نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -1 امتیاز
بازدید : 153 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
مس
مس
تاریخ ارسال : 14 /04 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 294.56 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 31 صفحه
امتیاز : -1




قیمت : 1,800 تومان



توضیح :

مقاله : مس

این مقاله با فرمت WORD و آماده پرینت میباشد.

 

 
 مس
 
مس يکي از قديمي ترين شناخته هاي بشر مي باشد و يکي از محصولاتي است که وضعيت آن،مستقيماً بازتابي است از وضعيت اقتصاد جهاني. مس پس از آهن و آلومينيوم، سومين فلزياست که استفاده وسيعي در جهان را به خود اختصاص داده و اصولاً در صنايع گردشي بهکار مي رود.
   استخراج سودآور يک فلز، به تکنيک هاي معدن کاري به کار رفته وميزان توليد آن به وضعيت سياسي کشورها بستگي دارد. به خصوص در کشورهايي که معدنکاري مس تحت نظارت و سرمايه گذاري دولت مي باشد.
   مس اولين بار حدود 7000 سالپيش توسط بشر به کار گرفته شد. چکش خواري، رنگ و حضور آن در طبيعت، انسان اوليه راقادر ساخت تا آن را استخراج کند و اسباب، ظروف و جنگ افزارهاي مورد نياز خود را شکلدهد. در 5000 سال پيش بشر آموخت که چگونه آلياژي از ترکيب مس و قلع بسازد وبدينگونه با ساخت برنز قدم به دنياي جديدي نهاد.
   در اواسط قرن 18، بريتانياتوسط تکنولوژي ذوب برتر خود، بيش از 4/3 مبادلات جهاني مس را در کنترل داشت. در قرننوزدهم، با کشف مهم ترين نهشته هاي مس در شمال آمريکا، شيلي و استراليا، اين کشورهادر زمره رقيبان سرسخت از انگلستان قرار گرفتند و در ابتداي قرن بيستم، با پيشرفتروش هاي معدن کاري و تکنيک هاي ذوب در آمريکا، استخراج از معادن با عيار پايينترامکانپذير گشت و تاثيري شگرف بر توسعه بازارهاي جهاني مس گذارد.
  
 
بارگيري محموله هاي مس در اسکله
 
حمل محموله هاي مسي توسطکشتي
 
 
    تقاضاي مس:
   گسترش اقتصاد جهاني اصلي‌ترين عامل بوجود آورنده‌ي تقاضاي مس مي‌باشد. اين تقاضاناشي از افزايش استفاده محصولات سنتي وهمچنين محصولات جديد ساخته شده از آلياژهايمس مي باشد.
   پيش‌بيني مي‌شود تقاضاي مس در چند سال اخير، سالانه از 4% تا 6% افزايش يابد. يعني به‌طور تخميني از 15.8 ميليون تن در سال 2003 به بيش از 17.3ميليون تن در سال 2005 برسد. عمده‌ترين دليل افزايش تقاضاي مس، ناشي از توسعه‌يسريع اقتصاد كشورها مي‌باشد. چين يكي از مهم‌ترين ملت‌هاي در حال رشد صنعتي در اين‌زمانه مي‌باشد كه همراه باساير كشورهاي آسيايي و شايد كشورهاي اروپاي شرقي، برايوارد شدن به اتحاديه‌ي اروپا در برنامه‌ي زماني سال 2004 قرار دارند و در اين‌صورتتقاضاهاي اقتصادي در آينده رشد پيدا خواهد كرد.
   جمعيت بالاي كشورهاي در حالتوسعه، تقاضاي عمده‌اي براي مصرف محصولات ايجاد مي‌كند، از جمله دستيابي به نيرويالكتريكي و همچنين پيشرفت عمومي در استانداردهاي زندگي. تجهيزات لوله‌كشي خانه‌ها،دستگاه‌هاي ارتباط تلفني، وسايل الكتريكي، خودروها و دستگاه‌هاي تهويه، همگي انواعياز محصولات مصرفي هستند كه مس به ميزان عمده‌اي در آن‌ها به‌كار مي‌رود.
   مصرف سرانه‌ي ساليانه‌ي مس در كشورهاي در حال توسعه در مقايسه با كشورهاي توسعهيافته خيلي پايين مي‌باشد. از طرفي جمعيت بالاي اين كشورها سبب مي‌شود تا مصرفسرانه‌ي مس به‌صورت يك تقاضاي سراسري افزايش يابد.
  
 
 
 
استخراج وفرآوري سنگ مس در ايران هر ساله 150 هزار تن مس توليد مي کند. Persian@bbc.co.uk/ 20/09/2003
  
  
    قيمت گذاري دولتي:
   با آغاز به کار بورس فلزات، قيمت گذاري فلزات در حالي از کنترل دولت خارجخواهد شد که در دو دهه گذشته در انحصار دولت بوده است.
   نظام قيمت گذاريکالاها بعد از انقلاب ???? به صورت سهميه بندي از سوي دولت اعمال شد. با توقف جنگايران و عراق و افزايش توليد فلزات، مقررات نظام سهميه بندي کمي تعديل شد اماکالاهايي نظير فولاد، آلومينيوم و مس تا همين يکي دو سال پيش نيز تابع نظام قيمتگذاري دولتي بود.
   رفع انحصار:
   صنايع فولاد، آلومينيوم و مس در انحصاردولت قرار دارد و ايجاد بورس فلزات تهران مي تواند به شفاف سازي اين بخشمنجرشود.
   به گفته آقاي شريعتمداري، بايد زمينه شکل گيري بازارهاي مشابه کههدف اصلي آن رفع انحصار است فراهم شود.
   بخشي از فلزات مورد نياز از خارج واردمي شود و بازار فلزاتي نظير فولاد در سال هاي گذشته دشتخوش فراز و نشيب هاي بسياريبوده است.
   بورس فلزات در چارچوب قانون بورس اوراق بهادار تهران فعاليت خواهدکرد و مقررات حاکم بر آن همان قوانين و مقررات بورس اوراق بهادار است و ابزارهايمالي مورد استفاده در اين بورس نيز همان ابزارهاي مالي بورس اوراق بهادار خواهدبود. به گفته آقاي شريعتمداري، تسهيل تجارت در بخش صادرات و واردات يکي از اهدافگسترش بازار سرمايه و ايجاد بورس کالا در ايران است.
   هدف دولت از ايجادبازارهاي جديد کنترل نقدينگي و تورم فزاينده اي است که اقتصاد ايران را تهديد ميکند.
   کارشناسان مي گويند ايجاد بازارهاي جديد به شفاف شدن اقتصاد ايران کمکخواهد کرد اما تا وقتي انحصار دولتي ادامه دارد نقش اين بازارهاي کمرنگ خواهد بود(http://www.bbc.co.uk).
 
 
 آمار معاملات بورس فلزات در نيمه اول سال 84:
   روز چهارشنبه، 4 خرداد 1384در بورس فلزات تهران، جمعاً 5 هزار و 540 تن انواع فولاد و مس به ارزش 29 ميليارد و461 ميليون و 920 هزار ريال داد و ستد شد.
   براساس اين گزارش: در گروهمحصولات مسي، مقدار 280 تن مس مفتول به ارزش 8 ميليارد و 958 ميليون و 600 هزارريال به صورت نقد داد و ستد شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب 05/5 و
   41/30 درصد از كل بازار را به خود اختصاص داد(http://www.kayhannews.ir/840305/4.htm).
  
 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 14 /04 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.