نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 53 امتیاز
بازدید : 348 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
کارآموزی شرکت پارس خودرو
کارآموزی شرکت پارس خودرو
تاریخ ارسال : 12 /04 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی
حجم فایل : 436.33 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 42 صفحه
امتیاز : 53




قیمت : 3,700 تومان



توضیح :

موضوع : گزارش کارآموزی درباره شرکت پارس خودرو

این گزارش با فرمت WORD می باشد و آماده پرینت است.

همچنین این گزارش دارای عکس میباشد.

 

فهرست مطالب
 
عنوان صفحه
فصل اول: شركت پارس خودرو
1-1 تاريخچه شركت پارس خودرو ................................................................. 1
1-2 توليدات شركت از بدو تأسيس ................................................................. 6
فصل دوم: برق خودرو
2-1 مقدمه: روند توليد برق در خودرو ............................................................ 8
2-2 باتري ............................................................................................................ 9
2-3 دينام ............................................................................................................. 10
2-4 استارت ........................................................................................................ 13
2-5 سيستم جرقه‌زني ........................................................................................ 14
2-5-1 طرز كار سيستم جرقه زني .................................................................. 15
2-5-2 اجزاي سيستم جرقه زني .................................................................... 16
2-5-2-1 شمع .................................................................................................... 16
2-5-2-2 كويل ................................................................................................... 17
2-5-2-3 دلكو  ................................................................................................... 18
2-6 سيستم تزريق سوخت ............................................................................... 21
2-6-1 سنسورها ................................................................................................ 23
2-6-1-1 سنسور ميل بادامك .......................................................................... 23
2-6-1-2 سنسور جريان هوا ........................................................................... 24
2-6-1-3 سنسور دماي آب موتور ................................................................. 25
2-6-1-4 سنسور ضربه ................................................................................... 25
2-6-1-5 سنسور وضعيت دريچه گاز ............................................................ 25
2-6-1-6 سنسور دور موتور .......................................................................... 26
2-6-1-7 سنسور اكسيژن................................................................................. 26
عنوان صفحه
2-6-2 انواع سيستمهاي سوخت انژكتور ............................................................. 27
2-6-2-2 سيستم K-JETRONIC ...................................................................... 27
2-6-2-1 سيستم KE-JETRONIC .................................................................... 27
2-6-2-3 سيستم L-JETRONIC ....................................................................... 28
2-6-2-4 سيستم LH-JETRONIC ................................................................... 28
2-6-2-5 سيستم MONO_LETRPONIC ........................................................ 29
2-6-2-6 سيستم MOTRONIC ........................................................................ 29
2-6-3 سيستم سوخت رساني ............................................................................. 31
2-7 سيستم روشنايي و سيستمهاي فرعي ديگر ................................................. 33
2-7- الف سيستم روشنايي ................................................................................. 33
2-7-ب سيستمهاي فرعي ديگر ............................................................................ 35
2-7-ب-1 برف پاك‌كن و شيشه شوي ................................................................ 35
2-7-ب-2 بوق ...................................................................................................... 37
2-7-ب-3 آينه برقي ............................................................................................. 38
2-7-ب-4 شيشه بالابر برقي ............................................................................... 39
2-7-ب-5 قفل مركزي .......................................................................................... 39
2-7-ب-6 شيشه گرم كن عقب ............................................................................ 40
2-7-ب-7 كولر و بخاري ..................................................................................... 40
2-7-ب-8 سيستمهاي اطلاع رساني به راننده...................................................... 41
فصل سوم: سيم كشي خودرو
3-1 مشخصات سيمها .......................................................................................... 48
3-2 طراحي دسته سيم ......................................................................................... 49
3-3 فيوزها ........................................................................................................... 50
3-4 ليست فيوزهاي خودرو ................................................................................. 52
3-5 سيم كشي سرانزا .......................................................................................... 55
3-6 تصاوير خط سيم كشي سرانزا ..................................................................... 57
منابع و مراجع ....................................................................................................... 63
 

فصل اول

تاريخچه شركت پارس خودرو

اين شركت در سال 1335 با نام شركت جيپ تأسيس گرديده و عمدتاً در رابطه با واردات و فروش اتومبيلهاي جيپ ويليز و قطعات يدكي آنها فعاليت داشت. در سال 1338 شركت جيپ، كارخانه‌اي در جاده مخصوص كرج (محل كنوني پارس خودرو) احداث و مونتاژ انواع اتومبيلهاي جيپ در ايران را آغاز نمود و به دنبال احداث سالنهاي پرس و ساخت قطعات و توسعه عمليات در سال 1345، توليد اتومبيلهاي آريا، شاهين (رامبلر) به محصولات قبلي اضافه گرديد. در تاريخ 4/2/1352 شركت موتور جك (سهام خاص) از طريق انتقال دارائيها و تعهدات شركت جيپ تأسيس و به ثبت رسيد. و در تاريخ 8/2/1352 بر طبق مصوبه مجمع عمومي فوق‌العاده اين شركت به فروش 45% از سهام خود به شركت جنرال موتورز آمريكا، به شركت جنرال موتورز ايران تغيير نام داد و نام آن به شركت جنرال موتورز ايران (سهام خاص) تغيير يافت. به دنبال پيروزي شكوهمند اسلامي و به استناد موافقت نامه شماره 16231 مورخ 30/8/1359 سازمان صنايع ملي ايران نام شركت به، شركت خودروسازي ايران (سهام خاص) تغيير يافت و در نهايت به استناد موافق نامه شماره 18532 مورخ 13/10/1359 نام آن به شركت پارس خودرو (سهام خاص) تغيير نمود.

شركت پارس خودرو بر اساس صورتجلسه مجمع فوق‌العاده مورخ 26/1/1371 و با استناد به ماده 278 قانون تجارت، از سهام خاص به سهام عام تبديل گرديد و اساسنامه جديد شركت مشتمل بر 80 ماده و 15 تبصره مورد تصويب قرار گرفت و جايگزين اساسنامه قبلي گرديد. موضوع فعاليت شركت طبق ماده 3 ، اساسنامه ساخت و مونتاژ انواع وسائط نقليه موتوري و انجام فعاليتهاي بازرگاني در رابطه با واردات و فروش خودروهاي توليدي و قطعات يدكي آنها اعلام شد.

كارخانجات جيپ (جنرال موتورز ايران) متعاقباً ضمن ادامه توليد انواع جيپ، به جاي سواريهاي آريا و شاهين كه توليد آنها تا سال 1351 ادامه داشت، توليد مدل سواري اپل به نام شورلت ايران 2500 و  2800 و رويال را در سالن سواري آغاز و تا سال 1355 ادامه داد و پس از آن با توليد انواع سواريهاي شورلت نوا و بيوك و نيز كاديلاك سويل نسبت به جايگزيني اتومبيلهاي اپل اقدام نمود. كه توليد اين سواريها نيز به دليل قطع رابطه با آمريكا در سال 1361 خاتمه يافت. در سال 1364 توليد 7200 دستگاه قطعات منفصله اتومبيل شورلت نوا و بيوك حاصل از شكايت ايران، مجدداً آغاز گرديد و پس از پايان يافتن توليدات مذكور، پروژه نيسان جايگزين آن شد. به دليل قطع رابطه با شركت جنرال موتورز آمريكا در سال 1359 و به منظور ادامه فعاليت شركت، توليد جيپهاي توسن با قطعات منفصله هندي دريافتي از شركت ماهيندرا آغاز و به دليل كيفيت پايين موتور و گيربكس آنها و مذاكرات با شركت ماهيندرا در سال 1364، موتور و گيربكس آنها از طريق شركت ميتسوبيشي ژاپن جايگزين گرديد. علاوه بر توليدات فوق از سال 1363 توليد جيپ لندرور (اسپانيايي) آغاز و تا سال 1367 ادامه داشت. در سال 1364 قراردادي فيمابين شركت نيسان موتور ژاپن و سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران منعقد گرديده و شركت پارس خودرو به عنوان مجري بخشي از طرح تعيين گرديد. توليد اتومبيلهاي نيسان پاترول (دو درب، چهار درب، وانت) از بهمن ماه 1365 آغاز گرديده و با اعمال تغييرات از سوي واحد دو مدل ديگر (آمبولانس و پولرساني) براساس مدل پايه چهار درب طراحي و بترتيب در سالهاي 1366 و 1368 به توليدات افزوده شد.

در سال 1368 با تلاش واحدهاي مهندسي محصول و ابزار اصلاحاتي بر روي بدنه و ساير قطعات جيپ شهباز بعمل آمد كه در نتيجه جيپ صحرا با كيفيت و قابليتهاي بهتري به توليد انبوه رسيد. همچنين در پايان سال 1374 شركت نسبت به انعقاد قرارداد انتقال خطوط توليد خودرو و سواري سپند (رنو 5) از شتاب خودرو (وابسته به سايپا) اقدام نمود كه هم اكنون توليد اين خودرو در شركت متوقف شده است. در سال 1373 با عنايت به تاريخ خاتمه توليد پاترول 6 سيلندر در پايان سال 1995 ميلادي و نيسان پاترول 4 سيلندر در پايان سال 1997 ميلادي در كمپاني نيسان، اقداماتي از جنب شركت جهت توليد داخلي خودرو دو ديفرانسيل VAN(بهبود يافته) از طريق انعقاد قرارداد با شركت تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو مقرر گرديد، و توليد ون بهبود يافته از سال 1379 مطابق برنامه خودكفايي و سازماندهي ساخت كشور يا 90% خود اتكايي آغاز گرديد كه هم اكنون نيز توليد اين خودرو متوقف شده است. در اواخر سال 78، در پي عرضه سهام شركت در بازار بورس توسط سازمان گسترش صنايع و نوسازي ايران، سايپا موفق شد 51% از سهام شركت را خريداري نمايد.

از جمله پروژه‌هاي تحقيقاتي- مطالعاتي انجام پديرفته در اين سال بررسي و امكان سنجي مونتاژ خودرو و سواري سيتروئن در پارس خودرو بود كه با عنايت به ظرفيت خالي كارخانه و بازار بالقوه خودرو سواري در كشور موجب گرديد شركت پارس خودرو نسبت به انعقاد قرارداد انتقال خطوط توليد خودرو سواري سپند از شركت سايپا و خريد كليه قالبها و فيكسچرها و قطعات منفصله موجود و انتقال قراردادهاي ساخت قطعات مربوطه اقدام نمايد.

اين شركت داراي 2396 نفر پرسنل مي‌باشد كه 885 نفر كارمند، حدود 1500 نفر كاگر مي‌باشد.

كه از اين تعداد 995 نفر در بخش توليد و 891 نفر در بخش پشتيباني و خدمات و 510 نفر در بخش اداري مشغول به خدمت مي‌باشند. از مجموع پرسنل فوق 137 نفر داراي مدرك ليسانس و بالاتر، 355 نفر ديپلم و فوق‌ديپلم و 1904 نفر زير ديپلم مي‌باشند.

براساس چارت سازماني، اين شركت داراي هفت معاونت شامل:معاونت اجرائي، معاونت اداري، معاونت بازرگاني، معاونت ساخت، معاونت مالي، معاونت خدماتي، معاونت فني و مديريت مي‌باشد. قسمتي كه تحت نظارت مديريت مي‌باشد مهندسي توليد است كه كار آن يك كار نظارتي است، مهندسي توليد از سه قسمت بدنه، شاسي، و پارسس (P ROCESS) تشكيل شده كه هر يك اهداف و وظيفه خاص خود را دارند. اين شركت داراي سالنهاي پرس، ساخت بدنه، سالن قطعات، صافكاري جيپ، سالن مونتاژ 1 (سپند و PK)، سالن مونتاژ 2 (نيسان پاترول، آمبولانس، سافاري، سرانزا، رونيز، پيكاپ، پولرسان) مي‌باشد.



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | 20002014 | تاریخ ارسال : 12 /04 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.