نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 1 دانلود
امتیاز فایل : -7 امتیاز
بازدید : 131 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
تكنولوژي انواع غشاء و کاربرد آن در صنعت
تكنولوژي انواع غشاء و کاربرد آن در صنعت
تاریخ ارسال : 26 /03 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,متفرقه
حجم فایل : 639.5 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : doc
تعداد صفحات : 27 صفحه
امتیاز : -7




قیمت : 6,000 تومان



توضیح :

غشاء يك لايه نازك است با سطح متخلخل كه مواد موجود در محلول را به طور انتخابي از همديگر جدا مي‌كند. غشاءها از جنس‌هاي مختلفي مثل پليمرهاي آلي، مواد معدني، فلزات، سراميك و يا حتي مايعات ساخته مي‌شوند. وجود نيروي محركه (فشار، غلظت، پتانسيل الكتريكي و غيره)  نقش اصلي را در انجام عمل جداسازي در فرايندهاي غشائي بازي مي‌كند (1).

فرايندهاي جداسازي تكنولوژي غشائي داراي كاربردهاي مختلفي هستند. جداسازيها مي‌توانند بر اساس ابعاد و اندازه ذرات و يا بر اساس طبيعت الكتريكي مواد صورت گيرند. فرايندهاي غشائي در صنايع غذايي، صنايع شيميايي و تصفيه پسابها كاربرد گسترده‌اي دارند (1).   

در صنايع شيميايي، فراينداهاي جداسازي به اندازة واكنشهاي شيميايي داراي اهميت هستند، چرا كه براي دستيابي به خلوص بالا در مواد توليد شده و جدا كردن آنها از محصولات جانبي احتياج به خالص سازي و جداسازي محصولات مي‌‌باشد. با تغيير نوع سنتز غشاءها مي‌توان آنها را در جداسازيهاي مختلف به كاربرد. كارآيي غشاءها به نفوذ پذيري غشاء و نيروي محركه جهت جداسازي وابسته است (2).

تعدادي از كاربردهاي فرايندهاي غشائي عبارتند از: تغليظ محصولات، حذف باكتريها و ويروسها، حذف چربيها، پروتئينها و اسيدها، نمك زدايي، يون زدايي، خالص سازي و شفاف سازي آبهاي مختلف (1).

انواع متفاوتي از غشاءها در شكلها و ساختارهاي مختلف جهت جداسازيهاي مختلف استفاده مي‌شوند كه بر اساس ابعاد ذرات، ساختار غشاء و شكل آنها طبقه بندي مي‌شوند (1). 



نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.