نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 55 دانلود
امتیاز فایل : 5 امتیاز
بازدید : 2,423 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
گزارش کارآموزی سازمان تامین اجتماعی
گزارش کارآموزی سازمان تامین اجتماعی
تاریخ ارسال : 28 /02 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی
حجم فایل : 43.44 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 29 صفحه
امتیاز : 5




قیمت : 4,600 تومان



توضیح :

                                                        به نام خدا

این گزارش WORD و آماده پرینت میباشد

 

موضوع گزارش کارآموزی : سازمان تامین اجتماعی

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                         صفحه

 

مقدمه                                                                                         1

آشنايي با محل كار آموزي                                                                  1

سازمان تامين اجتماعي در يك نگاه                                                        2

تاريخچه سازمان تامين اجتماعي                                                           3

تعهدات و حمايت هاي سازمان تامين اجتماعي                                           4

مروري بر پيشينه برنامه ريزي در سازمان تامين اجتماعي ايران                         7

برنامه ريزي استراتژيك                                                                      10

اساسنامه سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح                                         14

معرفي جايگاه سازمان تامين اجتماعي در نظام سلامت كشور                           23

ضمائم                                                                                         30

مقدمه

آشنايي با محل كارآموزي

خرمدره خيايان امام خميني جنب فرمانداري با داشتن حدود 22 نفر پرسنل و با مساحت حدود سه هزار متر مربع كه داراي درب جنوبي و شمالي است كه ورود و خروج ارباب رجوع از طريق درب جنوبي بوده و داراي پنج طبقه كه طبقه زيرين كه شامل پاركينگ ، بايگاني ،  نمازخانه و نيز موتور خانه واقع گرديده و طبقه همكف شامل واحدهاي امور فني بيمه شدگان امور نامنويسي ،حسابهاي انفرادي و اطلاعات و بايگاني فني را شامل مي گردد.

طبقه اول شامل اتاق رئيس شعبه ،امور اداري ،امور بازرسي ، اجرائيات و نيز واحد در آمد حق بيمه و واحد ريالي را به همراه آبدارخانه در بر مي گيرد.

طبقه دوم شامل واحد  سالن كنفرانس و سالن غذا خوري را شامل مي گردد.

طبقه سوم نيز داراي موتور خانه، بايگاني و وسايل اداري مجهز مي باشد.

علاوه بر واحد اداري اين سازمان داراي هفت واحد مسكوني است كه براي همكاران غير بومي در نظر گرفته شده است كه هر واحد داراي دو اتاق خواب و مجهز به تمام وسايل زندگي را در بر مي گيرد و در نهايت با ساير مساحت آن داراي فضاي سبز مي باشد.

سازمان تامین اجتماعی در یک نگاه

امنیت فردی و اجتماعی و جست و جوی بی وقفه آن همواره یکی از نیازهای عمده بوده ومردم پیوسته کوشیده اند خود و خانواده خویش را از تهدیدها و پیشامدهای ناگوار مانند حوادث و سوانح و بیماریها و دیگر خطرات مصون دارند.شواهد تاریخی نشان می دهد که اغلب بروز این بحرانها بیشترین فشار را بر اقشار آسیب پذیر وارد نموده و آثار ناگواری را بر وضعیت اقتصادی و معیشتی آنان بر جای گذاشته .
در این راستا تامین اجتماعی به مثابه ابزارتوزیع مجدد درآمدها، مظهر استقرار و تضمین امنیت و عدالت اجتماعی و موجب آرامش خاطر و عزت نفس در افراد می تواند نقش به سزایی در حمایت از آحاد مردم در برابر تمامی مخاطرات ناشی از بحران های اقتصادی ایفا نماید به نحوی که امروزه به جهت اهمیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی از آن به عنوان ابزار و بستر توسعه بلکه یکی از ((اهداف توسعه پایدار ))نام می برند.

در این نوشتار با اشاره به تاریخچه شکل گیری تامین اجتماعی مهمترین خدمات و حمایت های متنوع بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی و عملکرد کلان آن در بخشهای مختلف ارایه می شود.

 

 

تاریخچه سازمان تامین اجتماعی

فعالیت بیمه های اجتماعی در ایران با تشکیل صندوق احتیاط کارگران شبکه راه آهن کشور در سال 1310 پایه ریزی شد. گسترش شمول حمایت های بیمه ای منجر به تصویب لایحه بیمه کارگران در 29 آبان 1322 و سپس تصویب لایحه بیمه های اجتماعی کارگران در سال 1332 و آغاز به کار سازمان بیمه های اجتماعی کارگران در دولت ملی دکتر مصدق گردید.

سازمان بیمه های اجتماعی کارگران در سال 1342 بنا به پیشنهاد وزارت کار و امو راجتماعی و تائید هیات وزیران وقت به سازمان بیمه های اجتماعی تغییر نام یافت و متعاقبا در تیر ماه 1354 با الگو گرفتن از قوانین برخی ممالک اروپایی با نام سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردید. یک سال بعد صندوق تامین اجتماعی با هدف تمرکز وجوه و سایر وجوه حق بیمه و سایر وجوه درآمدی و انجام تعهدات قانونی سازمان تامین اجتماعی آغاز بکار کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعمیم و گسترش تامین اجتماعی ملهم از اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر برخورداری آحاد مردم از مزایا تامین اجتماعی به عنوان حقی همگانی سرلوحه کار قرار گرفت. در سال 1358 صندوق تامین اجتماعی مجددا تحت عنوان سازمان تامین اجتماعی ادامه فعالیت داد.

 

 اهم تعهدات و حمايت هاي بيمه اي سازمان تامين اجتماعي به قرار زير است :

- حوادث و بيماريها : غرامت دستمزد (شامل : غرامت دستمزد ايام بارداري ، غرامت دستمزد ايام بيماري ) از كارافتادگي ( شامل : از كارافتادگي جزيي ناشي ازكار ، از كارافتادگي كلي ناشي از كار ، غرامت نقص عضو مقطوع )

- بازنشستگي (مستمري بازنشستگي )

- فوت (شامل مستمري بازماندگان و كمك هزينه كفن و دفن )

- مقرري بيمه بيكاري

سازمان تامين اجتماعي خدمات ذيل را نيز فراتر از تعهدات قانوني خود به منظور تامين بيشتر بيمه شدگان و خانواده هاي آنها ارايه مي كند :
- كمك هزينه ازدواج

-        كمك هزينه زنان سرپرست خانوار متكفل فرزند

-        - حق عائله مندي ، حق اولاد ، حق مسكن و بن مستمري بگيران

-        - ارايه تسهيلات مالي به بيمه شدگان شامل وام ضروري ، وام احداث مسكن ، وام خريد مسكن

-        ارايه خدمات درماني :

-    يكي ازمهمترين تعهدات قانوني سازمان تامين اجتماعي در قبال بيمه شدگان اصلي وتبعي ، حمايت در برابر حوادث و بيماريها و حفظ سلامت آنها از طريق ارائه خدمات بهداشتي –درماني مورد نياز در 2 بخش درمان مستقيم و غيرمستقيم مي باشد .

-        الف- بخش درمان مستقيم

-    در بخش درمان مستقيم بيمه شده تامين اجتماعي با استفاده از دفترچه خدمات درماني تامين اجتماعي بدون پرداخت وجه از تمامي خدمات مورد نياز خود با مراجعه به مراكز درماني متعلق به سازمان بهره مند مي گردد ( بيمه شدگان حرف و مشاغل آزاد و اختياري ، مبلغي را بعنوان فرانشيز مي پردازند) هم اكنون اين خدمات از طريق بيمارستان اختصاصي ، و يك پلي كلينيك و 7درمانگاه عمومي و تخصصي در گستره استان به بيمه شدگان ارائه مي شود . از فعاليت هاي شاخص بخش درمان مستقيم سازمان ، خدماتي است كه از طريق بيمارستان خليج فارس در اختيار بيمه شدگان سازمان قرار مي گيرد .
ب- بخش درمان غيرمستقيم

-    بخش ديگري از خدمات درماني سازمان به صورت خريد خدمت و از طريق عقد قرارداد با پزشكان و مراكز در ماني ، دارويي و تشخيصی متعلق به بخش خصوصي و دولتي با هدف تامين نيازهاي بيمه شدگان و خانواده هاي آنان و بمنظور جبران كمبود مراكز درماني تابعه با پرداخت بخشي از هزينه ها تحت عنوان فرانشيز با سهم بيمه شده كه بر اساس مصوبات شورايعالي بيمه خدمات درماني تعيين مي شود ارايه مي گردد. 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | pradoo | تاریخ ارسال : 28 /02 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.