نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 56 امتیاز
بازدید : 316 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
پروژه طراحی سیستم کتابخانه دانشگاه
پروژه طراحی سیستم کتابخانه دانشگاه
تاریخ ارسال : 28 /03 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 1.54 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : rar
تعداد صفحات : 96 صفحه
امتیاز : 56




قیمت : 7,000 تومان



توضیح :

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                      صفحه

1-مقدمه..................................................................................................4

2-تحلیل نیازمندی ها...................................................................................6

3-طراحی مفهومی پایگاه داده ها.....................................................................22

4- طراحی منطقی پایگاه داده ها.....................................................................25

5- دیکشنری داده ها...................................................................................32

6-نرمال سازی.........................................................................................45

7- منابع.................................................................................................96

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

بشر برای انجام کارهای خود نیازمند کسب دانش و شناخت نسبت به ان کار دارد و بطور کلی انسان تا درباره کاری اطلاعات کافی نداشته باشد کمتر پیش خواهد امد که در ان کار تصمیم درستی اتخاذ کرده و بالتبع به موفقیت برسد .

از اینجا اهمیت علم اموزی و کسب دانش مشخص می شود و چونکه بیشتر دانش بشر از طریق کتاب ثبت و ضبط و انتقال و تکثیر داده شده و می شود و اینکه کتابخانه ها گنجینه علوم دانشمندان گذشته و حال می باشند ، بنابراین کشور ما باید بتواند گامی هر چه بلندتر در جهت گسترش کتابخانه ها و ایجاد امکاناتی اسان و قابل دسترس برای عموم جامعه در راستای فرهنگ کتابخوانی و علم اموزی بردارد ، تا شاهد رشد روز افزون جامعه ایران در تمامی عرصه های علمی ، فنی ، فرهنگی و . . .  باشیم .

ظهور تکنولوژی کامپیوتر باعث تأثیر گذاری بسیار زیاد در روند رو به رشد علم و فناوری در دنیای امروز شده است.

و مهمترین پدیده ای که از این تکنولوژی در 20 سال اخیر می توان متصور شد پیدایش اینترنت می باشد ، که توانسته جهان را برای مردمش همچون دهکده ای نشان دهد به طوریکه هر کس با توجه به بعد مسافتی که نسبت به دیگران در دنیا دارد اما می تواند با امکاناتی نه چندان زیاد با تمام دنیای پیرامون خویش ( اعم از انسانها و ماشینهای ) به راحتی و با سرعت زیاد از طریق کامپیوتری که بتواند به اینترنت متصل شود رابطه ( دیداری ، شنیداری و مکاتبه ای و . . .) برقرار نماید .

یکی از مهمترین مزیتهای ارتباط از راه دور کاهش هزینه ها و زمانهای از دست رفته بابت رفت و امد ، ترافیک و غیره ، میباشد . همه روزه بسیاری از مردمان در سایتها و وبلاگ های اینترنتی ، جهت رفع نیازهای خود ( خرید و فروش کالا ، ارائه و دریافت خدمات ، بررسی و کنترل ماشینها و دستگاه های متصل به کامپیوتر ، خواندن روزنامه و کتاب و مجله و . . . ) اقدام به گشت و گزار میکنند .

بنابر گفته های بالا درباره اهمیت علم اموزی و گسترش کتابخانه و پدیده نو ظهور اینترنت ، این فکر به ذهن خطور میکند که ایا این امکان وجود دارد که فرد با اتصال به اینترنت بتواند به راحتی و در اسرع وقت از منابع مورد نیاز خود در کتابخانه های بزرگ دنیا استفاده و بهره برداری نماید ؟

 جواب این سؤال مثبت است به این دلیل که دریافت کتاب دیجیتال یا الکترونیکی یکی از امکانات معمولی و بلکه خیلی پر اهمیت اینترنت است ، و تا حدودی منفی است به این علت که برای امانت گرفتن یک کتاب و ترخیص ان از یک کتابخانه نیاز به ارسال ان کتاب از طریق پست خواهد بود که خود زمانبر می باشد .

برای رفع این مشکل یا ما باید از تمامی برگه های کتابهای موجود عکس برداری کرده و ان کتابها را به صورت الکترونیکی ارائه کنیم و یا خدمات کتابخانه دیجیتالی خود را به صورت محلی و یا در منطقه خاص جغرافیایی عرضه نماییم .

با توجه به اینکه کشور عزیز مان ایران یکی از کشورهای در حال توسعه است و برای فاصله نگرفتن از سرعت روبه رشد تکنولوژی های روز دنیا و رفع نیازها ی خود ، محتاج به رشد همه جانبه و هر چه بیشتر در جهان است ، و این مسئولیت بر عهده تمامی ملت و مخصوصا نهادهای اموزشی و دانشگاهی ( اموزش و پرورش ، وزارت علوم و . . .  ) کشور میباشد.

در این مستند به شرح پروژه انجام شده پرداخته ایم که شامل فصل اول که توضیحی درباره مروری بر سیستم دستی و سیستم های نوین طراحی شده ، در فصل دوم با شرح اجزاء و زیر ساختهای پروژه اشنا می شوید ، فصل سوم مربوط به تجزیه و تحلیل سیستم می باشد و فصل چهارم که اشاره به طراحی بانکهای اطلاعاتی دارد ، فصل پنجم درباره طراحی سیستم جامع کتابخانه طراحی شده مطالبی اورده شده است.فصل ششم به جمع بندی و  نتیجه گیری اختصاص داردو در پایان نیز منابع استفاده شده ذکر گردیده شده است.



نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.