نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -16 امتیاز
بازدید : 1,269 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
بررسی بازار سبزیجات خشک
بررسی بازار سبزیجات خشک
تاریخ ارسال : 01 /04 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی,طرح کارافرینی
حجم فایل : 63.71 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 91 صفحه
امتیاز : -16




قیمت : 5,800 تومان



توضیح :

موضوع : بررسی بازار سبزیجات خشک ( داخلی و خارجی )

مشکلات این بازار و راهکارهای توسعه و پیشرفت بازار

 

این فایل با فرمت WORD میباشد و شما عزیزان میتوانید آنرا ویرایش بکنید.

 

فهرست مطالب
 
فصل اول(طرح تحقیق) ۱
هدف و ضرورت تحقیق ۲
فرضیه ی تحقیق: ۳
روش تحقیق: ۳
فصل دوم(ادبیات تحقیق) ۴
تجارت بین الملل و کشورهای روبه توسعه ۵
جایگاه صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور ۷
آثار جانبی افزایش ظرفیت های تولیدی ۷
نقش صادرات غیر نفتی در ایجاد اشتغال ۸
تعریف استراتژی ۱۰
نقش و جایگاه صادرات غیر نفتی در استراتژی های توسعه اقتصادی ۱۰
الف- استراتژی جایگزینی واردات ۱۰
ب- استراتژی توسعه صادرات: ۱۲
انواع استراتژی های رقابتی عام ۱۳
رهبری در هزینه ۱۵
تمایز محصول ۱۶
تمرکز (محدودنگری) ۱۸
میانه روی ۲۰
تعریف بازاریابی: ۲۲
استراتژی های عمده تقسیم بندی بازار ۲۳
۱- استراتژی بازاریابی یکسان ۲۴
۲- استراتژی بازاریابی تفکیکی ۲۵
۳- استراتژی بازاریابی تمرکزی ۲۶
ارزشیابی و انتخاب استراتژی تقسیم بندی بازار ۲۷
تقسیم بندی بازار های بین المللی ۳۰
استراتژی توسعه آمیخته بازاریابی ۳۱
آمیخته محصول ۳۲
اهمیت قیمت در آمیخته بازاریابی ۳۵
آمیخته تشویق و ترفیع ۳۷
توزیع فیزیکی در آمیخته بازاریابی ۳۸
تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی ۳۹
۱- ارزیابی اوضاع و احوال و محیط بازاریابی بین الملل ۴۰
۲- تصمیم به فعالیت در سطح بین‌الملل) ۴۹
۳-  تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین‌الملل ۵۱
۴- تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین‌المللی ۵۴
۵- تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بین‌الملل ۶۲
۶- تصمیم در مورد نوع سازمان بازاریابی بین‌الملل ۶۹
 
فصل سوم (روش تحقیق) ۷۳
تحول فرهنگی (با در نظر گرفتن اقتصاد): ۷۵
بازار خارجی: ۷۶
مصاحبه با خانم مهندس   مدیر شهرک فناوری صنایع غذایی و بیو تکنولوژی شمالشرق: ۷۸
فصل چهارم(تجزیه وتحلیل داده ها) ۸۱
۱- صادرکنندگان وتولیدگران سبزیجات خشک از دانش و فنون بازاریابی آگاهی لازم را دارند ۸۲
۲- سبزیجات خشک از کیفیت مناسب برای صادرات برخوردار می باشند. ۸۳
۳- روشهای نوین تولید سبزیجات خشک از سوی تولیدکنندگان مورد استفاده قرارمی گیرد. ۸۴
فصل پنجم(نتیجه گیری و پیشنهادات) ۸۵
پیشنهادات: ۸۷
منابع و ماخذ ۸۸

 

فصل اول:

طرح تحقیق

هدف و ضرورت تحقيق
 
با توجه به اينكه در ايران انوع آب و هوا وجود دارد و شرايط و اقليم نيز متنوع مي باشد در نتيجه تنوع سبزيجات آن بسيار مي باشد و همچنين سبزيجات ايران بواسطه ي نحوه ي عمليات كاشت و داشت و برداشت و وجود خاك بسيار غني و حاصل خيز در جهان مطلوبيت زيادي دارا مي باشد.
 
در همين راستاها بايستي در سدد صدور اين محصولات به خارج از كشور به بهترين نحو ممكن كوشيد و لذا نگهداري و عرضه ي داخلي آن نيز يكي ديگر از هدفهاي اين رشته مي باشد و براي محقق كردن اين ارزشها ابتدا بايد روشي يافت كه توانايي نگهداري بهينه در زمان طولاني بصورت مطلوب و تازه را داشته باشد. لذا خشك كردن سبزيجات راهي است مناسب براي اين امر.
 
طي برقراري ارتباط با تعدادي از صنايع مرتبط و مذاكرات انجام شده ضرورت بررسي بازار جهت انجام سرمايه گذاري هاي توليدي در ايران ضروري مي باشد، لذا با توجه به كاربردي بودن طرح نسبت به بررسي بازارهاي داخلي و خارجي و ارائه ي راهكارهاي ورود به اين بازارها لازم مي باشد.
 
فرضيه ي تحقيق:
 
1.صادركنندگان و توليد گران سبزيجات خشك از دانش و فنون بازاريابي آگاهي لازم را دارند.
 
2.سبزيجات خشك از كيفيت مناسب براي صادارات برخوردار مي باشند.
 
3.روشهاي نوين توليد سبزيجات خشك از سوي توليدكنندگان مورد استفاده قرار مي گيرد.
 
روش تحقيق:
 
با توجه به وجود انواع روشهاي تحقيق در اين پژوهش تركيبي از روش  كتابخانه اي و ميداني مورد استفاده قرار گرفته است به اين نحو كه پيشينه تحقيق ابتدا بر حسب مطالعات اسنادي جمع آوري شده و سپس از طريق مصاحبه با افراد مرتبط با اين رشته مي باشد.
 
 
 
فصل دوم
 
ادبيات تحقيق
 
تجارت بين الملل و كشورهاي روبه توسعه [1]
 
تجارت خارجي معمولاً به كل واردات و صادرات كشور اطلاق مي شود كه ارتباط متقابل با دنياي خارجي را اقتضا مي كند، ارتباط با دنياي خارجي هم از لحاظ واردات و هم از لحاظ صادرات در بررسي احتمال ايجاد وابستگي اهميت پيدا مي كند. مي دانيم كه صادرات جزئي از تقاضاي كل براي توليدات داخلي به شمار مي رود و حاصل آن كسب درآمد ارزي براي كشور است كه پس از انتقال و تبديل به ريال مي تواند منشاء مخارج القايي و افزايش تكاثري درآمد ملي گردد. صادرات بويژه زماني كه با     مزيت هاي نسبي كشور در توليد آنها مطابقت داشته باشد راهي براي افزايش رفاه اقتصادي داخلي و استفاده بهينه از منابع است. هدايت منابع اقتصادي به توليد كالاهاي صادراتي از يك سو باعث تقسيم كار و تخصيص مي شود و از سوي ديگر توليد كنندگان داخلي را به بازار خارجي وابسته مي كند.
 
بنابراين در تجارت خارجي نوع ارتباط مهم است. اگر ارتباط به گونه اي ايجاد شود و نشو و نما يابد كه با كمترين خواست و آگاهي يا قدرت كنترل به ادغام در اقتصاد و بازار جهاني منتهي شود تجارت خارجي كشور را وابسته مي كند.
 
بسياري از كشورهاي روبه توسعه به تجارت با دنياي خارجي و بويژه تجارت با كشورهاي پيشرفته صنعتي وابسته اند و علت پابرجايي اين وابستگي از يك سو نياز آنها به دانش فني و امكانات عملي در بكارگيري آن در توليد داخلي و بخصوص توليد كالاهاي صادراتي و از سوي ديگر استفاده از مزيت كشور در توليد كالاها و خدمات است كه به صرفه جويي هاي مقياس و بازار وسيع فروش وابسته مي باشند.
 
لذا تك محصولي بودن از بارزترين اشكال وابستگي به تجارت خارجي است و در عوض كمترين وابستگي به كشورهايي بر مي گردد كه كالاهاي متنوع، عمدتاً از نوع صنعتي و با ارزش افزوده بالا صادر مي كنند.
 
در بيشتر كشورهاي در حال توسعه، صادرات فاقد تنوع لازم مي باشد و عموماً محدود به يك يا دو ماده عمده است و در اغلب موارد همين صادرات 70 تا 90 درصد درآمد ارزي كشور را تأمين مي كند. به عنوان نمونه صادرات پنبه مصر، قهوه برزيل، مس شيلي، كنف بنگلادش، نفت ايران و ... را مي توان نام برد. بطوري كه تجربيات حاصله از بازرگاني بين الملل تا كنون نشان داده، با مختصر كاهش در بهاي جهاني اين مواد، يكباره تراز پرداختهاي ممالك صادر كننده دچار چنان عدم موازنه اي مي شود كه حيات اقتصادي آنها را تهديد به نابودي مي كند، معمولاً در كشورهايي كه صادرات عموماً متكي به ي يا دو محصول كشاورزي يا مواد خام اوليه است درآمد ارزي از ثباتي برخوردار نيست كه اولاً اين بي ثباتي بسيار شديد است و ثانياً هزينه هاي اين بي ثباتي بسيار زياد مي باشد [2]. بنابراين ملاحظه مي گردد كه عطف توجه به صادرات به طور اعم و صادرات محصولات غير تك محصولي به عنوان يك ضرورت براي رهايي از وابستگي تلقي گرديده است.
 
[1]احمد اخوي، تجارت بين الملل، استراتژي بازرگاني و توسعه اقتصادي، مؤسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني، 1373، صص 57-53.
 
[2]براي تقليل و از بين بردن اين بي ثباتي مي بايست در كالاهاي صادراتي تنوع بوجود آورد (عدم تمركز كالايي) و همچنين اقدام به عرضه آنها به بازارهاي مختلف دنيا نمود (عدم تمركز جغرافيايي).


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | تاریخ ارسال : 01 /04 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.