نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 29 دانلود
امتیاز فایل : -39 امتیاز
بازدید : 3,039 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
آشنایی با عملیات های اساسی در Eviews
آشنایی با عملیات های اساسی در Eviews
تاریخ ارسال : 26 /01 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,فنی مهندسی
حجم فایل : 61.73 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 104 صفحه
امتیاز : -39




قیمت : 9,900 تومان



توضیح :

این پایان نامه با فرمت ورد و آماده پرینت میباشد

موضوع پایان نامه: آشنایی با عملیات های اساسی در Eviews

آشنايي با عمليات‏هاي اساسي در Eviews

(ورود  داده‏ها, ترسيم سري‏هاي اقتصادي, چگونگي اجراي رگرسيون‏هاي حداقل مربعات معمولي OLS)

مقدمه بر الگوي رگرسيوني

در اين فصل قصد داريم تا بخشي از مهمترين عمليات اساسي در Eviewsرا كه شامل : چگونگي خلق يك فايل كاري, چگونگي وارد ساختن داده‏ها از طريق صفحه كليد, چگونگي ترسيم سريهاي اقتصادي و چگونگي اجراي رگرسيونهاي حداقل مربعات معمولي (OLS) را تشريح كنيم. در اين بخش از داده‏هاي مندرج در جدول (1-1) از كتاب پينديك و رابينفلد براي ترسيم نمودار پراكنش و تخمين OLSدر مثال (1-1) كتاب استفاده شده است.

بخش (1-1)

در ابتدا موقعي كه شما تجزيه و تحليل داده‏ها را در EViewsرا آغاز كنيد, شما مي‏توانيد با خلق يك فايل كاري در EViewsكار را آغاز كنيد.

براي خلق يك فايل كاري جديد, با كليك كردن بر نوار ابزار مسير ذيل را طي كنيد:

File/New/Workfile

تصوير  (1-1) ص 22

سپس بايستي كادر محاوره‏اي ذيل براي تعيين اطلاعات در مورد فايل كاري را مشاهده كنيد:

تصوير  (2-1) ص 22

داده‏هاي مندرج در جدول (1-1) از كتاب پينديك و رابينفلد مربوط به داده‏هاي مقطعي است از اين ور بايستي در كادر محاوره‏اي فوق گزينه‏ي irregularorUndatedرا انتخاب كرده سپس تعداد مشاهدات موجود را وارد كنيد. چون تعداد مشاهدات 8مي‏باشد, پس از وارد ساختن آن با اشاره بر كليد OKشما بر پنجره قبلي باز مي‏گرديد و در اين صورت تصوير ذيل را بايستي مشاهده كنيد.

تصوير  (3-1) ص 23

هر فايل كاري در EViewsشامل دو objectپيش فرض است, cيك بردار از ضرايب است و residكه نشان دهنده‏ي پسماندهاي رگرسيوني است. موقعي كه شما يك الگوي رگرسيوني را در EViewsاجرا مي‏كنيد , ضرايب تخمين زده شده در cو پسماندها در residنگهداري مي‏شوند. هر گاه كه شما يك الگوي رگرسيوني ديگري را در محيط workfileاجرا مي‏كنيد EViews“ محتوي cو residرا بر اساس آخرين الگوي برازش شده تغيير مي‏دهد. اين نكته بسيار مهم ست كه اگر شما قصد داشته باشيد, ضرايب يا پسماندهاي الگوي خاصي را براي انجام محاسبات جديدي نگهداري كنيد, فقط يك امر زماني امكان دارد كه شما محتويايت cو residرا تحت نام‏هاي جديدي saveكنيد. يك آيكن كوچك در سمت چپ يك objectنوع آن objectرا نشان مي‏دهد. مثلاً --- نشان دهنده‏ي بردار ضرايب cو ---- نشان‏دهنده‏ي يك سري اقتصادي است.

گام بعدي وارد كردن (import_داده‏ها از جدول (1-1) كتاب پينديك و رابينفلد به فايل كاري خلق شده است. براي اين منظور شما مي‏توانيد داده‏ها را ازطريق صفحه كليد وارد كنيد. به همين خاطر از مسير (seriesEdit) GroupEmptyGuick/و كليك كردن در نوار ابزار اصلي مطابق تصوير ذيل مي‏توان اين كار را انجام داد.

نحوه‏ي نوشتن اسامي متغيرها از سمت چپ به راست است كه اولين متغير تايپ شده, متغير وابسته و متغيرهاي بعدي متغيرهاي توضيحي هستند. به c(1)توجه كنيد اين همان جمله‏ي ثابت (عرض از مبدا) در ا لگوي رگرسيوني است. اين cبا cموجود در workfileكه يك بردار از ضرايب تخميني است بسيار متفاوت است. در اين كادر (در بخش تحتاني آن) شما مي‏توانيد نوع تخمين را نيز مشخص كنيد. در اين مثال شيوه تخمين حداقل مربعات (ٍSquaresLeast) است. با كليك كردن بر كليد OK, EViewsيك Objectكه معادله رگرسيوني تخمين زده شده است را خلق مي‏كند. خروجي اين تخمين در ذيل گزارش شده است.

كاربرد نرم‏افزار EViewsدر محاسبه آمار توصيفي

(محاسبه انحراف معيار و واريانس , لگاريتم)

مروري بر آمار مقدماتي

در اين فصل نشان خواهيم داد كه چگونه مي‏توان از بسته‏ي نرم‏افزاري EViewsبراي محاسبه‏ي آمار توصيفي مانند, ميانگين, انحراف معيار, كواريانس و ضريب همبستگي متغيرهاي اقتصادي استفاده كرد. در اين فصل از داده‏هاي مثال (1-2) و تمرين (15-2) كتاب پينديك و رابينفلد استفاده شده است.

مثال (1-2)

ابتدا يك فايل كاري خلق كرده و داده‏هاي دو متغير را از طريق صفحه كليد وارد كنيد. (اگر اين كار را نياموخته‏ايد مي‏توانيد به فصل اول مراجعه كنيد) متغيرهاي اين مثال به شرح ذيل است :

جدول ص 31

براي ديدن آمار توصيفي هر دو متغير, دو سري را در فايل كاري, هاي لايت كرده و با راست كليك كردن گزينه‏ي GroupOpenرا انتخاب كرده , در اين صورت صفحه گسترده‏اي بايد به نمايش درآيد كه دو سري اقتصادي را نشان مي‏دهد. سپس با انتخاب

View/Descriptive States

مي‏توان مشاهده كرد كه اين انتخاب نيز داراي دو گزينه‏ي انتخاب است كه يكي مربوط به ”نمونه‏ي انفرادي“ و ديگري مربوط به ”نمونه مشترك“ است. اگر هيچكدام ا زسريها داراي مشاهدات مفقود نباشند, آنگاه نتايج هر دو يكسان خواهد بود. نتايج مربوط به آمار توصيفي سريهاي xو yدر تصوير (2-1) گزارش شده است.

تصوير(1-2)  ص 32

در اين تصوير انحراف معيار هر كدام از سري‏ها با (N-1)تصحيح شده است و در جدول فوق با (std.Dev.)نشان داده شده است. ميزان چاولگي توزيع هر كدام از متغيرها و ميزان كشيدگي آنها نيز توسط Skewnessو Kurtosisنشان داده شده است. آماره‏ي جارگ ـ برا (jarqre-Bera)نيز چاولگي و كشيدگي توزيع نمونه‏اي Incو Eduرا با چاولگي و كشيدگي توزيع نرمال مقايسه كرده و آزمون مي‏كند كه آيا توزيع نمونه‏اي Incو Eduرا با چاولگي و كشيدگي توزيع نرمال مقايسه كرده و آزمون مي‏كند كه آيا توزيع نمونه‏اي Incو Eduاز توزيع نرمال متفاوتست يا خير؟

بزرگي ميزان احتمال (P-Value)نشان مي‏دهد كه هم درآمد و هم سطح تحصيلات تقريباً به صورت توزيع نرمال توزيع شده‏اند. اين مورد با (Probability)در تصوير فوق نشان داده شده است.

آماره‏ي جارگ- برا (Jarque-Bera)و p-valueآن حاكي از آنست كه نمي‏توان فرضيه‏ي لوگ نرمال بودن توزيع لگاريتم ميزان بارش را رد كرد. توجه كنيد كه واريانس نمونه‏اي Log-rainدر جدول فوق گزارش شده است. راه‏هاي متفاوتي براي يافتن واريانس Log-rainوجود دارد. يك راه محاسبه‏ي واريانس از انحراف معيار است. شما مي‏توانيد از ماشين حساب موجود در EViewsاستفاده كنيد, براي اين منظور در پنجره‏ي فرمان (WindowCommand) EViews, ابتدا علامت = را تايپ كرده و سپس عبارت مورد نظر خود را كه انحراف معيار به توان دو است را تايپ كرده و كليد Enterصفحه كليد را فشار دهيد, سپس پاسخ را در كادر بسيار كوچك در نوار وضعيت EViewsمشاهده كنيد.تصوير (7-2) را نگاه كنيد.

(توجه شود كه Std.Dev.=0.293981است.)

الگوي رگرسيون دو متغيره

در اين فصل نشان خواهيم داد كه چگونه مي‏توان داده‏ها را از يك منبع ديگر با فرمت مختلف وار EViewsكرد, همچنين نشان خواهيم داد كه چگونه مي‏توان از برنامه مولد اعداد تصادفي در EViews استفاده كرد و در پايان چگونگي خواندن خروجي رگرسيون برازش شده در EViewsرا تشريح خواهيم كرد. در اين فصل از مثال‏هاي (2-3) و (3-3) كتاب پيندبك و رابينفلد استفاده خواهيم كرد.

مثال (2-3) (CONSI.wf1)

فرض كنيد كه داده‏هاي استفاده شده در مثال (2-3) در فرم باينري در يك ديسكت در اختيار شما قرار دارد. راه وارد كردن (import)داده‏ها به EViewsبستگي به فرمت فايل داده‏ها دارد. اگر داده‏ها داراي فرمت EViews(با پسوند .wfl) باشند به سادگي مي‏توان فايل كاري را از طريق File/Openو تعيين فايل كاري در كامپيوتر شخصي بارگذاري كرد. اگر فرمت داده‏ها به صورت EViewsنباشد؛ شما ابتدا نياز داريد كه يك فايل كاري جديد را براي خواندن داده‏هايتان خلق كنيد. براي اين منظور با كليك كردن بر مسير File/New/Workfileو مشخص كردن فراواني مشاهدات با توجه به نوع مشاهدات بر حسب فراواني و تعيين تاريخ شروع و اتمام داده‏ها فايل كاري مورد نظر خود را خلق كنيد. اگر داده‏ها براي هر سري اقتصادي به طور مجزا در يك بانك داده (با پسوند .db) نگهداري شده باشند به سادگي مي‏توان داده‏هاي مورد نظر خود را از طريق كليك كردن بر گزينه‏ي Fetchبر نوار ابزار , فايل كاري داده‏ها را به EViewsوارد كنيد. اگر فرمت فايل داده‏هاي شما به صورت ASCIIيا در فرم صفحه گسترده (اكسل يا لوتوس) باشند شما مي‏توانيد از طريق كليك كردن بر مسير ... Excellotus-TextRead/‍Procs/lmportداده‏هاي خود را به EViewsوارد كنيد. تصوير (1-3) را ببينيد.

تصوير (1-3)  ص 42



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | roya20 | تاریخ ارسال : 26 /01 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.