جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.
مقاله بررسی پوسترهای رزماری تیسی و تاثیرگذاری آن در کاربرد آموزه های پست مدرنیسم در سبک سویس
این مقاله با فرمت WORD میباشد و شما میتوانید آنرا ویرایش کنید و همچنین آماده پرینت است.
«رزماريسيتي» در سيزدهم فوريه سال 1937 در زوريخ به دنيا آمد و در همان شهر به زندگي ادامه داد، و بكار مشغول شد. دوره آموزش مقدماتي را در مدرسه طراحي زوريخ گذراند. و سپس به مدت 4 سال كار آموزي طراحي گرافيك بود. او از سال 1968 با زيگفريد او درمات(متولد 1926) در يك استرديو شريك مي باشد. او تا كنون سه مرتبه برنده بورس تحصيلي فدرال سوئيس شده است. از سال 1974 عضو اتحاديه بين المللي طراحان گرافيك مي باشد و از سال 1992 به عضويت باشگاه مديران هنري نيويورك درآمده است. در سال 1986 نفر اول يازدهمين بينال بين المللي پوستر و رشو شد و مدال طلاي اين بنيال را دريافت كرد. و در سال 1988 جايزه اول مسابقة پوستر و تصاوير گرافيكي كيلر وشسال 1990 را از آن خود كرده است.
در سال 1989 نفر دوم مسابقه ايده براي اسكناسهاي جديد سوئيس شده در سال 1990 مدال نقره تولوز لوترك را در ششمين سه سالانه اِسن از آن خود كرد. همچنين او در مسابقات و جشنواره هاي زيادي از اعضاي هيأت داوران بوده است. از جمله مسابقه پوستر صدسال ا تومبيل «در اشتوتگارد آلمان در سال 1985 و سومين مسابقه بين المللي طراحي داشنجوي هرب لو بالين در سال 1987 در نيويورك. و مسابقة طراحي حروف آلمان در سال 1987 و پنجمين دو سالانه پوستر درفورت كالينز ايالت كلرادو آمريكا در همان سال. مسابقه پوستر در سال 1991 آلمان. و سومين سه سالانه پوستر توياما در سال 1991 در كشور ژاپن و تصاوير گرافيكي براي كيلروش در سال 1992 كيل آلمان، و ششمين نمايش باشگاه مديران هنري در نيويورك در سال 1992 در بهترين پوسترهاي سويس سال در برن در سال 1993 .
همچنين او در سال 1992 در آمريكا سخنران مهمان در مدرسه طراحي در ايسلند بود.
در سال 1993 به عنوان استاد مهمان به دانشگاه ييل و دانشگاه طراحي گرافيك نيوهاون آمريكا دعوت شد. تيسي در نمايشگاههاي متعددي نيز شركت كرده است. كه از ميان آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد.
نمايشگاه گرافيك ديداري در نيويورك در سال 1966. نمايشگاه مركز بين المللي هنرهاي مربوط به طراحي حروف در اشتوتگارد آلمان به سال 1967 و ووپرتال آلمان در سال 1968 گالري پلكان مانيسيپال ترداسكول در هاف سال آلمان 1972، و نمايشگاه پوستر گردشگري شهرهاي ايتاليا در سال 1982. پيكر بندي براي دانشگاه رد اوفنباخ آلمان در سال 1984 گالري پوستر باشگاه ميگرس در برن به سال 1978. موزه پوستر ورشو به همراه دو برنده يازدهمين دو سالانه پوستر ورشو در سال 1986 موزه بين المللي هنرهاي مدرن توكيو به عنواني يكي از بيت طراحي ژاپني، آمريكايي و اروپايي در سال 1990 و گالري رينهولد براون نيويورك در سال 1992 (اودرمات، 1993: 175 و 174) در بررسي آثار يك هنرمند، آگاهي از مسائل سياسي، اجتماعي و اقتصادي كه او با آنها درگير بوده اهميت بسزايي دارد. «ژولان بارت» نخستين معنايي را كه از هر تصوير به دست مي آيد. معناي اطلاعاتي مي دانست يعني معنايي كه دربارة زمينه، اطلاعاتي به تماشاگر مي دهد» (پهلوان، 1384: 51) جرج در سال 2004 در مورد سويس مي گويد