نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -4 امتیاز
بازدید : 286 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
گزارش کارآموزی اداره ثبت احوال
گزارش کارآموزی اداره ثبت احوال
تاریخ ارسال : 28 /03 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی
حجم فایل : 1.44 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : rar
تعداد صفحات : 121 صفحه
امتیاز : -4




قیمت : 6,000 تومان



توضیح :
فهرست مطالب
 
عنوان
 
صفحه
فصل اول :معرفی و بررسی کلی سازمان ثبت احوال
 
-1-1  مقدمه
 
-2-1  تاریخچه
 
1-3-ماموریت سازمان
 
1-4-اهداف سازمان
               1-4-1-اهداف کلان
               1-4-2-اهداف کیفی
1-5- خدمات سازمان
1-6-نمودارسازمانی
1-7-نقش سازمان ثبت احوال كشور در دولت الکترونيک
1-3-1-نقش سازمان ثبت احوال كشور در دولت الکترونيک
        1-7-2-تعاريف و اصطلاحات
      1-7-3-ساختار و روابط در دولت الکترونيک
              1-7-4-مراحل تكامل دولت الكترونيك
             1-7-5-موانع گسترش دولت الكترونيك
             1-7-6-جايگاه نظام نوين ثبت احوال در دولت الكترونيك
 
 
 
فصل دوم : فعالیت های انجام شده
 
-1-3فرهنگ نام و نام گزینی 
 -2-3سامانه ارائه خدمات سجلی
 -3-3سامانه استعلام الکترونیکی هویت انفرادی
-4-3سامانه کارت ملی
3-5-  مدیریت شبکه با ACTIVE DIRECTORY  در WINDOWS SERVER 2008
 
 
 
 
 
 
فصل سوم: مدیریت شبکه
3-1-آشنائى با عناصر يک شبکهمحلى
3-2-تقسيم يک خط اينترنت بين چند کامپيوتر
فهرست مطالب
 
عنوان
 
صفحه
 
 
3-3-دروازه ها(Gateways)
3-4-مودم ها  Modem
DSL-5-3
3-5-1-حساب هاي شماره گيري (Dial-UP)
                  3-5-2- فناورىADSL (Asymmetrical Digital Subscriber Line)
 3-5-3-مزاياى‌‌ADSL
                  3-5-4- معايب خطوط‌‌ADSL
                  3-5-6- ADSL چگونه كارمى‌كند؟
                  3-5-7- تجهيزاتADSL
                  3-5-8-  مودم ADSL
3-6- آشنايي باISA Server 2004
3-7- ساختار شبكه
3-8- تجهيزات مورد نياز
Proxy Server - 9-3
3-9-1-ويژگيهاي Proxy Server
                  3-9-2-خدمات Proxy Server
                  3-9-3-  معيارهاي موثر در انتخاب Proxy Server
 
 
 
فصل چهارم: نرم افزار NTTACPLUS
 
NTTACPLUS-1-4چيست؟
4-2-ويژگي‌هاي اصلي NTTACPLUS
4-3-قابليتهاي جديد موجود در NTTACPLUSنگارش 2
                    4-3-1-معرفي NTTACPLUSنگارش 2
فهرست مطالب
 
عنوان
 
صفحه
 
 
  4-3-2-تفاوت نگارش جديد با نگارش 1.x
                    4-3-3-  ليست تغييرات بوجود آمده در نگارش جديد  
                    4-3-4-    روش ارتقاءnttacplusاز نگارش 1.xبه نگارش 2
4-4-روش نصب NTTACPLUS
4-4-1-نيازمنديهاي سيستم
4-4-2-فضاي لازم روي هارد ديسك
4-4-3نصب برنامه NTTACPLUS
4-4-4-روش برداشتن برنامه NTTACPLUSنصب شده روي سيستم
4-5-اجراي برنامه NTTACPLUS  به صورت يك برنامه مجزا (STAND-ALONE)                                                                             
4-6اجراي برنامه NTTACPLUSبه صورت سرويسي از سرويس هاي ويندوز
4-7اجراي NTTACPLUSبه صورت ثبت نشده(UNREGISTERED)
4-8-پيكربندي NTTACPLUS
4-8-1اولين ارتباط (LOGIN)با NTTACPLUS
4-8-2اجراي برنامه كنسول NTTACPLUS
4-8-3-خلاصه اي از پارامترهاي پيكر بندي
4-8-3-1-قسمت رويداد نگاري
4-8-3-2-قسمت حسابرسي
4-8-3-3-بخش پيامها
4-8-3-4-بخش كپي و پشتيبان و همزمان سازي
4-8-3-5-بخش امنيتي
4-8-3-6-بخش قطع كردن
4-8-3-7-بخش تقويم تعطيلات
4-9-تنظيمات NASبراي كار با NTTACPLUS
4-10-تنظيم NTTACPLUSبعنوان سرويس دهنده تصديق كاربري /مجوزهاي دسترسي /حسابرسي در شبكه
4-10-1كليد رمزگذاري (كليد ايمني )
4-10-2-كليد رمزگذاري (كليد ايمني )
4-10-3-تنظيم كليد رمز در NTTACPLUS
4-11-پيكر بندي+ TACASبراي NASهاي سيسكو
4-12-پيكر بندي پارامترهاي+ TACACSو RADIUS
4-13-صرفنظر كردن از پيامهاي متعدد توقف در+ TACACS
4-14-نمايش PROMPTحين ورود به سيستم
4-15-پيكر بندي NTTACPLUSو NASبراي قطع ارتباط كاربر
4-16-استفاده از SESSIONTIMEOUT
4-17-پيكر بندي نرم افزار جانبي بر قطع ارتباط كاربر
4-18-تنظيمات عمومي
4-19-تنظيمNTTACPLUSبراي ارسال نامه هاي الكترونيكي
4-20-نشانه ها و علائم ويژه (Banner)
4-21-مطابقت اسم با آدرسگ
4-22-انواع پيامها و رخدادها
4-23-همزمان سازي مجدد با استفاده از NASسيسكو
4-24-بخش پشتيباني و يكسان سازي كاربران فعال
4-25-پيكر بندي سرويس دهندهNTTACPLUSبراي استفاده از سيستم پشتيبان
4-26-تنظيم پيامهاي ورود به سيستم
4-27-پروتكلهاي TACACSRADIUS
4-28-تصديق كاربر
4-28-1-مجوز دسترسي
4-28-2-فرآيند تصديق كاربري در NTTACPLUS
 

 

 

فهرست مطالب
 
عنوان
 
صفحه
 
 
4-28-3-فرآيند اعطاي مجوز دسترسي در NTTACPLUS
4-28-4-ليست زوج مرتب هاي صفت –مقدار
4-28-5-اخذ مجوز دسترسي توسط پروتكل RADIUS
4-29-فرآيند حسابداري در Nttacplus
4-30-مديـــريت حســـابداري
4-30-1-بانك اطلاعاتي كاربرها
4-30-2-بانك هاي اطلاعاتي با ساختار سلسله مراتبي :
4-30-3-بخش اعتبار حساب
4-30-4-بخش اجازه دسترسي
4-31-بخش هاي [ cmd < cmd – name > ]
4-32-قسمت جلسات كاري
4-33-بخش منقضي شدن سرويس ها
4-34-بخش RADIUS
4-35-تنظيمات خاص
4-36-اسكريتپهايي كه پي از تصديق كاربري انجام مي شوند
4-37-بانك اطلاعاتي كاربران ، يك استاندارد باز
4-38-ساختن يك كاربر (گروه) جديد با استفاده از كپي كردن اطلاعات كاربر موجود
4-39-تنظيمات مربوط به بخش Profile Manager
4-40-تنضیمات نرم افزاری
نتیجه گیری
 
منابع ومآخذ
 
فهرست اشکال
 
عنوان
 
  شکل (‌1-1)                                                                                                                        
                                                                                                شکل (1-2)
صفحه
 
 
  شکل (‌2-1) 
 
  شکل (2-2)
 
  شکل (2-3)
 
  شکل (2-4)
 
  شکل (2-5)
 
  شکل (2-6)
 
  شکل (2- 7)
 
شکل (3-1) مدل مرجع OSIبراي يكGateway
شکل (3-2) برقراري ارتباط با استفاده از مودمADSL
شکل (3-3) زير معماري مودم ADSL
 
شکل (4-1
 
شکل (4-2)
شکل (4-3
شکل (4-4
شکل (4-5)
شکل (4-6
شکل (4-7)  صفحه ایجاد ویزارد
شکل (4-8)  صفحه ایجاد طراحی با ویزارد
شکل (4-9) صفحه اعمال تغییرات قبل از نهایی کردن طرح
شکل (4-10) انتخاب پراسس از صفحه طراحی
شکل (4-11) بازنگری مشخصات
شکل (4-12)
شکل (4-13) اکتیو کردن
شکل (4-14) تایید طراحی
شکل (4-15)
شکل (4-16) جریان اطلاعات
شکل (4- 17)
شکل (4- 18)
 
 
 شکل (4-19) بازنگری مشخصات
شکل (4-20)
شکل (4-21) اکتیو کردن
شکل (4-22) تایید طراحی
شکل (4-23)
 شکل (4- 24)
 شکل (4- 25)
شکل (4- 26)
شکل (4- 27)
 
 
 
 
 
فهرست جداول
 
 
عنوان
 
 
جدول (1-1) لیست معيارهاي انتخاب فروشنده نرم افزارشکل (4- 24)
جدول (3-1) سرعت ارسال فواصل مختلف برای مودم adsl
جدول (4-1) لیست معيارهاي انتخاب فروشنده نرم افزار
جدول (4-2)
 
صفحه
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

فصل اول

 

معرفی اجمالی سازمان ثبت احوال

 

 

Ø                      مقدمه

Ø                      تاریخچه

Ø                      ماموریت سازمان    

Ø                      اهداف کلان سازمان

Ø       نقش سازمان ثبت احوال كشور در دولت الکترونيک

Ø                      ساختار و روابط در دولت الکترونيک

Ø                      مراحل تكامل دولت الكترونيك

Ø                      عوامل سازماني و اداري

Ø                      جايگاه نظام نوين ثبت احوال در دولت الكترونيك       

 

 

 

مقدمه

سازمان ثبت احوال کشور سازمانی با شخصیت حقوقی مستقل از لحاظ اداری، مالی، و اجرایی و از حیث تشکیلاتی در دولت وابسته به وزارت کشور است.

این سازمان بصورت متمرکز اداره می شود و کلیه ادارات در سطح کشور تابع ستاد مرکزی بوده و آئین نامه ها و دستور العمل های مصوب ابلاغی را اجرا می نماید. به دلیل گستردگی وظایف قانونی، "سازمان ثبت احوال کشور" در اقصی نقاط کشور به ارائه خدمات مشغول بوده و پر مراجعه ترین سازمان دولتی است.

تاریخچه ثبت احوال به صورت یکپارچه و منسجم در جهان مربوط به قرن نوزدهم میلادی است، در ایران قانون ثبت احوال در جلسه مورخ 20 آذر ماه 1297 هجری شمسی هیات وزیران به تصویب رسید و با صدور اولین شناسنامه برای دختری به نام فاطمه ایرانی در تاریخ 3 دی ماه 1297 در تهران فعالیت خود را آغاز کرد و طی 10 سال در تمام استانها و شهرستانهای بزرگ دایر و فعال شد.

براساس قانون مصوب 20 خرداد 1307 "اداره کل احصائیه و سجل احوال" تابع وزارت کشور تاسیس و بطور مستقل شروع به کار نمود. بعد از آن نیز در سال 1319 با تصویب قانون جدید و تهیه و تدوین آئین نامه مربوطه نام قبلی به "اداره کل آمار و ثبت احوال" تغییر یافت.

در تیر ماه 1355 "سازمان ثبت احوال کشور" با شکل نوین و شرح وظائف معین به تصویب رسیده و آخرین اصلاحات در پاره ای از مواد آن در سال 1363 توسط مجلس شورای اسلامی به عمل آمده است.

   
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخچه
ثبت احوال بصورت یکپارچه و منسجم در جهان مربوط به قرن نوزدهم میلادی است. در ایران همزمان با نوسازی و مدرنیزاسیون و نیاز به شناسایی اتباع جهت ایجاد ارتش منظم، اخذ مالیات و... تاسیس ثبت احوال در دستور کار قرارگرفت از این رو در جلسه مورخه 30 آذر ماه 1297 هجری شمسی به تصویب هیات وزیران رسید و با صدور اولین شناسنامه برای دختری به نام فاطمه ایرانی در تاریخ 3 دیماه1297درتهران فعالیت خود را آغاز کرد.                               
تا قبل از سال 1295 هجری شمسی ثبت وقایع حیاتی از جمله ولادت و وفات براساس اعتقادات مذهبی و سنت های رایج در کشور، با نگارش نام و تاریخ ولادت مولود در پشت جلد کتب مقدس از جمله قرآن مجید به عمل می آمد و از افراد متوفی نیز جزء نام و تاریخ وفات آنان که بر روی سنگ قبر ایشان نگاشته می شد اثری مشاهده نمی گردید. با گسترش فرهنگ و دانش بشری و نیز توسعه روز افزون شهرها و روستاها و افزایش جمعیت کشور،  نیاز به سازمان و تشکیلاتی برای ثبت وقایع حیاتی ضرورتی اجتناب ناپذیر می نمود. به تدریج فکر تشکیل سازمان متولی ثبت ولادت و وفات و نیز صدور شناسنامه برای اتباع کشور قوت گرفت. ابتدا سندی مشتمل بر 41 ماده در سال 1297 هجری شمسی به تصویب هیات وزیران رسید و اداره ای تحت عنوان اداره سجل احوال در وزارت داخله (کشور) وقت به وجود آمد؛ پس از تشکیل این اداره اولین شناسنامه به شماره 1 در بخش 2 تهران در تاریخ 16 آذر 1297 هجری شمسی به نام فاطمه ایرانی صادر گردید.
پس ازاین دوره اولین قانون ثبت احوال مشتمل بر 35 ماده در خرداد سال 1304 هجری شمسی در مجلس شورای ملی وقت تصویب شد. براساس این قانون مقرر گردید کلیه اتباع ایرانی در داخل و خارج از کشور باید دارای شناسنامه باشند.        
سه سال پس از تصویب اولین قانون ثبت احوال یعنی در سال 1307 هجری شمسی قانون جدید ثبت احوال مشتمل بر 16 ماده تصویب گردید.     
براساس این قانون وظیفه جمع آوری آمارهای مختلف نیز به اداره سجل احوال محول گردید، به همین جهت نام این اداره نیز به اداره احصائیه و سجل احوال تغییر یافت. از آن تاریخ به تناسب شرایط زمانی تغییر و تحولات بوجود آمده در کشور و با احساس عدم تناسب قوانین موجود با نیازهای جامعه، قانون ثبت احوال نیز به دفعات مورد تجدید نظر، تغییر و اصلاح قرار گرفت. متعاقباً دراردیبهشت سال 1319 قانون نسبتاً جامع و کاملی مشتمل بر 55 ماده تصویب گردید و پس از آن آئین نامه مربوط به این قانون نیز در همان سال مشتمل بر 131 ماده به تصویب رسید. این قانون به جهت جامعیت نسبی قریب 36 سال پایدار ماند.       
پس از گذشت این زمان در تیر ماه 1355 قانون جدید ثبت احوال مشتمل بر 55 ماده به تصویب رسید و سپس به موجب اصلاحیه دی ماه سال 1363 مجلس شورای اسلامی در برخی از مواد اصلاحاتی صورت گرفت و تاکنون نیز این قانون به قوت خود باقی مانده است.        
در یک نگاه اجمالی سیر قانونگذاری درخصوص ثبت احوال را اینگونه می توان دسته بندی نمود:  
1- تهیه تصویب نامه ثبت احوال در سال 1297 مشتمل بر 41 ماده
2- تهیه و تصویب قانون سجل احوال در تاریخ 14/3/1304 مشتمل بر 4 فصل و 35 ماده       
3- تهیه و تصویب نظام نامه اداره کل احصائیه و ثبت احوال توسط هیات وزیران در 20/11/1314 مشتمل بر 196 ماده و تعیین تشکیلات دفاتر و ادارات ثبت احوال در شهرستانها      
4- تهیه و تصویب قانون اصلاح قانون ثبت احوال دراردیبهشت سال 1319 مشتمل بر 5 باب و 55 ماده   
5- تهیه و تصویب آئین نامه قانون ثبت احوال سال 1319 مشتمل بر 131 ماده          
6- تهیه و تصویب قانون ثبت احوال در تیرماه سال 1355           
7- اصلاح و بازنگری قانون ثبت احوال توسط مجلس شورای اسلامی در تاریخ 18/10/1363  
8- تصویب آئین نامه طرز رسیدگی هیاتهای حل اختلاف موضوع ماده 3 قانون ثبت احوال        
9- تصویب قانون تخلفات، جرائم و مجازاتها مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1370     
همزمان با تغییر و تصویب قوانین جدید، تشکیلات ثبت احوال نیز کاملتر گردید. این سازمان تا سال 1310 تنها دارای 94 اداره در تهران و شهرستانها بود. در سال 1308 ثبت ولادت و صدور شناسنامه برای اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور به سفارتخانه ها و نمایندگی های ایران در خارج از کشور محول شد. در سال 1337 نیز قسمت آمار از ثبت احوال منفک و تحت عنوان اداره کل آمار عمومی ادامه فعالیت داد.
تشکیلات جدید ثبت احوال نیز پس از این جدایی به اداره کل ثبت احوال تغییر نام یافت.
سرانجام با تصویب قانون تقسمات کشوری ادارات استانی و شهرستانی این سازمان نیز گسترش یافت و عنوان آن نیز به سازمان ثبت احوال کشور تغییر یافت.         
سازمان ثبت احوال کشور به دلیل دراختیار داشتن اسناد هویت و تابعیت فردی و آمارهای حیاتی یکی از ارکان مهم حکومت تلقی می شود. ارائه خدمات عمومی به آحاد مردم و اطلاعات ویژه جمعیتی به ارکان حکومت از ویژگی های اختصاصی و انحصاری این سازمان است.   
در حال حاضر سازمان مذکور برای انجام ماموریت های محوله، تشکیلاتی به شرح ذیل دارد:     
حوزه ریاست ، 3 معاونت (امور سجلی، آمار و انفورماتیک و اداری و مالی) و 6 اداره کل (امورحقوقی، سجلی و پژوهش، ثبت احوال امور خارجه، خدمات ماشینی، اموراداری و امور مالی)، 6 دفتر ستادی (دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی، دفتر توسعه و فن آوری اطلاعات، دفتر بودجه و تشکیلات، دفتر روابط عمومی و دفتر مدیریت و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و مدیریت حراست، یک مرکز آموزش و تجهیز نیروی انسانی) و 30 اداره کل ثبت احوال استانی که به انجام وظایفی نظیر «سیاستگذاری، برنامه ریزی کلان، نظارت و ارزیابی، تدوین و اصلاح قوانین و مقررات و رویه های اداری، آئین نامه ها و دستور العمل ها و...» همت می گمارند و بالاخره تعداد 476 اداره اجرایی انجام فعالیتهای خدمات رسانی در زمینه امور سجلی و انفورماتیک می پردازند. ذیلاً به شرح مختصری از فعالیت های اصلی سازمان بسنده می گردد.     



نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.