نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -4 امتیاز
بازدید : 107 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
نقدی بر چرایی و چگونگی انقلاب اسلامی
نقدی بر چرایی و چگونگی انقلاب اسلامی
تاریخ ارسال : 14 /04 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 16.76 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 23 صفحه
امتیاز : -4




قیمت : 1,500 تومان



توضیح :

مقاله : نقدی بر چرایی و چگونگی انقلاب اسلامی

این مقاله با فرمت wordو آماده پرینت می باشد

 

فهرست:

چرايي و چگونگي وقوع انقلابها

عامل xدر انقلاب

ديدگاههاي مختلف درباره پديدة انقلاب

چرايي و چگونگي وقوع انقلابها

 

پديده انقلاب، بهعنوان يکي از مهمترين و سرنوشتسازترين پديدههاي اجتماعي ـ سياسي، از ديرباز مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته و درباره چرايي و چگونگي وقوع آن ديدگاههاي گوناگوني پديد آمده است.

هدف هر ديدگاه آن است که پژوهشگر يا خواننده را، براي گشودن قفل پديده انقلاب، به کليدي مجهز سازد; اما دلايلي چند سبب شده است هر ديدگاه در اين زمينه نتايجي خاص ارائه دهد. مهمترين دلايل اين امر به ماهيت پديدههاي اجتماعي و پيچيدگي آنها باز ميگردد که در نيازهاي معنوي و مادي و استعدادها و ويژگيهاي عامل انسان مانند قدرت تفکر، اراده و حافظه و وجود عوامل ناشناخته و پنهانِ بسيار ريشه دارد. اين امر سبب عدم امکان آزمايش ارادي يافتههاي علمي، جهت مشخص شدن درستي يا نادرستي آنها ميگردد.

عامل xدر انقلاب

در تحليل چرايي و چگونگي وقوع انقلاب نظريات متعددي توسط انديشمندان و تئوري پردازان انقلاب ارائه گرديده و هريک فرآيندي را براي وقوع انقلاب ترسيم کرده اند. در اين بين يکي از نظرات تحليل کارکردگرايانه يا سيستمي از انقلاب است. و "چالمرز جانسون" از جمله انديشمنداني که از اين منظر به تحليل انقلاب پرداخته است.

در اين نگاه جامعه به سيستمي تشبيه مي شود که داراي کارکردهاي متفاوتي است و تا وقتي که سيستم کارا مي باشد, تعادل در جامعه حاکم است و وضعيت عادي است. وقتي تغييراتي در محيط و يا سيستم بوجود آمد سيستم تلاش مي کند تا به نحوي بر آن فائق آيد و يا خود را با تغييرات هماهنگ سازد که در اين صورت سيستم بار ديگر به تعادل مي رسد...

ديدگاههاي مختلف درباره پديدة انقلاب

 بدين ترتيب، مجموعهاي از ديدگاههاي متفاوت درباره پديده انقلاب به وجود آمده است که حتي برخي از آنها با يکديگر کاملا تناقض دارند; براي مثال نظريهاي پيشرفت و بهبود موقعيت اقتصادي را سبب انقلاب ميداند; نظريهاي ديگر، بدتر شدن اين موقعيت را و نظريه سوم، رکود سريع و کوتاه مدت پس از بهبودي طولاني مدت را ايجاد کننده انقلاب خوانده است.

 (1) به طور کلي، نظريههاي انقلاب در پي تبيين چرايي و چگونگي وقوع انقلابند; هرچند برخي از آنها به پيآمدهاي اين پديده نيز ميپردازند.

 (2) البته جداکردن دو بحث چرايي و چگونگي مشکل است و در باره معناي آنها نيز اتفاق نظر وجود ندارد.

در اين کتاب، مراد از چرايي وقوع انقلاب، بيان عللي است که در همه انقلابها ديده ميشوند و تا وقتي پديد نيايند، هيچ انقلابي اتفاق نميافتد. اين دسته از علل، علل کلي خوانده ميشود.

(3) بيترديد ممکن است علل کلي، هنگام تطبيق بر مصداقي خاص; مانند انقلاب اسلامي، شکلي ويژه يابد. منظور از چگونگي وقوع انقلاب نيز مسير خاص شرايط يا تحولاتي است که به ايجاد علل کلي و سرانجام پيروزي انقلاب ميانجامد.

بهزبان رياضي، انقلاب برآيند حوادث و دگرگونيهاي متنوع و متقاطع تاريخي يک کشور است و مجموعه تحولات و شرايط فکري، فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي در وقوع آن دخالت دارد. البته در هر انقلابي ممکن است با توجه به ماهيت و نوع انقلاب و رژيم سياسي، يک يا تعدادي از تحولات و شرايط نقش اصلي و بارز داشته باشد. با اين حال، آنچه در نهايت وقوع انقلاب را گريزناپذير ميسازد، عللي معدود است که در سايه تأثير و تأثر تحولات و شرايط فوق پديد ميآيد و گسترش مييابد. علل کلي، با بحث چرايي و تحولات و شرايط، با بحث چگونگي وقوع انقلاب ارتباط دارد.

 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 14 /04 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.