نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -6 امتیاز
بازدید : 345 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
گزارش کارآموزی تسهیلات خطوط ریلی برای مسافران ناتوان
گزارش کارآموزی تسهیلات خطوط ریلی برای مسافران ناتوان
تاریخ ارسال : 30 /02 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی
حجم فایل : 17.02 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 29 صفحه
امتیاز : -6




قیمت : 2,800 تومان



توضیح :

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

موضوع:

گزارش کارآموزی تسهیلات خطوط ریلی برای مسافران ناتوان

 

«قبل از هر چيز لازم است بدانيم كه منظور از يك مسافر ناتوان چيست؟»

واژه مسافر ناتوان در برگيرنده همه افرادي است كه بنابر دلايل جسمي و يا شرايط مغزي و رواني نمي توان مثل ساير مسافران با آنها رفتار كرد. به همين دليل واژه فوق نه تنها شامل بيماراني كه خوابيده سفر مي كنند مي باشد، بلكه هر نوع مسافر بيمار و ناتوان موقت نيز كه در صندليهاي معمولي سفر مي كنند (همچون افرادي كه دچار شكستگي در يكي از اعضاي بدن هستند و افراد پير و ) و همچنين نابينايان و ناشنوايان و ساير ناتوانان دائمي را در بر مي گيرد.

به عبارت ديگر ميليونها مسافر بالقوه قطار و اكثر آنهايي كه ممكن است در شرايط عادي، نياز به مراقبتهاي پزشكي نداشته باشند ولي در حالت سفر كم و بيش احتياج به كمك دارند، در رديف افراد ناتوان قرار مي گيرند.

درجات مختلف ناتواني جسمي اين قبيل افراد، مسائل و برنامه ريزي هاي متفاوتي را براي شركتهاي حمل و نقل ايجاب مي كند. يك مسافر سالم فقط احتياج دارد كه به داخل قطار هدايت شود و در مقصد نيز به ايستگاه راهنمايي شود. اما براي افراد ناتوان، بخصوص معلولين جسمي-حركتي نياز به تجهيزات و امكانات ويژه اي است كه اين افراد را قادر سازد تا به داخل سالن مسافري منتقل شوند.

بعضي از مردم بيش از يك ناتواني دارند و همه آنها به اندازه كافي واضح نيست كه استفاده از ويلچر و عصاي سفيد را ايجاب كند. مسلماً سن و ناتواني مترادف نيستند ولي بين آنها ارتباط قوي برقرار است. دو سوم افراد ناتوان پير هستند:

4600000 نفر مشكل راه رفتن دارند. 800000 نفر آنها از ويلچر استفاده مي كنند.

ايستگاههاي شلوغ و نياز به رفتن از يك سطح به سطح ديگر، مشكلات خاص خودش را براي افرادي كه نمي توانند سريع راه بروند يا اصلاً نمي توانند راه بروند را بوجود مي آورد.

270000 نفر مشكلات شنوايي دارند.

افرادي كه ناشنوا هستند يا مشكلات شنوايي دارند، بيشتر به اطلاعات به روز و درست سفر بصورت بصري و به كاركنان خوب آموزش ديده نياز دارند.

160000 نفر مشكلات بينايي دارد.

1400000 نفر مشكلات عقلاني دارند

مردم با ناتواني هاي يادگيري ممكن است در فهم جدول زماني مشكل داشته باشند و ممكن است هنگامي كه با يك ايستگاه شلوغ مواجه مي شوند به راحتي گيج شوند.

100000 نفر مشكلات ارتباطي دارند.

افرادي با مشكلات صحبت كردن ممكن است در فهماندن منظور خود به كاركنان قطار يا ايستگاه مشكل داشته باشند و اين ممكن است بر بعضي از افراد ناشنوا نيز تأثير بگذارد.

تعداد زيادي از مردم داراي ناتواني هستند و با افزايش جمعيت، نسبت افراد ناتوان هم در حال افزايش است. پيشرفتهايي انجام شده ولي پيشرفتهاي بيشتري نياز است تا شبكه راه آهن را براي مسافران ناتوان بيشتر قابل استفاده كند.در مراحل تكويني پيشرفت سرويسها، امكانات و نيازهاي مسافران ناتوان بايستي به يكي از اجزاي لازم و ضروري پيشرفت تبديل شود.

نيازهاي مسافران ناتوان بايستي به يكي از اجزاي لازم و ضروري پيشرفت تبديل شود. بهترين راه بايد شناخته شود و نيازهاي مسافران ناتوان بايد در برنامه هاي روزانه راه آهن قرار بگيرد.

اصلي ترين و ساده ترين هدف اين برنامه دادن كمك در قطار و ايستگاه به افراد ناتوان است تا مسافرت با قطار براي آنها راحت تر و دلپذيرتر گردد. بايد براي افراد ناتوان استفاده از سيستم راه آهن همانند افراد عادي، آسان باشد.

 

 

«آموزش كاركنان»

يكي از سود بخش ترين راههايي كه مي توان خدمات را براي افراد ناتوان جذاب كرد، آماده كردن كاركنان آموزش ديده مي باشد.

آموزش آگاهي از ناتواني براي همه كاركنان ضروري مي باشد اين آموزش براي مديران اصلي كه سياست ها را تعيين مي كنند، براي مدير پروژه ها كه تغييرات فيزيكي را در قطار يا ايستگاه مي دهند، براي كاركناني كه در ارتباط با مسافران در قطار يا ايستگاه هستند و براي كاركناني كه به مسافران اطلاعات مي دهند، ضروري مي باشد. همه متصديان بايد برنامه ريزي كنند تا كاركنان آموزش هاي لازم براي آگاهي از ناتواني را ببينند و اين شامل همه كاركنان مي شود.

اين قبيل آموزش ها بايد تأكيد كنند كه همه مسافران توانايي ديدن، شنيدن و حركت كردن به آساني را ندارند آسيب ديدگي هايي كه ممكن است به آساني قابل رؤيت نباشند. مانند: ناشنوايي، بينايي جزئي و آرتروز خيلي متداول هستند. آموزش همچنين بايد شامل راهنمايي هاي خاص براي ارتباط با افراد ناتوان باشند.

همچنين كاركنان طرز استفاده از تجهيزات افراد ناتوان را آموزش ببينند.

به عنوان مثال، كاركنان اداره رزواسيون و ديگر مراكز اطلاعاتي كه در آنها تلفن هاي متني قرار دارد بايد توانايي اين را داشته باشد كه تجهيزات را تست كنند تا مطمئن شوند كه براي افراد ناشنوا و كم شنوا  قابل استفاده مي باشند.

كاركنان مربوطه بايد استفاه از رمپها يا تجهيزات مشابه را كه براي كمك به كاربران ويلچر كه از قطار سوار و پياده مي شون.....



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | tiktak | تاریخ ارسال : 30 /02 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.