نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -15 امتیاز
بازدید : 545 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,265 كاربر
adsads
گزارش کارآموزی شرکت صنعت محورسازان ایران خودرو
گزارش کارآموزی شرکت صنعت محورسازان ایران خودرو
تاریخ ارسال : 13 /02 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی
حجم فایل : 39.97 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : ورد
تعداد صفحات : 30 صفحه
امتیاز : -15




قیمت : 2,900 تومان



توضیح :

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

 

موضوع:

گزارش کارآموزی شرکت صنعت محورسازان ایران خودرو

 

فهرست مطالب

عنوان ........................................................................... صفحه

فعالیت انجام شده ................................................................ 1

مقدمه ............................................................................. 15-2

معرفی فیکسچر دنده زنی کرانویل پیکان .................. 18-16

منابع و پیوست .................................................................. 19

نقشه

 

گزارش فعاليت‌هاي انجام شده‌ي دوره‌ي كارآموزي:

اينجانب در تاريخ 25/11/84 وارد شركت صنعتي محورسازان ايران خودرو مشغول به گذراندن دوره‌ي كار‌آموزیزير نظر آقاي مهندسي لطف‌الله مقدم مشغول شدم. دراين قسمت ابتدا آموزشهاي نرم‌افزار AUTOCADرا ديدم و در حين آموزش با جیگو فيسكچر وانواع آن آشنا شدم و پس از چند هفته‌ي اول حضورم شروع به كشيدن اجزاي مختلف فيكسچرهاي كردم و همچنين دراين قسمت با بعضي از موارد خاص نقشه‌كشي واستانداردهاي آن كه قبلا در مورد آنها اطلاعاتي نداشتم، آشنا شدم. و سپس در تاريخ 24/3/85 دوره‌ي كارآموزي خود را به پايان رساندم و يكي از فوايد دوره‌ي كارآموزي براي بنده يادگيري دستورهاي نرم‌افزار اتوكد بود تا حدي كه بتوانم نقشه‌ها را به طور كامل بكشم.

«مقدمه»

1-      مقدمه‌ي آشنايي با جيگ و فيكسچر وطراحي ابزار:

جيگ و فيكسچرها بمنظور تبديل ماشين‌هاي افزار استاندارد به ماشين‌هاي افزار خاص به وجود آمده‌اند.  همچنین می توان در جایی که محصول با توليد كم مورد نظر بوده ولي قابليت تغييرات اهميت داشته باشد وهمچنين درجايي كه نگهداري قطعه بدون استفاده از وسيله‌ي خاصي مشكل باشد، به كمك تكنسين‌هاي ماهر از آن بهره‌گرفت، وقتي هدف قبول یا رديك قطعه باشد واندازه‌گيري دقيق آن چندان  اهميت نداشته باشد از شابلون‌هاي اندازه سنج استفاده مي‌شود از  فيكسچرهاي بازرسي وقتي استفاده مي‌شود كه موقعيت‌هاي سوراخ‌ها، سطوح و غيره بايد مورد سنجش قرار گيرند. فيكسچرها مونتاژ كردن و جوشكاري بمنظور نگهداري قطعات طوري طرح شده‌اند كه هر دو دست تكنسين‌ آزاد است و نيازي به نگهداري قطعه ندارد .

 

2-   تهيه‌ي يك وسيله‌ي خاص با در نظر گرفتن جنبه‌ي اقتصادي آن.

اگر قيمت يك وسيله اهميت داشته باشد، قيمت مجاز آن معمولا بايستي با كاهش قيمت بعلت استفاده از اين وسيله و تعداد قطعاتي كه مي‌بايد توليد شود، رابطه داشته باشد. حداقل تعدادي كه مي‌بايد توليد شود را بايد محاسبه كرد.

3-      طراحي جيگ و فيكسچر:

اولين قدم در طراحي ترسيم خطوط كلي يا محيط ظاهري قطعه مي‌باشد. اين ترسيم  وضعيتي كه مي‌بايد روي قطعه كار انجام شود صورت مي‌گيرد، هم‌چنين ترسيم سيستم موقعيت دهنده و سيستم گيره‌بندي نيز جزو اين مرحله است. سپس سيستم  هدايت ابزار در داخل طرح اوليه ترسيم گرديده و درآخر براي شكل دادن يك  واحد كل اين ترسيمات به يكديگر مربوط مي‌شوند.

4-      اصول طراحي جيگ و فيكسچر:

اصول طراحي جيگ و فيكسچر عبارتند از : الف) موقعيت‌دهي  ب) گيره‌بندي  ج) فضاي آزاد   د) ثبات و استحكام    ه) جابجا كردن.

5-   جيگ‌هاي سوراخ‌كاري:جيگ‌هاي سوراخ‌كاري براي نگهداري قطعه در موقع مته زدن، برقو زدن، سوراخ كردن ، خزينه زدن داخلي و خارجي، پرداخت كردن سطوح برجسته و قلاويز كردن به كار مي‌روند. به استثناي حالت قلاويز كردن در بقيه‌ي موارد ابزارها معمولا در موقع برش هدايت شده و به اين علت جيگهاي سوراخكاري بايد علاوه بر داشتن سيستم‌هاي موضع‌دهي، داراي وسائل هدايت ابزار باشند.

(1)     معرفي فيكسچر:

فيكسچر ماشينكاري مخصوص دنده پلوس پيكان و پژو 405- استفاده مي‌شود. اين فيكسچر از پنج قسمت تشكيل شده كه در اين فيكسچر قسمت دوم و پنجم  مشترك مي‌باشند.

(2)     توضيح مكانيزم:

اين فيكسچر خيلي بزرگ نمي‌باشد و قسمت اعظم آن را بدنه‌ آن تشكيل داده است. بدنه‌ي اين فيكسچر كه نام خارجي آن ARBORمي‌باشد، استوانه‌اي است كه بر روي سطح آن ماشين‌كاري شده است و داخل آن سوراخ كاري شده است، سوراخهاي داخلي اين بدنه با سطوح روي آن كه ماشين‌كاري شده‌اند كاملا هم‌محور است و داراي تولرانس‌هاي دقيق مي‌باشد و سطوح داخلي و خارجي آن كاملا سنگ زده شده و دقيق است. در مورد بدنه و قسمت‌هاي ديگر فيكسچر توضيح كامل داده مي‌شود. كلت، محور فيكسچر و اورينگ كه در انتهاي محور فيكسچر نسب مي‌شود، همگي روي بدنه‌ي فيكسچر سوار مي‌شوند وسپس قسمت انتهايي بدنه كه ماشين‌كاري شده است توسط فك‌هاي سه نظام يا چهار نظام دستگاه تراش‌ therlingمحكم گرفته ‌مي‌شود. در مورد بستن  بدنه‌ي فيكسچر بر روي دستگاه تراش اين نكته‌ كاملا ضروري است كه اولا اگر قسمت‌ انتهايي اين بدنه توسط فكهاي چهار نظام گرفته ‌شود، نيرويي كه از طرف فكهاي چهار نظام به بدنه وارد مي‌شود كم‌تر از نيرويي مي‌باشد كه از طرف  فك هاي سه نظام وارد مي‌شود و اين مزيت باعث خواهد شد كه قطعه در معرض لهيدگي كم‌تري قرار گيرد و همچنين از چهار قسمت گرفته‌ مي‌شود. نكته‌ي ديگر اين است كه فك‌هاي چهار نظام كه هر كدام داراي پيشاني كاملا عمود بر قسمت زيرين فك‌ها هستند، اين پيشاني‌ها بايد كاملا به  قسمت پله‌اي بدنه‌ي فيكسچر برخورد كرده و داراي تماس كامل  باشد و سپس فكهاي چهار نظام را با آچار سفت مي‌كنيم تا بدنه‌ را محكم بگيرند.

در مواردي كه از چهار نظام استفاده نشود، پيشاني فك‌ها با قسمت‌ پله‌اي بدنه‌ي فيكسچر تماس نداشته باشد، امكان به وجود آمدن لنگي وخارج شدن از هم محوري به وجود خواهد آمد.

بعد از اينكه بدنه‌ي فيكسچر كاملا در جاي خود مستقر و محكم شد،به قسمت ابتدايي فيكسچر مي‌آييم كه درآن سوار مي‌شود و عمليات ماشين‌كاري بر روي آن انجام مي‌شود.

همانطور كه  در نقشه‌ها مشاهده مي‌شود ، در قسمت ابتدايي فيكسچر، يك كلت مخصوص قرار دارد كه اين كلت داراي ويژگي‌هاي خاصي مي‌باشد. بر روي اين كلت دوازده عدد شيار به عرض 1.5mmو طول 22mmمي‌باشد كه در انتهاي تمامي شيارها، سوراخهاي به قطر 3mmزده شده است كه كار اصلي اين سوراخ‌ها جلوگيري از ايجاد تمركز تنش stressوباز شدن بيشتر شيارها در موقع عملكرد كلت و جلوگيري از ترك خوردگي در انتهاي شيارها و مي‌باشد در قسمت ورودي وخروجي اين كلت دو عدد سوراخ  مخروطي شكل ايجاد شده است كه داراي قطر داخلي 17mmو قطر خارجيmm21مي‌باشد، قسمت داخلي اين كلت سنگ زني دقيق خورده است و هم‌چنين قسمت‌ خارجي آن سنگ زني شده است. به علت نيروها  و فشارهايي كه به اين كلت وارد مي‌شود، داراي قابليت ارتجاعي زياد مي‌باشد



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | raha64 | تاریخ ارسال : 13 /02 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.