نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 64 دانلود
امتیاز فایل : 8 امتیاز
بازدید : 1,193 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
پروژه بلوتوث bluetooth
پروژه بلوتوث bluetooth
تاریخ ارسال : 11 /11 /1392
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,فنی مهندسی,کامپیوتر
حجم فایل : 4.79 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 111 صفحه
امتیاز : 8




قیمت : 4,800 تومان



توضیح :
این فایل با فرمت ورد بوده و آماده پرینت می باشد.
 
پس از خرید لینک دانلود برای شما فعال می شود.
 
 
موضوع پروژه : بلوتوث
 
فهرست مطالب
پیشگفتار. ۳
بخش تاریخچه ومعرفی
تاریخچه Bluetooth بلوتوث    5
نام Bluetooth بلوتوث....... 6
علت Bluetooth بلوتوث ..... 6
فن آوری های رقیب........… ۸
-ساختار سیستم رادیویی Bluetooth بلوتوث ...... 9
 
فصل اول:بررسی ساختار پروتکلی Bluetooth
1-1 ساختار پروتکلی Bluetooth بلوتوث ........13
1-1-1- پروتکلهای انتقال........................ ۱۵
۱-۱-۲- پروتکلهای میانی…..................... ۱۸
۱-۱-۳- برنامه های کاربردی.................… ۲۱
 
فصل دوم: توصیف کلی شکل بسته ها و نحوه کنترل خطا
مشخصه های باند پایه....................... ۲۴
توصیف کلی................................… ۲۴
توصیف کلی بخش RF آر اف ................ 26
کانال فیزیکی...............................… ۲۸
ارتباطات فیزیکی...........................… ۲۸
بسته ها...................................... ۲۹
کد دسترسی.................................۳۰
انواع کدهای دسترسی..................... ۳۱
کلمه همزمانی.............................. ۳۲
دنباله......................................... ۳۳
انواع بسته ها................................۳۶
تشکیلات محموله........................... ۴۶
دامنه صوتی................................. ۴۶
دامنه داده ها................................ ۴۶
تصحیح خطا.................................. ۵۲
جداسازی در نحوه ارسال مجدد............. ۵۶
بسته هایBroadcast بلوتوث ................58
آزمایش خطا................................... ۵۹
 
فصل۳:بررسی وتحلیل بلوک های مختلف فرستنده وگیرنده BLUETOOTH
ـ معماری گیرنده ............................. ۶۴
ـ معماری فرستنده .......................... ۶۹
ـ معماری تولیدکننده کلاک Clock Generator کلاک .....71
ـ نوسان ساز کنترل شده با ولتاژVCO ولتاژ .............. 73
ـ ترکیب کننده فرکانسی Synthesizer فرکانسی ........77
 
فصل ۴: مدلهای کاربردیBluetooth
4-1- کامپیوتر بی سیم............................... ۸۷
۴-۲-Ultimate Headset
4-3- تلفن سه کاره. .................................۸۷
۴-۴- انتقال داده و فایل...............................۸۸
۴-۵- پل اینترنت.......................................۸۸
 
فصل۵:نتیجه گیری وپیشنهادات
۵-۱-نتیجه گیری ....................................۹۰
۵-۲-پیشنهادات.....................................۹۲
ضمائم ............................................. ۹۳
واژگان اختصاری ................................... ۹۹
واژه نامه فارسی به ا نگلیسی ................. ۱۰۲
منابع ومراجع...................................... ۱۰۶
                                                                بسم الله الرحمن الرحيم
 
پیشگفتار
 
در دهه های گذشته ، پيشرفت فناوری ميکروالکترونيک و VLSIباعث گسترش استفاده همگانی از تجهيزات مخابراتی و محاسباتی در کاربردهای تجاری شده است. موفقيت محصولاتی از جمله کامپيوترهای شخصی و کيفی ، تلفن های بی سيم و سلولی ( سيار ) ، و تجهيزات جانبی آنها همواره کار دست و پاگيری بوده است که عمدتا با اتکا به کابلهای رابط خاص انجام می شده است.
 
اخيرا يک واسط راديويی ( بی سيم ) همگانی برای ايجاد ارتباط بی سيم برد کوتاه طراحی شده است . اين فناوری که Bluetooth   ناميده شده است ، نياز به استفاده از سيم و کابل و ارتباط دهنده های لازم برای برقراری ارتباط بين تلفن های بی سيم يا سلولی ، مودم ها ، کامپيوترها ، چاپگرها و ... فناوری ما را قادر به طراحی سيستمهای راديويی کم توان ، کوچک و ارزان می کند و با توجه به اين مزايا ، اين سيستم ها را می توان به راحتی در تجهيزات قابل حمل موجود کار گذاشت . بدين ترتيب سيستم های رادايويی تعبيه شده باعث ايجاد ارتباطی همگانی و فراگير می شود که اين فناوری امکان تحقق ارتباط فوق را بدون هيچ گونه دخالت آشکار کاربر فراهم می کند.
 
مشخصه کليدی آن پايداری ، پيچيدگی کم ، توان کم و هزينه کم است. با اين که اين تکنولوژی برای کار در محيط نويزی فرکانسی طراحی شده است. و از تاييدهای سريع و مدل پرش فرکانسی بهره می برد تا ارتباط را پايداری بخشد . عناصر بلوتوس در باند بی جواز 2.4GHzکار می کند و با کمک پرش فرکانسی پس از مبادله بسته ها از تداخل جلوگيری می کند. در قياس با باقی سيستم های مشابه در چنين فرکانسی ، بلوتوس سريعتر پرش می کند و از بسته های کوچکتر بهره می برد .
 
 
 
بخش تاریخچه و معرفی
 
تاریخچه Bluetooth  
 
در سال 1994 مطالعاتی در شرکت اريکسون برای برقراری ارتباط راديويی کم توان و ارزان بين تلفن های سيار و تجهيزات جانبی آنها آغاز شد شرايط مورد نظر برای قيمت ، ظرفيت و اندازه اين سيستم چنان تعيين شد که اين تکنيک از تمام راه حلهای مبتنی بر استفاده از کابل بين دستگاههای سيار پيشی گيرد. برای اين کار ، ابتدا بايد يک واسط راديويی مناسب و يک بازه فرکانسی متناظر تعيين شود . همچنين واحد راديويی بايد به اندازه ای کوچک و کم مصرف باشد که بتوان آن را در دستگاههای قابل حمل کار گذاشت . بايد بتوان توسط اين فناوری هم صورت و هم داده را منتقل کرد، و بالاخره اين فناوری بايد در تمام دنيا قابل استفاده باشد.
 
تحقيقات به زودی نشان داد که يک راه حل مبتنی بر ارتباط راديويی کوتاه برد برای اين منظور مناسب است . هنگامی که طراحان اريکسون شروع به کار روی تراشه فرستنده/ گیرنده کردند ، به زودی مشخص شد که اين کار نيازمند همکاری ساير شرکتها برای پيشبرد اين فناوری است. اين تلاش مشترک نه تنها برای بهبود کيفيت و توانایيهای محصولات ارائه شده ، بلکه برای ايجاد يک پايگاه يکپارچه و وسيع پشتيبانی کننده بازار در زمينه های سخت افزار کامپيوتر شخصی، کامپيوترهای قابل حمل، و تلفن های سيار نيز انجام شده است.
 
اريکسون، اينتل ، آی بی ام، توشيبا و نوکيا ، در سال 1998 يک گروه ويژه SIG            interest group )( specialتشکيل دادند . نگاهی به تخصص های اعضای اين گروه به خوبی نشان دهنده تنوع دست اندر کاران لازم برای پشتيبانی خوب از اين فناوری جديد است.
 
گروه SIGکه در ابتدا 5 عضو داشت، در حال حاضر بيش از 2100 عضو دارد که بر روی يک استاندارد باز برای Bluetooth  کار می کنند . SIGهمچنين روی يک فرآيند تضمين کيفيت کار کرده است که شرایط لازم برای تضمين کيفيت محصول مطابق ويژگیهای Bluetooth   را تعيين می کند.
 
 
 
 نام Bluetooth
 
در آغاز بکار، اريکسون نام رمز پروژه خود را Bluetooth   قرار داد. اين نام از يکی از پادشاهان وایکینگها در قرن دهم میلادی گرفته شده است. Harald Batland  پادشاه دانمارک در سالهای بین 940 تا 985 میلادی بوده است. گرفته می شود که وی در مدت حکومت خود کشورهای اسکاندیناوی از جمله دانمارک و نروژ را متحد نمود . همچنین از او بعنوان فرمانروایی یاد می شود که مسیحیت را به شبه جزیره اسکاندیناوی وارد نمود. ترجمه ضعیفی از Batland  در زبان انگلیسی، Bluetooth   یا " دندان آبی " می باشد. هر چند منشا این نامگذاری مشخص نیست، اما گفته می شود که این نامگذاری بدلیل رنگ تیره چهره وی بوده که در میان وایکینگها معمول نبوده است. از آنجائیکه سرآغاز این استاندارد در اسکاندیناوی بوده و ایجاد کنندگان آن بر این باور بوده اند که این تکنولوژی بسوی یکسان نمودن و هماهنگی تمامی ارتباطات رادیویی برد کوتاه پیش می رود، نمی توان نامگذاری Bluetooth  را بر روی آن توسط متخصصان [1]Ericssonکاملا بی دلیل تلقی نمود.
 
 
 
علت Bluetooth  
 
همانگونه که قبلا نیز اشاره گردید ، هدف Bluetooth   حذف سیمهای ارتباطی انتقال داده و صوت در مسافتهای کوتاه ( تا یکصد متر ) می باشد . با استفاده از این تکنولوژی ، دستگاههایی نظیر تلفنهای همراه، کامپیوترهای قابل حمل، دوربینهای دیجیتال ، PDAها[2] ، دستگاههای فاکس ، چاپگرها و ... می توانند در هر لحظه بدون نیاز به اتصال از طریق کابل، به برقراری ارتباط پرداخته و از سرویسهای یکدیگر استفاده نمایند. کامپیوترهای قابل حمل می توانند از طریق ایجاد یک شبکه آنی[3] به انتقال اطلاعات بپردازند یا از طریق یک تلفن همراه به اینترنت متصلل گردند . دستگاههایی نظیر چاپگرها ، ماشینهای فاکس و حتی خطوط تلفن عادی ، بدون احتیاج به کابلهای ارتباطی می توانند بعنوان منابع مشترک از این طریق در دسترس استفاده کنندگانی که در یک محیط کاری نظیر یک شرکت مشغول به فعالیت هستند، قرار گیرند.
 
در حالت کلی ، برای یک چنین ارتباطی نمی توان هیچگونه محدودیتی قائل گردید و از نظر تئوری انواع مختلف کاربردهای آن نامحدود است. تمامی تلاش SIGبر یان بوده که آن را بعنوان یک لایه فیزیکی مجزا برای ارتباطات بین دستگاهها بکار گیرد و برای استفاده پروتکلهایی نظیر TCP/IPکه امروزه کاربردهای بسیاری دارد تطبیق دهد، بنحوی که نیازی به بازنویسی برنامه های کاربردی که از پروتکلهای دیگری برای برقراری ارتباط استفاده می کنند وجود نداشته باشد. در این حالت، Bluetooth  تبدیل به یک واسط ارتباطی می گردد که برنامه ها بجای کابل، از آن برای انتقال اطلاعات خود استفاده می کنند. به همین منظور لایه های تطبیقی مختلفی در ساختار پروتکلی Bluetooth  گنجانده شده که در بخشهای بعد مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
 
به منظور استفاده عمومی و مقبولیت همگانی Bluetooth  در تمامی دستگاههایی که نیاز به ارتباطات رادیویی برد کوتاه دارند، تمامی سخت افزار سیستم که شامل یک فرستنده – گیرنده رادیویی نیز می گردد ، بصورت یک تک تراشه[4] به بازار عرضه شده است که ابعادی بسیار کوچک داشته و برای استفاده در هر وسیله ای کاملا مناسب می باشد. شرکتهای تولید کننده به منظور تشویق استفاده هر چه بیشتر از این تراشه سیاستهای خود را بر پایه هر چه ارزانتر ساختن آنها قرار داده اند، تا جائیکه قیمت چنین تک تراشه ای تا پنج دلار کاهش یابد.
 
با توجه به پشتیبانی بسیار قوی از جانب شرکتهای پیشرو در SIGاز سویی و از سوی دیگر استقبال از این تکنولوژی در دنیا، به نظر می رسد طی چند سال آینده Bluetooth  خود را کاملا جایگزین استانداردهای ارتباطی فعلی خواهد نمود و از آنجائیکه یک استاندارد باز[5] می باشد محدودیتی برای توصعه کاربردهای خود نخواهد داشت .
 
 
 
فن آوری های رقیب :
 
رقیب اصلی Bluetooth  در بازار جایگزینی کابلهای رابط IrDAاست. این فناوری یک واسط مادون قرمز است که ارتباط بی سیم بین دستگاهها را بر قرار می کند . این تکنیک در بازار مصرف کاملا شناخته شده است اما تمام محصولات موجود در بازار از یک پیاده سازی استاندارد پیروی نمی کنند . حداکثر نرخ اطلاعات قابل تبادل در این فناوری بیشتر از Bluetooth  می باشد اما دو ضعف عمده آن محدود بودنش به ارتباط نقطه به نقطه ( بین تنها دو دستگاه ) و نیاز آن به ارتباط دید مستقیم است.
 
مهم ترین رقیب Bluetooth  در بازار شبکه های محلی بی سیم، فناوری مبتنی بر استاندارد IEEE 802.11است. برخی از فناوری ها از روش های پرش فرکانسی نیز استفاده می کنند. تفاوت اصلی بین Bluetooth  و این فناوری ها عبارتند از :
 
 
 
.
.
.
جهت دانلود ادامه مطلب باید آن را خریداری نمایید
این فایل آماده پرینت می باشد ، برای خریدن فایل کلیک نمایید


نظرات کاربران :

  pradoo گفته :

عالییییی
تاریخ ارسال : 02 /03 /1393
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.