نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 3 دانلود
امتیاز فایل : -9 امتیاز
بازدید : 505 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,258 كاربر
adsads
طرح کارآفرینی تاسیس شرکت نوید مهاجر
طرح کارآفرینی تاسیس شرکت نوید مهاجر
تاریخ ارسال : 03 /04 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی,طرح کارافرینی
حجم فایل : 66.49 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 100 صفحه
امتیاز : -9




قیمت : 4,900 تومان



توضیح :
کارآفرینی تاسیس شرکت نوید مهاجر
 
این فایل با فرمت WORD آماده پرینت میباشد.
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
 
 
مقدمه                                    1
 
پرسشنامة جواز تاسيس                      5
 
خلاصه گزارش                              14
 
معرفي شركت                               19
 
2-1 مراحل اولية تاسيس شركت              20
 
3-1 برنامه زمان بندي اجراي طرح          22
 
4-1 اساسنامه شركت                       23
 
5-1 هزينه هاي قبل از بهره برداري         61
 
6-1 سرمايه در گردش                      61
 
7-1 محوطه سازي و زمين                     63
 
8-1 ساختمان                             63
 
9-1 تاسيسات                             64
 
10-1 هزينة سرمايه گذاري طرح             66
 
معرفي محصول                               67
 
2-2 ظرفيت توليد                         68
 
3-2 برنامه توليد                        69
 
عنوان                                        صفحه
 
4-2 مواد اوليه                          70
 
5-2 روش توليد                           70
 
6-2 دياگرام توليد                       72
 
7-2 ماشين آلات و تجهيزات                   73
 
خلاصه بررسي مالي                          75
 
هزينه هاي توليد                         76
 
حقوق و دستمزد                           79
 
استهلاك                                  81
 
فروش                                    82
 
جدول نسبتها                             83
 
گردش وجوه نقد                           87
 
ترازنامه                                88
 
سود و زيان                               91
 
 
 
 
مقدمه :
 
يكي از پيامدهاي مهم تحولات سياسي ، اجتماعي و فرهنگي 20 سال گذشته در ايران عدم كنترل رشد جمعيت بوده است .
 
به گونه اي كه نرخ رشد جمعيت در كشور طي سال هاي ( 1367-1358 ) ، بدون شك از بالاترين درصد نرخ دهة ‌اخير برخوردار بوده است . اين موضوع باعث شده كه مسائل جمعيت و عرضة نيروي كار و بيكاري ، به عنوانم مشكلات جدي جامعة ما در زمان كنوني و دهه هاي آينده مطرح گردد . بر اساس آمار هاي ارائه شده در مركز ايران گروه هاي سني ( 19-15 و 24-20 ) در سال 1385 بالغ بر 4/17 ميليون نفر مي شود و كشور با يك منبع عظيم انساني روبرو خواهد شد كه همه مي تواند مشكلاتي را از نظر اجتماعي بوجود آورد و هم مي تواند پايه اي براي جهش هاي اقتصادي اجتماعي تلقي شود .
 
به عقيدة برخي كارشناسان ، جامعه هزينه هاي زيادي را براي آموزش جوانمالن انجام داده است بنابراين با ايجاد فرصت هاي شغلي و آموزش هاي تكميلي بايد از اين منابع انساني عظيم در جهت  تحرك و رشد اقتصادي استفاده كنيم و از هدر رفتن اين نيروها جلوگيري شود . زيرا بر اساس آمار هاي موجود نرخ بيكاري به علت تاخير فاز رشد نرخ اشتغال در مقايسه با نرخ رشد عرضة نيروي كار متبا افزايش يافته و از 8/9 در صد در سال 1379 به 39/10 در پايان سال 1382 خواهد رسيد . لذا با توجه به عرضه فزايندة نيروي كار در دهة 1380 بيكاري كشور از مرز 5 ميليون نفر خواهد گذشت ، كه رقمي نگران كننده است كه  نشان دهندة اين واقعيت است كه بخش به جذب نيروي كار و ايجاد اشتغال نه پرداخته و برعكس بخش قابل توجهي از كشاورزان و كارگران روستايي مهاجرت كرده اند و به بخش هاي خدماتي و صنعتي رو آورده اند .
 
رشد اشتغال در بخش خدمات بيش از ساير بخش ها بوده است . سهم خدمات از اشتغال كل اقتصاد ايران از 26 درصد در سال 1345 به 46 درصد در سال 1379 رسيده است . عده اي معتقدند كه گسترش بخش خدمات به كار هاي غير ضروري و غير توليدي ، واسطه گري ، دلالي و اختلال در سيستم توليد و توزيع منجر شده است . سهم بخش صنعت از كل اشتغال از 5/26 درصد در سال 1345 به 32 درصد در سال 1379 رسيده است و همچنين روند صعودي دارد . برآورد ها نشان مي دهد مكه به منظور كاهش نرخ بيكاري از 16 درصد فعلي به 6/12 درصد در پايان برنامة سوم بايد سالانه 2/765 هزار فرصت شغلي جديد ايجاد شود كه از اين ميزان بخش صنعت و معدن با 6/105 هزار نفر بيشترين سهم را خواهد داشت . كارشناسان ،‌صنعت ماشين سازي و قطعه سازي مي تواند در صورت آماده سازي زمينه ها و شرايط كافي ، اشتغال زايي قابل توجهي داشته باشد . چنانچه اين شرايط مهيا نشود در اين صورت تنها قادر است اشتغال كنوني را حفظ كند و در صورت تهديد شراط و امكانات مورد نياز صنعت فوق ، اشتغال زايي در اين صنعت نيز تهديد خواهد شد . بنابر اين استراژي ها و تصميم گيري هاي اقتصادي و صنعتي بايد به گونه اي باشد تا صنعت ضمن حفظ اشتغال كنوني بتواند زمينة‌اشتغال بخش قابل توجهي از جوانان بي كار و با استعداد را نيز فراهم كند . آنچه مي تو.ان گفت به طور كلي صنعت در ايران تحولات بزرگ و قابل تحسيني طي سال هاي اخير را در زمينة افزايش توليد و اشتغال زايي به همراه داشته است . به گفتة مسئولين صنعتي و مديران شركت هاي اگر امكانات لازم براي افزايش كمي و كيفي توليد فراهم شود ، نگرش ها نسبت به صنعت وتوليد تغيير كند  حمايت اصولي و منطظقي از توليد مورد توجه قرارگيرد و …اين صنعت مي‌تواند به عنوان موتور محركه اقتصاد شود ، بسياري از صنايع داخلي را تجهيز كند و اشتغال گسترده اي را فراهم سازد . اين صنعت مي‌تواند موتور محركه و رونق بخش ساير صنايع باشد . 
 
منابع و مآخذ :
 
1-منصور ، جهانگير : قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران ، چاپ دوم ، نشر دوشان .
 
2-تهراني ، دكتر حسن ستوده : حقوق تجارت ، جلد چهارم ، جلد چهارم ، 1374.
 
3-قاضي شريعت پناهي ، دكتر ابوالفضل : بايسته هاي حقوق اساسي ، چاپ ششم ، بهار 80 ، نشر دادگستر .
 
4-منصور ، جهانگير : قانون تجارت ، نشر دوشان .
 
 
 
خلاصه پروژه :
 
شركت سهامي نويد راهبر مهاجر (سهامي خاص) براي انجام فعاليت هاي خود در راه اقدام بود اما قبل از انجم فعاليت نياز به تأسيس و راه اندازي دستگاه هاي خود داشت و سرانجام در اوايل سال 81 بعد از خريد زمين در شهرك صنعتي (اراك) در 30 متري جاده تهران اقدام به خريد دستگاهها و ماشين آلات كرد و تا پايان سال 81 به اتمام رساند . پس از تصويب طرح و عقد قرارداد تا پايان اسفند 81 عمليات اصلي شركت در فروردين 82 (طبق جدول 22) آغاز شد .
 
كليه موارد اساسنامه بررسي و بر طبق قانون تجارت تنظيم گرديد .
 
پس از انتخاب اعضاي هيئت مديره ، مشخص كردن سهام با نام و انتقال آن ، سرمايه در گردش ، امضاي اعضا و تشكيل جلسات مجمع عمومي اندوخته قانوني ، سود خالص ، ترازنامه و ديگر موارد محصولات توليدي اين شركت كه انواع دستگاههاي نوارنقاله بود مشخص گرديد كه طول تقريبي آنها 35 مي باشد و بر حسب نوع استفاده مي شوند و كابردهاي متنوعي دارند براي مثال دستگاه فوق جهت خط مونتاژ موتور خودرو پژو مي‌باشند .
 
مواد اوليه براي توليد انواع اين دستگاه پليت بانمه هاي 10 و 12 ميل‌گرد با سايز 20 ، 35 و ... اجزاي كنترلي ، انواع پيچ و مهره ، تسمه لاستيكي ، الكتروموتور ، چرخ زنجير ، شيلنگ و غيره مي باشد . در ضمن محصولات شركت نيازي به بسته بندي ندارد .
 
پس از تمام شدن روش تهيه نوبت به محاسبه مراحل ديگر از جمله هزينه هاي توليد ، حقوق و دستمزد ، استهلاك ماشين آلات ، هزينه هاي متفرقه و در نهايت همه  اينها نرخ فروش محصول تهيه گرديده و جدول نسبتها (به شرح صفحه 83 و 84) محاسبه مي‌شود.
 
و در اتمام مراحل حساب ترازنامه و صورتحساب سود و زيان تهيه و به پرونده شركت سهامي نويد راهبر مهاجر اضافه گرديده و پرونده را تكميل مي كند .
 
 
 
نتيجه گيري :
 
انسان موجودي خلاق است و براي پوشاندن حس خلاقيتش هيچ دليلي وجود ندارد .
 
اگرچه براي تشكيل يك شركت مشكلات زيادي بر سر راه است اما با كمك تمامي مسئولين و فعاليت كامل آنها مي توان جامعه را به سوي پر نور و روشنايي تشويق كرد و مراحل تشكيل شركت اگر با دقت و طبق مقررات و قوانين انجام شود هيچ مشكلي بوجود نمي آيد .
 
تأسيس شركت باعث مي شود بسياري از مشكلات حل شود مثل بي كاري افراد (از بي‌سواد تا باسواد و تحصيل كرده) صنعت كشور به گردش مي افتد ، افراد شاغل در آن شركت مجبور به برقراري ارتباط و رابطه (رسمي ، غيررسمي) مي شوند ، سرمايه راكد نمي ماند و در آخر زمين بي بهره با ساخته شدن شركت به منبع درآمد تبديل مي شود . 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | 111111 | تاریخ ارسال : 03 /04 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.