نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 16 امتیاز
بازدید : 146 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,265 كاربر
adsads
بحث دینامیک در رشته مکانیک
بحث دینامیک در رشته مکانیک
تاریخ ارسال : 12 /04 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 25.05 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 22 صفحه
امتیاز : 16




قیمت : 2,500 تومان



توضیح :

مقاله : بحث دینامیک در رشته مکانیک

 

این مقاله با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست:

نيوتن بنيان گذار علم ديناميك

فيزيك چيست ؟

شاخه هاي سنتي فيزيك

ترمو ديناميك

انتقال حرارت

گرايشحرارت و سيالات

مکانيک سيالات

مكانيك و زيرشاخه هاي آن

مباني حركت

بردار جابجايي

 بردار مكان

نظريات كانت در مورد علم ديناميك

 

 

نيوتن بنيان گذار علم ديناميك

نوشته‌هاي "نيوتن" به صورت كتاب منتشر مي‌شود.

نامه‌ها و نوشته‌هاي "ايزاك نيوتن" دانشمند و فيزيكدان بزرگ جهان در يك كتابمنتشر مي‌شود. نامه‌ها و دست نوشته‌هاي ايزاكنيوتن كه از زمان مرگ وي تاكنون حفظ شده است، به صورت كتاب منتشر مي‌شود. قرار است، اصل اين دست نوشته‌ها كه در كتابخانه ملي فلسطين اشغالي نگهداريمي‌شود، در قالب كتاب در اختيار همگان قرار گيرد.

استفاده از اين دست نوشته‌ها و مستندات كه در يك حراجي لندن در سال۱۹۳۶خريداري شد، تنها براي نويسندگان و انديشمندان مجاز است.

برخي از اين نوشته‌ها گوياي ايمان و باورهاي مذهبي نيوتن و بهره‌مندي وي از كتابانجيل در مكاشفات علمي اين دانشمند است.

سه قانون مهم در علم فيزيك كه توسط اين فيزيكدان برجسته كشف شد، زيربناي تحولاتبنياديني در علم ديناميك و فيزيك شد.

نيوتن در روز كريسمس سال ‪۱۶۴۲ميلادي در محله لينكلن وولزتروپ انگلستان به دنياآمد.

اين انديشمند انگليسي كه خدمات شاياني به دنياي علم كرد، سرانجام در سن۸۴سالگي و به علت ابتلا به بيماري آنژين صدري و تصلب شرائن كورنر قلب در ‪۲۰مارسسال ‪۱۷۲۷درگذشت.

فيزيك چيست ؟

 

فيزيك يكي از شاخه هاي مهم " شايدمهم ترين " علومم طبيعي بوده و بررسي تمام پديده هاي طبيعي را به نحوي زير پوشش خودقرار مي دهد . علم فيزيك در مطالعه عناصر تشكيل دهنده ماده يا جسم مادي و عملمتقابل اين عناصر غير قابل انكار و بررسي چنين برهم كنشها ، خواص جسم مادي را درپيش روي ما قرار داده و دسترسي به مجهولات پديده هاي طبيعي را آسان مي كند . فيزيكعلاوه بر بررسي ساختار جسم مادي و عوامل تشكيل دهنده آن ، ارتباط نزديك با سايرعلوم طبيعي در رشته و بعنوان يك پديده بنيادي در تمامي پژوهشهاي علمي كاربرد وسيعيرا به خود اختصاص مي دهد . بررسي اوضاع و احوال علومي نظير انرژي ، نور ، مكانيك" جامدات و سيالات " شيمي ، نجوم ، زمين شناسي بدون استفاده از فيزيك امكان ندارد

شاخه هاي سنتي فيزيك:

تا پايان قرننوزدهم و شروع قرن بيستم ، حيطه عمليات علم فيزيك را در علومي نظير ، مكانيك ،ترموديناميك ، الكتريسيته ، مغناطيس ، صدا و نور خلاصه مي دانستند . مثلا ،مكانيكرا علم الحركات و نور را براي دستيابي به علم اپتيك و صدا و شنوائي را براي دسترسيبه علم اكوستييك و الكترومغناطيس را بعنوان رابط با تمامي شاخه هاي ذكر شده بكار ميگرفتند . علم مكانيك بعنوان شاخص ترينن رشته هاي علم فيزيك بكار گرفته شد و بسرعتتوسعه يافت و بهه دو بخش استاتيك وديناميك تقسيم گرديد. قوانين بيشماري در ارتباطبا استاتيك و ديناميك مطرح شد كه اغلب آنها امروز نيز در فعاليتهاي علمي ـ صنعتي ـورزشي مورد استفاده قرار مي گيرند " در مقالات آتي به اين قوانين و كاربرد آنها درورزش اشاره خواهد شد ". در شروع قرن بيستم ديدگاه ها نسبت به علم فيزيك ستخوشدگرگوني گرديد و شاخه جديدي بنام فيزيك نوين خصوصا بررسي انرژي هسته اي بدان اضافهشد . اين تغييرات بيشتر تحت تاثير انديشه هاي نوين ، ستاره تابناك و جاويدان عالمفيزيك يعني " آلبرت انيشتين " قرار داشت.انيشتين ديده فيزيك دانان ، عالمان ودانشمندان را نسبت به فضا ، زمان و سرعت و حركت بكلي دگرگون ساخت و مسائل پيچيدهنيروي جاذبه ومعماهاي كهكشانها را حل نمود . كارهاي علمي انيشتين و معادلات وبرداشت او از نيروي جاذبه " كه بنحو چشم گيري با تعريف نيروي جاذبه نيوتن اختلافدارد " زمان فعلي را پوشش ميدهد و قوانين ارائه شده او برآينده جهان تاثير خواهدگذاشت . ثقل انيشتيني يا " نسببيت عام " همانطوري كه بر اجرام سماوي و اقمار وستارگان و سفينه ها اثر ميگذارد ، مطمئنا رشته هاي مختلف ورزش را متحول و متاثرخواهد كرد . چرا كه سرعت در بيدار كردن انرژي نهفته اجسام رل اساسي بازي مي كند واين مهم در فرمولE= mc انيشتين بيان شده . مي دانيم سرعت و شتاب در كسب ركوردهايبالا رل اساسي را بازي مي كند و كسب انرژي بالا توسط ورزشكار " يعني فرمول انيشتين" قادر به خلق ركوردهاي غير قابل باور در سالهاي 2500 يا 3000 ميلادي خواهد بود. البته آنچه در رابطه باانرژي نهفته و سرعت گفته شد ، مي تواند بعنوان خيال پردازيتلقي شده ، ولي آينده ركوردهاي حيرت انگيز در رشته هاي گوناگون ورزشي بستگي به سرعتو جذب انرژي دراين راستا دارد . بهر صورت با بكارگيري و استفاده از ثقل انيشتيني وحذف ثقل نيوتني " به هر حال در مقابل ثقل انيشتيني قابل هضم نيست " كار ركوردها وورزش نيز بهمين جا ختم نمي شود . به هر صورت فيزيك نوين ايجاب مي كند در هر زمان ،اصول و مباني و تفكرات قبلي دانشمندان علوم رياضي ـ فيزيك مورد بررسي قرار گرفته وتغييرات جديد بكار رود.پيچيدگی و گستردگي علوم باعث شده شاخه هاي مختلف علمي و مهندسي پديد آيد.گرايشحرارت و سيالات همانطور که از نام آن پيداست از دو بخش اصليتشكيل مي شود.

 

گرايشحرارت و سيالات

سيالات: که درس مكانيك سيالات درس پايه اين بحث مي باشد

حرارت : که دروس ترمو ديناميك و انتقال حرارتاز دروس پايه اين بحث مي باشند

سه درس مهم و رياضييات ستونهاي اصلی اين گرايشرا تشكيل مي دهند.

حال به تعريف اين سه درس مي پردازيم  

ترمو ديناميك: يكي از دروس جذاب و شيرين دنياي مهندسي است و مي توان آن را دانش انرژي و انتروپي ناميد. به زبان عامه ترموديناميك علمي است که با گرما و كار و آن دسته از خواص مواد که با گرما و كار بستگي دارند سرو كاردارد ترمو ديناميك در طراحي اجزاي بخصوصي مانند: توربين بخار پيل سوختني انواع يخچالها موتور موشك موتورهاي احتراق داخلي و... مي باشد 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 12 /04 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.