نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 1 دانلود
امتیاز فایل : 1 امتیاز
بازدید : 567 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,265 كاربر
adsads
بررسی شیوه موثر اطلاع رسانی در مخابرات
بررسی شیوه موثر اطلاع رسانی در مخابرات
تاریخ ارسال : 29 /01 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم انسانی,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی
حجم فایل : 477.29 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 130 صفحه
امتیاز : 1




قیمت : 5,000 تومان



توضیح :

                                                         به نام خدا

                                   این پایان نامه ورد و آماده پرینت میباشد

                                    این پایان نامه دارای پرسشنامه میباشد

 

                    موضوع پایان نامه : بررسی شیوه موثر اطلاع رسانی در مخابرات

 

فهرست

چكيده

 

 

فصل اول

 

 

 

موضوع تحقيق.........................................................................................

1

 

 

بيان مسئله مورد پژوهش ............................................................................

ضرورت و اهميت تحقيق ...........................................................................

2

2

 

اهداف تحقيق ......................................................................................

3

 

سوالات .................................................................................................

4

 

 

فرضيه ها ..............................................................................................

روش تحقيق ...........................................................................................

5

6

 

 

ضرورت تحقيق .......................................................................................

جامعه و نمونه آماري ................................................................................

 

6

6

 

ابزار اندازه گيري ....................................................................................

8

 

واژه ها و اصطلاحات ...............................................................................

تاريخچه و سابقه تحقيق ..............................................................................

موانع و مشكلات ......................................................................................

 

8

13

 

14

فصل دوم

 

 

 

بخش اول

 

 

اطلاع رساني و نقش مهم آن در روابط عمومي ................................................

15

 

اطلاع رساني، روابط عمومي و مشاركت مردمي .............................................

17

 

اجزاي نظام اطلاع رساني ..........................................................................

22

 

فن آوري اطلاعات و مفاهيم كار براي آن  .....................................................

22

 

فرا رسانه و فرا متن ابزارهاي مهم فناوري اطلاعات ........................................

24

 

رسانه هاي الكترونيك.................................................................................

24

 

شبكه اطلاع رساني ...................................................................................

25

 

انگيزه ايجاد شبكه هاي اطلاع رساني و نقش فناوري .........................................

26

 

اطلاعاتي در شبكه اطلاع رساني .................................................................

26

 

اهداف شبكه هاي اطلاع رساني ...................................................................

27

 

مزايا و فوايد شبكه هاي اطلاع رساني و كارگروه (IT) در شبكه هاي اطلاع رساني ............

27

 

 

بخش دوم

 

 

اول اطلاع رساني سپس تبليغات ...................................................................

29

 

تبليغات پيام يك سويه است...........................................................................

30

 

تبليغات و نوآوري ....................................................................................

31

 

محصول و نوآوري ...................................................................................

31

 

در جستجوي تازگي...................................................................................

32

 

آگهي اسباب بازي نيسان ............................................................................

33

 

جايگاهي كه در ذهن مخاطب خود داريد بپذيريد ...............................................

34

 

تقويت جايگاه پيشگاماني ............................................................................

46

 

مبحث خلاقيت و نوآوري ...........................................................................

37

 

به خلاقيت نياز نيست ................................................................................

38

 

معماي حل نشدني تبليغات خلاق ...................................................................

40

 

تبليغات باد است – روابط عمومي خورشيد .....................................................

43

 

حركت تبليغات مارپيچ است – حركت روابط عمومي خطي است ..........................

44

 

تبليغات به شيوه انفجاري عمل مي كند – روابط عمومي به شيوه آهسته و پيوسته كار مي كند ..................

45

 

تبليغات تصويري است روابط عمومي كلامي است ............................................

46

 

رسايي تبليغات همه را در برمي گيرد ............................................................

47

 

رسايي روابط عمومي اشخاص مورد نظر را در برمي گيرد ...............................

47

 

تبليغات خود محور است – روابط عمومي ديگر محور است ................................

49

 

تبليغات مي ميرد – روابط عمومي زنده مي ماند ..............................................

50

 

تاثيرات ............................................................................................

51

 

اثرات كوتاه مدت و دراز مدت .................................................................

51

 

چه هنگام مي توان انتظار داشت كه اثرات ظاهر شوند ....................................

53

 

تاثير برجسته سازي .............................................................................

55

 

بخش سوم

 

 

مباني نظري.......................................................................................

55

 

نفش  ارتباطات در توسعه ......................................................................

55

 

الگوهاي  ارتباطات و توسعه ....................................................................

58

 

 

فصل سوم

نظريه هاي ارتباطات توسعه ...................................................................

نطريه هاي ارتباطات براي توسعه  .............................................................

61

68

 

روش تحقيق .......................................................................................

پيمايش..............................................................................................

جامعه آماري .....................................................................................

78

78

78

 

حجم نمونه  .......................................................................................

ابزار گرد اوري اطلاعات .....................................................................

79

80

 

روش تجزيه و تحليل..................................................................................

روايي تحقيق ...........................................................................................

حدود زماني تحقيق....................................................................................

حدود مكاني تحقيق  ..................................................................................

80

80

 

81

81

فصل چهارم

 

بخش اول

جدول توزيع فراواني و نمودار متغيرجنس.......................................................

جدول توزيع فراواني و نمودار متغيرسن.........................................................

جدول توزيع فراواني و نمودار متغيرتحصيلات.................................................

جدول توزيع فراواني و نمودار متغيرشغل........................................................

جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده از تلفن گويا................................................

جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده از قبض…..............................................92

جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده از اينترنت..............................................94 جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده از صدا و سيما.........................................96

جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده از sms..................................................98

جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده از تبليغات...........................................100

جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده از مطبوعات........................................102

جدول و نمودارمتغير ميزان استفاده ازنوع روشهاي اطلاع رساني  مطبوعات....104

بخش دوم

جداول دو بعدي، يك بعدي و بررسي فرضيه ها:

فرضيه اول جداول رابطه ميان جنس واستفاده از تلفن گويا در اطلاع رساني......106

فرضيه دوم جداول رابطه ميان سن واستفاده تلفن گويا دراطلاع رساني.............107

فرضيه سوم جداول رابطه ميان تحصيلات  واستفاده از قبض دراطلاع رساني....109

فرضيه چهارم  جداول رابطه ميان شغل واستفاده ازنوع روشها دراطلاع رساني 111

فرضيه پنجم جدول استفاده ازنوع روشها دراطلاع رساني.............................113

فرضيه ششم  جدول ميزان استفاده ازتلفن گويا دراطلاع رساني.......................114

فرضيه هفتم  جدول ميزان استفاده ازمطبوعات دراطلاع رساني......................115

فرضيه هشتم جدول ميزان استفاده ازقبوض دراطلاع رساني..........................116

فرضيه نهم جدول ميزان استفاده ازسايت دراطلاع رساني..............................117

فرضيه دهم جدول ميزان استفاده ازتبليغات تلويزيوني دراطلاع رساني.............118

فرضيه يازدهم جدول ميزان استفاده ازsmsدراطلاع رساني..........................119 فرضيه دوازدهم  جدول ميزان استفاده ازتبليغات محيطي دراطلاع رساني.........120

 

 

 

82

84

 

86

88

 

992

 

 

فصل پنجم

بررسي وضعيت متغير ها.....................................................................121

بررسي جداول دوبعدی ورابطه معنا داري يا عدم معني داري ........................125

پيشنهادها..........................................................................................129

ضمايم..............................................................................................130

منابع:................................................................................................135

 

 
 

چکيده :

       نقش اصلی انتقال دانش و مهارت و همچنین تغییر بینش و نگرشها در جوامع به شيوه اطلاع  رساني و تاثير گذاري و توانايي در القا اين شيوه ها بستگي دارد كه موفقيت يا عدم موفقيت در اين راه  به موفقيت يا عدم موفقيت هر سازمان يا نهادي  كه ما متولي ان هستيم مي انجامد.  برای افزایش بهره وری و تسریع در دستیابی به اهداف مورد نظر در فعالیت ها باید از مناسب ترین روشها به صحیح ترین نحو استفاده شود. عدم توجه و دقت در هریک از دو مورد مذکور، دستیابی به اهداف را غیر ممکن و یا باعث صرف هزینه و اتلاف وقت بیشتر خواهد شد.  این پژوهش  در پی پاسخ به سئوالاتی است كه بداند  روشهاي موثر اطلا ع رساني  در شرایط مختلف برای گروههای مختلف جامعه کدام است ؟  برای دستیابی به اهداف تحقیق ضمن بررسی کتابخانه ای سوابق، با بهره گیری از پرسشنامه  با شیوه نمونه گیری تصادفي ، نظرات مشتركين  جمع آوری وبا استفاده از نرم افزار  SPSS   نسبت به جمع بندی اطلاعات، توصیف داده ها و تعیین همبستگی ها ، محاسبه رگرسیون و تجزیه وتحلیل داده ها اقدام گردید  مشتركين  مورد مطالعه پژوهش شامل كليه مشتركان تلفن ساكن در تمامي نقاط استان يزد
مي باشد.

   با توجه به نتایج تحقیق بیشترین شيوه هاي  موثر جهت كسب اطلاعات مشتركين به ترتیب : اطلاع رساني از طريق پيام كوتاه،  قبوض تلفن، گفتگوهاي تعاملي، و سايت شركت بوده است.. پژوهشگر با اعتقاد به اين مطلب كه سامان­دهي چرخة اطلاع رساني  مورد بحث به بهبود بيشتر وضع در اين سازمان منجر خواهد شد، و يا لااقل، وضعيت  فعلي را با صرفِ وقت و هزينة كمتري ممكن خواهد ساخت، به اراية پيشنهادهايي براي بهبود كيفيت اطلاع رساني به مشتركين براي غلبه بر موانع موجود  پرداخته است.

 

 

فصل اول

(كليات تحقيق)

 

 

موضوع تحقيق :   

 بي شك ميزان اطلاعات هر فرد از مباني مختلف زندگي صنعتي امروزي مي تواند نقش بسيار مهم و مؤثري در كيفيت كاري و زندگي فردي وي داشته باشد دراين خصوص مي توان به جرات گفت در بهره گيري انسان از مواهب رفاهي ، به ميزان اطلاع او از عوامل مختلف زندگي بستگي دارد.

اگر به موضوع فوق بطور كامل توجه كنيم دو وجه اين كيميا را مي توانيم با دو عنوان اطلاع يابي و اطلاع رساني تطبيق دهيم ، ضمن اينكه مي دانيم اطلاع رساني دقيق و به موقع سازمانهاي خدماتي مي تواند در رفع مشكلات و حل مسائل مختلف كمك بزرگي براي افراد و سازمانها باشد براين مطلب وافقيم كه مجراهاي ارتباطي و نحوه اطلاع يابي در فرهنگها ومناطق مختلف متفاوت است .درهمين راستا شركتها و سازمانها نيز بايستي از ميزان اطلاع مخاطبين ومردم جامعه خود در رابطه با فعاليتهاي سازمان آگاه باشند و بدانند كه جامعه به چه اطلاعات و آگاهيهايي احتياج دارد واين مهم را نيز در نظر داشته باشند كه شيوه هاي  مناسب هر نوع اطلاع رساني كدام است و نيز طريقه رساندن پيام  به مخاطبين كدام است.

شركت مخابرات استان يزد نيز به عنوان يك شركت خدماتي با خدمات فراواني كه به مشتركين خود ارائه مي دهد از اين قاعده مستثني نيست، در حال حاضر اين شركت خدمات فراواني در رابطه با تلفن ثابت ، ، تلفن همراه و شبكه ديتا و خدمات جانبي با ارزش افزوده ارائه مي دهد كه خود مستلزم آگاهي مردم و مخاطبين شركت از خدمات متنوع آنها است زيرا بدون اطلاع از انواع خدمات استفاده از آنها امكان پذير نيست بنابراين شركت مخابرات استان بايستي اين مسئله را مورد نظر داشته باشد.

مخاطبين اغلب از چه راه هايي اين اطلاعات را به دست مي آورند و در  واقع مجاري اطلاع يابي آنها چيست تا بتواند اطلاع رساني خود را از مجراي مناسب و با توجه به ضرورت در مناطق مختلف از استان انجام دهند. اين پژوهش در نظر دارد با شناخت شيوه هاي مؤثر اطلاع رساني ومشخص كردن سطح اطلاع مشتركين خود از خدمات ارائه شده اقدام به طرح واجراي پژوهشي با عنوان شيوه هاي مؤثر اطلاع رساني در شركت مخابرات استان يزد نمايد تا در راه رسيدن به اهداف بلند توسعه خود از آن ياري جويد.    

            

بيان مسئله مورد پژوهش :

پيشرفت قابل توجه در امر ارتباطات و مخابرات و ديجيتالي شدن خطوط تلفن و همچنين توسعه و تنوع خدمات مخابراتي در استان يزد از يك طرف و صرف هزينه هاي بسيار زياد در راه اندازي تكنولوژيهاي جديد و انجام پروژه هاي زيرساخت در جهت توسعه خدمات مخابراتي از طرف ديگر موجب تنوع و تعدد خدمات رساني اين شركت در سالهاي اخير شده است.

« واضح است كه عدم اطلاع مشتركين از اين خدمات و امكانات و همچنين حقوق خود را در اين رابطه به معناي بي فايده بودن و به هدر رفتن هزينه ها و امكانات مختلف است . بطور خلاصه مي توان گفت :

اولاً : تنوع خدمات زياد مخابراتي باعث سردرگمي افراد شده است.

ثانياً : نياز به حداقل اطلاعات مخابراتي، لازمه داشتن تلفن ثابت و آشنايي كامل به استفاده از آن مي باشد كه خود لزوم بستر سازي و اطلاع رساني قبلي را تشديد مي كند.

ثالثاً: با توجه به بررسي هاي انجام شده در مورد تماسهاي تلفني صورت گرفته از جانب مشتركين با روابط عمومي مخابرات يزد ، مشخص شده است كه تعداد كثيري از مشتركين ازنحوه استفاده از خدمات جديد مخابراتي آشنايي كامل ندارند.

رابعاً : براي رساندن اطلاعات به مخاطبين با توجه به تئوريهاي مربوطه كه هر اطلاع رساني رسانه و مجراي خود را مي طلبد لازم است براي پي بردن به بهترين راه اطلاع رساني در استان راه مناسبي را انتخاب كرد.لذا تهيه پاسخ به اين سئوال كه نحوه اطلاع يابي آنها از خدمات چه كانالها و مجاري را شامل مي شود ضروري است.  » ( معنوي ،عبدالمجيد،124:1386)

 

ضرورت و اهميت تحقيق:

نظر به ضرورت آگاهي از بازخورد ارايه خدمات صورت گرفته واطلاع از روشهاي مؤثر ارايه اطلاعات بيشتر و بهترو بهره گيري از روشها و راههاي جديد اطلاع رساني به مشتركان در راستاي بهره وري بهتر وصرف انرژي و هزينه و شناخت راهكارهاي مؤثر با اين تحقيق مي تواند چراغ راهنمايي باشد تا با روشن ساختن مسير پيشرفت و توسعه ما را در راه رسيدن به اهداف شركت ياري نمايد.

اهميت ضرورت انجام اين تحقيق به صورت تيتروار بشرح ذيل مي باشد.

-‌ افزايش بهره وري و استفاده بهينه از امكانات .

-‌ افزايش بهره وري و استفاده بهينه از افراد (نيروي انساني )

-‌ كاهش شكايات مشتركين از موضوع عدم اطلاع رساني

-‌ ارايه خدمات مطلوبتر به مشتركين

-‌ شناخت راههاي مؤثر اطلاع رساني به مشتركين

 

اهدف تحقيق :

هدف اين پژوهش بررسي شيوه هاي موثر اطلاع رساني در شركت مخابرات استان يزد در ارايه خدمات بهتر به مشتركين خود است.

 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | pradoo | تاریخ ارسال : 29 /01 /1393

نظرات کاربران :

  JANIDEP گفته :

عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه

مقسی
تاریخ ارسال : 29 /01 /1393
  mohandes گفته :

پایان نامه خوبی بود

با تشکر
تاریخ ارسال : 29 /01 /1393
  cristiano گفته :

دمت گرم . خیلی خوب بود
تاریخ ارسال : 29 /01 /1393
  zaferaniye گفته :

سلام

پایان نامه خوبی هست

تشکر
تاریخ ارسال : 29 /01 /1393
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.