نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 2 دانلود
امتیاز فایل : 16 امتیاز
بازدید : 510 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,264 كاربر
adsads
تحقیق نگاهی گذرا به کتاب ساواک نوشته کریستین دلانوا
تحقیق نگاهی گذرا به کتاب ساواک نوشته کریستین دلانوا
تاریخ ارسال : 22 /04 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 8.39 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 10 صفحه
امتیاز : 16




قیمت : 1,200 تومان



توضیح :

این تحقیق دارای فرمت  word  و آماده پرینت میباشد.

 

 

         دانلود تحقیق نگاهی گذرا به کتاب ساواک نوشته کریستین دلانوا 

 

فهرست:
معرفي كتاب
دلیل سردرگمی دانشمندان غربی در تحلیل انقلاب ایران
شكنجه هاي ساواك در كتاب «ساواك»
 
 
شكنجه هاي ساواك در كتاب «ساواك»
در مورد شكنجههاي ساواك، كريستين دلانو آ در كتاب «ساواك» مينويسد:«اطاق‌هاي شكنجه به تختخواب‌هاي فلزي مجهز بودند. روي آن زندانيان را لخت، دمر يا طاق باز ميخواباندند. اين طرز خواباندن امكان ميداد كه زنداني را شلاق زد، شوك‌هاي الكتريكي رويشان تخليه كرد يا با بردن شعله شمع يا فندك زير تخت، بدنشان را سوزاند. در اتاق‌هاي شكنجه ابزارآلات شكنجه، شلاق، انبر، تسمه، طناب و وزنه بر ديوارها آويخته بودند. شكنجه با دستبند قپاني يكي از متداول‌ترين شكنجه هاي آن دوره بود. در اين شكنجه بازوان زنداني را چليپاوار از پشت به محاذات پس گردن دستبند ميزدند، سپس ورنه هايي از آن آويزان ميكردند. تنش عضلاني بازوان و قفسه سينه خيلي زود تحمل ناپذير ميشد وزنداني كم كم به حالت خفگي مي افتاد.
دستگاهي كه آپولو ناميده ميشد، شكنجهاي به مراتب دقيقتر اعمال ميكرد. دستگاهي است با صفحهِ فلزي وسيع. يك شكنجه شده ميگويد آن‌ها مرا روي صفحه مينشاندند و درون اتاقك فلزي دستگاه، به بند ميكشيدند. آن‌ها ساق پاهايم را ميكشيدند. مشت‌هايم را تا ميكردن و دست‌ها و پاهايم را طوري روي صفحه فلزي ميبستند كه لبه هاي تيزش در گوشت ساق‌هايم فرو ميرفت. يك كلاه خود فلزي از سقف اتاقك فلزي دستگاه پايين ميافتاد و سروگردنم را تا شانه ها در خود مي‌گرفت. آنگاه شروع ميكردند با كابل به شلاقزدن من 10 ضربه، 100 ضربه صداي فريادم دركلاه خود ميپيچيد و جمجمه ام چيزي نمانده بود كه متلاشي گردد.»
دلانو آ در مورد شكنجه مبارز ديگري مينويسد: «درتيراندازي خياباني گلولهاي استخوان ساق پاي او را خرد كرد. او را با همان حال به كميته مشترك ساواك بردند.
به‌محض رسيدن، شكنجه گران او را زير كتك گرفتند و ضربه هايي بر پاي مجروحش زدند. خواهرش را به حضورش آوردند و تهديدش كردند كه اگر حرف نزني جلوي چشمانت خواهرت را بيسيرت ميكنيم و به دو زندانبان دستور دادند خواهرش را لخت كنند. خواهرش كه ابتدا زندانبانانش در اتومبيلي كه او را به كميته مشترك مي بردند به وي تجاوز كردند، سپس چندبار ديگر اين عمل شنيع در اتاق شكنجه تكرار شد. تجاوز جنسي به زندانيان اعم از زن و مرد امر متداولي بود» و در جاي ديگر به انداختن مار بزرگ بر روي افراد مبارز در شب به هنگام خواب و سوراخ كردن جمجمه با مته دستي به عنوان ديگر شكنجه هاي ساواك اشاره ميكند.
در كتاب اسرار زندان اوين در مورد شكنجه هاي ساواك و آلات شكنجه آمده است: «يكي از آلات شكنجهاي كه در زندان اوين به دست ما افتاد نوعي وسيله فلزي بود كه انگشت دست شخص زنداني را داخل آن ميبستند و با قطع اندك اندك انگشت دست او از وي اعتراف ميگرفتند.»( و در جاي ديگر آمده است: «از دستگاه شوك استفاده ميكردند و سيم‌ها را در نقاط حساس بدن زنان از جمله پستان‌ها ميگذاشتند»

 

 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.