توضیح :
این فایل دارای فرمت word و آماده پرینت می باشد.
موضوع: مروری بر زندگینامه کارل تئودور درایر
مدرسه کارگاه آزاد فیلم
مروری برزندگینامه
کارل تئودور درایر
مقدمه
تاریخ تحلیلی سینمای جهان جفری ناول اسمیت
فیلمنگاری
برگ هایی از دفتر شیطان 1919
خلاصه داستان فیلم
ارباب خانه 1925
خلاصه داستان فیلم
مصائب ژاندارک 1927
خلاصه داستان فیلم
خون آشام 1932
خلاصه داستان فیلم
روز خشم 1943
خلاصه داستان فیلم
کلام 1954
خلاصه داستان فیلم
گرترود 1964
خلاصه داستان فیلم
منبع
«مقدمه»
به طور كلي سينماي هنري يا آوانگارد روايي در برگيرنده¬ي جنبش هايي چون اكسپرسيونسيم آلمان، مكتب مونتاژ شوروي، اكسپرسيونسيم هاي فرانسوي مثل ژان اپستاين و ژرمن دولاك و كارگردانهاي مستقلي چون ابل گانس وف. و مورنائو و كارل تئودور دراير است. آنهاهم چون نقاش – فيلمسازان در مقابل فيلم تجاري به نفع سينماي فرهنگي قد علم كردند تا آنرا از لحاظ مقام و عمق به پايه اي ديگري هنرها برسانند در دوران سينماي صامت كه مانع زبان در ميان نبود فيلمهاي بسيار تصويري آنها همچون فيلمهاي متعارف رقيب شان، هاليوود در تمام دنيا مخاطب داشت. يكي از اين شخصيتهاي مهم وتآثير گذار مكتب آوانگار دروايي كارل تئودور درايراست. بطور كلي دراير يكي از شخصيتهاي اصلي معبد سينماي دانمارك است. آثار او كامل ترين نمونه هاي درهم آميزي گرايشهاي اكسپرسيونيستي باانديشمندي موشكاف فيگوراتيو هستند. در آثار وي پيچيدگي و ابهام هاي رئاليسم ادبي و تئاتري اواخر قرن نوزدهم نمايان بود. علاقه او به روانشناسي و تضادهاي ميان ناخودآگاه و عناصر خود گراي كنش هاي انساني از نخستين فيلم او (رئيس جمهور- 1919) و فيلم اپيزوديك (برگهايي از كتاب شيطان – 1921) آشكار است و در (ارباب خانه) به سطح جديدي از تكامل مي رسد. فيلم اخير را شركت جديد و رقيب نورديسك بالاريوم. به رياست لاولاوريتسن درسال 1925 تهيه كرد. پس از جنگ جهاني اول سينماي دانمارك به تدريج افول كرد و دراير تنها نابغه ي سينماي كشورش باقي ماند او به ناچار كارش را در خارج از دانمارك، در نروژ، سوئد، آلمان و فرانسه ادامه داد.