توضیح :
این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.
موضوع : گزارش کارآموزی تکنولوژی شرکت صنعتی ایران خودرو
تاريخچهي تاسيس ايران خودرو 1
دستگاه تايمر – كابين TC 5
كنترل ترموستات ماشين جوش 9
قسمت منبع تغذيه دستگاه تست TC 18
تاريخچه شركت صنعتي محورسازان ايران خودرو 26
واحدهاي موجود در شركت صنعتي محور سازان ايران خودرو 27
مواد اوليه مورد استفاده در پروسه توليد 29
واحد جوشكاري توليد اكسل 30
واحد ماشين كاري پوسته اكسل 31
عوامل زيان آور موجود در واحدهاي مختلف شركت محور سازان ايران خودرو 38
تاثير عوامل محيط كاربر بر روي انسان 39
اثرات نامطلوب توزيع غلط روشنايي 55
هدف اندازهگيري روشنايي 59
اندازهگيري روشنايي در واحد عمليات حرارتي 60
معيارهاي انتخاب در تامين منابع 68
انواع گامهاي دندانهها 73
توليد يا ژنراسيون دنده شانهاي 74
روشهاي پرداخت چرخدنده 76
پرداخت چرخدنده بروش شيونيگ 76
ظرفيت فني دندانههاي چرخدنده ساهد 77
ضرايب فرم يا لويس براي دندانههاي چرخدنده ساده 78
اشتباهات موجود در چرخدندهها 80
كربوريزه كردن (كرن دادن ) و سخت كردن سطح ماده 82
نيتره كردن (نتيروژن دادن ) 82
سختكاري بروش القايي و شعله 83
گسيختگيهاي معمول در چرخدنده 83
روانكاري و سوار كاري چرخدندهها 85
اندازهگيري چرخدندهها 88
آندركارتينگ در دندانههاي چرخدنده 88
چرخندههاي با ارتفاع سردندانه طويل و كوتاه 90
چرخدندههاي داخلي يا حلقوي 90
ظرفيت حرارتي چرخدندههاي حلزوني 93
متراژ واحدهاي مختلف كارخانه شماره 1 27
نتايج اندازهگيري صورت در كارگاه جوشكاري 46
جدول نتايج اندازهگيري تراز فشار صوت در كارگاه ابزار سازي 46
جدول نتايج اندازهگيري تراز فشار صوت در كارگاه ميل پيوس 47
جدول نتايج اندازهگيري در تراز فشار صوت در كارگاه 48
جدول نتايج حاصل از اندازهگيري روشنايي و مقايسه با استاندارد 60
تاريخچه تأسيس ايران خودرو
شركت سهامي عام كارخانجات صنعتي ايران خودرو با هدف انجام امور توليدي و صنعتي براي تأسيس كارخانجات اتوبوس سازي و ساخت قطعات و لوازم اتومبيل و توليد محصولاتي از اين قبيل در تاريخ 27 مرداد 1321 ، با سرمايه اوليه صد ميليون ريال و تعداد هزار سهم ، هزار ريالي به ثبت رسيد و از مهر ماه 1342 فعاليت خود را با توليد اتوبوس آغاز كرد . ايران خودرو از اولين شركتهايي بود كه قانون گسترش مالكيت واحدهاي توليدي يرا به نحو كمل احرا كرد و 49% سهام آن به كاركنان و مردم واگذارگرديد . اين شركت به موجب بند الف ، قانون حفاظت و توسعه صنايع ايران مصوب سهام 14/6/1358 شوراي انقلاب اسلامي به اعتبار نوع صنعت ، ملي اعلام شد . شركت سهامي عام كارخانجات صنعتي ايران ناسيونال با مجوز صادره از سوي هيأت عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در تاريخ 27/2/1367 به نام شركت ايران خودرو سهامي عام تغيير يافت . ساخت سواري در تاريخ 25 اسفند 1344 وزارت اقتصاد به كارخانجات صنعتي ايران ناسيونال اجازه داده شد در مورد ساخت اتومبيل پيكان اقدام كند . اجازه تأسيس كارخانه ساخت انواع اتومبيل سازي از نوع چهارسيلندر در تاريخ 20/4/1365 به اين شركت داده شد . شركت فوق بر اساس قراردادي با كارخانه روتس انگلستان وابسته به گروه كرايسلر موفق به دريافت مجوز مونتاژ نوعي اتومبيل هيلمن هانتر و ساخت آن در ايران به نام پيكان شد . در سال 1346 تأسيسات اتومبيل سازي پيكان با ظرفيت اوليه سالانه توليد 6000 دستگاه در سالن توليد پيكان استقرار يافت و بعد از افتتاح اين سالن در سال 23/2/1346 ، اولين اتوموبيلهاي سواري توليد شد . بعد از تعطيلي خطوط توليدي شركت تالبوت و لغو قرارداد بين آنان براي تأمين قطعات قواي محركه در سال 1346 ، استمرار توليد پيكان در داخل كشور در دستور كار قرار گرفت . پس از تحقيقات گسترده ، استفاده از نيروي محركه جديد به جاي نيرو محركه اصلي پيكان مورد تاييد واقع شد بر اساس قراردادي با شركت فرانسه ، اين شركت موافقت