نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 8 دانلود
امتیاز فایل : -7 امتیاز
بازدید : 519 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران
بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران
تاریخ ارسال : 14 /02 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم انسانی,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی
حجم فایل : 780.79 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 281 صفحه
امتیاز : -7




قیمت : 15,200 تومان



توضیح :

این پایان نامه با فرمت ورد و آماده پرینت میباشد

این پایان نامه دارای پرسشنامه میباشد

موضوع پایان نامه : بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران در سازمان ملی جوانان

فهرست مطالب

عنوان                                                                                   صفحه

چكيده                                        1

فصل اول: كليات پژوهش                

1-1- مقدمه                                              3

2-1- بيان مسئله                                              3

3-1- هدف پژوهش                                           4

4-1- اهميت ضرورت پژوهش                                    5

5-1- انگيزه پژوهش                                            6

6-1- سوالهاي پژوهش                                        6

7-1- تعاريف عملياتي                                          6

 

فصل دوم:  ادبيات و پيشينه پژوهش

1-2-  مباني نظري پژوهش                                       11

1-1-2- سابقه تاريخي و نقش ارتباطات                                12

2-1-2- ارتباطات چيست                                     14

3-1-2- تعاريف ارتباطات                                       15

4-1-2- هدف از برقراري ارتباط                                     17

5-1-2- انواع ارتباطات                                        18

6-1-2- محاسن ارتباطات غیر رسمی                                 22

7-1-2- شيوه هاي ارتباط                                       23

8-1-2- شکلهای ارتباط                                         25

9-1-2- فرآيند ارتباطات                                           29

10-1-2- الگوي ارتباطي برلو                                   31

11-1-2- ارتباطات سازماني به عنوان يك فرآيند متقابل                        31

12-1-2- موانع برقراری ارتباط                                     32

13-1-2- كاركردهاي ارتباطات                                   33

14-1-2- نقش ادراك در ارتباطات                                 45

15-1-2- بازخور                                           47

16-1-2- ويژگي يك ارتباط مؤثر                                 49

17-1-2- رفتار تأثير گذار چيست                                 50

18-1-2- نقش بيان مؤثر در ارتباطات                                50

19-1-2- چگونگي اثر بخشي و ارتقاء ارتباطات                             52

ارتباط مؤثرتر                                                52

21-1-2- نقش شما در بهبود ارتباطات                                  53

22-1-2- ارتباطات محور توسعه                                   55

23-1-2- پيشرفت ارتباطات                                      56

24-1-2- انواع ارتباطات در سازمان                                 59

25-1-2- اهميت ارتباطات سازماني                                63

26-1-2- مديريت ارتباطات سازماني                                  65

27-1-2- اهميت ارتباطات در مديريت                                  65

28-1-2- ارتباطات و مشكلات مديريت                                  69

2-2- عملكرد                                              70

1-2-2- مديريت عملكرد                                     71

2-2-2- ديدگاههاي تاريخي در مورد عملكرد                            72

3-2-2- تعريف ارزشيابي عملكرد                                 73

4-2-2- سابقه مدل ACHIEVE                              75

5-2-2- استفاده از مدلACHIEVE                                77

6-2-2- سه كنش مديريت عملكرد                                  81

7-2-2- برنامه ريزي عملكرد                                    82

8-2-2- سرپرستي                                            83

9-2-2- مرور بر عملكرد                                    85

10-2-2- معيارهاي عملكرد                                      85

11-2-2- تجديد نظر در عملكرد ممكن است عملكرد را كم اهميت جلوه دهد             88

12-2-2- الگوي بهبود عملكرد مديريت                                 92

3-2- پيشينه پژوهش                                        96

1-3-2- تحقيقات داخل كشور                                      96

2-3-2- تحقيقات خارج كشور                                      98

فصل سوم: فرايند پژوهش

1-3- روش پژوهش                                      105

2-3- جامعه آماري                                    105

3-3- نمونه و روش نمونه گيري                            105

4-3- ابزار پژوهش                                    106

5-3- چگونگي تعيين روايي و پايايي ابزار پژوهش                                                    107

6-3- روش تجزيه و تحليل داده ها                        107

 

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده هاي آماري

1-4- مقدمه                                          109

2-4- توصيف داده ها                                  110

3-4- تحليل داده ها                                   119

 

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهاد

1-5- بحث و نتيجه گيري                                 127

1-1-5- تفسير سوال اصلي پژوهش                         127

2-1-5- تفسير سوالات فرعي پژوهش                        127

1-2-1-5- تفسير سوال فرعي اول پژوهش                   127

2-2-1-5- تفسير سوال فرعي دوم پژوهش                   128

3-2-1-5- تفسير سوال فرعي سوم پژوهش                   128

4-2-1-5- تفسير سوال فرعي چهارم پژوهش                          129

2-5-  نتيجه كلي                                     130

3-5- محدوديتها و مشكلات پژوهش                         130

4-5- پيشنهادهاي پژوهش                               130

5-5- خلاصه پژوهش                                     131

 

منابع و مآخذ

فهرست منابع فارسي                                   136

فهرست منابع لاتين                                     139

 

ضمايم

پرسشنامه مربوط به مدير

پرسشنامه مربوط به كاركنان

 

فهرست جداول

عنوان                                    صفحه

جدول شماره (4-1) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب جنسيت                                               115

جدول شماره (4-2) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب ميزان تحصيلات                                         116

جدول شماره (4-3) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب سابقه خدمت                                          117

جدول شماره (4-4) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب رشته تحصيلي                                          118

جدول شماره (4-5) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب سوال اول پژوهش                                       119

جدول شماره (4-6) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب سوال دوم پژوهش                                       120

جدول شماره (4-7) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب سوال دوم پژوهش                                       121

جدول شماره (4-8) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب سوال سوم پژوهش                                      122

جدول شماره (4-9) توزيع فراواني پاسخگويان بر حسب سوال چهارم پژوهش                                    123

جدول شماره (4-10) شاخصهاي آمار توصيفي سوال اول                                                  124

جدول شماره (4-11) آزمون نمونه هاي مستقل سوال فرعي اول پژوهش                                          125

جدول شماره (4-12) شاخصهاي آمار توصيفي سوال فرعي دوم پژوهش                                       126

جدول شماره (4-13) آزمون نمونه هاي مستقل سوال فرعي دوم پژوهش                                          126

جدول شماره (4-14) شاخصهاي آمار توصيفي سوال فرعي دوم پژوهش                                       127

جدول شماره (4-15) آزمون نمونه هاي مستقل سوال فرعي دوم پژوهش                                          127

جدول شماره (4-16) شاخصهاي آمار توصيفي سوال فرعي سوم پژوهش                                       128

جدول شماره (4-17) آزمون نمونه هاي مستقل سوال فرعي دوم پژوهش                                          128

جدول شماره(4-18) شاخصهاي آمار توصيفي سوال فرعي چهارم پژوهش                                          129

جدول شماره (4- 19) آزمون نمونه هاي مستقل سوال فرعي چهارم پژوهش                                       129

جدول شماره (4-20) اولويت بندي عوامل به تفكيك مدير و كارمند                                           130

فهرست نمودارها

عنوان                                    صفحه

نمودار شماره (2-1) مفهوم فايول از پل ارتباطي                   14 

نمودار شماره (2-2) مدل فرايند ارتباطات                     31

نمودار شماره (2-3) مدل برلو از ارتباطات                    33

 نمودار شماره (2-4) سيستم اطلاعات                  45

نمودار شماره (2-5) مراحل مختلف فرايند تصميم گيري                     47

نمودار شماره (2-6) مدل ماهواره اي عملكرد سازماني                   77

نمودار شماره (2-7) موضع گيري براي عملكرد آينده                      78

نمودار شماره (2- 8) ارتباط اجزاي الگوي بام                     98

نمودار شماره (2- 9) مديريت عملكرد                 100

نمودار شماره (4-1) توزيع فراواني پاسخگويان به تفكيك جنسيت                                             115

نمودار شماره (4-2) توزيع فراواني پاسخگويان به تفكيك ميزان تحصيلات                                       116

نمودار شماره (4-3) توزيع فراواني پاسخگويان به تفكيك سابقه خدمت                                       117

نمودار شماره (4-4) توزيع فراواني پاسخگويان به تفكيك رشته تحصيلي                                       118

نمودار شماره (4-5)  توزيع فراواني پاسخگويان بر اساس سوال فرعي اول پژوهش                              119

نمودار شماره (4-6) توزيع فراواني پاسخگويان بر اساس سوال فرعي دوم پژوهش                                   120

نمودار شماره (4-7) توزيع فراواني پاسخگويان بر اساس سوال فرعي دوم پژوهش                                   121

نمودار شماره (4-8) توزيع فراواني پاسخگويان بر اساس سوال فرعي سوم پژوهش                                   122

نمودار شماره (4-9) توزيع فراواني پاسخگويان بر اساس سوال فرعي چهارم پژوهش                              123

نمودار شماره (4-10) اولويت بندي عوامل به تفكيك مدير و كارمند                                          130

نمودار شماره (4-11) اولويت بندي عوامل به تفكيك مدير و كارمند                                          130

 

چكيده

برآوردها نشان مي دهد، مدت زماني كه در سازمانها صرف ارتباطات مي گردد بين 50/0 درصد تا 90/0 درصد دامنه تغيير دارد، و اغلب اعضاي سازمانها دست اندركار فرايند ارتباطند و پيوسته به كار جذب، ارزيابي و پخش و توزيع اطلاعات اشتغال دارند، و در اين راستا ارتباطات و چگونگي جهت گيري آنها به سمت اهداف سازماني از مسائل ضروري مورد توجه مديران است و اين توجه ناشي از ارتباط مؤثر با كاركنان و درك انگيزه هاي ارتباطي آنان، در توفيق مديران در دست يابي به اهداف طراحي شده سازمان عامل مؤثر است. ارتباطات از جمله موضوعاتي است كه در علوم رفتاري و رفتار سازماني از اهداف والايي برخوردار است و مي تواند در عملكرد مديران تأثير عمده اي داشته باشد (محسنيان راد، 1369، ص 247).

روش پژوهش حاضر توصيفي و از نوع پيمايشي است و جامعه آماري كاركنان و مديران سازمان ملي جوانان به تعداد 300 نفر كاركنان و 14 نفر مدير داراي تحصيلات ديپلم تا فوق ليسانس در نظر گرفته شدند و تعداد نمونه به روش تصادفي طبقه اي 14 نفر از مديران به علت كمي شمارش گرديد و 169 نفر از كاركنان انتخاب گرديده است، ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته بر مبناي چهار كاركرد ارتباطات رابينز بوده است.

مقدمه

در دنياي كنوني نقش ارتباطات در يك مجموعه، به عنوان يكي از عناصر اوليه مديريت به شمار مي رود. بنابراين به نظر مي رسد با توجه به رشد روز افزون سازمانها از يك سو و پيچيدگي مباحث مديريتي از سوي ديگر اهميت نياز به ارتباطات روزانه و موثر بيشتر
مي شود.

ارتباطات سازماني شامل فرايندي است كه دو يا چند واحد از يك مجموعه از طريق تبادل نظر، اطلاعات مورد نياز خود را مبادله كرده و از آنجايي كه ارتباطات از عناصر اوليه مديريت است، مديران بايد در سطوح مختلف با افراد مجموعه و يا همطراز خود ارتباط موثر برقرار كنند.

ارتباطات موثر يكي از عناصر كليدي موفقيت مديران است چرا كه اطلاعات به عنوان يك ورودي با اهميت در سيستم سازماني و در سايه ارتباطات موثر وارد مجموعه شده و پس از راه يابي ، نيازمند سيستم ارتباطي كارآمد خواهد بود، تا مورد پردازش قرار گيرد و همانند خون در شريان آن مجموعه جريان يابد.

بديهي است ارتباط مديران با افرادي كه در مجموعه تحت نظارت آنان انجام وظيفه
مي نمايند، بايد به بهترين شيوه ارتباطي جهت نيل به اهداف آن مجموعه باشد چرا كه همه جوانب كار مانند آموزشي، ارجاع، ماموريت و ارزيابي عملكرد از طريق اين ارتباطات صورت مي گيرد.

بيان مسئله

با توجه به اين كه ارتباطات فرايندي محوري در تبادل اطلاعات بين اعضاء سازمان و بين سازماني است و تعاملات قسمتهاي مختلف را برقرار مي كند بنابراين يك ابزار موثر در هماهنگ سازي كاربرد اثر بخش منابع انساني تلقي مي شود و در سازمانهايي كه فرايند ارتباطات به خوبي برقرار نشود آثار و تبعاتي را بدنبال خواهد داشت كه يكي از آنها
مي تواند در عملكرد مديران موثر واقع شود.

تحقيقات نشان مي دهد كه بسياري از تعارضهايي كه بين افراد يا كاركنان يك سازمان پيش مي آيد ناشي از ارتباطات ضعيف و يا ارتباطات ناقص است. زيرا افراد هفتاد درصد ساعات كارشان را بصورت نوشتن، خواندن، صحبت كردن و يا گوش دادن صرف ارتباطات مي كنند (رابينز ، 1998 . ص 310  ).

اهميت و ضرورت موضوع پژوهش

تحقيقات نشان داده است كه مديران، حدود 50 تا 80 درصد از وقت خود را به نحوي صرف ارتباط با ديگران مي نمايند البته اين امر چندان هم دور از ذهن نيست، زيرا ايجاد ارتباط براي تمام فعاليتهاي يك سازمان امري حياتي است. بدون وجود يك ارتباط موثر، (مديريت، عملكردها، نوآوري، درك نيازهاي مشتري و برنامه ريزي امور جاري ) انجام نخواهد گرفت و يا بسيار ضعيف خواهد بود. در هر سازماني بدون وجود ارتباطات ايجاد هماهنگي بين واحدهاي مختلف سازمان غيرممكن خواهد بود و مشكلات زيادي در انجام عمليات و برآوردن هدفهاي سازمان و ارزشيابي فعاليت ها بوجود خواهد آمد.



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | roya20 | تاریخ ارسال : 14 /02 /1393

  برچسب ها

پایان نامه بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران در سازمان ملی جوانان , بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران در سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران , دانلود پایان نامه بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران , ارتباطات و مشکلات مدیریت , اهمیت ارتباطات در مدیریت , اهمیت ارتباطات سازمانی , مدیریت ارتباطات سازمانی , انواع ارتباطات در سازمان , نقش بیان موثر در ارتباطات , ویژگی یک ارتباط موثر , نقش ادراک در ارتباطات , موانع برقراری ارتباط , ارتباطات سازمانی به عنوان یک فرآیند متقابل , فرآیند ارتباطات , شکلهای ارتباط , شیوه های ارتباط , هدف از برقراری ارتباط , تعاریف ارتباطات , ارتباطات چیست , سابقه تاریخی و نقش ارتباطات , خرید پایان نامه بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.