نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 18 دانلود
امتیاز فایل : 18 امتیاز
بازدید : 984 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,265 كاربر
adsads
گزارش کار آموزی بانک اطلاعاتی
گزارش کار آموزی بانک اطلاعاتی
تاریخ ارسال : 16 /02 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی
حجم فایل : 42.93 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 43 صفحه
امتیاز : 18




قیمت : 3,200 تومان



توضیح :
این فایل دارای فرمت  word  و آماده پرینت می باشد.
 
 
 
موضوع:     گزارش کار آموزی بانک اطلاعاتی
 
فهرست مطالب
 
عنوان                                                                                                                          صفحه 
 
فصل اول
 
بانک اطلاعاتی چیست
 
استفاده از سیستم های اطلاعاتی ساده 
 
استفاده از بانک اطلاعاتی 
 
مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی 
 
معایب استفاده از بانک اطلاعاتی.
 
اجزای تشکیل دهنده بانک اطلاعاتی 
 
بانک اطلاعاتی SQL
 
تاریخچه SQL
 
زبان SQL
 
نقش SQL
 
قابلیت ها و مزایای SQL
 
استقلال فروشنده  
 
قابلیت استفاده از انواع سیستم های کامپیوتری 
 
استانداردهای SQL
 
تأیید IBM
 
پایه و اساس رابطه ای 
 
زبان کامل بانک اطلاعاتی 
 
تعریف داده ها در هر زمان 
 
مقدمه ای بر دلفی 
 
مزایای دلفی
 
انواع داده ها در دلفی 
 
روش طراحی برنامه شیء گرا 
 
آنچه برای نصب دلفی نیاز است 
 
نصب و راه اندازی دلفی 
 
اجزای سازنده برنامه دلفی 
 
چگونه با دلفی برنامه بنویسیم 
 
انواع فایلها در دلفی 
 
اجرای دستورات SQLدر دلفی 
 
خلاصه فصل اول 
 
 
 
فصل دوم
 
شناخت سیستم
 
برنامه ریزی سیستم تاکسی تلفنی
 
تقسیم بندی کل سیستم
 
چارت سازمانی
 
شرح وظایف نمودار سازمانی
 
شکل ظاهری محل
 
زمان بندی پروژه
 
نمودار CPM(ctitical Path method)
 
نمودارهای DFD(Data flow Diagram)
 
نمودارهای DSD       
 
خلاصه فصل دوم
 
 
 
فصل سوم
 
فرم ها و کدهای به کار رفته در پروژه.
 
 
 
بانک اطلاعاتی چیست؟
 
در بانک اطلاعاتی تعاریف گوناگونی شده است که تعریف زیر از همه جامع تر به نظر می رسد : بانک اطلاعاتی مجموعه ای سازمان یافته از اطلاعات و داده های مرتبط به هم است. داده ها عبارت اند از : حقایق و ارقام یک موضوع خاص و اطلاعات عبارت اند از نتایجی که از ترکیب داده ها حاصل می گردند. مؤسسات و سازمان معمولاً سیستم های اطلاعاتی خود را به دو صورت تشکیل داده از آن ها استفاده می کنند.
 
استفاده از سیستم های اطلاعاتی ساده
 
در این روش در فایل های جداگانه قرار می گیرند و برای استفاده از داده های موجود در آن فایل ها، سیستم های جداگانه ای طراحی می شوند. به این نوع سیستم های اطلاعاتی سیستم پردازش فایل ها می گویند.
 
استفاده از بانک های اطلاعاتی
 
در این روش داده های موجود، به صورت مجتمع یا بانک مورد استفاده قرار         می گیرند در چنین سیستمی کاربر می تواند بدون سر درگمی با صرف وقت اندکی، اطلاعات مورد نیاز خود را از داده های موجود در بانک اطلاعاتی اخذ کند. امروزه اکثر مؤسسات و سازمان ها سعی می کنند از سیستم اطلاعاتی استفاده کنند. برای پی بردن به تفاوت دو روش ذکر شده مؤسسه ای را در نظر بگیرید که داده های مربوط به حقوق کارمندان، بیمه ، تنبیه و تشویق را در چهار فایل جداگانه قرار داده برای اخذ خروجی های مورد نیاز، سیستم های جداگانه ای برای آن ها نوشته است.
 
کار سیستم حقوق، محاسبه دستمزد کارکنان با استفاده از داده های موجود در فایل حقوق، کار سیستم بیمه، پردازش داده های موجود در فایل بیمه و کار سیستم های تنبیه و تشویق، پردازش داده های موجود در فایل های تنبیه و تشویق می باشد. هریک از این سیستم ها می توانند خروجی مناسبی را تولید کنند، اما اگر بخواهیم اطلاعات جدیدی مانند آنچه در زیر آمده است اخذ کنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.
 
1.کارمندانی که دارای حقوق مشخصی بوده به تعداد دفعات مشخصی تنبیه یا تشویق شده اند.
 
2 . کارمندانی که در تاریخ معینی استخدام شده مبلغ خاصی برای آن ها از طرف بیمه هزینه شده است.
 
3. کارمندانی که تعداد دفعات تنبیه آن ها بیشتر از تعداد دفعات تشویق باشد و برعکس.
 
در همه موارد بالا و مواردی مشابه مجبوریم از داده های موجود در دو یا چند فایل استفاده کنیم که کار ساده ای نیست. زیرا ممکن است داده های موجود در فایل ها دارای فرمت یکسانی نباشند. در حالی که اگر مؤسسه سیستم اطلاعاتی خود را به صورت بانک اطلاعاتی تشکیل دهد با چنین مشکلی مواجه نخواهد شد. شکل 2-9 نشان دهنده سیستم بانک اطلاعاتی مؤسسه سابق الذکر است.
 
در سیستم جدید، تمامی داده های موجود در فایل های طراحی شده در روش اول، در یک فایل بزرگ تر به نام بانک اطلاعاتی قرار می گیرند که در نتیجه پردازش داده ها و اخذ گزارش های جدید آسان تر خواهد بود.
 
معایب استفاده از سیستم بانک اطلاعاتی
 
بانک اطلاعاتی با همة مزایایش، معایبی نیز دارد که این معایب در مقابل مزایای فوق ناچیزند، از جمله :
 
1.        چون طراحی بانک های اطلاعاتی ساده نیست، جهت ایجاد آن به متخصصان ماهری نیاز است.
 
2.       به دلیل متمرکز بودن سیستم اطلاعاتی، امکان آسیب پذیری سیستم زیاد است. یعنی، اگر یک قیمت از سیستم از کار بیفتد، ممکن است در کار بقیه قسمت ها خلل ایجاد شود.
 
اجزای تشکیل دهنده بانک اطلاعاتی
 
1.        کاربران
 
2.       سیستم بانک های اطلاعاتی
 
3.      داده های موجود در بانک های اطلاعاتی
 
کاربران کسانی هستند که به نحوی به بانک اطلاعاتی سروکار دارند. بر اساس نوع کاری که کاربران با بانک اطلاعاتی دارند، می توان آن ها را به سه دسته تقسیم کرد:
 
1.        مدیر یا مسئول بانک اطلاعاتی
 
2.       برنامه نویسان کاربردی یا طراحان بانک های اطلاعاتی
 
3.      کاربران نهایی
 
کاربران نهایی کسانی هستند که حق هیچ گونه تغییر و تبدیل را در بانک اطلاعاتی ندارند، بلکه فقط از امکانات آن می توانند استفاده نمایند. طراحان بانک های اطلاعاتی کسانی هستند که بانک اطلاعاتی را ایجاد نموده اند. مسئول بانک اطلاعاتی کسی است که حق هر گونه تبدیل و تغییر را در بانک اطلاعاتی دارد. به عنوان مثال اضافه کردن داده های جدید و حذف یا اصلاح داده ها به عهده مسئول بانک اطلاعاتی است. سیستم بانک اطلاعاتی مجموعه ای از برنامه هایی است که نیازهای کاربران را برآورده می کند.
 
بانک اطلاعاتی SQL
 
تاریخچه SQL
 
محبوبیت رو به رشد SQLیکی از مطالب مهم در صنعت امروزی کامپیوتر می باشد. در عرض چند سال گذشته، SQLزبان استاندارد در بانک های اطلاعاتی کامپیوتری گردیده است. اکنون بیش از 100 محصول مدیریت بانک اطلاعاتی بر روی سیستم های کامپیوتری از کامپیوترهای شخصی گرفته تا کامپیوترهای بزرگ ، SQLرا پشتیبانی می کنند. یک استاندارد رسمی بین المللی برای SQLتهیه گردیده، و SQLنقش اساسی را در استاندارد IBM’s Systems Application Architectureبازی می کند. مجلات کامپیوتری، در عنوان های خود پیدایش SQLرا بعنوان یک زبان تبریک می گویند. از ابتدای کار آن در IBM، SQLهم بعنوان یک پروژه تحقیقاتی، هم بعنوان یک تکنولوژی کامپیوتری و هم بعنوان یک نیروی غالب در بازار خود را نشان داده است.
 
 
 
اما SQLواقعاً چیست؟ چرا اهمیت دارد؟ اگر واقعاً SQLیک استاندارد است، پس چرا نسخه های آن انواع مختلف دارد؟ آیا SQLواقعاً در کامپیوترهای شخصی قابل اهمیت است؟ آیا می تواند پاسخگوی نیازهای سطح بالای انتقال داده ها باشد؟ با توجه به نحوه استفاده شما از کامپیوتر، SQLچه می تواند انجام دهد، و شما چگونه می توانید از این ابزار مدیریت داده ها استفاده کنید.
 
نقش  SQL
 
SQLخود یک سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی نیست، در ضمن یک محصولی هم نیست که به تنهایی قابل استفاده باشد. یعنی اینکه نمی توانید SQLرا از جایی خریداری کنید. بلکه SQLجزء لاینفک یک سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی است. یعنی زبان و ابزاری است برای ارتباط با DBMSاجزاء تشکیل دهنده یک DBMSرا نشان می دهد، که SQLچگونه این اجزاء را به یکدیگر وصل می کند.
 
موتور بانک اطلاعاتی یا Database Engineقلب DBMSبوده و مسئولیت عملی برای سازماندهی، ذخیره سازی، و بازیابی داده ها را بر روی دیسک دارد. این موتور درخواست های SQLرا از اجزاء دیگر DBMSمانند تهیه کننده گزارش، یا ابزار سازنده پرسش، از برنامه های مربوط به برنامه های کربردی که کاربر نوشته، و حتی از سیستم های کامپیوتری دیگر، دریافت می کند.  SQLنقش های متعددی بازی می کند :
 
1-     SQLیک زبان پرسشی محاوره ای می باشد. بدین ترتیب که کاربران، دستورات SQLرا در یک برنامه محاوره ای می نویسند تا داده ها را بازیابی نموده و آنها را روی صفحه نمایش، نشان داده و در واقع SQLابزار ساده ای برای اجرای پرسش های بانک اطلاعاتی می باشد.
 
2-    SQLیک زبان برنامه نویسی بانک اطلاعاتی است. برنامه نویسان با قرار دادن دستورات SQLدر برنامه های کاربردی می توانند به داده های یک بانک اطلاعاتی دسترسی داشته باشند. از این تکنیک هم در برنامه هایی که کاربران می نویسند، و هم در برنامه های مربوط به بانک اطلاعاتی (مانند برنامه هایی که گزارش می نویسد و یا برنامه های ورود اطلاعات) برای دستیابی به بانک اطلاعاتی می توان استفاده نمود.
 
3-   SQLیک زبان مدیریت بانک اطلاعاتی است. برای مدیریت بانک اطلاعاتی مبنی کامپیوتر یا بانک اطلاعاتی کامپیوتر بزرگ، از SQLاستفاده می شود تا ساختار بانک اطلاعاتی و کنترل داده های ذخیره شده تعیین شود.
 
4-    SQLیک زبان Client/serverیا سرویس دهنده / درخواست کننده می باشد. در برنامه های کامپیوترهای شخصی از SQLاستفاده می شود تا در یک شبکة محلی با Serverها یا سرویس دهنده های بانک اطلاعاتی که داده های مشترک را ذخیره می کنند، ارتباط برقرار شود. بسیاری از برنامه های جدید کاربردی از این ویژگی استفاده می کنند تا ترافیک شبکه را کاهش داده و باعث شوند که PCها و Serverها وظایف خود را بخوبی انجام دهند.
 
5-    SQLیک زبان بانک اطلاعاتی شبکه ای می باشد. سیستم های مدیریت بانک اطلاعاتی شبکه ای برای کمک به امر توزیع داده ها در سیستم های کامپیوتری متعدد از SQLاستفاده می کنند. نرم افزار DBMSموجود در سیستم ها برای ارتباط با سیستم های دیگر و جهت دستیابی به داده ها از SQLاستفاده می کنند.
 
6-    SQLیک زبان برای هماهنگی بین محصولات مختلف :
 
در یک شبکه کامپیوتری از محصولات مختلف DBMSاستفاده می کنند، غالباً از SQLدر یک gatewayاستفاده می شود تا یک نوع DBMSبتواند با نوع دیگر ارتباط برقرار نماید.
 
 
 
SQLبه این ترتیب بعنوان یک ابزار قوی و مفید برای مرتبط نمودن افراد، برنامه های کامپیوتری و سیستم های کامپیوتری به داده های ذخیره شده در یک بانک اطلاعاتی رابطه ای شناخته شده است.
 
زبان کامل بانک اطلاعاتی
 
SQL  ابتدا بعنوان یک زبان پرسشی موردی ساخته شد، اما قابلیت های فعلی آن فراتر از کار بازیابی داده ها است. SQLیک زبان کامل برای ایجاد بانک اطلاعاتی، مدیریت صحیح آن، تغییر محتوای آن، و در شبکه قرار دادن داده ها در بین کاربران مختلف است. مفاهیم SQLکه یک قسمت از این زبان را شامل می شود، قابل تعمیم به دیگر دستورات آن نیز     می باشد.
 
تعریف داده ها در هر زمان
 
با استفاده از SQL  می توان هر زمان ساختار یک بانک اطلاعاتی را تغییر و یا توسعه داد، حتی در زمانی که کاربران در حال استفاده از محتوای آن می باشند. این یک قابلیت مهم نسبت به زبان هایی است که تعریف داده ها در آنها حالت سکون و غیرپویا دارد. به این ترتیب SQLدارای حداکثر قابلیت انعطاف بوده، و در حالیکه برنامه های کاربردی بطور Om-limcکار می کنند، می توان بانک اطلاعاتی را تغییر داد.
 
از طرز کار آنها، SQLرا آموزش می دهد. اگر چه همواره نحوة نگارش هر دستور را نمایش خواهیم داد لکن بیشتر بر مسائلی که توسط هر دستور حل شوند و نیز به نحوة به کارگیری این دستورات برای حل هر مسئله تأکید خواهیم کرد و برای روشنتر شدن موضوع از مثالهای واقعی با توضیحات کامل، استفاده خواهیم کرد. امروز موضوعات زیر را می آموزید:
 
·        تاریخچة SQL Server
 
·        نحوة استفاده از SQL در کاربردهای واقعی
 
·        نحوة اتصال به پایگاه داده ها از طریق ابزار جدید Query Analyzer(تحلیل گرپرسش)
 
 
 
·        نحوة نوشتن و اجرا کردن اولین پرسش SQL


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.