نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 6 دانلود
امتیاز فایل : -27 امتیاز
بازدید : 825 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
گزارش کارآموزی تعمیرات اساسی موتور پراید نمایندگی سایپا
گزارش کارآموزی تعمیرات اساسی موتور پراید نمایندگی سایپا
تاریخ ارسال : 29 /02 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی
حجم فایل : 73.14 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 72 صفحه
امتیاز : -27




قیمت : 6,900 تومان



توضیح :

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

موضوع:

 گزارش کارآموزی تعمیرات اساسی موتور پراید نمایندگی سایپا

 

 

 
فهرست
 
عنوان                                                                                                              صفحه
 
مقدمه..................................................................................................................... 1
 
موتور.................................................................................................................... 2
 
قطعات ثابت و متحرك........................................................................................... 2
 
سرسيلندر.............................................................................................................. 3
 
سيلندر................................................................................................................... 3
 
سوپاپ................................................................................................................... 4
 
علائم چسبندگي سوپاپ......................................................................................... 7
 
طريقه آب‌بندي كردن سوپاپ................................................................................ 8
 
سيت....................................................................................................................... 10
 
تراشيدن سيت........................................................................................................ 10
 
گيت سوپاپ........................................................................................................... 11
 
اسبكها و نگهداري و كنترل آن.............................................................................. 12
 
تايپيتهاي خودكار هيدروليكي................................................................................ 12
 
طريقه باز كردن و بستن سرسيلندر و رفع معايب آن.......................................... 14
 
طريقه بستن سرسيلندر......................................................................................... 15
 
دلايل سوختن واشر سرسيلندر............................................................................. 17
 
دلايل دوپهني سيلندر............................................................................................. 18
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
شاتون.................................................................................................................... 20
 
سرشاتون.............................................................................................................. 20
 
اندازه‌گيري گژن‌پين............................................................................................... 21
 
ميلنگ و ياتاقانها.................................................................................................... 22
 
ميلنگ..................................................................................................................... 22
 
تعميرات ميلنگ....................................................................................................... 23
 
دلايل بريدن ميلنگ................................................................................................. 24
 
كاسه نمد ميلنگ..................................................................................................... 24
 
ياتاقانها.................................................................................................................. 25
 
فلايويل................................................................................................................... 27
 
بوش انتهاي ميلنگ................................................................................................. 28
 
رينگ پيستون و گژن‌پين........................................................................................ 29
 
نكاتي كه بايد در تعميرات مورد توجه قرار گيرد.................................................. 30
 
رينگهاي پيستون.................................................................................................... 31
 
معايب رينگها، تشخيص و برطرف كردن آن......................................................... 31
 
كانالهاي روغن...................................................................................................... 32
 
اويل پمپ................................................................................................................ 32
 
 
 
 
 
 
 
آشنايي با اجزا و عمكرد سيستم انژكتوري در مدل زانتيا 2000
 
اساس كار در سيستم گرفتن اطلاعات از سنسورها و پردازش آن و ارسال يك سري فرمان به عملگرها جهت محاسبه دقيق سوخت است .
 
عملگرها  (خروجي)                 ECU(پردازش)           اطلاعات سنسورها (ورودي)
 
سنسورها
 
1- سنسور دماسنج آب موتور WTS  : اين سنسور يك حس گر است كه داخل مدار خنك كننده موتور قرار گرفته و با تغيير مقاومت NTCولتاژهاي متغيري به ECUارسال مي كند . وقتي دماي آب موتور پايين است تبخير سوخت ضعيف شده موتور نياز به سوخت غني تري دارد . در اين حالت به علت زيادتر بودن مقاومت NTCسنسور آب ولتاژ در مدار  ECUو WTSزياد است . ولتاژ زياد در ECUاز مدار سنسور آب ارسال سوخت زياد است . وقتي دماي آب موتور افزايش مي يابد مقاومت NTCكاهش يافته و به علت ارسال جريان ولتاژ در مدار كمتر مي شود در اين هنگام ECUبا افزايش جريان سوخت ارسالي را كاهش مي دهد . 2- سنسور دماي هوا  ATSسنسور هوا روي درپوش هواكش نصب شده است و وظيفه دارد دماي هواي ورودي به موتور را به ECUارسال كند . با ارسال دماي هوا زمان باز بودن انژكتورها در حالت استارت زدن و دور آرام اصلاح شده و نيز روي تايمينگ جرقه و يا گرم شدن هوا مقاومت كاهش يافته و ولتاژهاي متفاوتي به ECUارسال مي كند . با گزارش اين سنوسر مقدار سوخت و تايمينگ جرقه زني نيز تغيير مي كند و لذا سنسور هوا يكي از سنسورهاي مهم سوخت رساني است .
 
3- سنسور وضعيت دريچه گاز TPSسنسور تعيين وضعيت دريچه گاز TPSروي دريچه گاز سوار شده و نسبت به درصد باز بودن دريچه گاز ولتاژهاي متغير به ECUارسال مي دارد . در نتيجه طول زمان باز بودن سوپاپ انژكتور تعيين مي شود .
 
4- سنسور اكسيژن : اين سنسور تشكيل شده از يك بدنه لوله اي سراميكي پوشيده شده از لايه اكسيد سيليكونيوم (Zr) كه مانند دو الكترود يك باتري كوچك عمل مي كند . روي لايه سيليكونيوم را با فلز پلاتين به ضخامت 10 ميكرون پوشانيده اند . تا خاصيت كاتاليزوري اكسيداسيون داشته باشد . لايه خارجي در معرض لوله اگزوز و لايه داخلي در معرض هواي جو قرار دارد . براي محافظت از لايه خارجي آن را با سراميك متخلخل 100 ميكروني پوشانيده اند و لايه داخلي فقط پوشش فلزي دارد . در دماي 300 درجه تا 900 درجه سانتيگراد وقتي خروجي با سوخت غني به لايه خارجي مي رسد . در دماي زياد مقدار اكسيژن با سرعت با COتركيب و CO2مي دهد . بنابراين تجمع اكسيژن در لايه خارجي سنسور حداقل مي شود . بر عكس در لايه داخلي اكسيژن هوا به صورت فراوان وجود دارد . اتم هاي اكسيژن در كنار لايه داخلي يونيزه شده و شارژ مثبت زيادتري را ايجاد مي كند . و بر عكس در لايه خارجي شارژ منفي توليد مي شود اين اختلاف شارژ ولتاژي بين (8/0 تا 1 ولت ) در سنسور بوجود مي آيد در حالت سوخت ضعيف به علت فراواني اكسيژن در دود شارژ لايه خارجي با لايه داخلي برابر شده لذا عمل الكتروموتيو به صفر مي رسد و ارسال ولتاژ قطع مي گردد . اين سنسور داراي گرمكن است كه در ابتداي كار گرمكن سنسور را به سرعت به دماي لازم براي اندازه گيري مي رساند و عمل اندازه گيري انجام مي شود . سنسور اكسيژن در سيستم انژكتوري مدل 1800 داراي گرمكن نبوده و فقط در مدل 2000 زانتيا داراي گرمكن بوده است .
 
5- سنسور دور سنج و زاويه سنج SKPو سنسور تعيين پيستور اول CMP: سنسور دور سنج موتور وظيفه دارد دور ميل لنگ را در دقيقه به اطلاع سيستم مديريتي EMSو در عين حال زاويه گردش ميل لنگ را به اطلاع ECMمي رساند . سنسور تعيين سيلندر اول موقعيت پيستون اول در زمان كار را گزارش مي دهد . در زانتيا اين كار توسط دو ديود نوري به كار رفته مشخص مي شود . ديود اول مربوط به تعيين پيستون اول و ديگري مربوط به وضعيت ميل لنگ است .
 
روش كار : يك صفحه مشبك روي ميلدركو قرار دارد كه از ميان پايه ديودهاي نوري عبور مي كند . تعداد شيارهاي زاويه و دور سنج 20 عدد براي هر سيلندر است و سوراخ هم براي تعيين موقعيت سيلندر اول وجود دارد . 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | raha64 | تاریخ ارسال : 29 /02 /1393

  برچسب ها

گزارش کارآموزی شرکت خودرو سایپا زانتیا و ریو و تعمیرات پراید , گزارش کارآموزی رشته مکانیک , پروژه کارآموزی تعمیرات اساسی موتور پراید نمایندگی سایپا , دانلود گزارش کارآموزی تعمیرات اساسی موتور پراید نمایندگی سایپا , خرید گزارش کارآموزی تعمیرات اساسی موتور پراید نمایندگی سایپا , گزارش کارورزی تعمیرات اساسی موتور پراید نمایندگی سایپا , کارآموزی تعمیرات اساسی موتور پراید نمایندگی سایپا , گزارش کارآموزی تعمیرات اساسی موتور پراید نمایندگی سایپا

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.