نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 2 امتیاز
بازدید : 405 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,265 كاربر
adsads
جایگاه نقد به طور اعم در ادبیات دل انگیزی
جایگاه نقد به طور اعم در ادبیات دل انگیزی
تاریخ ارسال : 16 /02 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم انسانی,ادبیات
حجم فایل : 71.55 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 136 صفحه
امتیاز : 2




قیمت : 4,800 تومان



توضیح :

این پایان نامه با فرمت ورد و آماده پرینت میباشد

موضوع پایان نامه : جایگاه نقد به طور اعم در ادبیات دل انگیزی فارسی

«فهرست مطالب»

عنوان

صفحه

مقدمه

1

فصل اول: ريشه ها

 

الف) جايگاه نقد در ادبيات جهان

6

ب) فقه الغه نقد

8

ج) جايگاه نقد به طور اعم در ادبيات دل انگيز فارسي

14

د) تاريخچه نقد در ايران به طور اعم

(اولين نقدي كه نوشته شد و فرق فارق و فاحش آن با نق)

21

هـ) آيا نقد همان نه است؟

39

فصل دوم: سير و غوري در تاريخچه پيدايي و اعتبار نقد در ايران از آغاز تا امروز

 

الف) نقد چيست و منتقد كيست؟!

43

ب) منتقد تئاتر نداريم، منتقد تئاتر داريم

55

ج) آشنائي با ژان ژاك گوتيه، يا نگات، جان راسل تايلور و لامبرويچ ويلسون.

61

هـ) انواع نقد تئاتر: ژورناليستي (رسانه‌اي)، روانشناختي، جامعه شناختي، علم الاساطيسري و سياسي.

64

فصل سوم: حضور نقد در آكادمي ها؛

 

الف) تفاوت هاي نقد آكادميك با نقد ژورناليستي

72

ب) نقد اسكولاستيك با نقد كلاسيك

73

ج) مطبوعات، نقد و

                      نقدها را بود آيا كه عيار مي گيرند

                                       تا همه صومعه داران پي كار مي گيرند.     

75

فصل چهارم: يك هشدار

 

الف) عيب مي جمله بگفتي هنرش نيز بگوي نفي حكم

                                            نفي حكمت مكن از بهر دل عامي چند

87

عنوان

صفحه

ب) اغلاط فاحش فرهنگي، اطلاعاتي، تئاتري در مطبوعات.

106

ج) وضعيت فعلي نقد تئاتر در رسانه ها و تسامحات توجيه ناپذير اصحاب قلم

107

فصل پنجم: يك استنتاج

 

الف) نقد تئاتر، سالهاي انقلاب

112

ب) نگاهي ژرفانگر به نقد تئاتر پيش از انقلاب (چه بوديم و چه شديم و كجا ايستاده ايم؟

113

ج) آينده نقد تئاتر در ايران (يك پيشگوئي از زبان يك حرفه اي)

118

د) آشنائي شتابزده با دست به قلمهاي معاصر نقد در ايران

119

فصل ششم: مؤخره

123

منابع و مؤاخذ

136

 

 

جايگاه نقد در ادبيات جهان

    نقد و نقادي كه عبارت از شناخت نيك و بد و تميز بين سره و ناسره است در همه فنون هنر و در بسياري از شقوق علوم و معارف بشري هست و اختصاص به آثار ادبي ندارد. با اين حال مزيت نقد آثار ادبي در تمام دنيا و تقريباً در تمام اعصار بر نقد ساير فنون هنر و غير هنر اينست كه به يك تعبير، از همه آنها مفهوم تر و روشن تر است. چرا كه ساير فنون هنر، چون حجاري و نقاشي و غيره و ذلك براي اكثريت مردم تا حدي مشكل و نا مفهوم مي باشند در صورتيكه آثار ادبي، فقط براي عده بسيار كمي از مردم ممكن است نا مفهوم و مشكل باشند. مردم با آثار ادبي بسيار مانوس تر و نزديكتر ند بعضي شعر را مي پسندند بعضي ديگر به داستان علاقه دارند، بعضي به نمايشنامه ها شيفه اند و برخي به سخنان عارفانه و اخلاقي عنايت مي ورزند و در هر حال ، اكثراً با آثار ادبي علاقه مندند و درباره اين آثار غالباً اظهار نظر نيز مي كنند و اما همين مسئله مسبب اختلاف عقايد و نظرها در نقد آثار ادبي بيش از نقد ساير فنون هنر شده است.

در حقيقت آثار ادبي براي همه مردم و براي تمام طبقات به يك نوع جايگاه نقد در ادبيات جهان و به درجه ارزش ندارد، و بسا كه هر خواننده اي يا هر طبقه اي از خوانندگان در آن آثار نمي جويند يا نمي يابند و اين خود سبب مي شود كه در نقادي و ارزيابي آثار ادبي اختلاف سليقه بسيار پيدا مي شود و اقسام و انحاء مختلف نقد ادبي بوجود مي آيد. كه بعضي مبتني است بر لفظ. و بعضي بر معني. بعضي جنبه فني دارد و بعضي ديگر جز بيان عقايد و آراء شخصي چيزي نيست و خلاصه همين تفاوت و اختلاف در امر التذاذ و تمتع از آثار ادبي سبب شده است كه نقد ادبي تاكنون اساس و قوامي نيافته است. و بر پايه و بنياد درستي قرار نگرفته است. و هنوز بعد از قرن ها بحث و تحقيق كه نقادان مختلف كرده اند درست قرين و دقيق ترين روش هاي نقادي شيوه و روش التقاطي و تأليفي است يعني شيوه اي كه از جمع و تلفيق ساير شيوه ها و روش هاي نقادي حاصل شده باشد و علت اين امر هم اين است كه هرچند در طي قرن هاي دراز نقادان بزرگ و عالي مقام در دنيا پديد آمده اند اما هر كدام از آنها توقعي ديگر از آثار ادبي و از نويسندگان آنها داشته است و هر يك راه و روشي ديگر در غايت و مقصدي ديگر براي شاعران و نويسندگان پيشنهاد كرده است و اكثر آنها در دفاع و تأئيد نظر و غايتي كه خود براي آثار ادبي پيشنهاد كرده اند. زياده تأكيد و اجرام نموده اند. به طوري كه شيوه ها و روش ها و آراء و مكاتب نقادان ديگر را به كلي طرد و نفي كرده اند و ناچيز و حقيرشمرده اند و همين امر سبب مشاجرات بسيار در مسائل راجع به نقد ادبي شده است و ضرورت جمع آنها از اينجا است.



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | roya20 | تاریخ ارسال : 16 /02 /1393

  برچسب ها

پایان نامه جایگاه نقد به طور اعم در ادبیات دل انگیزی فارسی , جایگاه نقد به طور اعم در ادبیات دل انگیزی فارسی , خرید پایان نامه جایگاه نقد به طور اعم در ادبیات دل انگیز فارسی , دانلود پایان نامه جایگاه نقد به طور اعم در ادبیات دل انگیز فارسی , آینده نقد تیاتر در ایران , نقد اسکولاستیک با نقد کلاسیک , تفاوت های نقد آکادمیک با نقد ژورنالیستی , نقد چیست و منتقد کیست , تاریخچه نقد در ایران به طور اعم , جایگاه نقد در ادبیات جهان , مقاله جایگاه نقد به طور اعم در ادبیات دل انگیزی

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.