نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 64 امتیاز
بازدید : 599 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
گزارش کار آموزی در نمایندگی ایران خودرو
گزارش کار آموزی در نمایندگی ایران خودرو
تاریخ ارسال : 08 /03 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی
حجم فایل : 18.9 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 42 صفحه
امتیاز : 64




قیمت : 2,900 تومان



توضیح :

این فایل دارای فرمت  word  می باشد.

 

 

موضوع: گزارش کار آموزی در نمایندگی ایران خودرو

 

فهرست مطالب

 

گيربكس                               

كنترل مقدار روغن                           

شافت اصلي                               

ديفرانسيل از نوع بلبرينگي                      

انتخاب واشر خار دار                            

تعويض دسته دنده و بوشها                         

تعويض كانال هدايت كننده روغن                   

انژكتور                                  

انواع نازل يا سوخت پاش                     

انژكتور نوع سوراخ دار                       

سوخت پاشهاي زبانه اي يا تنبل                  

آزمايشهاي انژكتور                           

تميز كردن سوخت پاش  

 

                  

گيربكس :

اين تيپ اتومبيلها داراي گيربكس نوع JBمي باشند :

L42-B37-C37-S37-L48-B40-B40-C40-S40-F40

تيپ و پسوند تيپ و شماره ساخت بروي پلاكي كه روي پوسته كلاچ حك شده است .

توجه: بعضي از پلاكها تيپ دوم رنگي هستند . اين كد تيپ شافت گيربكس اتومبيل را مشخص مي كند.

راهنماي تعويض دنده

سيستم همدور كننده از نوع بورگ وانر مي باشد.

گيربكس پنچ دنده

تيپ چهارم: تغيير رزوهاي پيچ و انتهاي دمنده پنج

در صورتيكه عمق رزوهاي و پنج انتهاي شافت دوم كاهش يافته باشد بايد از يك پنج بطول 27mmاستفاده شود.

 

 

كنترل مقدار روغن

درپوش فولادي Aبدون ميله اندازه گيري كه روغن تا قسمت رزوه شده پر مي شود.

در پوش پلاستيكي Bبا ميله اندازه را تميز كنيد .

درپوش را مجددا جا بزنيد ولي آنرا بپيچانيد بطوريكه ميله اندازه گيري آن بسمت پائين باشد.درپوش را خارج كنيد سطح روغن بايد در نقطه 2باشد.

خصوصيات مهم ديفرانسيل از نوع بلبرينگ

از پايه هاي به شماره B.ri q50-01يا Bri q50-02مي بايست جهت تعمير گيربكس استفاده شود . بطوريكه بتوان در گيربكس هاي تيپ JB2,JB3بلبرينگهاي دبفرانسيل را براحتي خارج كرد.

دو شاخه كلاچ هنگامي از داخل پوسته خارج مي شود كه از بستهاي اتصال جدا شده باشد .

قبل از اينكه گيربكس را بپايه اختصاصي به شماره Bri q50-01يا Bri q50-02متصل كنيد پيچهاي اتصال پوسته كلاچ را باز كنيد .

بعد از خارج كردن بوشهاي راهنما از نقاط C,Bگيربكس را روي پايه مخصوص قرار دهيد .

شافت اصلي :    

1-اكر دنده پيچ در نقطه Aفاصله ايي نداشته باشد . ابزار مخصوص B.ri 1003را روي توپي دنده پاج قرار دهيد و مجموعه را خارج كنيد.

قطعات زير را بترتيب خارج كنيد:

-درب پشت گيربكس

درب پشت گيربكس مي بايست بطور افقي و در جهت فلش خارج شود . بطوريكه لوله روغن پوسته بتواند از داخل شافت خارج شود.

گيربكس چهار دنده :

دو خار فنري را از شافتهاي اصلي ودوم همراه با واشرهاي آنها خارج كنيد .

گيربكس پنج دنده :

دنده يك را دسته دنده و دنده پنج را از گيربكس با حركت دنده پنج روي ميل ماهك انتخاب كنيد .

مهره شافت اصلي و پيچ شافت دوم را در آوريد .

شافت ميل ماهك را بسمت بيرون نكشيد زيرا پين قفل كننده آن داخل گيربكس مي افتد.

گيربكس را در حالت خلاص قرار دهيد .

يك قطعه چوب بين ميل ماهك دنده پنچ و دنده قرار دهيد و با استفاده از ابزار Bri 31-01  پين را خارج كنيد.

-شافت اصلي قابل تعمير نبوده و احتياج به تنظيم ندارد .

در صورتيكه ژيگلور Bاز قبل داخل شافت نصب شده باشد قابل تعويض و پياده كردن نمي باشد .

كانال مربوط به دنده پنچ را روي شافت تميز كنيد .بلبرينگ . كاسه نمد لبه دار هميشه با شافت اصلي در تماس هستند .محل نشست بلبرينگ و كاسه نمد را روي شافت محل باز ديد و در صورت خوردگي شافت اصلي را تعويض نمائيد.

 

شافت دنده عقب

شافت مخصوص

شافت دنده عقب قتابل تعمير نمي باشد . شافت دنده عقب و دنده عقب يكپارچه بوده و كامل تعويض مي شود . و احتياج به تنظيم ندارد.

كليپسها مي بايست در هر پياده و سوار شدن تعويض شوند. هنگام سوار كردن كليپس ها از دنباريك استفاده كنيد مراقب باشيد كه به كليپس ها صدمه نرسد.

خارج كردن دنده ها

شافت را به همراه مجموعه دنده ها يش از انتها به گيره ايي كه داراي فكهاي نرم باشد ببنديد و دنده ها را بترتيب از راست به چپ از روي شافت خارج سازيد.

سوار كردن

براي سوار كردن دنده ها پس از تعويض قطعات مورد لزوم و دوغنكاري بترتيب پياده كردن آنها را سوار كنيد .

بطور صحيح قطعات زير را سوار كنيد :

دنده 1و2و3و4و دنده 5 را همرا با كشويي و مغزي كشويي , با لغزانده روي شافت جا بزنيد .

فنرهاي النگويي مي بايست به انتهاي كليپس ها متصل بشوند.

ديفرانسيل از نوع بلبرينگي

عمليات فوق پس از جدا كردن پوسته ها انجام مي شود.

پياده كردن

مجموع دبفرانسيل را بچرخانيد و از نحل 45 به يك گيره با فكهاي نرم متصل كنيد .

كليپس فنري حلقوي 46 را همراه با واشر خاردار 47 خارج كنيد .

دنده پولس 48 را خارج كنيد تا بتوانيد شافت هوزينگ 49 را خارج نمائيد.

در گيربكسهاي JB5,JB4

پين استوانه ايي 74 را خارج سازيد.

بوش 73 را خارج كنيد .

دنده هرز گرد 50 و واشر كردي 51/1 خارج سازيد .

مواظب باشيد كه واشر ها با هم قاطي نشوند.

انتهاي شافت را خارج كنيد تا بتوانيد دنده كيلومتر شماره 41 را خارج سازيد.

خارج كردن

اورينگ 38 را خارج كنيد.

كاسه نمد ديفرانسيل 39 را توسط يك سنبه و چكش ابتدا يك پهلو كنيد و توسط ضربه چكش و با كمك انبردست آنرا خارج سازيد . مواظب باشيد كه به هزار خار دنده پلوس صدمه نرسد .

براي خارج كردن كرانويل از پوسته و صدمه ديدن كرانويل با گذاشتن قطعه چوبي زير دنده كرانويل و با فشار دادن توسط پرس خار قفلي 40را خارج كنيد.

سپس با فشار پرس روي دنده پلوس 52 مجموعه ديفرانسيل را خارج كنيد , و چنانچه واشر 43 كه پشت واشر 44 قرار دارد در محل باشد آنرا خارج سازيد.

جازدن مجدد

جا بزنيد :

تيپ اول : قطعه 44 همراه با 41و43

تيپ دوم و سوم : قطعه 44و سپس 41

تيپ چهارم و به ترتيب تعميرات : قطعه 44 و سپس 43 و 41

توضيح : در تمام تيپها واشر تنظيمي 44 مطابق شكل قرار مي گيرد .

ديفرانسيل را در داخل پوسته كلاچ و ديفرانسيل جا بزنيد .

توسط پرس :

يك تكه چوب را زير كرانويل قرار دهيد .

-اطمينان حاصل كنيد كه ضخامت كليپس حلقوي برابر شكاف محل نشست أن است . خار فنري را بر روي ابزار B.ri q46قرار داده و آنرا روي شافت دنده پلوس بگذاريد .سپس ابزار مخصوص Bri q46به شماره 2 را روي ابزار به شماره 1 قرار داده توسط پرس خار فنري را جا بزنيد .ابزار مخصوص را خارج كنيد و با چرخاندن دنده ها اطمينان حاصل كنيد كه دنده كيلومتر شماره براحتي مي چرخد.

سوار كردن مجدد

نكات مهم

تيپ اول JB

هنگام سوار كردن مي بايست پين 74 تعويض شود .توسط ابزار مخصوص به شماره Bri 31-01دنده كيلومتر شماره 41 را در محل خود نصب كنيد.

توضيح : دقت كنيد به هزار خار دنده پلوس صدمه اي نرسد .

با استفاده از ابزار مخصوص به شماره  B.r q45  كاسه نمد ديفرانسيل را در محل خود قرار دهيد .

توجه : اين كاسه نمد بدون اينكه گيربكس پياده شود قابل تعويض مي باشد.

تنظيمها

سفتي بلبرينگ ديفرانسيل

سفتي بلبرينگ كهنه 0تا1.6dan

سفتي بلبرينگ نو 1.6تا 3.2DAN

اين عمليات بعد از پياده كردن و جدا كردن پوسته ديفرانسيل انجام مي شود.

ديفرانسيل از نوع بلبرينگ زاويه دار :

با استفاده از ابزار مخصوص FACOM M50و كاهش دهنده K232و S232مهره ديفرانسيل را خارج كنيد .

سپس واشر تنظيم به شماره 79 را خارج كنيد . با استفاده از پرس مجموعه قطعات را از شافت دنده پلوس جدا سازيد .

پياده كردن :

مجموعه كرنويل را برگردانده و به يك گيره با فكهاي نرم اتصال دهيد . كليپس فنري 46 و واشر خار دار 47 را خارج كنيد .سپس دنده پلوس را بيرون بكشيد .

پين استوانه اي 74 را خارج كرده و شافت 49 را در آوريد. سپس بوش 73 و دنده 51 و واشر 51 را خارج سازيد و هر واشر را به دنده هرز گرد خودش متصل سازيد.

شافت دنده پلوس و در صورت لزوم دنده كيلومتر شمار را خارج سازيد.

ت.جه : چنانچه دنده كيلومتر شمار از محل خود خارج شود مي بايست تعويض شود.           

 پياده كردن

اورينگ 38 را خارج كنيد .

كاسه نمد ديفرانسيل 39 را توسط يك سنبه و چكش ابتدا يك پهلو كرده و سپس به كمك انبر دست آنرا خارج كنيد .

مراقب باشيد كه به هزار خار دنده پلوس صدمه اي نرسد .

براي قفل كردن كرانويل از ابزار مخصوص B.ri 1057كه به پوسته ديفرانسيل پيچ مي شود استفاده كنيد .

ديفرانسيل و پوسته آنرا مجددا جا بزنيد .

بلبرينگ را در انتهاي شافت دنده پلوس روي هوزينگ جا بزنيد . مهره و واشر را جا بزنيد و مطمئن شويد كه در محل صحصح خود قرار گرفته اند(در شكاف انتهاي بلبرينگ )به منظور قفل مردن كرانويل از ابزار مخصوص B.ri 1059استفاده كنيد.

سوار كردن 

با استفاده از ابزار مخصوص B. ri 31-10پين استوانه اي جديد به شماره 74 را جا بزنيد .

دنده كيلومتر شمار به شماره 41 را در پوسته قرار دهيد .



نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.