به تفصيل به آن پرداختم . در اين پژوهش به مطالعه ي ارتباط رابطه پنهاني دختر و پسر با تيپ شخصيت اقدام کردم .

لذا گمانه زني هاي گوناگون ، نقدها و مقاله هاي فراواني که به موضوع ارتباط با جنس مقابل پرداختند ، تمايل من را به انتخاب اين موضوع براي پروژه خود ، برانگيخت .

ضرورت پژوهش

دوستي هاي خياباني و ارتباط پنهاني با جنس مقابل ، عاري از شکوفايي محبت و عشق واقعي است و اگر هم به ازدواج برسد ، هيچ پشتوانه اي ندارد و جامعه را با مشکلات روبرو مي کند .

در آغاز نوجواني و جواني به علت بيداري غرايز و شدت حالات هيجاني ، گرايش دختران و پسران به دوستي با جنس مقابل بيشتر مي شود . داشتن دوست اعتماد به خود را تأييد مي کند و نيازهاي عاطفي و احساسي را تا حدي تأمين مي کند . در صورتيکه پيوند گسسته شود ، شخص نسبت به ارزشهاي وجودي خود دچار شک و ترديد مي شود . بعضي از پسران داشتن دوست دختر را نوعي محبوبيت ، قدرت اجتماعي و موفقيت براي خود محسوب مي کنند و برخي دختران ارتباط پنهاني با پسران را نوعي جذابيت براي خود تلقي مي کنند .
 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | roya20 | تاریخ ارسال : 25 /01 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.