نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 28 امتیاز
بازدید : 319 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
گزارش کارآموزی شرکت نساجی مادبافت
گزارش کارآموزی شرکت نساجی مادبافت
تاریخ ارسال : 01 /03 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی
حجم فایل : 445.36 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 35 صفحه
امتیاز : 28




قیمت : 5,500 تومان



توضیح :

                                            به نام خدا

 

این گزارش WORD و آماده پرینت میباشد

موضوع گزارش کارآموزی : شرکت نساجی مادبافت

 

 2 ) مقدمه :

 کلیات صنعت نساجی :

بشر در ابتدا برای تهیه لباس و پوشاک و محافظت از خود در مقابل سرما وگرما صنعت نساجی را به وجود آورد. سپس زیرانداز و روانداز خود را به یاری این صنعت تهیه کرد و امروزه نه تنها انواع پوشاک و فرش و موکت را به یاری صنعت نساجی تهیهمی‌کند بلکه برای ساخت ترمز ماشین،‌ شریانهای مصنوعی، جاده‌ها، هواپیما‌ها وسایت‌های فضایی به منسوجات نیاز است

نساجی، هنر بافتی است که در آن برای تولید پارچه، دو مجموعهٔمجزا از نخ‌ها و رشته‌ها که تار و پود نامیده می‌شوند، در هم بافته شوند. رشته‌های تار در قطعهٔپارچه به صورت طولی، و رشته‌های پود در عرض از این سو به آن سو می‌روند.

دانش نساجی در مورد الیاف و نخ‌های کاربردی در صنایع نساجی، پارچه‌های بافته‌شده، منسوجات بی‌بافت، پوشاک، کاربردهای غبر پوشاک از تولیدات نساجی، روش‌های تولیدی و کنترل کیفی مرتبط، به تحقیق می‌پردازد.

 

 

صنعت نساجی در بخش‌های زیر فعال است:

تولید الیاف نساجی مصنوعی،

تولید نخ از الیاف نساجی طبیعی یا الیاف نساجی مصنوعی و یا ترکیبی از آنها،

تولید پارچه بافته شده از نخ،

تولید منسوجات بی بافت از الیاف یا نخ،

رنگرزی پارچه، چاپ پارچه و تکمیل پارچه،

تولید منسوجات خاص مورد نیاز در سایر صنایع،

فعالیت‌های مشترک تحت عنوان خوشه، یکی از رویکردهای توانمندسازی این صنعت است.

در صنعت نساجی الیاف به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

الیاف طبیعی"Natural fibers" الیافطبیعی شامل دو بخش الیاف نباتی و الیاف حیوانی می‌باشند.

الیاف نباتیمانند: پنبه،کتان،کنف،رامیو الیاف حیوانی مانند: پشموابریشم

  • الیاف کانی"Mineral fibres": الیافکانی الیافی هستند که مواد اولیه آنها از کانیها بدست می‌آیند مانندالیافشیشه‌ایوالیاف فلزی.
  • الیاف مصنوعیکه شامل دو دسته می‌باشند: یکیالیافی که منشا طبیعی دارند ولی توسط انسان دوباره تهیه می شوند مانندویسکوز،استاتوتری استاتکه هر یک ریشه سلولزی دارند. و دیگری الیافسینتتیک یا مصنوعی که از مشتقات نفتی تولید می‌شوند مانند: نایلون ،داکرون،ارلونیا بطور کلیپلی آمیدها،پلی استرها،پلی اورتانها،پلی اکریلونیتریل،پلی وینیل کلرایدو... .

 کلیات صنعت چاپ در نساجی :

تعریف چاپ

به تصاویر، نقوش و مطالبی که در اثر فشار به روی سطوحی مانند کاغذ ، پارچه، فلز و غیره انتقال داده شده باشند چاپ می گویند

معمولا هر نوع محصول تولیدی را براساس یک عامل دسته بندی می کنند برای مثال چینی آلات شامل تمامی تولیداتی است که ماده ی اولیه آن ها از چینی است و یا منسوجات شامل تمامی تولیداتی است که از روش بافندگی در ساخت آنها استفاده شده است . به همین ترتیب محصولات چاپی نیز به گروهی از محصولات گفته می شود که نسبت به روش تولید آنها یعنی چاپ؛ گروه بندی شده اند به عبارت دیگر در تمامی تولیدات چاپی که به این نام شناخته می شوند چاپ کردن روش تولید مشترک است

چاپ کردن شامل انواع روش هایی است که در آن ها با استفاده از نیروی فشار اطلاعات مورد نظر از روی فرم به روی سطوحی مانند کاغذ، پارچه و غیره انتقال داده می شود

ساده ترین و قدیمی ترین روش چاپ که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد روش استفاده از ابزار بسیار ساده ی مهر مانند است.

روش چاپ با پارچه توریاسکرین

معروفترین نوع کلیشه که به دلیل سادگی روش کار با آن اکثرا آشنائی با آن را خیلی ها دارند سیلک اسکرین است. که تشکیل شده از یک پارچه توری شکل که با پوشاندن یا مسدود کردن قسمتی از منفذهای پارچه و باز بودن قسمتی از آن طرحی ایجاد میکنند که در صورت عبور مرکب از آن طرح بر روی قطعه کار منتقل میشود.

ترانسفر

چاپ ترانسفر ، يكي از مدرنترين طرق چاپ با كيفيت بسيار بالا و سازگار با محيط زيست بدون كمترين ضايعات زيست محيطي ميباشد كه برخلاف چاپ هاي متداول روي پارچه كه مقادير زيادي آلودگي آب و بالنتيجه محيط را دارند عمل چاپ را انجام ميدهد و روش توليد بدين ترتيب است كه كاغذ چاپ با مركب مخصوص چاپ شده و سپس با حرارت بر روي پارچه هاي رومبلي , پرده اي , لباسي ( مردانه و زنانه ) و همچنين فلز , چوب , سراميك PTو غيره منتقل ميگردد .

با اين روش بر اثر پيوند شيميايي بين مركب و پارچه كيفيتي بوجود مي آيد كه نقشها و تصاوير در برابر سايش و تابش نور انواع پاك كننده ها مقاوم مي باشند وكاغذ باقي مانده پس از چاپ براي بسته بندي هاي كادوئي مورد مصرف قرار ميگيرد لذا هيچگونه ضايعاتي از اين نحوه توليد باقي نمي ماند .

 کلیات صنعت تکمیل در نساجی :

مقدمات تکمیل کالای نساجی

تمام پارچه‌های نساجی پس از خروج از سالنبافندگی کم و بیش دارای مقادیری ناخالصی و عیوب می‌باشند. لذا لازم است به منظورآماده کردن پارچه برای عملیات تکمیل اصلی آنرا تحت عملیات مقدمات تکمیل قرار داد. مانند توزین و متراژ پارچه ، کنترل عیوب پارچه ، گره گیری ، رفوگری و گرفتنناخالصیها بخصوص در مورد پارچه‌های پشمی که دارای ناخالصیهای سلولزی و خرده چوب و... می‌باشد.

روشهای تکمیل کالای نساجی

عملیات و کارهای تکمیل در نساجی برای افزایشنرمی زیر دست ، درخشندگی و بطور کلی افزایش مرغوبیت پارچه می‌باشد. عملیات تکمیلبستگی به چند عامل مهم دارد که عبارتند از: نوع الیاف ، ویژگی فیزیکی الیاف ، ابلیتجذب مواد گوناگون شیمیایی ، حساسیت الیاف نسبت به مواد تکمیل. عملیات تکمیل درمجاورت رطوبت ، دما و فشار معمولا به سه روش انجام می‌گیرد:



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | pradoo | تاریخ ارسال : 01 /03 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.