نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 11 دانلود
امتیاز فایل : 6 امتیاز
بازدید : 786 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
کار آفرینی مراحل تولید قند کارخانه چناران
کار آفرینی مراحل تولید قند کارخانه چناران
تاریخ ارسال : 25 /02 /1393
دسته بندي: طرح کارافرینی
حجم فایل : 1.43 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 23 صفحه
امتیاز : 6




قیمت : 2,400 تومان



توضیح :

این فایل دارای فرمت  word  می باشد.

 

موضوع: کار آفرینی مراحل تولید قند کارخانه چناران

                        

1-   مقدمه    

2-   پیش گفتار

3-   برسی فنی

1-3   عیار سنج

     2-3   سیلو

     3-3 شستشوی چغندر

      4-3 آسیاب خلال

      5-3 پیش گرم کن (مایشه)

      6-3 دیفوزیون

      7-3 پرشولاژ و اشباه1و2 و دکانتور

       8-3 دستگاه تغلیظ یا اوابراسیون

      9-3 طباخی

      10-3 سانتریفوژ

      11-3 انرژی حرارتی کارخانه

4-     سیر و توسعه تاریخی کارخانه در طی گذشت 52 سال از تاسیس آن

5-   محصولات فرعی

6-   بررسی نیروی انسانی کارخانه قند

7-   تبدیل شکر زرد به سفید

8-   قسمت های مختلف کارخانه

مقدمه:  

در این پرژه به مراحل تبدیل چغندر به قند در کارخانه قند پرداخته شده  و هدف از این پروژه آشنای با مراحل تولید قند و دستگاه های مورد نیاز و همچنین نیروی انسانی مورد نیاز برای کار می باشد.

پیشگفتار:

 امروزه در شاخه صنایع غذای قتد به عنوان یکی از محصولات استراتژیک در دنیا شناخته شده است انرژی زیاد در مقدار کمی از این ماده از یک طرف و کاربرد آن در اکثر صنایع نوشابه سازی ، شکلات ، شیرینی و سایر محصولات غذای از طرف دیگر این ماده را به عنوان یک ماده شاخص در صنایع غذای در آورده است لزا امروزه بحث های مختلفی در مورد این ماده عنوان می شود ورود قندهای مصنوعی از جمله ساکارین  و سایر ترکیبات که گاهی تا هزار برابر قند معمولی شرینی دارند  و گیاه چغندر که گیاهی  پرتوقعی از لحاظ آب است و شدیداً نیاز به آب دارد ، همه و همه ممکن است درسال های آخیر تصمیمات چشمگیری را در مورد جایگزینی محصولی دیگر بجای قند عنوان کند و ما در اینجا قصد داریم تا قسمتی از پروسه این محصول را عنوان کنیم.

   ساکارز قندی است که از یک ملکول گلوکز و یک ملکول فرکتوز تشکیل شده است که در نیشکر نیز همین قند می باشد کارخانه جات نیشکر عموماً نیشکر را تا به دست آوردن شکر زرد آن می توانند پیش ببرند ولی از آن به بعد تصفیه خانه ها باید شکر زرد را به شکر سفید تبدیل کنند

   در چغندر قند موادی وجود دارد که در حین پرسه مانع از تشکیل قند می شود که این مواد هر کدام باید به شکلی از آن جدا شوند و جود پرتئین ها، اسید آمینه ، پکتین و... همه وهمه مانع از کار می شود لزا دانشمندان این مواد را به وسیله تعقییر PHشربت بدست آمده از چغندر ، از جریان خارج می کنند.

    بحث نگهداری چغندر از اهمیت خاصی بر خوردار است که در دنیای امروز می توانند با فرستادن اشعه های مختلف به سیلوهای چغندر مانع از پوسیدگی چغندر شوند در کشور ما وجود فینتیلاتورهای دمنده هوا به داخل توده چغندر از دیر باز مورد ااستفاده قرار گرفته است . افزایش ماندگاری در سیلوها  ضایعات بسیاری را به همراه دارد چون چغندر تنفس می کند و مقداری از قند را در خود به حدر می دهد پس در ابتدا ساخت سیلوهای صنعتی اولین گام در جهت میل به یک راندمان خوب در یک کارخانه می باشد می دانیم چغندر در 4+ درجه جوانه می زند و °c3- یخ می زند باز شدن یخ در چغندر ضایعات زیادی را به همراه دارد لزا دمای سیلو بسته به هوای خارج سیلو متفاوت از 3 درجه تا 1- درجه می باشد.

دستگاه تغلیظ یا اوابراسیون    

از این دستگاه برای غلیظ کردن شربت استفاده می شود تا Bx( واحد غلظت) آن را از 16 به 65 برسانند دراین مرحله از 5 محفظه استفاده شده است که شربت در داخل تعدادی لوله از این محفظه ها عبور داده می شود و در مجاورت با بخار آب با دمای °C130 و فشار 2/2 انمسفر غلظت شربت را بالا می برند بالا بردن غلظت شربت بدین ترتیب است که با برخورد بخار آب به لوله های حاوی شربت باعث تبخیر آب درون شربت شده و شربط غلیظ می شود مدت زمانی که شربت از بدنه اول به بدنه پنجم وارد می شود 45 دقیقه می باشد

   اگر دمای بخار از °c130درجه حرارتش بیشتر شود شربت رنگ می گیرد و اگر دمای شربت به °c190 بیشتر شود شربت می سوزد که به آن کارامل می گویند

تبدیل شکر زرد به سفید:

   در پروسه های تولید شکر خام از نیشکر معمولاً آنها تا فرایند تولید شکر زرد پیش می روند یعنی از نیشکر شکر زرد بدست می آورند. لزا تصفیه خانه های باید وجود داشته باشد تا شکر زرد را به شکر سفید تبدیل کند برای این منظور روش های متفاوتی در تصفیه شکر زرد وجود دارد که در اینجا به یکی از آن روش ها اشاره می کنیم.

   شکر زدی که خریداری می شود گاهی از داخل و بیشتر از کشورهای آمریکای جنوبی خریداری می شود. ابتدا شکر زرد را بوسیله آب حل کرده و بریکس ( واحد غلظت) آن را به 35 تا 40 می رسانند سپس این شربت را به قسمت شولاژ جهت اضافه کردن شیر آهک  می شود که حدود 2 تا 6 گرم Caoدر لیتر به آن شیر آهک اضافه می شود سپس شربت از گرم کنندهایی عبور کرده و حرارت آن تا °85 افزایش پیدا می کند حال در دو دسگاه با وارد کردن گاز Co2اسیدیته شربت را آنقدر پایین می آورند که به PH7.7برسد سپس این شربت را با دمای °90 به صافی های پرس جهت جدا کردن گل آن می فرستند. ناگفته نماند در فرایند تصفیه شکر زرد چون مقدار کمی  آهک و گاز Co2نیاز داریم می بایست کوره آهک با 40% ظرفیت اصلی خود کار کند که این امر نیاز به مراقبت شدید از کوره آهک دارد بعضی از کارخانه جات از گاز کوره بخار جهت تصفیه شکر خام استفاده می کنند لزا امروزه که کوره ها گازسوز شده است مقدار ردصد Co2خروجی از کوره بخار کم بوده و گویا مقرون به صرفه نیست.

   رنگ شکر خام در ابتدا ICU1200 ایکمزا بوده است ولی بعد از ساتراسیون ( عمل تصفیه) رنگ آن به ICU200 رسیده است. اینک این شربت را برای تغلیظ به بدنه های اوابراسیون هدایت می کنند و در اثر حرارت تا بریکس 65 به غلظت آن می افزایند سپس این شربت برای قسمت پخت 1 که شکر آن دجه یک است آماده و فرستاده می شود در تصفیه خانه ها معمولاً از سیستم 5 پختی تا سیستم 7 پختی وجو دارد.

قسمت های مختلف کارخانه:

 

1-   بخش چغندر کاری: که در این بخش پیمانکار با مراجعه به مهندسین و تکنسین های در مورد چگونگی کاشت و نوع بذر موجود و انواع سم و مبارزه با آفت های چغندر و همچنین آزمایشگاه خاک شناسی که مانع از کشت از زمین های آلوده می شود.

2-   بخش حسابداری چغندر: بستن پیمان با چغندر کارها

3-   بخش حسابداری مالی: محاسبه حقوق کارگران کارخانه و سایر  امور مالی

4-   بخش انبار کود: که به پیمان کار می دهند.

5-   بخش انبار بذر: که به پیمان کار می دهند.

6-   بخش انبارسم: که به پیمان کار می دهند.

7-   بخش انبار قند

8-   بخش انبار شکر سفید

9-   انبار شکر زرد

10- آتالیه: کلیه تعمیرات مورد لزوم دستگاه ها در این قسمت انجام می شود.

11- آهنگری

12-انبار فنی: قطعات دسگاه ها در این قسمت انج

13- نجاری: قالب بندی بتن ها و نجاری مربوط به خانه های سازمانی

14- بازرسی: حضورو غیاب و آمار کارمندان

15- انبار تفاله

16- انبار مربوط به کیسه های قند وکارتن

17- انبار سیمان گچ: مربوط به تعمیرات

18- امور فرهنگی

19- بخش رانندگی



نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.