نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 1 دانلود
امتیاز فایل : 28 امتیاز
بازدید : 503 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
گزارش کارآموزی عیب یابی موتورهای DC
گزارش کارآموزی عیب یابی موتورهای DC
تاریخ ارسال : 29 /02 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی,برق
حجم فایل : 60.76 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 55 صفحه
امتیاز : 28




قیمت : 4,500 تومان



توضیح :

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

موضوع:

گزارش کارآموزی عیب یابی موتورهای DC

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                            صفحه

خلاصه گزارش ....................................................................................................... 1

پيشگفتار ................................................................................................................. 3

مقدمه اي پيرامون شركت ايران خودرو........................................................................ 4

خلاصه وضعيت موجود در سالن آلومينيوم.................................................................. 6

بخش اول : سرسيلندر XU7 , XU9....................................................................... 7

بخش دوم: سيلندر پژو ............................................................................................. 20

بخش سوم: عيب يابي موتورهاي DC........................................................................ 23

منابع و مآخذ............................................................................................................ 49

 

فهرست جداول

 

عنوان                                                                                            صفحه

جدول وضعيت دستگاهها و تجهيزات موجود براي توليد سرسيلندر (XU7, XU9)..... 8

جدول محاسبات ظرفيت سنجي سرسيلندر (XU9).................................................... 10

جدول محاسبه ظرفيت ماهيچه سازي.......................................................................... 10

جدول مقايسه ظرفيت توليد ماهيچه و تعداد مورد نياز ماهيچه....................................... 11

جدول مقايسه توان توليد و برنامه توليد سرسيلندر........................................................ 12

جدول خلاصه وضعيت كوره هاي تأمين كننده ذوب سيلندر......................................... 18

جدول وضعيت ذوب مورد نياز سرسيلندر (XU7)..................................................... 19

جدول ليست دستگاهها و تجهيزات موجود براي توليد سيلندر پژو................................ 21

 

خلاصه گزارش:

مقدمه: شركت ايران خودرو در مرداد ماه سال 1341 تحت شماره 7352 به نام شركت كارخانجات ايران ناسيونال در اداره ثبت شركتها به ثبت رسيد و در تاريخ 15/7/1342 به بهره برداري رسيد.

خلاصه وضعيت موجود در سالن آلومينيوم:

 درحال حاضر محصولات توليدي سالن  آلومينيوم شامل سيلندر پژو، سرسيلندر XU7سرسيلندر XU9(مورد نياز كارخانه ايرانه خودرو) و پوسته كلاچ (صادراتي) ميباشد. در اين گزارش ظرفيت سالن آلومينيوم را به تفكيك براي محصولات فوق بررسي مي نمائيم:

بخش اول:

1- سيلندر پژو:

عمده ايستگاههاي كاري براي توليد اين محصول شامل ايستگاه ريخته گري HP2500شمار وزني كنترل ظاهري و ابعادي، تميز كاري ، كنترل تميزكاري، شات بلاست، سوراخكاري ، واترتست، شستشو نشت گيري و كنترل نهايي ميباشد.

2- سر سيلندر XU9 , XU7

براي توليد اين محصول يك خط ماهيچه گيري و يك خط توليد سرسيلندر در نظر گرفته شده است در خط توليد ماهيچه ايستگاههاي ساخت، تميزكاري، سوراخكاري و پخت ماهيچه موجود است و در خط توليد سرسيلندر ايستگاههاي ريخته گري L.P،‌شماره زني كنترل ظاهري، تميزكاري، تخليه ماهيچه، X-RAY، برش راهگاه، كيوبينگ، عمليات  حرارتي ، واترتست، تمعيراتي و كنترل نهاي موجود مي باشد.

بخش دوم

سيلندر پژو:

در اين قسمت وضعيت كلي دستگاهها ، تجهيزات و ايستگاههاي مربوطه به توليد سيلندر پژو به همراه درصد توقفات، درصد ضايعات و ساعت كاركرد مجاز روزانه آنها تعيين ميشود. در قسمت بعد ظرفيت اين دستگاهها و ايستگاههاي كاري تعيين شده و آنرا با برنامه توليد سال 80 سيلندر پژو مقايسه مي كنيم.

در انتها نيز نيازبهاي سالن آلومينيوم براي دستيابي به برنامه توليد سال 85 سيلندر پژو بررسي و مشخص ميشوند.

كارآموز: مصطفي علي نژاد

نام استاد: جناب آقاي مهندس هنريار

عنوان كارآموزي: عيب يابي موتورهاي DC

فهرست منابع و مآخذ:

1-    مجله صنعت رنگ و رزين، تابستان 83.

2-    مجله پيام ايران خودرو و مجله صنعت ايران خودرو ، مرداد 83، شهريور 83.

3-    اداره اسناد و مدارك (IKD)

4-    سايت اينترنتي ايران خودرو.

پيشگفتار

دنيا پس از رنسانس و به خصوص در قرن پاياني هزاره دوم آنچنان شاهد دگرگوني هاي شگرفي در زمينه هاي علوم و فنون بوده كه بسان رويايي باور نكردني مي آيد. رشد چشمگير صنعت در روزگار ما بگونه اي بوده كه حتي خالق داستانهاي علمي و تخيلي ژول ورن چنين چيزي به مخيله‌اش خطور نكرده و نتوانسته بود پيش بيني تحولات عصر تكنولوژي را تصور كند.

حركت شتابان صنعت به اسب افسار گسيخته اي مي ماند كه ياراي توقف نداشته و همان طور مي‌تازد. سوار بر آن صاحبان صنايع بزرگ دنيا و كشورهاي توسعه يافته مي باشند كه فاصله خود را لحظه به لحظه از ديگر كشورها بيشتر مي كنند تا عملا اميدي براي رسيدن به آنها وجود نداشته باشد. در اينجا بود كه دانشگاهها با هدف به روز كردن دانشجويان خود و با هدف اينكه از رهگذر عقب نمانده و افرادي تحصيل كرده كه در صنعت روز دنيا عملاً عقب مانده و ناكارآمد باشند پرورش ندهند تصميم به ورود در اين عرصه گرفتند و تلاش كردند خلأ مزبور را به گونه اي پر نمايند. بزرگترين خدمتي كه اين مراكز آموزشي به دانشجويان خود و به صنعت كشور نمودند برقراري واحدهايي به نام كارآموزي بود تا بدينوسيله پيوندي ميان دانشگاه و صنعت بوجود آيد و با همراهي و معاضدت استادان دانشگاه و نخبگان فنون در هر چه بالا بردن سطح كيفيت محصولات و صنايع بكوشند. اميد است اين پيوند متقابل آينده اي بهتر از آن صنعت كشور نمايد.

مقدمه اي پيرامون شركت ايران خودرو

شركت ايران خودرو در مرداد ماه سال 1341 تحت شماره 7352 به نام شركت سهامي كارخانجات ايران ناسيونال در اداره ثبت شركتها به ثبت رسيد و در تاريخ 15/7/1342 به بهره برداري رسيد.

اين كارخانه در ابتدا به توليد اتوبوسهاي مدل 11321 و ميني بوسهاي 319 پرداخت. سپس در تاريخ 20 شهريور 1345 اجازه تأسيس كارخانجات ساخت انواع اتومبيلهاي سواري 4 سيلندر به اين كارخانه داده شد كه به دنبال آن در 23/2/1346 توليد پيكان با امتياز ساخت گروه كرايسلر در كارخانة شمالي آغاز گرديد. در سال 1351 بخش مونتاژ موتور با ظرفيت 30 گروه كرايسلر در ساعت و چند ماه بعد قسمتهاي تراش قطعات موتور و ريخته گري براي 6 قطعه از موتور پيكان با ظرفيت 15 دستگاه در ساعت شروع به كار كرد. اين شركت در اصل مجموعه اي از چند كارخانه صنعتي مختلف مي باشد كه هر كدام قسمتي از نيازهاي توليدات اين كارخانه را براي توليد نهايي محصول برآورده مي كنند كه تعدادي از اين كارخانجات به شرح زير مي باشند:

برش و پرس، رنگ زني، ريخته گري و سنگ زني، موتور سازي، تزئينات و تكميل كاري، اتوبوس سازي، سواري سازي و

سالن آلومينيم قسمت ريخته گري قرار است در چند سال آينده به ابهر انتقال يابد و در آنجا بصورت شركتي مستقلاً فعاليت خود را آغاز نمايد. همچنين سالن چدن اين واحد نيز (ريخته‌گري) به تاكستان انتقال يافته و آن هم بصورت مستقل فعاليت خواهد كرد.

كارخانه ريخته گري ايران خودرو در زميني به مساحت 10704 متر مربع در مجموعه جنوبي شركت ايران خودرو و بين جاده مخصوص و قديم كرج واقع شده است.



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | raha64 | تاریخ ارسال : 29 /02 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.