نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 9 امتیاز
بازدید : 312 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
تحقیق سیستم مدیریت خودروهای فرسوده
تحقیق سیستم مدیریت خودروهای فرسوده
تاریخ ارسال : 30 /02 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم انسانی,مدیریت
حجم فایل : 266.29 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 112 صفحه
امتیاز : 9




قیمت : 4,500 تومان



توضیح :

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

 

موضوع:

تحقیق سیستم مدیریت خودروهای فرسوده

 

مطالعه بر روي روش هاي يك سيستم خودروهاي فرسوده مانند چگونگي طراحي، چگونگي اجرا، نوع ابزار استفاده شده و تأثير عوامل و رفتارشان در كارهاي مختلف در مرحله بعدي قرار ميگيرد.

نه تنها مسائل زيست محيطي از اهداف يك سيستم ميباشد، همچنين اقتصاد يك سيستم نيز يك جنبة مهم ميباشد. بنابراين، اين تحقيق به جنبه هاي مالي و اقتصادي سيستم ها نيزمي­پردازد. كليه موارد به ما كمك مي‌كند تا درك بهتر و عميق تري از سيستم داشته باشيم. ساير جنبه ها. مانند رقابت، بازار فروش و مباحث بازرگاني تحت بررسي و مطالعه ميباشد. ولي به علت محدوديتهاي موجود، در اين تحقيق از اين جنبه ها صرفنظر ميشود تا به ساير جنبه ها رسيدگي بهتري گردد.

انتخاب معيار براي گزينش كشورها:

انتخاب كشورهاي براي بررسي سيستم هاي مديريت خودروهاي فرسودة آنها، بر اساس چند معيار ميباشد يكي از مهمترين اين معيارها عبارت است از: واردات خودروها ميباشد. سعي بر آن است تا كشورهايي انتخاب گردند كه واردات تقريباً شبيه به يكديگر دارند و طول و مدت اجراي مديريت خودروهاي فرسوده در آنها طولاني باشد تا داراي خروجي زيادي باشيم و همچنين اين سيستم ها داراي تنوع زيادي باشند تا بتوان ابزارهاي زيادي را براي آنها آزمايش كرد و معيارهايي از اين قبيل.

بر اين اساس كشورهاي زير انتخاب گرديدند:

1-  سوئد: كه داراي سابقه زياد در زمينه سيستم مديريت خودروهاي فرسوده دارد كه اين سابقه به سال 1975 برمي گردد. سيستم اوليه به صورت دستمزد و پاداش بود و از زمانيكه مسئوليت خودروهاي فرسوده به دوش سازندگان افتاد يك سيستم جديد نيز به موازات آن شروع به كار كرد.

2-  هلند: از سال 1995 شروع به سازماندهي دوباره خودروهاي فرسوده خودكرد كه اساس آن بر مبناي توافق بين دولت و يك شركت خصوصي، ARN، كه مسئوليت سازماندهي و مديريت خودروهاي فرسوده را دارد، ميباشد.

3-   آلمان: سيستم مديريت خودروهاي فرسوده اين كشور به صورت اختياري بود كه از سال 1997 اجباري شد. در اين سيستم مسئوليت توليد كنندگان پائين ميباشد بنابراين كليه هزينه ها به عهدة آخرين مالك ميباشد.

قابل ذكر است كه آلمان با توجه به دستور اتحاديه اروپا مبني بر اينكه مسئوليت توليد كننده، سيستم خود را عوض كرده ولي از آنجا كه اين دستور از سال 2001 فعال شده، امكان بررسي خروجي هاي آن در اين مدت كوتاه نمي باشد، بنابراين تمركز بيشتر بر روي روش سابق ميباشد.

4-  فرانسه: سيستم مديريت خودروهاي فرسوده اين كشور به صورت توافقات اختياري ميباشد كه از تاريخ 1993 شروع به كار كرد. يك واحد به نام مديريت انتشار (MD)به منظور گسترش صحيح، سلسله مراتب تصفيه خودروهاي فرسوده داير شده است. اين واحد بر روي قسمتهاي مختلف تصفيه خودرو از جمله اوراق كردن، بازيافت و بخصوص تكه كردن و پرس كردن نظارت دارد و جريان فيزيكي خودروهاي فرسوده از خودروهاي جمع شده توسط معامله گران تا سلسله مراتب ديگر را كنترل مي‌كند.

5-  انگلستان: سياست اين كشور بر اساس توافق بين صنايع مختلف بازيافت كننده ميباشد. بعلاوه يك تعهد در همة قسمتهاي مديريت سيستم هاي فرسوده را هدايت مي‌كند و سيستم مديريت مشخصي وجود ندارد.

4-1- محدوديتها:

در طول انجام پروژه به چندين محدوديت برخورد كرديم كه بطور مختصر عبارت است از دسترسي به اطلاعات، اعتبار اطلاعات، محدوديت زباني، محدوديت زماني.

1-  دسترسي به اطلاعات: در پاره اي از موارد جمع آوري و دسترسي به اطلاعات سخت و غيرممكن ميباشد بخصوص وقتي كه اين اطلاعات محرمانه باشند.

2-  اعتبار اطلاعات: در بعضي موارد ممكن است اطلاعات جمع آوري شده داراي اعتبار نباشند مخصوصاً زمانيكه در بعضي از موارد با تناقض برخورد مي كنيم. در نتيجه قضاوت براي اينكه بدانيم اطلاعات درست است يا نه سخت ميباشد.

3-  زبان: بعضي از اطلاعات موردنظر به زبان اصلي بعضي از كشورها ميباشد و دستيابي به آن سخت است مانند بعضي از كارخانجات ژاپني كه اكثراً با اين مشكل مواجه مي شويم.

4-    زمان: مهمترين محدوديت از نظر زماني ميباشد كه باعث ميشود اهداف پروژه محدودتر گردد.

5-1- متدولوژي

در اين تحقيق از متد زير استفده گرديده است:

(1)مرور ادبيات سياست پايدار مواد زائد و مشكلات زيست محيطي مربوط به موضوع خودروهاي فرسوده به منظور گسترش معيارهاي ارزيابي سيستم

(2)   مطالعه سيستم هاي خودروهاي فرسوده در چندين كشور مختلف از جمله ايران

(3)   ارتباط با قسمتهاي مختلف كه نقش هايي را در اين سيستم ايفا مي‌كنند.

(4)   آناليز اطلاعات جمع آوري شده

مرور بر ادبيات سياست پايدار مواد زائد:

مطالعات تئوريك بر روي مفهوم سياست پايدار مواد زائد و ضرورت آن، در طبقه بندي مديريت مواد زائد، ضروري ميباشد. در اين تحقيق سياست هاي بكار گرفته شده در زمينه مواد زائد كشورهاي مختلف بررسي مي گردد. همچنين در اين تحقيق ابزار و وسايل اجراي اين سياستها بررسي مي گردد. مطالعه بر روي اين ابزار اين امكان را به ما ميدهد تا درك بهتر و بيشتري از خروجي هاي آن در زمينه خودروهاي فرسوده داشته باشيم. چندين خصوصيت از سياست پايدار مواد زائد، اهميت زيادي دارند و اطلاع از آنها جهت انتخاب ابزارهاي موجود ضروري ميباشد. بنابراين مطالعه اين خصوصيات كه در تحقيقات گذشته مورد بررسي قرار گرفته اند امري ضروري به نظر مي رسد.

در زمينه معيارهاي زيست محيطي نيز بايد مطالعاتي صورت بگيرد تا به معيارهاي سياست پايدار مواد زائد، معيارهاي زيست محيطي نيز اضافه گردد و باعث بهبود معيارها در زمينه خودروهاي فرسوده گردد. سرانجام، معيارهاي انتخاب شده معيارهايي هستند كه از همه مناسب تر به نظر مي رسند.

مطالعه بر روي سيستم هاي خودروهاي فرسوده كشورهاي مختلف

بعد از انتخاب كشورها، انواع اطلاعات مختلف جمع آوري ميشود. منابع اصلي اطلاعات و داده ها شامل موارد زير ميباشد. مقالات و مدارك منتشره توسط سايرين، اطلاعات اينترنتي از سازمانهاي مختلف، شركت ها و منابع دولتي، اطلاعات آماري از اينترنت كه از منابع و سازمانهاي آماري بدست آمده، گزارشات ساليانه از سازمانها و توليد كنندگان خودرو در سراسر جهان و غيره.

سيستم ايران نيز مورد بررسي قرار گرفته است. در اين تحقيق وضعيت كنوني ايران و راهكارهايي جهت بهبود آن مورد بررسي قرار گرفته است.

ارتباط با اشخاصي مرتبط با موضوع خودروهاي فرسوده

از اين قسمت ميتوان به عنوان يكي از قسمتهاي اصلي نام برد. در زمانيكه تحقيقات انجام ميگيرد با اشخاص مرتبط با موضوع تحقيق نيز ارتباط برقرار ميشود. اين قسمت ميتواند در چند زمينه كمك س



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | tiktak | تاریخ ارسال : 30 /02 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.