جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.
این پایان نامه با فرمت ورد و آماده پرینت میباشد
موضوع پایان نامه : مقایسه انگیزه مشارکت زنان و مردان مشهد به ورزش همگانی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول – طرح تحقیق
مقدمه.......................................................................................................................... 2
بیان مسأله.................................................................................................................... 3
ضرورت و اهمیت پژوهش........................................................................................... 5
اهداف پژوهش............................................................................................................ 7
هدف کلی پژوهش....................................................................................................... 7
اهداف ویژه پژوهش..................................................................................................... 7
فرضیه های پژوهش..................................................................................................... 8
فرضیه اصلی پژوهش................................................................................................... 8
فرضیه های فرعی پژوهش............................................................................................ 8
پیش فرض های پژوهش.............................................................................................. 9
محدودیت های پژوهش............................................................................................... 9
تعاریف نظری............................................................................................................. 11
تعاریف عملیاتی.......................................................................................................... 13
فصل دوم – ادبیات و پیشینة تحقیق
مقدمه......................................................................................................................... 17
بخش اول : مبانی نظری پژوهش................................................................................... 18
- مفهوم تربیت بدنی .......................................................................................... 18
- تعریف ورزش................................................................................................ 19
- ورزش .......................................................................................................... 19
- تعاریف ورزش همگانی................................................................................... 23
- مفهوم جهانی ورزش....................................................................................... 26
- مفهوم ورزش.................................................................................................. 27
- کیفیت زندگی................................................................................................. 29
- حق به دنبال خوشحالی بودن............................................................................ 30
- انگیزه و گرایش مردم کشورهای مختلف جهان به ورزش همگانی........................ 31
- فوائد شرکت در فعالیتهای ورزش همگانی......................................................... 36
عنوان صفحه
- تأثیر ورزش همگانی در تغییر رفتار................................................................... 38
- طبقه بندی ورزش های همگانی........................................................................ 39
- گرایش به ورزش همگانی به عنوان فعالیتی برای اوقات فراغت........................... 42
- تعادل در ورزش............................................................................................. 43
- مفهوم فراغت.................................................................................................. 44
- توسعه تاریخی ورزش همگانی در کشورهای جهان............................................ 49
- فدراسیون ورزش های همگانی ایران و اهداف آن............................................... 54
- نگرش و چارچوب مفهومی آن......................................................................... 57
- تعریف نگرش................................................................................................. 58
- گرایش به ورزش و فعالیت بدنی...................................................................... 59
- انگیزش و گرایش به مشارکت ورزشی.............................................................. 61
- بخش دوم : بررسی پیشینه پژوهش................................................................... 65
o الف) بررسی پژوهش های انجام شده در داخل کشور............................. 65
o ب) بررسی پژوهش های انجام شده در خارج کشور.............................. 78
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
مقدمه......................................................................................................................... 90
روش پژوهش............................................................................................................. 91
جامعه آماری............................................................................................................... 92
نمونه آماری و روش نمونه گیری.................................................................................. 93
ابزار پژوهش............................................................................................................... 96
متغیرهای پژوهش........................................................................................................ 97
اعتبار و روایی ابزار پژوهش......................................................................................... 98
شیوه جمع آوری داده ها.............................................................................................. 99
روش های آماری........................................................................................................ 99
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های آماری
بخش اول : توصیف آماری متغیرهای تحقیق................................................................. 102
الف) مشخصات فردی افراد تحت بررسی.................................................................... 102
عنوان صفحه
ب) بررسی پاسخ به سؤالات انگیزه مردم به ورزش همگانی........................................... 114
ج) توزیع فراوانی سؤالات دو وجهی........................................................................... 132
د) مقایسه عوامل مؤثر در گرایش مردم به ورزش همگانی.............................................. 134
بخش دوم : استنباط فرضیه های تحقیق ....................................................................... 136
سایر یافته های پژوهش.............................................................................................. 151
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
مقدمه........................................................................................................................ 161
خلاصه ی پژوهش..................................................................................................... 161
یافته های اصلی پژوهش............................................................................................. 161
سایر یافته های پژوهش.............................................................................................. 163
بحث و تحلیل و نتیجه گیری....................................................................................... 166
روش های گسترش ورزش همگانی............................................................................. 171
پیشنهادهای مبتنی بر یافته های پژوهش........................................................................ 173
پیشنهادات برای محققین دیگر..................................................................................... 173
منابع و پیوست
فهرست جداول
|
عنوان صفحه
جدول 1-2 : مشخصات کمیته های تحت پوشش و افراد شرکت کننده ........................... 55
جدول 2-2: رشد مشارکت مردم آلمان.......................................................................... 86
جدول1-3: حجم نمونه به صورت متناسب در زنان و مردان............................................ 95
جدول 2-3: سؤالات مربوط به هریک از مؤلفه های انگیزه پرداختن به ورزش همگانی..... 97
جدول 1-4: توزیع فراوانی نمونه مورد بررسی بر حسب جنسیت.................................. 102
جدول 2-4: توزیع فراوانی نمونه مورد بررسی بر حسب سن........................................ 104
جدول3- 4 : توزیع فراونی نمونه مورد بررسی به تفکیک رشته....................................... 106
جدول4- 4 : توزیع فراونی نمونه مورد بررسی برحسب تأهل......................................... 108
جدول5- 4 : توزیع فراونی نمونه مورد بررسی برحسب تحصیلات................................. 110
جدول6- 4 : توزیع فراونی برحسب تعداد جلسات تمرین در هفته................................ 111
جدول7- 4 : توزیع فراونی برحسب میزان ساعت تمرین در روز................................... 112
جدول8- 4 : توزیع فراونی عامل آرامش و فراغت........................................................ 114
جدول 9-4 : آماره های توصیفی گزاره های عامل آرامش و فراغت................................. 115
جدول 10-4 : توزیع فراوانی عامل اجتماعی................................................................ 117
جدول 11-4 : آماره های توصیفی گزاره های عامل اجتماعی.......................................... 118
جدول 12- 4 : توزیع فراوانی عامل درمانی.................................................................. 120
جدول 13- 4 : آماره های توصیفی گزاره های عامل پیشگیرنده و درمانی................... 121
جدول 14- 4 : توزیع فراوانی عامل آمادگی جسمانی......................................... 123
جدول 15- 4 : آماره های توصیفی گزاره های عامل آمادگی جسمانی....................... 124
جدول 16- 4 : توزیع فراوانی عامل بهبود و یادگیری مهارت ها..................................... 126
جدول 17- 4 : آماره های توصیفی گزاره های عامل بهبود و یادگیری مهارت ها ............. 127
جدول 18- 4 : توزیع فراوانی عامل اختصاصی............................................................. 129
جدول 19- 4 : آماره های توصیفی گزاره های عامل اختصاصی...................................... 130
جدول 20- 4 : توزیع فراوانی سؤالات دو وجهی مطرح شده........................................ 132
جدول 21- 4 : میانگین نمرات مربوط به عوامل........................................................... 134
جدول 22- 4 : میانگین نمرات مربوط به عوامل به تفکیک جنس.................................... 135
جدول 23- 4 : آزمون مربوط به فرضیه اصلی............................................................... 137
جدول 24- 4 : آزمون مربوط به فرضیه فرعی اول......................................................... 139
جدول 25- 4 : : آزمون مربوط به فرضیه فرعی دوم....................................................... 141
جدول 26- 4 : : آزمون مربوط به فرضیه فرعی سوم...................................................... 143
جدول 27- 4 : : آزمون مربوط به فرضیه فرعی چهارم................................................... 146
جدول 28- 4 : : آزمون مربوط به فرضیه فرعی پنجم..................................................... 148
جدول 29- 4 : : آزمون مربوط به فرضیه فرعی ششم..................................................... 150
جدول 30- 4 : عوامل تأثیر گذار در پرداختن مردم به ورزش همگانی بر حسب تأهل...... 151
جدول 31- 4 : عوامل تأثیر گذار در پرداختن مردم به ورزش همگانی بر حسب سطح تحصیلات 154
جدول 32- 4 : عوامل تأثیر گذار در پرداختن مردم به ورزش همگانی بر حسب سن........ 156
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 1-4: توزیع فراوانی نمونه مورد بررسی بر حسب جنسیت.................................. 103
نمودار 2-4: توزیع فراوانی نمونه مورد بررسی بر حسب سن........................................ 105
نمودار3- 4 : توزیع فراونی نمونه مورد بررسی برحسب سن ......................................... 107
نمودار4- 4 : توزیع فراونی نمونه مورد بررسی برحسب تأهل......................................... 109
نمودار5- 4 : توزیع فراونی نمونه مورد بررسی برحسب تحصیلات................................. 110
نمودار6- 4 : توزیع فراونی برحسب تعداد جلسات تمرین در هفته................................ 111
نمودار7- 4 : توزیع فراونی برحسب میزان ساعت تمرین در روز................................... 113
نمودار8- 4 : مقایسه میانگین ها در گزاره های عامل آرامش و فراغت............................. 116
نمودار 9-4 : مقایسه میانگین ها در گزاره های عامل اجتماعی....................................... 119
نمودار 10- 4 : مقایسه میانگین ها در گزاره های عامل پیشگیرنده و درمانی.................... 122
نمودار 11- 4 : مقایسه میانگین ها در گزاره های عامل آمادگی جسمانی.......................... 125
نمودار 12- 4 : مقایسه میانگین ها در گزاره های عامل بهبود و یادگیری مهارت ها .......... 128
نمودار13- 4 : مقایسه میانگین ها در گزاره های عامل اختصاصی.................................... 131
نمودار 14- 4 : توزیع فراوانی پاسخ «بلی» به سؤالات دو وجهی مطرح شده................... 133
نمودار 15-4 : میانگین انگیزه مردم از پرداختن به ورزش همگانی .................................. 137
نمودار 16-4 :میانگین عامل آرامش و فراغت در انگیزه مردم از پرداختن به ورزش همگانی 139
نمودار 17-4: میانگین عامل اجتماعی به عنوان یک انگیزه از پرداختن به ورزش همگانی .. 141
نمودار 18-4: میانگین عامل پیشگیرنده و درمانی به عنوان یک انگیزه از پرداختن به ورزش همگانی 143
نمودار 19-4: میانگین عامل آمادگی جسمانی به عنوان یک انگیزه از پرداختن به ورزش همگانی 145
نمودار 20-4: میانگین عامل بهبود و یادگیری مهارت ها به عنوان یک انگیزه از پرداختن به ورزش همگانی 147
نمودار 21-4 : میانگین عامل اختصاصی به عنوان یک انگیزه از پرداختن به ورزش همگانی 150
نمودار 22-4: عوامل تأثیر گذار در پرداختن به ورزش همگانی بر حسب تأهل................. 153
نمودار 23-4: عوامل تأثیر گذار در پرداختن به ورزش همگانی بر حسب تحصیلات......... 155
نمودار 24-4: عوامل تأثیر گذار در پرداختن به ورزش همگانی بر حسب سن.................. 158
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل 1-2 : مدل سلسله مراتبی ورزش (مول )............................................................... 35
شکل 2-2 : طبقه بندی ورزش همگانی ........................................................................ 41
مقدمه
ورزش و تربيت بدني و اصولاً فعاليت هاي جسماني در دنياي امروز نه تنها به دليل داشتن اثرات تربيتي و بهداشتي بلکه به دليل نياز انسان به حرکت و فعاليت داراي موقعيت هاي ممتازي مي باشد.
ورزش به عنوان يک رفتار مرتبط با سلامتي و نشاط مورد توجه و امعان نظر مي باشد، به گونه اي که بسياري از مؤسسات زيبايي و سلامتي در نقاط مختلف دنيا، با استفاده از علوم روان شناختي و جامعه شناختي پيرامون علل و عوامل گرايش و مشارکت در فعاليت هاي بدني و نيز شناسايي عوامل مؤثر بر آن تحقيقات دامنه داري را آغاز نموده اند.
تحقيقات انجام شده در مورد اثر فعاليت هاي ورزشي بر سلامتي جسمي و رواني، طول عمر، شادابي، گسترش روابط اجتماعي، غني سازي اوقات فراغت باعث شده تا مشارکت مردم در ورزش ها و به ويژه شرکت آنها در انواع ورزش هاي همگاني در جهان افزايش يابد و به همين دليل است که امروز اغلب کشورهاي پيشرفته جهان در برنامه ريزي و سازماندهي ورزش همگاني کشور خود با ديگر کشورها رقابت مي کنند و مرتباً در حال ارايه برنامه هاي خلاق براي رشد اين ورزش هستند. بديهي است هر کشوري از اين موج فزاينده عقب بيافتد، به هيچ وجه نمي تواند خلاء ايجاد شده را پر نمايد و نهايتاً تفاوت ها در بهره وري از تأثيرات ورزش و فعاليت هاي حرکتي روشن و واضح خواهند بود.
در پژوهشي که در دانمارک انجام شده معلوم گرديد انگيزه مردم از شرکت در فعاليت هاي ورزشي، رسيدن به درجات بالا و دستيابي به شعار المپيک (سريع تر، بالاتر و قوي تر) نيست بلکه تندرستي، نشاط و روابط اجتماعي دلايل مهم شرکت در ورزش اند (لارسن گراد[1]، 2002).
اين پژوهش با اولويت سنجي چنين موضوعي و با در نظر گرفتن اهميت مضاعف ورزش همگاني براي عموم مردم درصدد است تا در نخستين گام هاي اعتلاي فرهنگ ورزش همگاني سهيم باشد. زيرا ارتقاي فرهنگ مشارکت هاي ورزشي، مستلزم نگرش علمي افراد نسبت به ورزش و بهره مندي مفيد و مؤثر از آن مي باشد. هدف پژوهش حاضر سنجش انگيزه مردم از مشارکت در ورزش همگاني باشد، لذا شناخت اين عوامل و مقايسه آن در زنان و مردان شرکت کننده شايد بتواند زمينه هاي لازم را براي توسعه هرچه بيشتر این ورزش که يک تقاضا و نياز اجتماعي است فراهم آورد.
بيان مسأله
بدون شک سلامت يک جامعه به ميزان گرايش مردم به فعاليت هاي سالم ورزشي و تحرک جسمي آن ها وابسته است و به طور يقين تربيت بدني و ورزش يکي از سالم ترين و مفيدترين فعاليت هايي است که افراد جامعه مي توانند در اوقات فراغت به آن روي آورند.
ايجاد انگيزه در اقشار مختلف مردم براي انجام فعاليت هاي ورزشي امکانات وسيعي را طلب مي نمايد و در صورتي که اين علاقه در بين جامعه ايجاد شود، بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي از بين خواهد رفت، اعتياد و فساد اجتماعي کم خواهد شد. همچنين نسل هاي آينده از نظر قواي ذهني و استعدادهاي بدني در سطح بالاتري قرار خواهند گرفت و توانايي مبارزه با مشکلات اجتماعي و تحمل در مقابل سختي ها در نزد افراد افزايش خواهد يافت (کوزه چيان ، 1380) .
ورزش و فعاليت هاي بدني وسيله ارزشمندي است که امروزه پرکننده بخش اعظم اوقات فراغت ميليون ها نفر از مردم جهان است. اوقات فراغت فرصت بسيار مناسب و مطلوبي جهت پرداختن به ورزش است. تقاضا براي خدمات فراغتي و تفريحي در طي پانزده سال گذشته طوري توسعه يافته که بخش هاي خصوصي و همگاني آن شش ميليون شغل را به خود اختصاص داده است (ويد[2] ، 1995).
[1]. Larsen
[2]. wade
ضرورت و اهميت پژوهش
سلامتي موهبت و وديعه اي الهي است و هر صاحب خردي با توجه به بيان مشهور «عقل سالم، در بدن سالم است» به تأثيرات متقابل روح و جسم بر يکديگر اذعان مي کند. اين موضوع از سوي بسياري از انديشمندان چون شيلر[1]، پستالوژي[2]، فروبل[3]، روسو[4] و … تأکيد شده است. تاليران[5] معتقد است «جسم انسان حقي براي تربيت دارد که با انجام ورزش اين حق ادا مي شود» (جاويد، 1351).
جوامع با ديدگاه هاي متفاوت به ورزش نگاه کرده اند مثلاً توجه برخي از تمدن ها به اين پديده، انگيزه نظامي بود، برخي ديگر تنها به منظور پر کردن اوقات فراغت و به مثابه يک تفريح به آن نگاه کرده اند و در پاره اي از تمدن ها به عنوان شيوه اي تربيتي به کار گرفته شده است.
افراد جوامع نيز با انگيزه هاي متفاوت به ورزش پرداخته اند. بعضي از افراد انگيزه شرکت در ورزش به ويژه ورزش همگاني را کسب نشاط و احساس لذت، بعضي به منظور حفظ سلامتي و ايجاد مصونيت از ابتلا به بيماريها، برخي خصيصه فرح بخش بودن آن و گروهي نيز تعاملات اجتماعي و ارضاي نياز تعلق به گروه را علت گرايش فرد به ورزش مي دانند.
[1]. Shiler
[2].pestalozzi
[3]. Forbel
[4]. Roussau
[5]. Taleiran
خلاصه پژوهش
پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه انگیزه پرداختن به ورزشهای همگانی در زنان و مردان مشهد انجام گرفته است.به منظور مطالعه و بررسی اهداف این پژوهش پرسشنامه استاندارد انگیزه مشارکت در ورزش که شامل 30 سوال با مقیاس 5 گزینه ای لیکرت بود در بین 220نفر(119نفر زن و 101 نفر مرد)که بعنوان نمونه آماری انتخاب شدند توزیع گردید.نتایج حاصل از اطلاعات از طریق آمارتوصیفی از جمله میانگین،انحراف استاندارد و آمار استنباطی نظیر آزمون tاستودنت در گرده های مستقل و آنالیزواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و یافته های زیر به دست آمد.
بحث وتحلیل و نتیجه گیری
- فرضیه اصلی پژوهش به تفاوت انگیزه زنان و مردان از مشارکت در ورزش همگانی پرداخته است. نتایج نشان داد که بین این دودر گروه گرایش به ورزش در سطح نموداری 5 درصد تفاوت معنی داری وجود ندارد.
زنان و مردان تحت بررسی در این پژوهش آمادگی احساسی،عاطفی برابری برای ابراز واکنش مساعد به مقوله ورزش همگانی داشتند و ورزش را به یک اندازه دوست داشتند . باور های شخصی، احساس عاطفی و تمایل به عمل و آمادگی یکسانی برای پرداختن به ورزش داشته و هر دو گروه به یک اندازه برای پرداختن به ورزش برانگیخته می شوند.
یافته های تحقیق در این زمینه با نتایج تحقیق اورت و ساتن(1998) و کنود لارسن(2006) همخوانی دارد و با نتیجه تحقیق بیراستدت(1983) که در آلمان انجام شد همخوانی ندارد . نتیجه این تحقیق نشان داد که زنان کمتر از مردان انگیزه ی شرکت در برنامه های ورزش همگانی از خودنشان می دهند.
منابع
الف) منابع فارسی
1- الخولی : امین احد (1381) ." ورزش و جامعه"، ترجمه شیخی، حمیدرضا، انتشارات بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی
2- انجمن تحقیقات ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران (1376) ، "بررسی نحوه گذران اوقات فراغت بانوان کشور با تاکید بر ورزش و فعالیتهای تربیت بدنی ."
پارکز ، ترانت بی، بیورلی، کی، زنگر و جروم کوارترمن، مترجم، محمد احسانی (1383) ،"مدیریت معاصر در ورزش"، انتشارات دانشگاه تربیت مدارس
3- پورکرانی ، محمد (1379) ، "بررسی وضع موجود فضاهای ورزشی دانشگاههای سراسر کشور میزان بهره گیری از آن ها"، پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی .
4- ترکمانی، مهران (1376) ، "مطالعه ی عوامل موثر بر پیشرفت ورزش دانش آموزان دختر دوره ی متوسط اراک"، شورای تحقیقات اداره ی کل آموزش و پرورش استان مرکزی
5- توحیدی اقدام، محمد حسین (1380)، "درآمدی به ورزش در اسلام"، نشر نصایح قم.
6- توماس، ریمونو (1370) ، "روانشناسی ورزش"، ترجمه محمد حسین سروری، انتشارات یگانه تهران.
7- حیدری، عزالدین (1386) ورزش همگانی : پنهان زیر سایه ورزش قهرمانی / "تولید نشاط از مهدکودک تا خانه" .روزنامه ایران ، سیزدهم اردیبهشت ماه 1379
8- جاوید، سیروس (1350) ،" زمینه ورزش شناسی"، چاپخانه پیروز.
9- خلجی، حسن (1378) ،" اصول و مبانی تربیت بدنی"، چاپ دانشگاه پیام نور.
10- دباغ، ابوالقاسم (1368)، "روند شکل گیری و رشد ورزش های همگانی در جهان"، انتشارات دفتر امور فرهنگی و اجتماعی ورزش های همگانی سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران.
11- دبورا، آ، وست، چارلز، آ، پوچر، (1375) ترجمه احمد آزاد،" مبانی تربیت بدنی و ورزش" انتشارات .
12- دهخدا، علی اکبر (1335) ، "لغت نامه"، جلد 14 ، چاپ سرویس تهران.
13- رحمانی نیا، فرهاد (1383)، مقاله "توسعه ورزش همگانی با ملاحظه گذران صحیح اوقات فراغت جوانان"، ورزش و ارزش شماره 169.
14- سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران (آذر 1381) ، "طرح اجمالی سند راهبرد توسعه نظام جامع تربیت بدنی و ورزش" شرکت راد سامانه .
15- سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران (اسفند 1381) "مطالعات تفضیلی توسعه فرهنگ ورزش همگانی و تفریحی"، شرکت راد سامانه .
16- سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران (خرداد 1382) ، "مطالعات تفضیلی توسعه فرهنگ ورزش".
17- صالحی، محمد تقی، (1379)"ورزش بزرگسالان و ورزش همگانی"، چاپخانه اطلاعات تهران.
18- عبداللهی، حسین (1382) ، تلویزیون و ورزش، ناشر اداره کل پژوهش های سیما.
19- غفوری، فرزاد (1384) ، "نقش و جایگاه تقاضای اجتماعی در جهت گیری راهبردهای ورزش" مجله حرکت ورزشی.
20- فراهانی ف ابوالفضل (1383)،" تربیت بدنی عمدمی (1)"، انتشارات دانشگاه پیام نور.
21-فهیم دوبن، حسن (1386)، جزوه کلاسی" ورزش و تفریحات سالم".
22- کارگرفرد، مهدی، کامران صادقی (1382) ، "بررسی تعداد افراد شرکت کننده در فعالیتهای بدنی و ورزش شهر اصفهان"، چکیده ف مقالات، دومین کنگره، خاورمیانه ای ایچ بر، آکادمی ملی المپیک.
23- کاشف، میر محمد (1375) ،" تاریخ تربیت بدنی"، انتشارات دانشگاه پیام نور.
24- کاشف ، میر محمدی (1375) ، "وضعیت ورزش همگانی در آذربایجان غربی"، دفتر تحقیقات و آموزش سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران.
25- کاشف، میر محمد (1375)، "وضعیت ورزش همگانی در آذربایجان غربی"، دفتر تحقیقات و آموزش سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران.
26- کوزه چیان، هاشم (1380) "ارزشیابی کمی و کیفی تاسیسات و تجهیزات آموزش خصوصی دانشکده های تربیت بدنی کشور"، دانشگاه تربیت مدرس.
27- مظفری، سید امیر احمد (1366)، "اصول و مبانی تربیت بدنی" دانشگاه تربیت معلم.
28- مقیمی ، سید محمد (1377)، "سازمان و مدیریت رویکر پژوهشی" تهران: انتشارات ترمه .
29- نمازی زاده، مهدی ، سلحشور (1366)" تربیت بدنی عمومی"، انتشارات سمت.
30- نوربخش، بریونس؛ مزارعی، ابراهیم (1385) ،"مقایسه انگیزش شرکت دانش آموزان و دانشجویان پسر ورزشکار در فعالیتهای ورزشی"، نشریه المپیک، سال چهاردهم ، شماره 2 ( 34) تابستان 1385.
31- نوربخش، پریوش (1378)، "فشارهای روانی در بین معلمین تربیت بدنی و ورزش استان خوزستان"، رساله دکترا، دانشگاه تربیت معلم.
32- نیک نژاد، فاطمه (1375)، "نظر خواهی از زنان تهران در مورد ورزش بانوان".
منابع انگلیسی
1 |
-Bttista,R.R.(2002)"Personal meaning : attraction to sport participation , Pereptual and motor skills",vol.70,PP.1002-09. |
2 |
Bucher, Charles A.,"physical Education Milestones, Changing Concepts of Physical Education: "foundations of physical Education", the C. V . Mosby co., st. Louis, 1973, p.249. |
3 |
Brunde, Avery, "Olympic Academy, Olympia, Greece, 1963. |
4 |
Calhoun, Donald W., "sport in the people,s Republic of china", sport, Culture, and personality, Human Kinetics Campign, IIIinois 1987, p.1.2 |
5 |
Chang, Ju. Ho, "The sport for All leaders in fostering cooperation in the Asian community", Keynote address at the international symposium on the Development of professional Leadership in Finess and sport for All:, a manuscript for his lecture at ICSSPE, Singapore, May 1983. |
6 |
chang.ju ho, "sport for all and the international Olympic Committee", paper presented at the 3rd world sport for all congress,Tampere, finland, 1990 |
7 |
Chang ju Ho, "Historical Development and principles of the sport for all movement", presented at han yong university international seminar, seoul, 1985. |
8 |
Chang, ju Ho."Sport for All and the international Olympic Movement:", paper presented at the international Olymic Symosium by the Ministry of sport and KOE, Hyatt Hotel, seoul, Korea, 1985. |
9 |
Collins, M.F (2002). "Sport for all as a multifaceted produet of domestic and international influences".Emoul <M.F. Collins @ iboro. |
10 |
- Dacosta, L.p. and Ana, Miragaya (2002)". Sport for all",meyer and meyer sport (UK) 1td. |
11 |
Decker,D.and Lasley (1995), "participation in youth sport,qender and the moral point of view" , physical educator.vol.52.PP.14.22. |
13 |
Han Yang soon, "Olympism", Korea Broadcasting system , seoul, korea, 1985. |
14 |
Kartakoullis,Nicos,louca (2000). "In search of the right measure for sport for all. "Email : keoe @ cytanet.com.cy. |
15 |
- kelinske,B.,Mayer,B.W,Chen.k.l.,(2001)". Perceived benefirs forom participation in sport:" a gender study ,woman in management review,vol.16,NO,2.PP75-84. |
16 |
Kostkova, Jarmila,"sport for All and Women in the Third world", fundamentals of sport for All international Congress, Frankfurt, Germany, 1989. |
17 |
Larsen ,knud (2006). "Effects of professionalisation and commercialion of elite sport for all and sport consumption in Denmark".published by center for leisure & sport research. Leeds Metro polotan University. |
18 |
Landry fernand, "The Olympic Movement. Grandeurs and Paradoxes of its Development successes ", paper presented at the seoul Olympiad Anniversary conference, soul, Korea, 12th- 16th September 1989. |
19 |
lngkeek. J(1993) "collective and private interest in receation and tourism", leisure studies, 12,pp7,32.
|
20 |
- Longhurst, K.,spink, K.S.(1987)." Participation motivation of Australian children involved in organized sport", pub med- in dexed for MEDLINE ,1987 mor, 12(1) : 24-30 |
21 |
- Martindale,E,.Denlin,A.S.and vyse. S.A. (1990)", participation in college sports : motivation differehces , perceptual and motor skills" ,vol,71,pp.1131-50 |
22 |
"Ministry of youth and sport", "Book of lawx of the Republic of Korea", compiled by the ministry of sports, Government press, 1989. |
23 |
Meshizuka,t.,"On the past, present, and Future of sport for all" ,a manuscript for his lecture at the ICSS conference, Singapore, may 1983. |
24 |
Oja, P and telama, R (1991). "Sport for all." Elsovier science pulisher B.v |
25 |
palm.jurgen,AND Wolfyang ,Baumann (2002). Sport for all as a departure into the unknown lands of sport. Heusenstamm,Germany. |
26 |
Palm, Jurgen, "sport for All is a World- Wide movement "keynote address at the opening of the Trimand Fitness international Conference Toronto Canada, 18th- 23 th suxe 1989. |
27 |
palm- Jurgen, "Olympic movement and sport for All". paper presented at the seoul Olymipcs sports seminar, Korean Olympic committee, seoul, korea, 13th-17th November, 1989. |
28 |
Park, Roberta j. "Orientations of the president,s Council on physical Fitness and sport the official Journal for ICHPER" – ASIA, Autumn 1990, seoul, korea. |
29 |
Pereira, Eduardo,Blanco (2002)."In search of and Instiutional and local model of sport for all". Emoil info @ adept.com. |
30 |
-Ryckman,R.M,and hamel,j (1995) ." male and female adolescents motivation velatced to involvement in organized team sport". International journal of sport psychology,VOL.26,NO.3.PP.383-97. |
31 |
saeki toshio, "Quality of life and sport. Humanity for all in Achieving the future Japanese, sociery". Sport for all- 1991 elsevier science publisher,s, PP: 389-397. |
32 |
Samaranch,juan Antonio, "sport for all- today,s Greatest social Challenge to international sport" . keynote address at the opening of the sport for all international congress,D.S.B., Frankfurt, Germany, 1986. |
33 |
Savola,jorma (2002) ."The country where sport is for all ". Email: jorma.savola @ skul.fr. |
34 |
Supitr, samahtio, (2002)."Sport for all". Faculty of kasetsart University, Bangkok, Thailand. |
35 |
- Trembath,E.M,szabo,A.,and Bax ter ,M.J.(2006)." Participation motives in leisure cehter physical activities.Athletic" Insight: the online Journal of sport psychology |
36 |
Wade Michael A.W. (1995)– "in trodu- ction To sport for all" W.C.b browh Bench mark |
37 |
Zahariadis,P.N.,8 Biddle,s.j.H(2000)." Goal orielntation and participation motives in physical education and sport: their relatiohship in English scool children," Athletic insight: The online Journal of sport psychology. |