نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 25 دانلود
امتیاز فایل : 10 امتیاز
بازدید : 751 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آن در مدارس
رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آن در مدارس
تاریخ ارسال : 02 /02 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم انسانی,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی,مدیریت
حجم فایل : 398.3 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 78 صفحه
امتیاز : 10




قیمت : 3,700 تومان



توضیح :

این پایان نامه با فرمت ورد و آماده پرینت میباشد

موضوع پایان نامه : رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آن در مدارس

چکيده

پژوهش حاضر به منظور رابطه بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان در مدارس راهنمايي دخترانه ناحيه 2 آموزش و پرورش شهرستان مشهد انجام گرفت. فرضيه اساسي در اين پژوهش آن است که بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان در مدارس ارتباط معني داري وجود دارد.

جامعه اماري در اين تحقيق کليه مديران مدارس راهنمايي دخترانه (20نفر) و کليه معلمان (220 نفر) در ناحيه 2 شهر مشهد است.

گروه مورد بررسي کليه مديران مدارس راهنمايي دخترانه (20N=) است. بنابراين براي گروه مديران از روش سرشماري بجاي نمونه گيري استفاده شده است و حجم نمونه براي گروه معلمان 55 نفر مي باشد. ابزار گرد آوري اطلاعات در اين پژوهش را در يک پرسشنامه محقق ساخته تحت عنوان (اثر بخشي مديران) که براي تعيين اثر بخشي مديران توسط معلمان مربوطه تکميل مي گرديد و ديگر يک تست (مقياس عزت نفس آيزنک) براي تعيين عزت نفس مديران که توسط خود مديران پاسخ داده مي شود تشکيل مي دهد.

مقدمه

مديريت اثربخش احتمالا عامل اصلي در کشورهاي توسعه يافته و مورد نيازترين عامل براي کشورهاي در حال توسعه است.                                 (پيتردراکر)

هر سازماني براي تحقق هدف يا هدفهايي بوجود مي آيد و تمامي کارکردها و وظايفي که براي نقش هاي مختلف در سازمان پيش بيني مي شود به منظور تحقق همين هدفهاست.

عصر کنوني دوره شتابنده غير قابل پيش بيني است. سازمانها براي مقابله با تهديدات محيطي و استفاده از فرصت هاي احتمالي ، ناچارند ظرفيت ها و توانمنديهاي دورني خود را بشناسند. نقاط ضعف را ترميم و به تقويت نقاط قوت بپردازند. سازمانها نبايد در انتظار موج باشند ، بلکه بايد خود منبع موج وتحول گردند و در جهت بهبودي خود بکوشند تا بتوانند پاسخ گوي نيازهاي جديد تمدن امروزي باشند.

بيان مساله: انسان ها از نظر خصوصيات رواني ، جسمي ، رغبت ها ، و استعدادها با هم تفاوت هايي دارند. ارزشيابي شخصي از خويش اثرات برجسته اي در جريان فکري، احساسات، تمايلات ، ارزشها و هدفهاي وي دارد که کليد فهم رفتار اوست. براي شناخت کيفيت رواني افراد و پي بردن به روحيات او بايد به طبيعت و ميزان عزت نفس و معيار قضاوت وي درباره خويشتن آگاهي يافت. انسان تمايل به داشتن عزت نفس را امري ضروري وا ساسي مي داند. هيچ کس نمي تواند نسبت به داوري خود درباره خويشتن بي تفاوت باشد. انسان آنچنان مشتاق و نيازمند به داشتن نظر مثبت و مناسب درباره خويش است ، به گونه اي که ممکن است حقايق را تحريف يا انکار نمايد.

ضرورت و اهميت تحقيق

اکثر نظريه هاي روانشناختي کلاسيک و معاصر معتقدند که همه افراد نياز فزاينده و فراگيري به عزت نفس بالا دارند. عزت نفس يکي از جنبه هاي مهم کليت آدمي است که در دنياي فاعلي، معني دار و از ارزشمندي بسياري برخوردار است. افراد عزت نفس را با پايدار سازي مفهوم واقعيت حفظ کرده و با دروني ساختن ارزشهايي که توصيف کننده اعتقادات آنها است زندگي مي کنند ، هر فرد بطور فزاينده به عزت نفس بالا نيازمند است. زيرا عزت نفس هسته مرکزي ساختارهاي روانشناختي اوست که وي را در برابر اضطراب محافظت نموده و آسايش خاطر وي را فراهم مي کند.

«بين تهديد رواني و عزت نفس رابطه معکوسي وجود دارد ، بدين معني که با افزايش عزت نفس شدت و ميزان تهديد رواني کاهش مي يابد و با کاهش عزت نفس تهديد رواني افزايش مي يابد».

نتيجه گيري کلي

بطور کلي مي توان چنين نتيجه گرفت بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان رابطه مستقيم و معني داري وجود دارد، به طوري که بين اثر بخشي مديراني که عزت نفس بالا دارند و مديراني که عزت نفس پايين دارند تفاوت معني دار وجود دارد. ولي بين اثر بخشي مديراني که عزت نفس بالا دارند با مديراني که عزت نفس متوسط دارند تفاوت معني دار وجود ندارد.

همچنين بين اثر بخشي مديراني که عزت نفس متوسط دارند با مديراني که عزت نفس پايين دارند تفاوت معني داري وجود دارد.

منابع فارسي :

1-  افروز ، غلامعلي(1374) مباحثي در روانشناسي و تربيت کودکان و نوجوانان ، نشر انجمن اولياء و مربيان ، تهران

2-  اسلامي نسب ، علي (1373) ، روانشناسي اعتماد به نفس ، انتشارات مهرداد، تهران

3-  بيابانگرد ، اسماعيل (1372) ، روشهاي افزايش عزت نفس در کودکان و نوجوانان ، انتشارات انجمن اولياء و مربيان ، تهران

4-  شفيع آبادي ، عبدالله ، ناصري ، غلامرضا، نظريه هاي مشاوره و روان درماني ، نشر دانشگاهي ، تهران

5-  شيرازي ، علي (1373) نظريات و کاربرد مديريت آموزشي( مقدمات و اصول) ، انتشارات جهاد دانشگاهي ، مشهد 1373

6-  شيرازي ، علي(1373) مديريت آموزشي، انتشارات جهاد دانشگاهي ، مشهد

7-  لاکت، جان (1373) ، مديريت اثر بخش ، ترجمه امين الله علوي ، مرکز آموزش مديريت دولتي ، تهران

8-  محسني ، نيک چهره (1375) ، ادراک خود (ازکودکي تا بزرگسالي ) ، انتشارات بعثت، تهران

9-  مير کمالي ، سيد محمد (1372) رهبري و مديريت، نشر رامين ، تهران

10-معين ، محمد (1371) فرهنگ فارسي (جلد 1و2) ، امير کبير ، تهران

نيکنامي ، مصطفي (1375) ، مفاهيم کارايي و اثربخشي مديران مدارس ، فصلنامه مديريت در آموزش و پرورش ، دوره چهارم ، شماره 15

 

فهرست 

چکیده

فصل اول :مقدمه تحقیق      

          بیان مساله   

          ضرورت و اهمیت تحقیق      

          اهداف تحقیق  

          فرضیه هاُی تحقیق     

          تعرُیف متغیرهای اصلی تحقیق         

فصل دوم: بررسُی مطالعات پیشین 

مقدمه

    خود  

    خودپنداره   

    عزت نفس  

    عزت نفس و جنسیت       

    اثر بخشی             

    نقش مدیر در اثر بخشی مدارس  

    معُیارهای ارزیابی اثربخشی مدیران        

    ویژگی هاُی مدیران اثر بخش        

 

فصل سوم :روش اجرای تحقیق        

   روش تحقیق            

   جامعه آماری          

    حجم نمونه  

   روش نمونه گیری    

    ابزار تحقیق           

پرسشنامه اثربخشی

روش تجزیه و تحلیل داده ها -روش های توصیفی

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

نتایج مربوط به اثر بخشی مدیران

نمودار توزیع فراوانی نمرات عزت نفس مدیران

نمودار فراوانی نمرات اثر بخشی مدیرانی که عزت نفس بالا دارند

نمودار توزیع فراونی نمرات عزت نفس مدیران در سه کد(۳،۲،۱)    

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها

مقدمه  

    نتایج مربوط به فرضیه اول  

    نتایج مربوط به فرضیه دوم  

    نتایج مربوط به فرضیه سوم          

    نتایج مربوط به فرضیه چهارم        

    نتیجه گیری کلی   

    محدودیت ها         

    پیشنهادها  

منابع فارسی   

ضمائم  

ضمیمه  : تست آُیزنک          

ضمیمه  : پرسشنامه اثربخشی  



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | roya20 | تاریخ ارسال : 02 /02 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.