نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 2 دانلود
امتیاز فایل : 2 امتیاز
بازدید : 746 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,265 كاربر
adsads
فیزیولوژی گفتار
فیزیولوژی گفتار
تاریخ ارسال : 12 /04 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 7.42 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 9 صفحه
امتیاز : 2




قیمت : 800 تومان



توضیح :

مقاله : فیزیولوژی گفتار 

 

این مقاله با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست:

فركانس

فيزيك(فيزيولوژي) گفتار

زنجيره گفتار

 

فركانس

هوا دارای خاصیت ارتجاعی می‌باشد هنگامی که یک لایه از مولکولهای هوا به جلو راندهمی‌شود، این لایه به نوبه خود لایه دیگری را به جلو می‌راند و خود به حال اول برمی‌گردد. لایه جدیدی نیز لایه دیگری را به جلو می‌راند و به همین ترتیب این عملبارها و بارها تکرار می‌گردد تا انرژی به پایان برسد. این جابجایی مولکولها اگر بیشاز 16 مرتبه در ثانیه تکرار می‌گردد صدا بوجود می‌آید. هر رفت و برگشت لایه هوا یکسیکل نام دارد و تعداد سیکل در ثانیه تواتر یا بسامد یافرکانس نامیده می‌شود.

 

 

فيزيك(فيزيولوژي) گفتار

عموما براي ما بصورت نوعي فعاليت يك پارچه ظاهر مي شود اما اين تبديلهاي پياپي از مرحله اي به مرحله ديگر كه در پيامي گفتاري پيش مي آيد در حقيقت طبيعت اساسي گفتار را كه رشته اي از تغييرات است تشكيل مي دهد. لكن عليرغم اين پيچيدگي ما قادريم در بيشتر اوقات با يكديگر به راحتي ارتباط برقرار كنيم . اين بدان معناست كه ميان تمام صورتهاي مختلف يك پيام ، شامل واحدهاي زباني ، ضربانهاي عصبي ، حركت اندامها و امواج صوتي تقارن همه جانبه و منظم يا ارتباط دروني برقرار است .بطوري كه اطلاع يا پيام اصلي وقتي از گوينده به شنونده مي رسد از بين نمي رود . پايه اين اطلاع بنيادي دستگاه زباني است كه براي طرفين يعني گوينده و شنونده شناخته شده است . دستگاه زباني دقيقا مشخص مي كند كه چه صداهايي بايد از يكديگر متمايز شوند ، چه آهنگ گفتار يا الگوي وزني بايد بكار گرفته شود و مكانيسم دستگاه توليد صدا چگونه هدايت مي شود تا اين رشته عمليات تفاوتهايي در امواج صوتي حاصل گردد و اين تفاوتها بعدا از طريق گوش شنونده دريافت شود و ماده اصلي را براي باز سازي و درك پيام بوجود آورد .تحقيق درباره گفتار قبل از هر چيز بررسي روابط و همبستگي هاي بين شكل هاي مختلف يك پيام گفتاري را الزام آور مي كند و از آنجا كه تبديلها از ماده اي به ماده ديگر رخ مي دهد، بنابراين هر سطحي از فعاليتهاي گفتاري شيوه بررسي خاص خود را مي طلبد بخش زباني گفتار با وابستگي اش به حافظه و فعل و انفعالات ذهني در حقيقت احتياج به يك بررسي روانشناختي دارد ، بررسي اعمال سلسله اعصاب و عضلات مساله اي فيزيولوژيكي است و بالاخره توليد و انتقال امواج صوتي در قلمرو علم فيزيك قرار مي گيرد .

اما در اينجا دوباره بايد تاكيد كرد كه فيزيولوژي يا فيزيك گفتار فقط تا آنجا مورد علاقه و بررسي ما خواهد بود كه در عملكرد چهار چوب دستگاه زباني قرار گيرد . حقايق زيادي درباره فيزيك گفتار وجود دارد كه بايد بررسي شوند ، حقايقي كه در تمام دستگاههاي زباني كاربرد دارند بويژه بخشايي كه به توليد صدا از طريق مكانيسم گفتار مي پردازند ولي به هر صورت براي راحتي كار زباني خاص بعنوان مبنا براي ارجاع مورد بررسي قرار مي گيرد و براي اين منظور طبيعتا دستگاه صوتي زبان انگليسي مورد نظر خواهد بود . صدا ها عناصر فيزيكي اند و تابع همان قوانيني هستند كه بسياري از پديده هاي جهان مادي بر آن استوارند . صدا ها در حقيقت تاثير نيروهايي را نشان مي دهند كه بر روي اجسام مادي عمل كرده و لرزشهاي گوناگون توليد مي كنند . مقياسي كه صدا هاي گفتار را به طبقاتي در درون خود تقسيم مي كند به هر صورت مبتني بر علم فيزيك نبوده است چرا كه اساس اين طبقه بندي بر دستگاه شنيداري انسان استوار است . صدا ها در حقيقت آن دسته از اعمال فيزيكي اند كه به احساس صدا در انسان منجر مي شوند به بيان ديگر مكانيسم شنيداري انسان فقط به تعداد محدودي از حوزه هاي صدايي موجود در جهان مادي حساس است .حواس خود بخشي از جهان رواني اند به گونه اي كه بررسي صداهاي گفتار به ناچار بين دو حوزه علمي روانشناسي و فيزيك ارتباط برقرار مي كند . اين حقيقت دارد كه واژه آكوستيك معمولا تنها درباره تاثيرات فيزيكي صدا بكار مي رود ولي خود واژه در ريشه معنايي اش رابطه تاثيرات فيزيكي را با حس شنوايي نشان مي دهد . صداهاي زباني تنها طبقه محدودي از صداها هستند و همانطور كه قبلا اشاره شد در بررسي جنبه فيزيكي گفتار هدف اصلي اين است كه نه فقط رابطه بين ورودي فيزيكي در گوش ايجاد كند بلكه ارتباط آن با سازمان گسترده تر اين حواس در ارتباط با دستگاه زباني مورد بررسي قرار مي گيرد .



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 12 /04 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.