نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 17 امتیاز
بازدید : 671 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
گزارش کارآموزی در تعمیرگاه مکانیکی
گزارش کارآموزی در تعمیرگاه مکانیکی
تاریخ ارسال : 19 /03 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی
حجم فایل : 55.08 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 84 صفحه
امتیاز : 17




قیمت : 5,700 تومان



توضیح :

به نام خدا

 

گزارش کارآموزی در تعمیرگاه مکانیکی

 

این گزارش با فرمت word می باشد. و شما می توانید آنرا ویرایش کنید.

 

مقدمه :

دستگاه تنظيم موتور و سوخت به طور اتوماتيك

قسمت ورودي اطلاعات

قسمت نمايش و گزارش گيري:

دستگاه سوخت سنج ( چهار گاز )

سنسورهاي مورد استفاده در Air Bag

A)  سنسورهاي جلويي

B)    سنسورهاي كف

C)    سنسورهاي ايمني

سنسورهاي ايمني (C)

تحليل گر و سيستم كنترلي مورد استفاده در Air Bag

انواع سيستمهاي جرقه زني پلاتيني و ترانزيستوري

1-     سيستم جرقه زني پلاتين دار

2-   سيستم هاي جرقه زني ترانزيستوري

الف ) سيستم جرقه زني ترانزيستوري پلاتين دار

ب ) سيستم جرقه زني ترانزيستوري با به كار گيري نيروي هال TI- H

 پ ) سيستم جرقه زني ترانزيستوري القايي TI-I

شبكه مالتي پلكس بر روي خودرو هاي پژو

سيستم هاي مداري الارم لنت ترمز پژه 405

ليست قطعات :

تشريح عملكرد سيستم

روشهاي چك كردن قطعات سيستم

عيب يابي سيستم

لامپ پشت آمپر روشن نمي شوند

چراغ خطرهاي عقب روشن نمي شوند

توربو شارژر و نقش آن در تقويت موتور

يك توربو شارژر از دو قسمت اصلي تشكيل شده است :

تقويت بيش از حد

كندي يا تنبلي توربو (Turbo Lag)

استفاده از دريچه فرعي

استفاده از بلبرينگ

استفاده از پره هاي سراميكي در توربين

توربوشارژرهاي طبقه اي

استفاده از خنك كن مياني

سيستم مداري شيشه بالابرهاي درب عقب پژو پرشيا

تشريح عملكرد سيستم:

سيستم مداري قفل مركزي

تشريح عملكرد سيستم :

عيب يابي سيستم :

سيستم مداري فن GLX

تشريح عملكرد سيستم:

مراحل كاركرد يونيت فن ها:

1-     دور تند خودرو روشن:

2-  قطع كولر خودرو روشن:

3-روشن شدن چراغ STOPخودرو روشن:

4-   دور كند خودرو خاموش:

خاصيت هيسترزيس پاپس ماند :

نكته مهم :

هواگيري سيستم حلقه بسته گردش آب:

ارتباط سيستم كنترل يونيت فن ها با سيستم كولر :

عيب يابي سيستم :

فن ها در دور كند كار نمي افتند :

فقط فن سمت راننده در دور تند مي چرخد:

فقط فن سمت شاگرد در دور تند مي چرخد:

فن ها در دور تند كار نمي افتند :

تشريح عملكرد سيستم :

عيب يابي سيستم :

آينه هاي برقي خودرو كار نمي كنند :

تشريح عملكرد سيستم:

واحد كنترل الكترونيكي يا ECU:

رله دوبل يا Double Relay:

انژكتورها :

سنسور سرعت خودرو

سنسور دور موتور

استپ موتور

سنسور موقعيت دريچه گاز

سنسور فشار هواي ورودي

كويل دوبل

چراغ اخطار و دور سنج

گرمكن هوزينگ دريچه گاز

سنسور دماي آب رادياتور

پمپ بنزين برقي

كانكتور عيب يابي سيستم

ارتباط برق ECUبا سنسورها و فرمان برها :

طريقه فيلر گيري سوپاپها

طريقه تنظيم كاربراتور

طريقه ترتيب واير چيني

بازديدهاي ماشين در زمانهاي مختلف

بازديدهاي هفتگي يا هر 400 كيلومتر

بازديد هاي سه ماهه يا هر 4800 كيلومتر

بازديد هاي شش ماهه يا هر 9600 كيلومتر

بازديد هاي ساليانه

اطلاعات كلي موتور هاي اتومبيل پيكان

توضيح : سي سي   =  سانتيمتر مكعب

موتورهاي غير تخت معروف به دو لوكس

هنگامي كه توسط سوئيچ ايتارت زده مي شود استارت نمي چرخد.     

روشن نشده به كار خود ادامه نمي دهد. 

 موتور روشن شده اما به طور يكنواخت و ناقص يعني همراه با لرزش بكار خود ادامه مي دهد .

قدرت موتور كم است.

موتور بيش از حد معين روغن مصرف مي كند.

موتور توليد صداي مكانيكي اضافي مي نمايد.

موتور جوش مي آورد و تنها در اين حالت است كه رادياتور آب كم مي كند .

سيستم خنك كننده آب كم مي كند و در موقعيكه سيستم پراز مايع است موتور جوش نمي آورد.

آمپر آب معيوب

ترموستات معيوب است.

   مشخصات سيستم خنك كننده موتورهاي 1500 سي سي و 1725 سي سي

لقمه ترمزها و يا لنت پرچ شده برروي كفشكها آلوده به روغن شده اند.

مشخصات سيستم ترمز پيكان

مشخصات گيربكس پيكان

تنظيمات

 

 

مقدمه :

اين تعميرگاه به تعميرگاه مكانيكيشما معروف مي باشد  و كار اين تعميرگاه تعمير انواع خودروهاي سبك و بنزيني مي باشد .

در اين تعميرگاه چهار نفر به عنوان تعميركار كار و چند نفر به عنوان كارآموز و شاگرد مكانيك مشغول به كار مي باشند و اين تعمرگاه از سالهاي قبل از انقلاب تا كنون بوده كه در چند سال اخير با پيشرفت هاي چشمگير به كار خود ادامه داده و  با گسترش دادن اين واحد و اضافه كردن دستگاهها و وسعت دادن به تعميرگاه روز به روز به پيشرفت كار خود ادامه مي دهد . و چون اين تعميرگاه از سالهاي خيلي قبل در اين مكان مي باشد و با شناخته شدن بين مردم و اهالي شهرستان و ارائه كار خوب در تمام اوقات روز ماشينهاي زيادي به اين مكان مراجعه و رفع عيب مي كنند .

و بنده نيز كارآموزي خود را در اين تعميرگاه بوده ام و از تجارب استادكاران استفاده برده و در پيشبرد علم خود كه در دانشگاه خوانده بودم استفاده كرده و نكات آموزنده خوبي را ياد گرفته ام با اميد روز افزون براي تمام كساني كه در اين امر و براي پيشبرد علم و آگاهي مردم         مي كوشند .

دستگاه تنظيم موتور و سوخت به طور اتوماتيك

دستگاه تنظيم موتور داراي يك عدد كامپيوتر و تعداد سيستمهاي جانبي و چراغ دلكو است . اين دستگاه داراي 6 عدد سيسم كه دو تاي آنها به كويل وصل مي شود و دو تاي از آنها به باطري و يكي به واير سيلندر اول و ديگري به واشر برجك دلكو وصل مي شود .

در اين كامپيوتر يك برنامه خود آزماي خودرو وجود دارد كه داراي قسمتهاي ورودي اطلاعات قسمت تست خودرو ، بالانس قدرت ، نمايش و گرايش گيري است .

قسمت ورودي اطلاعات: در اين قسمت مشخصات خودرو و مشخصات مشتري ونوع سوخت و نام تعمير كار را مي توانيم وارد كنيم

نمابر منحني كه داراي منحني هاي اوليه وثانويه است كه منحني اوليه در بالا و منحني ثانويه در پائين تشكيل مي شود در ابتداي منحني بالائي ، ابتدا منحني بالا و بعد كم كم پائين مي آيد با استفاده از اين منحنيها قدرت توليدي درسيلندر را مي توانيم ببينيم چگونه است و مي توانيم با استفاده از اين منحنيها به بعضي از عيوب موتور كه باعث بد كار كردن آن مي شود پي برد .

در قسمت تست خودرو كه اندازه داول و دور موتور آوانس و ولتاژ دلكو و كويل و باطري و مقاومت آن را نشان مي دهد ، داول براي پيكان 50 درجه بايد باشد و دور موتور در RFM1000 و آوانس بين 11 تا 12 درجه بايد باشد و براي پژو چون دلكوي آن ترانزيستوري است داول مشخصي ندارد و دور موتور آن بايد RFM800  و آوانس آن 10 درجه است .

در قسمت بالانس قدرت با استفاده از اين سيستم مي توان به ميزان كارائي هر سيلندر با سيلندر بعدي پي برد ( مقايسه كمپرس سيلندرها ) در اين دستگاه اين ارقام با استفاده از عدد نشان داده مي شود كه اگر يك سيلندر مشكل داشته باشد عدد نشان داده شده آن سيلندر عدد كمتر از سيلندرهاي ديگر است و اين عيب ممكن است از ميزان نبودن مصرف سوخت و خرابي سوپاپ و شمعها باشد .

قسمت نمايش و گزارش گيري: در اين قسمت تستها و گزارشهاي انجام شده مشخص شده و معلومات براي پرينت گرفتن از گزارش كار آماده است .

تجهيزات جانبي اين دستگاه چراغ دلكو آن است كه با استفاده از آن مي توان آوانس استاتيكي را تنظيم كرد كه آن به وسيله روشن كردن لامپ اين دستگاه روي پولي سر ميل لنگ است كه باشد 15 درجه را نشان دهد .

دستگاه سوخت سنج ( چهار گاز )

اين دستگاه شامل نمايشگرهاي دور موتور ، درصد Co  و Co2  و O2  و H2  و Noxو درجه حرارت روغن است اين دستگاه داراي دو سيم است كه يكي داخل كارتر روغن قرار       مي گيرد . براي نشان دادن درجه حرارت و ديگر در اگزوز ماشين قرار مي گيرد براي جمع آوري سوختها و نشان دادن درصد هر يك از گازها .

درصد گازهاي ذكر شده براي پيكان كاربراتوري به اين شرح است : % 3 = Co  و     % 10.5 = Co2  و RPM450 = Hcو % 0.66 = O2و درجه حرارت روغن هم بايد حدوداَ 70 درجه باشد و Noxهم بايد % 0.95 مي باشد و مقدار Co  در موتورهاي انژكتوري كمتر از كاربراتوري است .

سنسورهاي مورد استفاده در Air Bag

سنسورها يكي از مهمترين ، دقيقترين وحساس ترين قسمت هاي سيستم ABمي باشند .سنسورهاي ABعمدتاً الكترونيكي و برخي الكترومكانيكي هستند . مزيت مهم سنسورهاي 

.

.

.

.

برای دیدن ادامه گزارش کارآموزی لطفاً آنرا خریداری نمایید.



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | KAVOOSH | تاریخ ارسال : 19 /03 /1393

نظرات کاربران :

  pradoo گفته :

عالییییییییییییییییییییییییییییییییییی
تاریخ ارسال : 19 /03 /1393
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.