نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 2 امتیاز
بازدید : 1,025 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,258 كاربر
adsads
گزارش کارآموزی شرکت صنعت پژوهان کیا
گزارش کارآموزی شرکت صنعت پژوهان کیا
تاریخ ارسال : 04 /03 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی
حجم فایل : 77.99 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 49 صفحه
امتیاز : 2




قیمت : 4,900 تومان



توضیح :

این فایل با فرمت ورد و آماده پرینت می باشد.

 

 

موضوع:

گزارش کارآموزی شرکت صنعت پژوهان کیا

 

فهرست

تاریخچه

چارت سازمانی شرکت صنعت پژوهان کیا

چارت سازمانی واحد تضمین کیفیت

چارت سازمانی واحد طراحی ومهندسی

چارت سازمانی واحدبازرگانی خود کفائی

چارت سازمانی واحد برنامه ریزی و کنترل تولید

چارت سازمانی واحد تولید

چارت سازمانی واحد مهندسی تولید

چارت سازمانی واحد مالی

چارت سازمانی واحد اداری

لیست تجهیزات تولیدی

لیست تجهیزات آزمایشگاهی/بازرسی وآزمون

استراتژی

منابع و امکانات

شناسایی تأمین کنندگان تولیدی

    لیست پارامترهای ویژه و مهم محصول / فرآیند

    ارزیابی عملکرد تأمین کنندگان تولیدی

    توسعه سیستم کیفی تأمین کنندگان تولیدی

    نحوه تأمین قطعات

    هزینه های کیفیت

    تناسب فضا و فرآیند ها با میزان تولید

    تناسب ماشین آلات، دستگاهها با میزان تولید

    تجهیزات بازرسی و آزمون متناسب با فرآیندها

    ایجاد و نگهداری شرایط محیطی مناسب

    استفاده از نرم افزارهای رایانه‌ای متناسب با فرآیندها به صورت مؤثر

کنترل موجودیها

استفاده از دانش کارکنان در بهبود

فرآیندها

تدوین شرایط نگهداری محصول و کالا

تدوین رویه‌های اقدام اصلاحی و پیشگیرانه

تدوین رویه‌های شناسایی وردیابی

شناسایی و ردیابی محموله‌های ورودی

شناسایی محموله حین فرآیند ماشینکاری

شناسایی و ردیابی حین فرآیند مونتاژ

شناسایی و ردیابی محصول نهایی

تدوین و بازنگری برنامه های نگهداری بهره ور

تدوین و بازنگری برنامه های مدیریت ابزار

تعیین قابلیت ابزارآلات و دستگاهها

پایش محصول قبل از تحویل به مشتری

برنامه های نگهداری بهره ور جامع

Jig and fixture

قید وبند ها

مقدمه

تعریف جیگ

تعریف فیکسچر

فرق بین جیگ وفیکسچر

انواع جیگها

اطلاعات مقدماتی

شرح شابلونهای سوراخکاری

هدف

انتخاب عوامل تعیین کننده

اهداف جیگ و فیکسچر

فرآیند تولید

بررسی راه حلها

طراحی

نظارت

تهیه مقدمات

کنترل و بازرسی

توا نمند یهای مورد نیاز یک طراح ابزار

الفسا دگی طرح

بقطعات پیش ساخته

ج قطعات استاندارد

دماشینکاری و عملیات تکمیلی

هلقیها و تلرنس ها

ونقشه های ساده

انواع جیگ و فیکسچر و وظایف آنها (a

اصول قرار گرفتن و تکیه زدن ( B

اصول نگهداشتن و محکم کردن (c

ساختمان کلی جیگ وفیکسچرها ( d

ایجاد طرح اولیه ( E

 

تاریخچه:

شرکت صنعت پژوهان کیا (سهامی خاص) در خردادماه 1377 با شرح ماموریت تولید قطعات و مجموعه های خودرو، ارائه خدمات مهندسی و نصب و راه اندازی خطوط تولید، آغاز به کار نمود. با توجه به سابقه طولانی مدیران و کارکنان شرکت در صنعت خودرو، اهداف و برنامه‌های کاری شرکت بر موارد ذیل الذکر استوار گردید.

1)      طراحی و تدوین دانش فنی قطعات و مجموعه‌های خودرو و قطعات صنعتی

2)      طراحی خط تولید قطعات خودرو

3)      ساخت و نصب و راه اندازی خطوط تولید در رابطه با قطعات و مجموعه های خودرو

4)      تولید و فروش قطعات و مجموعه های خودرو

5)      ارائه خدمات مهندسی در زمینه فعالیتهای تولیدی

با توجه به سابقه پانزده ساله مدیران ارشد سازمان در صنعت خودروسازی، که عمدتاً در زمینه‌های فوق الذکر خدمات عمده‌ای به صنایع خودروسازی کشور ارائه داده بودند، در مدت زمان کوتاهی اقدامات اجرایی زیر در شرکت صنعت پژوهان کیا برنامه‌ریزی و به اجرا درآمد:

1-    مطالعات مهندسی بر روی قطعات و مجموعه های قابل نصب بر روی موتور و گیربکس نظیر انواع فشنگی ها و سوئیچ ها

2-    طراحی و ساخت قالبها، تجهیزات کنترلی و تجهیزات مونتاژ و تولید فشنگی وروغن و سوئیچ دنده عقب هر کدام با دو تنوع (پراید و نیسان) و دریافت تأییدیه کنترل کیفی مگاموتور.

3-    طی مدت دو سال تجربه اجرایی در زمینه طراحی، نصب و راه اندازی خط تولید سر سیلندر پراید، شرکت مصمم به تولید قطعه مذکور به روش پیمانکاری گردید و پیشنهاد تولید و فروش قطعه مذکور را به کارفرما ارائه و در نهایت موفق به انعقاد قرارداد تولید و فروش قطعه سرسیلندر پراید گردید. بدلیل موفقیت شرکت در انجام تعهدات و جلب نظر مساعد کارفرما از نظر کیفی وپس از شش ماه فعالیت در خصوص تولید و فروش سرسیلندر، قرارداد ساخت قطعات و مجموعه های پراید مشتمل بر قطعه اصلی سرسیلندر و 41 قطعه ملحقات منعقد و مسئولیت تولید و مونتاژ مجموعه سرسیلندر مشتمل بر 42 قطعه به عهده این شرکت واگذار گردید. تولید سرسیلندر پراید در خط ماشینکاری کارفرما و مونتاژ سرسیلندر در سایت شماره 1 صنعت پژوهان کیا انجام می‌گردد.

4-    در سال 1379 جهت افزایش ظرفیت مونتاژ مجموعه سرسیلندر پراید و ایجاد فضای کافی برای انبار قطعات، شرکت اقدام به تجهیز سایت شماره 2 در زمینی به مساحت 4000 مترمربع با زیربنای حدود 1800 مترمربع نمود.

5-    جهت افزایش تولید سرسیلندر، شرکت اقدام به احداث یک واحد تولیدی با ظرفیت سالیانه 000/60 دستگاه سرسیلندر در شهر صنعتی گلپایگان در زمینی به مساحت 15000 مترمربع و 1000 مترمربع سالن تولید با طرح توسعه 1000 مترمربع نموده که در سال 1382 به بهره‌برداری رسیده و در فاز اول ماهیانه 3000 محصول تولید و تحویل مشتری می‌نماید.

6-    با توجه به حضور موفق و ایجاد سابقه درخشان در صنعت خودرو، سازمان توانست نظر شرکت ساپکو را نیز در تامین مجموعه‌های اصلی سیستم محرک خودرو جلب و قرارداد ساخت بلوک سیلندر پژو را با ساپکو منعقد نماید.

7-    در سال 1383 شرکت در راستای تأمین نیازها و انتظارات مشتری به عنوان یکی از ذینفعان سازمان و به جهت کنترل دقیقتر و سریعتر قطعات و مجموعه‌های تولیدی / دریافتی از تأمین کنندگان، اقدام به ایجاد و تجهیز آزمایشگاه اندازه گیری دقیق (C.M.M) در کارگاه شماره 1 نمود. در این آزمایشگاه با استفاده از ماشین اندازه گیری دقیق دارای قابلیت برنامه نویسی (C.N.C) فاصله بین تولید و اندازه گیری دقیق ابعادی قطعات تا حداکثر 4 ساعت پس از تولید، کاهش یافته است.

8-    در سال 1384 تولید دو مجموعه منیفولد هوا و مخزن آرامش پراید انژکتوری در سایت شماره 2 شرکت شروع شده است.

همانگونه که مشاهده می‌شود این شرکت همواره در زمینه توسعه منطقی دامنه فعالیتهای خود اهتمام ورزیده و آمادگی توسعه مشارکتها با هدف تأمین منابع ذینفعان را دارد.

در طی سالهای گذشته محصولات و قطعات چه به لحاظ مشخصات فنی محصول و چه به لحاظ روشهای تولید / کنترل تحولاتی را پشت سر نهاده است. بسیاری از این تغییرات و تحولات با پیشنهاد این شرکت انجام شده است. این شرکت در راستای رویکرد کیفیت گرا و مشتری مدار، به طور مداون با تجزیه و تحلیل مشخصه های کیفی محصول محاسبه شاخصهای عملکردی فرآیندها و محاسبه میزان رضایت مشتری در جستجوی زمینه های بهبود و اجراء موثر آنها می‌باشد. بدین جهت در سال 1381 واحد جدید در ساختار سازمانی شرکت تحت عنوان واحد بازخور مشتری جهت برقراری ارتباط موثر با مشتری و با هدف پیش بینی نیازها و انتظارات مشتری و ایجاد امکانی پاسخگویی سریع به این نیازها و انتظارات ایجاد گردید.

این شرکت در حال حاضردارای بیش از200 نفر  پرسنل میباشد که در قالب سازمانی زیر سازماندهی شده اند.ارتباط داخلی عناصر سیستم با فعالیتهای مختلف ونیز شرایط احرازشغلمسئولیتها واختیارات کلی پرسنل موثر در پیاده سازی سازمان به وضوح وتفصیل تعریف شده است.



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | tiktak | تاریخ ارسال : 04 /03 /1393

نظرات کاربران :

  pradoo گفته :

عالییییییییییییییی
تاریخ ارسال : 09 /03 /1393
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.