نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 39 دانلود
امتیاز فایل : 19 امتیاز
بازدید : 1,782 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,265 كاربر
adsads
مقاله کاربرد ریاضی در معماری
مقاله کاربرد ریاضی در معماری
تاریخ ارسال : 13 /04 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 11.07 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 17 صفحه
امتیاز : 19




قیمت : 1,500 تومان



توضیح :

مقاله : کاربرد ریاضی در معماری

این مقاله با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست:

معماري

هندسه در معماري اسلامي

رياضيات در معماري پازل نانو چه نقشي خواهد داشت؟

 

معماري

رئيس انجمن مفاخر معماري ايران: 5 درصد معماران در ساخت و ساز فعال هستند.بنابر آمارها، حدود 5 درصد معماران در بخش اجرايي و ساخت و ساز كشور فعال هستند. رئيس هيات مديره انجمن مفاخر معماري ايران افزود: اين آمارها همچنين نشان مي‌دهند كه معماران در طرح‌هاي عمراني نقش چنداني ندارند. وي كه به مناسبت روزمعمار و بزرگداشت شيح بهايي سخن مي‌گفت، افزود: جامعه معماران ايران اميدوار است با توجه مسوولان به حرفه معماري و جايگاه آن، زمينه پيشرفت معماري ايران فراهم شود.

هندسه در معماري اسلامي

يك استاد معماري دانشگاه تهران گفت: هندسه در معماري " ايراني اسلامي "، جايگاهويژه‌اي دارد.

دكتر " فرهاد فخاري تهراني "افزود: اشكال هندسي به لحاظ عمر در معماري ايراني و هنر اسلامي نقش ويژه‌اي داشتهاست.

وي گفت: اشكال هندسي در تزئينات معماري، كاشيكاري، فرش، مجسمه‌سازي، گره،درهاي قوسي و همچنين در سازه نيز نقش عمده‌اي را ايفا كرده است.

وي تصريح كرد: اگر به معماري قديمي بنگريم، نقش هندسه و اشكال هندسي را درمعماري قديمي به وضوح خواهيم ديد.

دكتر فخاري، به "مسجد جامع" اصفهان اشاره كرد وافزود: "مسجد جامع " اصفهان يكياز بناهاي بي‌نظير هزار ساله مي‌باشد كه كلكسيون هنر و معماري است.

به گفته وي، نقش هندسه در مسجد جامع اصفهان به لحاظ معماري و اعتقادي، جايگاهخاصي دارد.

وي گفت: اين درحالي است كه در معماري كنوني تمام سازه‌ها فرمتهم شكل داشته و از جذابيت خاصي برخوردار نمي‌باشند.

به گفته وي در معماري قديمي علاوه بر اين‌كه از اشكال هندسي استفاده شده و دقت وظرافت خاصي درآن به‌كار رفته است، داراي زيبايي و جذابيت خاصي نيز مي‌باشند.

اين استاد دانشگاه افزود: متاسفانه در معماري كنوني اين سبك معماري كمتر ديدهمي‌شود.وي نوع گنبد، طاق چشمه‌ها، ايوان‌ها، فرم و تركيب خاص معماري قديمي را درمعماري ايراني و اسلامي قابل توجه دانست.

به گفته وي، بايد اين سبك معماري كه با كار هندسي و رياضيات هماهنگي دارد درميان جوانان تقويت و آنها را به اين سمت سوق دهيم.

دكتر فخاري افزود: بازديد دانش‌آموزان از اين نوع معماري باعث تشويق آنها بههندسه و رياضيات مي‌شود.

جديدترين بررسي ها در باره کاربرد رياضيات پيشرفته در کاشي کاري بناهاي اسلامي از جمله مسجد امام اصفهان و گنبد مراعه در مجله ساينس منتشر شد. 

 يافته هاي جديد در زمينه رياضيات در كشورهاي اسلامي كه در مجله ساينس منتشر شده است نشان مي‌دهد رياضيات در اين مناطق به مراتب از آن چه که تاکنون تصور مي شد پيشرفته تر بوده است.

به گزارش مجه سايتس دانشمندان اعلام کردند بررسي اشکال هندسي پيچيده در کاشي هاي تزييني که بر روي شاهکارهاي معماري اسلامي مربوط به قرن پانزدهم ميلادي وجود دارد ، نشان مي دهد اعداد کوچک در اشکال شبه کريستالي نقش بسيار مهمي داشته اند.
براساس اين گزارش تنها در دهه هاي 1970 بود که پرفسور «راجر پن رز» رياضي دان و کيهان شناس انگليسي براي اولين بار اين اشکال هندسي را براي علاقمندان غربي تشريح کرد.

دراين گزارش همچنين آمده است:« اشکال و الگوهاي شبه کريستالي در کاشي کاري هاي اسلامي شامل مجموعه اي از واحدهاي در هم پيچيده اي است که در آن الگوي هندسي حتي هنگامي که که به گونه اي نامتناهي درتمام جهات امتداد مي يابند و فرم ويژه اي از تقارن مي يابند، هرگز تکرار نمي شوند.»

«آرتور پيتر لو »از دانشگاه هاروارد که اين مقاله را چاپ و منتشر کرده است با اشاره به اين که اشکال هندسي خيره کننده موجود در کاشي هاي يک بناي اسلامي نشان دهنده الگوي هندسي ويژه اي است که نشان مي دهد که طراحان اين اشکال هندسي ا ز رياضي دانان اروپايي 500 سال جلوتر بوده اند، او افزوده است :«اين اشکال حقيقتا گيج کننده اند زيرا رياضيات به گونه اي چنان شگفت انگيز در اين کاشي کاري ها به کاررفته است که ما تا 20 -30 سال پيش نتوانستيم متوجه آن شويم.»

«ارتور لو» و همکارش پرفسور« پاول استين هاردي» از دانشگاه پرينستون به ويژه طراحي و اشکال موجود در «درب مسجد امام در اصفهان» را عالي ترين نمونه از کاربرد رياضيات پيشرفته در آثار هنر معماري اسلامي معرفي مي کنند که در سال 1453 ساخته شده است.



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 13 /04 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.