جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.
این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.
موضوع:
گزارش کارآموزی کارخانه واگن پارس
فهرست
مقدمه
فصل اول
تعریف عبارت سنسور
تکنیک های تولد سنسور
سنسورها در تکنولوژی لایه نازک
سنسورهای سیلیکانی
خواص سیلیکان واثرات آنهابرسنسورها
فصل دوم
سنسورها اکوستیکی ، سنسورها ی صوتی وکاربردهای
سنسورهای موج صوتی سطحی
فصل سوم
سنسورهای گازیSAW 20
کاربردهایی ازسنسورهای سرعت وشتاب
توضیحات مکمل
فصل چهارم
سنسورهای مکانیکی
شتاب سنج ها
سنسورهای FLOW 28
فصل پنجم
سنسورهای نوری
مقاومت های نوری
سنسورهای نیمه هادی نوری برای آشکارسازی الکترومغناطیس و
امواج هسته ای
دیودهای نوری
ترانزیستورهای نوری
مثالی ازکاربرد سنسورهای نوری
سایر مواد نیمه هادی برای سنسورهای نوری
كارخانه واگن پارس كه بزرگترين سازنده وسائط حمل و نقل ريلي در خاورميانه ميباشد. در سال 1352 با سرمايهاي بالغ بر چهارده ميليارد ريال با سرمايهگذاري مشترك سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و راهآهن جمهوري اسلامي ايران در شهرستان اراك تأسيس گرديد.
واگن پارس در سال 1362 با ساخت و توليد انواع وسائط حمل و نقل ريلي مانند لكلومتيو، واگنهاي باربري، واگنهاي مسافربري، واگنهاي محرك و …آغاز به فعاليت نمود.
فعاليت اين كارخانه ساخت و تعمير اساسي انواع مختلف خودروهاي ريلي اعم از واگنهاي باري، مسافري، مترو و تأمين قطعات اصلي و يدكي واگنها ميباشد.
از آنجائيكه بخش قابل ملاحظهاي از مواد مصرفي اين شركت ساخت داخل كشور ميباشد، هزينه توليدات شركت پائين بوده و باعث گرديده است كه واگن پارس در عرصة بازارهاي جهاني در مناقصههاي متعدد موفق گردد.
اين كارخانه با بهرهگيري از آخرين تجربيات در زمينه ساخت واگن و با بكارگيري پيشرفتهترين ماشين آلات ميتواند ساليانه بيش از يك هزار دستگاه انواع مختلف واگن را توليد و همچنين 2500 دستگاه واگن را تعمير اساسي نمايد. واگن پارس توانسته است محصولات خود را درسطح مطلوب با رعايت آخرين استانداردهاي صنعتي راهآهن ( UIC) به بازار عرضه و بدين ترتيب به يكي از قطبهاي مهم توليد كنندة واگن تبديل گردد.
|
توليدات:
- واگن مسافري :
ـ باري
ـ لكلومتيو
ـ واگن محرك
ـ واگن مخزن
ـ واگن حمل بالاست
ـ واگن كفي
ـ واگن حمل غلات
ـ واگن 6 محوره
ـ واگن 4 محوره
ـ واگن حمل سيمان
ـ واگن حمل گندم
ـ ساخت انواع بوژي
مناسب براي حمل سيمان و انواع قله مثل گچ، پودر، آلومينيوم و ساير موادي كه دانهبندي آنها كمتر از 4 ميليمتر است.
بدنه اصلي از يك استوانه به قطر 2600 ميليمتر و طول 2710 ميليمتر و ضخامت 6 ميليمتر شيب دار شده و در زير به قيف تخليه منتهي ميشود. بارگيري از 4 دريچه بمدت 6 دقيقه صورت ميپذيرد كه در بالاي واگن قرار گرفتهاند. تخلية واگن با ظرفيتي بالغ بر 2/1 تن در دقيقه به كمك هواي فشرده صورت ميگيرد كه اين تخليه از طريق يك لوله به قطر 100 ميليمتر انجام ميشود. اين سيستم تخليه قادر است مواد را تا ارتفاع 20 متر در سيلو تخليه كند.
حجم مخزن اين واگن 52 متر مكعب ميباشد و ظرفيت بارگيري واگن 55 تن است.
وزن واگن بدون بار 5/25 تن است.
بوژي واگن مدل 665IIRRاز نوع H با سرعت 120 كيلومتر در ساعت ميباشد.
سيستم ترمز واگن از نوع « “KE- GP –16» ميباشد كه اين نوع سيستم با هواي فشرده عمل مينمايد. حداكثر سرعت مجاز واگن با بار 100 كيلومتر در ساعت و بدون بار 120 كيلومتر در ساعت است.