نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 8 امتیاز
بازدید : 489 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
گزارش کارآموزی ماشین های حرارتی
گزارش کارآموزی ماشین های حرارتی
تاریخ ارسال : 02 /03 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی
حجم فایل : 74.68 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 28 صفحه
امتیاز : 8




قیمت : 4,500 تومان



توضیح :

                                           به نام خدا

 

این گزارش ورد و آماده پرینت میباشد

موضوع گزارش کارآموزی : ماشین های حرارتی

 

فهرست:

ریشه لغویموتور حرارتی

انواع موتورهای حرارتی

 

 

ریشه لغویموتور حرارتی


این عبارت مرکب است از دو کلمهموتور به معنایبوجود آورنده قدرت و حرارت که بیان کننده نحوه تأمین این قدرت است که با استفاده ازحرارت دادن سوخت ایجاد می‌شود.

دید کلی

بشر برای انجام کارهای روزمره و تأمین رفاه و آسایش خود از منابعقدرت مختلفی در زندگی خود استفاده می‌کند. این منابع قدرت که برای انجام کارهایمختلف مور استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

·    قدرت انسان:انسان برای انجام بسیاری از کارهای سبک از توانایی بدن خوداستفاده می‌کند.

·    حیوانات اهلی:استفاده از حیوانات در کارهایی مثل بارکشی و زراعت ازاوایل تمدن بشری تا به حال رواج دارد.

·    قدرتباد:از قدرت باد جهت حرکت برخی قایقها و یاآسیابهای بادیو یاتولید برقمی‌توان استفاده کرد.

·    قدرتآب:در مزارعآسیابهای آبیقدیمی وجود داشته است لیکنکاربرد قدرت آب امروزه به شکل تولید برق است.

·    قدرتبرق:برق منبع قدرتی است که به آسانی در دسترس قرار می‌گیرد. و به منظورایجاد حرارت ، روشنایی و به کار انداختن دستگاههای مختلف می‌توان از آن استفادهکرد.

·    موتورهای حرارتی:این موتورها با سوزاندن مواد سوختی تولید قدرت می‌کنندو اصول کلی کار این موتورها بر اساس تشدید حرکت مولکولها به دلیل حرارتاست.

·    حتما این را می‌دانید که مواد هنگامی که در معرض حرارت قرار می‌گیرند. حرکت مولکولهایشان سریعتر می‌گردد، البته این حرکت در گازها به شکل جابجاییمولکولها و در جامدات به شکل ارتعاش مولکولها در سر جایشان است. موتورهای حرارتی هماز این قاعده استفاده می‌کنند. لیکن در همه موتورهای حرارتی یک گاز باعث انتقالحرارت و انرژی می‌گردد.

بدین شکل که در موتورهای حرارتی یک قطعه متحرک بهنامپیستون وجود دارد که در یک محفظه بسته به نام سیلندر حرکت رفت و برگشتی دارد. عامل اینحرکت یک گاز است که یا در داخل خود سیلندر گرم می‌شود و یا خارج از محفظه سیلندرگرم شده و پس از گرم شدن به داخلسیلندر فرستاده می شود. این گاز داغ باعث حرکت پیستون می‌شود. انرژی این حرکت بوسیلهمولکولهای پرانرژی گاز داغ تامین می‌شود.

تاریخچه

در حدود سال 1800 میلادی فکر پژوهشگران به طرف ساختموتورهای احتراق داخلیمعطوف گردید. در طولسالهای 1800 تا 1860 میلادی تعدادی موتور ساخته شد که در حقیقت هیچکدام از آنهابطور واقعی موفقیت آمیز نبود اما گام‌های موثری نیز طی این سالها برداشته شد. مثلاستفاده از تراکم در سیکل موتور و اصلاح سیستم اشتعال سوخت توسطبارنتدرسال 1838 م و تولید یک موتور احتراق داخلی در مقیاس تجارتی توسطژان ژوزفلنوآردر سال 1860.

 

انواع موتورهای حرارتی

موتورهای حرارتی خود به دو دسته کلی احتراقداخلی و احتراق خارجی تقسیم می‌شوند.

·    موتورهای احتراق خارجی:در اینموتورها که عموما موتورهای بخار نامیده می‌شوند. از بخار آب به عنوان عامل محرکپیستون استفاده می‌شود. وجه تسمیه آن نیز بدین دلیل است که بخار داغ به علت محترقشدن ماده سوختنی در خارج از سیلندر موتور ایجاد می‌شود و توسط یک لوله به محفظهسیلندر منتقل می‌گردد.

·    موتورهای احتراق داخلی:این موتورهاخود به دو دسته کلی موتورهای اشتعال جرقه‌ای ودیزل تقسیم می‌شوند و وجه تسمیه آنها اینست که ماده سوختنی در داخل محفظه سیلندر محترقمی‌گردد.

o   موتورهای اشتعال جرقه‌ای:در اینموتورها پس از ورود مخلوط سوخت و هوا به داخل سیلندر از یک جرقه برای شعله‌ور ساختنآن استفاده می‌شود.

o   موتورهای دیزل:در این موتورها برایمحترق ساختن سوخت از حرارت ایجاد شده بواسطه تراکم هوا استفاده می‌شود.

طرز کار

همانگونه که از نام این موتورها بر می‌آید با استفاده از حرکت ،تولید قدرت می کنند هرچند که این موتورها برای تولید حرارت ممکن است از سوختهایمختلف ، نظیرزغالسنگ ،نفت،بنزین ،گازوئیلو یاگازطبیعی استفاده کنند. اما در همه آنها انرژی آزاد شده بواسطه سوختن این موادباعث حرکت پیستون و تولید قدرت می‌گردد. در موتورهای بخار ابتدا ‌آب را در یک مخزنکه بوسیله مواد سوختنی حرارت داده می‌شود به جوش می‌آورند، سپس این بخارهای حاصلهاز جوشیدن آب بوسیله یک لوله به محفظه سیلندر و بالاتر از پیستون انتقال دادهمی‌شوند. انرژی جنبشی مولکولهای بخار آب باعث حرکت پیستون به سمت پایین می‌شود پساز رسیدن به پایین سیلندر یک وزنه تعادل و یامیل ‌لنگباعث برگشتن پیستون به نقطه بالایسیلندر می‌شود و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

در موتورهای احتراق داخلی مادهسوختنی را در داخل محفظه سیلندر محترق می‌کنند. این احتراق آنقدر سریع اتفاقمی‌افتد که حالت انفجاری دارد. انرژی آزاد شده در این انفجار باعث اعمال نیرو رویپیستون و حرکت دادن آن می‌شود این حرکت پیستون (درموتورهای تک سیلندر) یا پیستونها (درموتورهای چند سیلندر) بوسیله میل‌لنگ به حرکت چرخشی تبدیل می‌شود. که برای انجامکار مفید مورد استفاده قرار می‌گیرد



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | pradoo | تاریخ ارسال : 02 /03 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.