نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 10 دانلود
امتیاز فایل : 7 امتیاز
بازدید : 584 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
میزان رضایت استفاده کنندگان از منابع موجود در کتابخانه مرکزی شهر کرمان
میزان رضایت استفاده کنندگان از منابع موجود در کتابخانه مرکزی شهر کرمان
تاریخ ارسال : 01 /02 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی,دیگر رشته ها
حجم فایل : 129.68 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 15 صفحه
امتیاز : 7




قیمت : 2,300 تومان



توضیح :

موضوع تحقیق : میزان رضایت استفاده کنندگان از منابع موجود در کتابخانه مرکزی شهر کرمان

این تحقیق دارای پرسشنامه می باشد

چکیده:

 

منابع کتابخانه ها هستند که به آنها ارزش و اعتبار می بخشند. در پژوهش حاضر، میزان رضایت مندی استفاده کنندگان کتابخانه مرکزی کرمان از منابع موجود در این کتابخانه بررسی شده است. این پژوهش، پژوهشی پیمایشی است که با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته انجام گرفته است و محقق با استفاده از روش های آماری و برنامه spssاطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسشنامه را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است. جامعه آماری، تمام استفاده کنندگان از کتابخانه مرکزی کرمان می باشد، نمونه، 100 نفر از این استفاده کنندگان هستند که به روش تصادفی یا احتمالی انتخاب شده اند. در این پژوهش میزان رضایتمندی استفاده کنندگان از منابع موجود در مخزن، منابع مرجع، منابع لاتین و منابع سایر بخش ها و  مجلات و نشریات بررسی شد و این نتیجه حاصل شد که استفاده کنندگان از منابع موجود در کتابخانه مرکزی شهر کرمان رضایت دارند.

 

فصل اول: کلیات

مقدمه:

وظیفه همه کتابخانه ها دسترس پذیر کردن اطلاعات و دانشی است که بر روی محمل های مختلف ثبت و ضبط شده است. کتابخانه عمومی کتابخانه ای است کهاز منابع مالی دولت شکل می گیرد و خدمات رایگان به تمام اقشار جامعه می دهد و یکی از مهمترین نهادهای جوامع دموکراتیک امروزی است. در کتابخانه عمومی همه افراد بدون هیچ محدودیتی حق استفاده از منابع کتابخانه اعم از کتاب، مجلات و غیره را دارند. کتابخانه عمومی یکی از ابزارهای توسعه فرهنگی جوامع امروزی است. وظیفه اصلی کتابخانه ها، فراهم آوردن تمام منابع مورد لزوم برای رفع نیازهای آموزشی یا اطلاعاتی و پر کردن اوقات فراغت بصورت سالم است، کتابخانه عمومی سهم عمده ای در بالا بردن سطح دانش اجتماع و شکوفایی استعدادهای افراد یک جامعه دارد و سنگ بنای توسعه فرهنگی، اجتماعیف سیاسی، اقتصادی و... محسوب می شود، این نوع کتابخانه ها باید دارای انواع منابع و رسانه ها مثل کتاب، جزوه، نشریات ادواری و مواد دیداری و شنیداری و رسانه های الکترونیکی باشند و باید تمامی منابع روزانه را به صورت مکتوب و غیر مکتوب داشته باشند و به تمامی اقلیتهای نژادیف زبانی و قومی نیز منابع مورد لزوم وخاص ارائه بدهند.(معماری مختار،1376)

وظیفه اساسی کتابخانه های عمومی فراهم کردن هر گونه مطلب برای رفع نیازهای افراد در گروههای مختلف اجتماع است تا با مطالعه آنها آموزش، کسب اطلاعات، لذت و سرگرمی افراد جامعه تامین و در نتیجه به پیشرفت رشد فرهنگی جامعه و مبارزه با بیسوادی ثانوی کمک شود. از این لحاظ کتابخانه عمومی را دانشگاه مردم خوانده اند و استادان و مدرسان آن نیز کتابدارانند، در حقیقت کتابخانه های عمومی،فعالیت کتابخانه های آموزشگاهی و دانشگاهی را دنبال و تکمیل می کنند، در بالا بردن سطح دانش اجتماع و برانگیختن کنجکاوی فکری و شوق دانستن افراد سهیم اند حتی به کتابدار کتابخانه های عمومی لقب آموزشگر بزرگسالان داده اند.(علومی،1385)

 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | alamdar | تاریخ ارسال : 01 /02 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.