نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 1 دانلود
امتیاز فایل : -1 امتیاز
بازدید : 529 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
مقایسه رضایت شغلی پزشکان زن و مرد
مقایسه رضایت شغلی پزشکان زن و مرد
تاریخ ارسال : 26 /01 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم انسانی,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی
حجم فایل : 66.99 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 116 صفحه
امتیاز : -1




قیمت : 9,900 تومان



توضیح :

این پایان نامه با فرمت ورد و آماده پرینت میباشد

این پایان نامه دارای پرسشنامه میباشد

موضوع پایان نامه: مقایسه رضایت شغلی پزشکان عمومی زن و مرد منطقه 16 تهران

مقدمه

امروزه سازمانها از جمله وسائل و امكاناتي به شمار مي آيند كه درجهت ارضاء نيازها به كار مي روند نظريه هاي گوناگون سازماني ديدگاههاي متفاوتي درمورد ارضاء نيازهاي افراد از طريق سازمانها دارند چنان كه فرضيات متعدد نگرش هاي گوناگون را ايجاد مي كند، اين نگرش ها به روابطي بستگي دارد كه بين فرد وسازمان موجود است تئوري كلاسيك كارگران را به عنوان نخستين عامل اقتصادي مي پندارند بر اين مبنا به نظر مي رسد كه آنان تلاش مي كنند تانيازهاي زيستي خود را از طريق انگيزش مادي برآورده سازند گرچه تئوري مديريت علمي، تئوري اداري همگي چنين تصوري را القاء مي كنند اما بايد دانست كه اين دونظريه چشم اندازها و دورنماهاي متفاوتي را بدنبال مي كنند.

ديدگاه نوين يا پيشرفته نيازهاي انسان را بسيار پيچيده و بغرع تصور مي كند و در نظريه نوين اعتقاد براين است كه نه تنها انسانها توسط پاداشهاي مادي، امنيت و تعلق برانگيخته مي شوند بلكه تحت تاثير ميل به منزلت وعزت نفس خود وديگران و همچنين خويشتن يابي و تعالي نيز قرار مي گيرد. مبحث رضايت شغلي نيز رابطه نزديك و هماهنگ با مفهوم ارضاء نياز دارد برخي رضايت شغلي را به مفهوم خشنودي و ارضاء نيازهاي اصلي در محل كار عنوان نمودند و نارضايتي شغلي را به عنوان مغايرت ميان آنچه يك فرد انتظار دارد از كارش دريافت كند و آنچه كه آن فرد واقعاً دريافت كرده است مي دانند. از ديدگاه ديگر رضايت شغلي به عنوان يك پاسخ احساس كامل به شرايط و محيط كاري در نظر گرفته شده است.

بيان مسئله

رضايت شغلي نگرشي است كه افراد درباره شغل خود دارند كه نشأت گرفته از ادارك افراد از شغلشان است نتايج تحقيقات نشان مي دهد كه افراد با رضايت شغلي بالاتر از نظر فيزيك بدني و توان ذهني در وضعيت خوبي قرار مي گيرند. نبود رضايت از كار تاثيرات منفي بر نحوه عملكرد افراد خواهد داشت و پي آمدهاي اين نارضايتي در مشاغل حساس بيشتر نمودخواهد كرد ( مهداد، 1381)

پزشكي از جمله مشاغلي است كه رضايت در آن از اهميت خاصي برخوردار است وجواب به اين سوال كه آيا جنسيت مي تواند تاثيري درميزان رضايت شغلي پزشكان داشته يا خير؟ مي تواند تا حدودي ما را در پي بردن به عوامل تاثيرگذار بر رضايت شغلي اين قشر فرهيخته ياري دهد.

ضرورت و اهميت تحقيق

پيشرفت و موفقيت هر جامعه اي درگرو سلامت روحي و جسمي افراد آن جامعه مي باشد و درجامعه اي كه افراد آن از بيماري روحي وجسمي رنج مي برند نمي توان انتظار پيشرفت هاي چشمگيري داشت.

هرگاه كه صحيت از بيماري هاي جسمي مي شود تمام چشمها به طرف پزشكان دوخته مي شود سپيدي مكاني كه گمنام وبي ادعا هرجايي كه فرياد استمداد مردم را شنيدند سراز پا نشناخته در دل حوادث، حضوري فعال و ايثارگرانه يافتند آنهايي كه اين شغل را با مشقات زياد برگزيدند تا بتوانند دردي از انسانهايي كه به دانش آنها محتاجند دوا كنند و مطمئناً رضايت شغلي آنها تاثير مستقيم و بسزايي در نحوه عملكرد آنها خواهد داشت وچنانچه رضايت و انگيزش شغلي وجود نداشته باشد ادامه اشتغال ملال آور و حتي غيرممكن خواهد بود.

بنابراين رضايت از شغل درگروه پزشكي مي تواند اهميتي دوچندان در پيشرفت يك جامعه داشته باشد و هنگاميكه پزشكان از نظر مادي و معنوي ارضا نشوند مطمئناً تمايلي براي تلاش وتحقيق بيشتر نخواهد داشت و اين همان چيزي است كه امروزه ها درجامعه فعلي با آن روبرو هستيم و با جملاتي از قبيل در نشريات ومجلات و روزنامه ها روبرو مي شويد كه : سطح علمي پزشكي وطن ما (20) سال عقب گرد كرده و از پاكستان و كويت وجهان سوم عقب تر است (نشريه سراسري سازمان پزشكي –شماره 58 –ارديبهشت 1382)

رضايت شغلي

يكي از مطمئن ترين نشانه هاي ناهماهنگي اوضاع يك سازمان، خشنودي پايين آن است . در شوم ترين شكلهاي خود خشنودي شغلي اندك سرچشمه گروههاي بي اجازه، غيبتها، پايين آمدن آهنگ كار و جايگزيني كاركنان است. ناخشنودي شغلي مي تواند بخشي از شكايتها، كاركردهاي ناچيز، دزدي كاركنان در سازمان، دشواريهاي انظباطي و ديگر مشكلات باشد. هزينه هاي ناخشنودي شغلي مي تواند ارقام نجومي پيدا كند. از سوي ديگر، خشنودي شغلي بالا ، دلخواه مديريت است، زيرا اين پديده با پي آمدهاي مثبتي كه خواست مديران است پيوسته است (ديويس و نيواستورم، 1995)

خشنودي شغلي بالا نشانه نمايان سازماني است كه نيك كارگرداني مي شود و به طور بنيادي پي آمدهايي است كه از مديريت رفتاري كار ساز سرچشمه مي گيرد. خشنودي شغلي يك معيار اندازه گيري از فراگرد پديدآوردن فضاي انساني پشتيبان در هر سازماناست.(ديديس وتيوانستورم، 1995)

مسائل حل نشده در رضايت شغلي

به نظر كرانيز (1969) چندين سوال در زمينه رضايت شغلي بلا جواب مانده است و با انجام تحقيقات بيشتر بايد پاسخ مناسب به اين پرسشها تعيين شود.برخي از اين پرسشها عبارتند از :

آيا بين رضايت كلي در زندگي با رضايت شغلي ارتباطي وجود دارد؟ مطالعات اندكي كه در اين مورد انجام شده نشان ميدهد كه رابطه مثبتي بين رضايت كلي در زندگي و رضايت شغلي وجود دارد.يعني ، افرادي كه از زندگي خود راضي هستند از شغلشان نيز رضايت دارند و برعكس رضايت شغلي تا حدود زيادي تامين كننده رضايت در زندگي است.

مسائل حل نشده در رضايت شغلي

به نظر كرانيز (1969) چندين سوال در زمينه رضايت شغلي بلا جواب مانده است و با انجام تحقيقات بيشتر بايد پاسخ مناسب به اين پرسشها تعيين شود.برخي از اين پرسشها عبارتند از :

آيا بين رضايت كلي در زندگي با رضايت شغلي ارتباطي وجود دارد؟ مطالعات اندكي كه در اين مورد انجام شده نشان ميدهد كه رابطه مثبتي بين رضايت كلي در زندگي و رضايت شغلي وجود دارد.يعني ، افرادي كه از زندگي خود راضي هستند از شغلشان نيز رضايت دارند و برعكس رضايت شغلي تا حدود زيادي تامين كننده رضايت در زندگي است.

آيا مي توان براي رضايت شغلي حداكثري قائل شد؟

راهنما و مشاور شغلي و حرفه اي به مراجع كمك مي كند تا حداكثر رضايت شغلي از اشتغال را به دست آورد.

آيا رضايت شغلي حدي دارد و آيا مي توان براي كلمه حداكثري حدي را تعيين كرد؟ متاسفانه تعيين حد رضايت شغلي غير ممكن است و ميزان آن به نوع شغل و فرد شاغل بستگي دارد.

آيا رضايت شغلي از روزي تا روز ديگر در حال تغيير و تحول است؟ رضايت شغلي بطور كلي در حال تغيير و دگرگوني است.مثلاً ممكن است فردي در لحظه معيني از زمان بطور كلي  از شغلش راضي باشد و در زمان ديگر رضايت قبلي را از شغلش دائما در حال تغيير هستند.

آيا رضايت شغلي آگاهانه انجام مي پذيرد يا ناآگاهانه؟ به نظر فيشر وهانا (1931) رضايت شغلي تا حد زيادي ناآگاهانه انجام مي گيرد.زيرا فرد دقيقاً نمي داند كه چرا كارش را دوست دارد.بعبارت ديگر ، عواملي كه رضايت شغلي را موجب مي شوند از نظر فرد كاملاً شناخته شده نمي باشند.شيفر (1953) عدم رضايت شغلي را عملي ناآگاهانه مي داند و معتقد است فرد مي  داند كه چرا از شغلش ناراضي است.ولي عوامل رضايت بخش شغلي به نتيجه قطعي نرسيده است و بايد قبول كرد كه برخي عوامل رضايت شغلي آگاهانه و برخي ديگر ناآگاهانه انجام مي پذيرند (شفيع آبادي ، 1385).



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | roya20 | تاریخ ارسال : 26 /01 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.